Zapytaj o ofertę
To koniec GA, jakie znamy

To koniec GA, jakie znamy

3 min. czytania

W życiu pewne są tylko 3 rzeczy, a jedną z nich są update’y Google. I dlatego to właśnie nimi zaczniemy dzisiejszy przegląd SEO Newsów. A czym zakończymy? To już musicie sprawdzić sami.

March 2022 Product Reviews Update

March 2022 Product Reviews Update to już trzecia aktualizacja recenzji produktów – dwie poprzednie miały miejsce w kwietniu i grudniu zeszłego roku. Najnowszy update uwzględnia większą liczbę sygnałów i kryteriów w algorytmie.

Roll out rozpoczął się 23.03 i ma potrwać 3 tygodnie. Póki co objął tylko strony angielskojęzyczne, choć niewykluczone, że dotknie również stron w innych językach.

Przypominamy, że aktualizacja recenzji produktów ma na celu nagradzanie treści recenzji produktów o wysokim poziomie merytorycznym.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/march-2022-google-product-reviews-update-rolling-out-33131.html

Zaangażowanie internautów to nie czynnik rankingowy

Zainteresowanie użytkowników daną domeną nie jest czynnikiem rankingowym. Przynajmniej według Johna Muellera. Ekspert Google kolejny raz zaznaczył, że wyszukiwarka nie traktuje „zaangażowania” jako czynnika rankingowego. Ponoć Google w ogóle go nie używa, bo nie wie, czy strona ma wysoki, czy niski poziom zaangażowania użytkowników.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-user-engagement-seo-33077.html

Google indeksuje to, co jest warte indeksowania

Problemy z indeksacją? Google przyznaje, że nie jest w stanie przeskanować całego internetu.

John Mueller wyjawił, że liczba rzeczywistych adresów URL jest nieskończona, więc przeszukanie ich wszystkich jest po prostu niemożliwe. Dlatego roboty indeksujące przyjmują założenia, upraszczają i zgadują, co jest realnie warte indeksowania.

Czym kieruje się Google? Otóż.. nie wiadomo. John wspomniał coś o jakości adresów, ale nie podał żadnych konkretów.

Znamy datę wygaszenia Google Analytics 3

GA 3 zostanie oficjalnie wygaszone.

Nie oznacza to oczywiście końca Google Analytics, lecz po prostu wdrożenie jego nowszej wersji: GA4. Do samego wygaszenia ma dojść dopiero 1 czerwca przyszłego roku, ale my doradzamy jak najszybszą migrację.

Skąd ta zmiana? Russell Ketchum, dyrektor ds. zarządzania produktami w Google, tłumaczy, że Universal Analytics został stworzony dla generacji pomiarów internetowych, które były zakorzenione w sieci desktopowej, niezależnych sesjach i łatwiejszych do zaobserwowania danych z plików cookie. Jest to jedna ze zmian jaką niesie ze sobą WEB 3.0

Źródło:

https://searchengineland.com/google-deprecate-universal-analytics-on-july-1-2023-382648

Google to sunset Universal Analytics on July 1, 2023, in favor of Google Analytics 4

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Jak branża SEO wspiera Ukrainę?
    Odc. 21
    Jak branża SEO wspiera Ukrainę?
    Dzisiaj poważniej niż zwykle, bo będziemy mówić o inwazji Rosji na Ukrainę i o tym, jak na ten akt agresji […]
    Z miłości do SERP-ów
    Odc. 20
    Z miłości do SERP-ów
    Dzisiaj wyjątkowa okazja, bo mamy Walentynki, a SEO Newsy są programem dla ludzi zakochanych… w SERP-ach. Co ciekawego wydarzyło się […]
    Duże zmiany w indeksacji
    Odc. 19
    Duże zmiany w indeksacji
    To ostatni odcinek naszych SEO Newsów… w takiej formie. Od kolejnego odcinka przechodzimy w tryb dwutygodniowy, ale spokojnie: zmniejszamy nieco […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.