Zapytaj o ofertę
Robots.txt nie daje już rady
3 min. czytania

Robots.txt nie daje już rady

W dzisiejszych SEO Newsach robots.txt odchodzi do lamusa, a Elon psuje widoczność Twittera.

Robots.txt przegrywa z AI

Google ogłosiło na swoim blogu, że zaczyna rozglądać się za alternatywą dla pliku robots.txt. Ten prawie trzydziestoletni standard zwyczajnie już nie nadąża. Wszystko przez szybki rozwój sztucznej inteligencji.

Coś się zmieni, bo po prostu musi się zmienić, ale co? Tego nie wiadomo. Póki co Google nieśmiało pyta, co sądzimy o tym całym AI i jak zapatrujemy się na dostęp sztucznej inteligencji do tworzonego przez nas contentu. Wszystko zaledwie kilka dni po wybuchu afery z używaniem ChatuGPT do ujawniania treści ukrytych za paywallem. Timing raczej nieprzypadkowy.

Jeśli jesteście zainteresowani tematem albo macie jakieś sugestie, to możecie dołączyć do specjalnej listy mailingowej. Link znajdziecie poniżej.

Źródła:
https://blog.google/technology/ai/ai-web-publisher-controls-sign-up/

https://www.seroundtable.com/google-complementary-robots-txt-protocols-35669.html

https://services.google.com/fb/forms/ai-web-publisher-controls-external/

Twitter popsuł swoją widoczność

Jak w jednej chwili stracić ponad 50% wszystkich widocznych wyników w wyszukiwarce? Zapytajcie Elona Muska.

Ekscentryczny miliarder kolejny raz zademonstrował swój ekscentryczny sposób zarządzania Twitterem. 30 czerwca serwis przestał wyświetlać tweety niezalogowanym użytkownikom. Wiadomo, jakoś trzeba podbić rejestracje na stronie. Plan niby sprytny, ale tylko w teorii. Bo w praktyce ukryte tweety przestał widzieć też Googlebot. No i się zaczęło.

W ciągu tylko trzech dni liczba wyświetlanych w Google URL-i spadła z 470 do zaledwie 227 milionów. Twitter stracił aż 52% wszystkich zindeksowanych wyników, a to wszystko przez jedną, zaledwie jedną zmianę w serwisie.

Co prawda 5 lipca platforma wycofała się ze swojej decyzji i dziś widoczność Twittera wróciła już do normy, ale cała historia powinna być dla nas przestrogą. Zanim zaczniemy majstrować przy stronie, zawsze lepiej mocno się zastanowić, jak wpłynie to na jej pozycjonowanie.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/twitter-google-search-drop-35648.html

Threads ma już 100 milionów użytkowników

To nie koniec kłopotów Elona Muska. Wszystko za sprawą Threads, nowej platformy społecznościowej Marka Zuckenberga na wzór Twittera. W ciągu zaledwie pięciu dni od uruchomienia serwis zyskał ponad 100 milionów użytkowników, stając się najszybciej rosnącą platformą internetową w historii. A to wszystko ponoć w pełni organicznie, choć przyciągnięcie użytkowników na pewno ułatwiła integracja serwisu z Instagramem.

Mark świętuje, a co na to wszystko Elon? Chce pozwać Zuckenberga za zatrudnianie byłych pracowników Twittera, którzy jego zdaniem mieli dostęp do tajemnic handlowych i innych poufnych informacji.

Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/threads-instagram-app/490812/

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Customer Success w agencji digitalowej
    Customer Success w agencji digitalowej
    Customer Success to nieocenione wsparcie w zakresie posprzedażowej obsługi klienta. Czym zajmuje się ten dział i dlaczego warto mieć go w swojej firmie?
    Czym jest cross-selling?
    Czym jest cross-selling?
    Cross-selling to doskonały sposób na zwiększenie zysków przy utrzymaniu tej samej liczby klientów. Na czym polega ta strategia? Warto poznać szczegóły.
    Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?
    Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?
    Trust Flow jest jednym z parametrów określających wiarygodność strony. Co ma wpływ na jego wynik, jak go sprawdzić i jak poprawić? Podpowiadamy!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.