Sezon ogórkowy w pełni, ale my jak zawsze znaleźliśmy dla Was kilka ciekawych newsów. Zaczynamy.
Zmiany w wytycznych dot. oceny jakości
Google po 9 miesiącach znowu odchudziło swojego PDFa z wytycznymi dotyczącymi oceny jakości. Co tym razem uległo zmianie?
- Odświeżono język, aby był zgodny z nowo opublikowanymi wytycznymi Search Quality Rater: An Overview.
- Dopracowano YMYL, dodając nową tabelę przykładów i odświeżając te już istniejące.
- Zaktualizowano terminologię, aby odnosiła się do wszystkich typów urządzeń.
- Dodano wyjaśnienia do sekcji niska i najniższa jakość strony, aby podkreślić, że rodzaj i poziom E-A-T zależą od przeznaczenia strony, a niskiej jakości i szkodliwe strony mogą wystąpić przy każdym typie witryny.
Przy okazji Google zaktualizowało też zrzuty ekranu i pousuwało różne nieaktualne przykłady. Co ciekawe, objętość Google Search Quality Raters Guidelines w ciągu dwóch lat zmniejszyła się ze 175 do 167 stron.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-updates-search-quality-raters-guidelines-33837.html
Liczba linków nie jest czynnikiem rankingowym
Nie ma jednego słusznego sposobu liczenia linków. Przynajmniej zdaniem Johna Muellera, który ponownie powtórzył, że poprawne liczenie linków jest technicznie niemożliwe, więc każdy robi to w przybliżeniu. Mueller przy okazji doradził, by nie skupiać się na liczbie linków, które pokazują narzędzia, bo liczba ta nie jest czynnikiem rankingowym. Czym są zatem linki? Cytując Johna: sposobem na dotarcie do naszej strony i tak też należy o nich myśleć.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-no-objective-way-to-count-links-33806.html
Google testuje nowe funkcje
Google testuje nowe pole wyszukiwań zatytułowane „perspectives”. Perspektywy dotyczą zapytań, na które nie da się udzielić jednoznacznej, konkretnej odpowiedzi, bo odnoszą się raczej do opinii niż faktów. Na przykład: dlaczego warto dodawać wpisy na Wikipedię?
To jednak nie koniec testów Google. Firma testuje również promowanie źródeł obrazów, wyświetlając pod grafikami w wyszukiwarce nazwy witryn wraz z ich faviconami.
Źródła:
https://www.seroundtable.com/google-search-perspectives-33841.html
https://www.seroundtable.com/google-search-site-name-favicon-on-image-results-33855.html
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!