Zapytaj o ofertę
Google odchudza wytyczne dot. oceny jakości
2 min. czytania

Google odchudza wytyczne dot. oceny jakości

Sezon ogórkowy w pełni, ale my jak zawsze znaleźliśmy dla Was kilka ciekawych newsów. Zaczynamy.

Zmiany w wytycznych dot. oceny jakości

Google po 9 miesiącach znowu odchudziło swojego PDFa z wytycznymi dotyczącymi oceny jakości. Co tym razem uległo zmianie?

  • Odświeżono język, aby był zgodny z nowo opublikowanymi wytycznymi Search Quality Rater: An Overview.
  • Dopracowano YMYL, dodając nową tabelę przykładów i odświeżając te już istniejące.
  • Zaktualizowano terminologię, aby odnosiła się do wszystkich typów urządzeń.
  • Dodano wyjaśnienia do sekcji niska i najniższa jakość strony, aby podkreślić, że rodzaj i poziom E-A-T zależą od przeznaczenia strony, a niskiej jakości i szkodliwe strony mogą wystąpić przy każdym typie witryny.

Przy okazji Google zaktualizowało też zrzuty ekranu i pousuwało różne nieaktualne przykłady. Co ciekawe, objętość Google Search Quality Raters Guidelines w ciągu dwóch lat zmniejszyła się ze 175 do 167 stron.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-updates-search-quality-raters-guidelines-33837.html

Liczba linków nie jest czynnikiem rankingowym

Nie ma jednego słusznego sposobu liczenia linków. Przynajmniej zdaniem Johna Muellera, który ponownie powtórzył, że poprawne liczenie linków jest technicznie niemożliwe, więc każdy robi to w przybliżeniu. Mueller przy okazji doradził, by nie skupiać się na liczbie linków, które pokazują narzędzia, bo liczba ta nie jest czynnikiem rankingowym. Czym są zatem linki? Cytując Johna: sposobem na dotarcie do naszej strony i tak też należy o nich myśleć.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-no-objective-way-to-count-links-33806.html

Google testuje nowe funkcje

Google testuje nowe pole wyszukiwań zatytułowane „perspectives”. Perspektywy dotyczą zapytań, na które nie da się udzielić jednoznacznej, konkretnej odpowiedzi, bo odnoszą się raczej do opinii niż faktów. Na przykład: dlaczego warto dodawać wpisy na Wikipedię?

To jednak nie koniec testów Google. Firma testuje również promowanie źródeł obrazów, wyświetlając pod grafikami w wyszukiwarce nazwy witryn wraz z ich faviconami.

Źródła:

https://www.seroundtable.com/google-search-perspectives-33841.html

https://www.seroundtable.com/google-search-site-name-favicon-on-image-results-33855.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Odkryj SMS marketing – SMSAPI partnerem Grupy iCEA
    Odkryj SMS marketing – SMSAPI partnerem Grupy iCEA
    SMS marketing pomaga szybko i pewnie dotrzeć do klienta. Potrzebujesz jednak odpowiedniej bazy kontaktów i skutecznego narzędzia. Podpowiadamy, jak się za to zabrać.
    Lokalne cytaty – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?
    Lokalne cytaty – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?
    Czym są lokalne cytaty? Jaki mają związek z SEO? Jak wdrożyć je do swojej strategii optymalizacyjnej? To bardzo ważne! Przeczytasz o tym w naszym artykule.
    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
    Page Experience, MUM czy Link Spam - poznaj najważniejsze aktualizacje algorytmu Google w 2021 i dowiedz się, jak wpłynęły na SEO oraz indeksację stron.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.