W życiu pewne są tylko 3 rzeczy, a jedną z nich są update’y Google. I dlatego to właśnie nimi zaczniemy dzisiejszy przegląd SEO Newsów. A czym zakończymy? To już musicie sprawdzić sami.
March 2022 Product Reviews Update
March 2022 Product Reviews Update to już trzecia aktualizacja recenzji produktów – dwie poprzednie miały miejsce w kwietniu i grudniu zeszłego roku. Najnowszy update uwzględnia większą liczbę sygnałów i kryteriów w algorytmie.
Roll out rozpoczął się 23.03 i ma potrwać 3 tygodnie. Póki co objął tylko strony angielskojęzyczne, choć niewykluczone, że dotknie również stron w innych językach.
Przypominamy, że aktualizacja recenzji produktów ma na celu nagradzanie treści recenzji produktów o wysokim poziomie merytorycznym.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/march-2022-google-product-reviews-update-rolling-out-33131.html
Zaangażowanie internautów to nie czynnik rankingowy
Zainteresowanie użytkowników daną domeną nie jest czynnikiem rankingowym. Przynajmniej według Johna Muellera. Ekspert Google kolejny raz zaznaczył, że wyszukiwarka nie traktuje „zaangażowania” jako czynnika rankingowego. Ponoć Google w ogóle go nie używa, bo nie wie, czy strona ma wysoki, czy niski poziom zaangażowania użytkowników.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-user-engagement-seo-33077.html
Google indeksuje to, co jest warte indeksowania
Problemy z indeksacją? Google przyznaje, że nie jest w stanie przeskanować całego internetu.
John Mueller wyjawił, że liczba rzeczywistych adresów URL jest nieskończona, więc przeszukanie ich wszystkich jest po prostu niemożliwe. Dlatego roboty indeksujące przyjmują założenia, upraszczają i zgadują, co jest realnie warte indeksowania.
Czym kieruje się Google? Otóż.. nie wiadomo. John wspomniał coś o jakości adresów, ale nie podał żadnych konkretów.
Znamy datę wygaszenia Google Analytics 3
GA 3 zostanie oficjalnie wygaszone.
Nie oznacza to oczywiście końca Google Analytics, lecz po prostu wdrożenie jego nowszej wersji: GA4. Do samego wygaszenia ma dojść dopiero 1 czerwca przyszłego roku, ale my doradzamy jak najszybszą migrację.
Skąd ta zmiana? Russell Ketchum, dyrektor ds. zarządzania produktami w Google, tłumaczy, że Universal Analytics został stworzony dla generacji pomiarów internetowych, które były zakorzenione w sieci desktopowej, niezależnych sesjach i łatwiejszych do zaobserwowania danych z plików cookie. Jest to jedna ze zmian jaką niesie ze sobą WEB 3.0
Źródło:
https://searchengineland.com/google-deprecate-universal-analytics-on-july-1-2023-382648
Google to sunset Universal Analytics on July 1, 2023, in favor of Google Analytics 4
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!