Zapytaj o ofertę
Jak branża SEO wspiera Ukrainę?

Jak branża SEO wspiera Ukrainę?

3 min. czytania

Dzisiaj poważniej niż zwykle, bo będziemy mówić o inwazji Rosji na Ukrainę i o tym, jak na ten akt agresji zareagowały firmy z branży SEO.

Ukraińskie Google Maps z mniejszą liczbą funkcji

Zacznijmy od Google. Firma, poza pomocą finansową dla zaufanych organizacji humanitarnych, podjęła decyzję o wyłączeniu na terenie Ukrainy części funkcji Google Maps. Chodzi m.in. o informacje dotyczące zagęszczenia ruchu. Na mapach oznaczane są też punkty pomocy dla uchodźców.

Źródło:

https://blog.google/inside-google/company-announcements/helping-ukraine/

Ukraińskie strony celem ataków DDoS

Rosjanie prowadzą wojnę także w sieci. Celem ich ataków DDoS stały się ukraińskie witryny, m.in. strona Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Google widzi to i reaguje, zmieniając zasady kwalifikacji do Projectu Shield.

Czym jest Project Shield? Jak sama nazwa wskazuje, “Tarcza” pozwala Google wchłonąć zły ruch podczas ataku DDoS, chroniąc witrynę i umożliwiając jej dalsze działanie. Według informacji Google z Project Shield korzysta obecnie ponad 150 ukraińskich stron internetowych.

Źródło:

https://blog.google/inside-google/company-announcements/helping-ukraine/

Nowe funkcje przy hasłach dotyczących wojny

Google wprowadziło nowe funkcje wyszukiwania. Jeśli szukacie haseł związanych z wojną w Ukrainie, to po prawej stronie wyświetlą Wam się sekcje zawierające podstawowe informacje, szacunkową liczbę ofiar oraz karuzela zdjęć z frontu. Google proponuje również artykuły na temat konfliktu.

Ostatnio tak duże zmiany w SERPach miały miejsce na początku pandemii koronawirusa. Póki co nie wiadomo, czy nowe funkcje zostaną wprowadzone również dla zapytań nie związanych z wojną.

Źródło:

https://searchengineland.com/googles-russian-invasion-of-ukraine-results-includes-new-search-features-382156

Ahrefs blokuje użytkowników z Rosji i Białorusi

Nie tylko Google zareagowało na inwazję. Ahrefs podjął decyzję o zablokowaniu dostępu użytkownikom z Rosji i Białorusi. Firma, której prezes pochodzi z Ukrainy, zadeklarowała również, że każda osoba, która przekaże datek na rzecz ofiar, otrzyma subskrypcję Ahrefsa o dwukrotnej wartości wpłacanej kwoty. Czyli płacąc 99 dolarów na konto zatwierdzonej agencji charytatywnej, dostajemy dwa miesiące dostępu. Większość osób chwali decyzję Ahrefsa, choć w komentarzach nie brakuje rosyjski trolli.

Źródło:

https://twitter.com/ahrefs/status/1499266534656466944?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet%7Ctwtr%5Etrue

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    10 + dziewięć =

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Z miłości do SERP-ów
    Odc. 20
    Z miłości do SERP-ów
    Dzisiaj wyjątkowa okazja, bo mamy Walentynki, a SEO Newsy są programem dla ludzi zakochanych… w SERP-ach. Co ciekawego wydarzyło się […]
    Duże zmiany w indeksacji
    Odc. 19
    Duże zmiany w indeksacji
    To ostatni odcinek naszych SEO Newsów… w takiej formie. Od kolejnego odcinka przechodzimy w tryb dwutygodniowy, ale spokojnie: zmniejszamy nieco […]
    Google Analytics nielegalny?!
    Odc. 18
    Google Analytics nielegalny?!
    To nie był łatwy tydzień dla Google, który podpadł austriackiemu organowi ochrony danych. Powody do zadowolenia ma za to platforma […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.