Zapytaj o ofertę
Dane Universal Analytics będą dostępne dłużej
2 min. czytania

Dane Universal Analytics będą dostępne dłużej

W dzisiejszym, pięćdziesiątym już odcinku SEO Newsów zdradzamy, co Google postanowiło usunąć z Chroma i którym deadlinem nie musicie się już martwić.

Mocny początek maja

Wygląda na to, że Google w czasie majówki przeprowadziło kolejną aktualizację. Nikt niczego oficjalnie nie potwierdza, przynajmniej na razie, ale coś musi być na rzeczy, bo za dużo osób donosi o sporych stratach w ruchu i spadkach konwersji.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/unconfirmed-google-search-ranking-algorithm-update-35328.html

Dane historyczne w Universal Analytics będą dostępne dłużej

Niecałe dwa miesiące pozostały do momentu, gdy Universal Analytics przestanie zbierać nowe dane. Od 1 lipca znajdziemy tam już tylko dane historyczne. Do tej pory Google twierdziło, że zachowa nasze dane jeszcze przez sześć miesięcy. Teraz jednak zmieniło zdanie i wydłużyło ten termin o kolejne pół roku. Czyli przeglądać i eksportować swoje dane będziemy mogli aż do 1 lipca 2024 roku, kiedy to zostaną one ostatecznie usunięte. Oczywiście chodzi wyłącznie o dostęp do danych bez możliwości ich edycji.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-analytics-export-report-deadlines-35308.html

Zmiany w filtrze SafeSearch

Google grafika zmienia politykę względem treści dla dorosłych. Do tej pory filtr SafeSearch po prostu ukrywał wyniki przeznaczone dla pełnoletnich. Niebawem będzie on domyślnie takie treści wyświetlał, ale rozmyte. Zobaczymy je dopiero po kliknięciu opcji “pokaż obraz”. Zmiana została zapowiedziana już w lutym przy okazji Dnia Bezpiecznego Internetu, ale Google dopiero teraz zaczęło ją wdrażać w życie.

Źródła:
https://www.seroundtable.com/google-tests-blurring-explicit-content-35314.html
https://techcrunch.com/2023/02/07/google-will-soon-blur-explicit-imagery-in-search-results-by-default/

Google Chrome pozbywa się ikony kłódki

Google postanowiło pozbyć się ikony kłódki wyświetlanej na pasku adresu swojej przeglądarki. Ikona, która od lat informuje o obecności certyfikatu SSL, jest ich zdaniem w dzisiejszych czasach zwyczajnie zbędna, bo protokół HTTPS stał się normą. Co gorsza, kłódka wprowadza użytkowników w błąd, sugerując bezpieczeństwo, choć uzyskanie certyfikatu SSL jest banalnie proste, więc prawie wszystkie strony phishingowe ją wyświetlają. Dlatego wraz z wrześniową premierą przeglądarki Chrome 117 kłódka zostanie zastąpiona nową, bardziej neutralną ikoną.

Źródło:
https://blog.chromium.org/2023/05/an-update-on-lock-icon.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?
    Narzędzia do map ciepła na stronie internetowej – do czego służą i czym się różnią?
    Dużym wyzwaniem jest stworzenie strony internetowej, która będzie spełniała potrzeby użytkownika. Za pomocą jakich narzędzi wkraść się w łaski internauty?
    Jak opinie wpływają na SEO – element pozycjonowania wizerunkowego
    Jak opinie wpływają na SEO – element pozycjonowania wizerunkowego
    Przed dokonaniem zakupu użytkownicy robią dokładny research. Na co zwracają szczególną uwagę? Oczywiście opinie. Czytaj dalej i dowiedz się, jak opinie wpływają na pozycjonowanie wizerunkowe.
    Co to jest newsletter?
    Co to jest newsletter?
    Masz do dyspozycji bardzo skuteczne narzędzie do zwiększania zysków ze sprzedaży, ale z niego nie korzystasz. Zobacz, jak wygląda skuteczny newsletter.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.