Zapytaj o ofertę
Zmiany w JavaScript SEO

Zmiany w JavaScript SEO

2 min. czytania

Dzisiaj zakręci się nam w głowach, bo będzie o karuzelach. Poza tym dowiecie się, co Twitter zmienił w swoich linkach, jaki dokument zaktualizowało Google i czego nie można oznaczać mikrodanymi.

Testy nowych karuzeli

Google testuje ostatnio aż dwie nowe karuzele. Pierwsza nazywa się “Wysoko oceniane przez użytkowników” i jak możecie pewnie zgadnąć, prezentuje… produkty dobrze oceniane przez użytkowników. Drugi test dotyczy nowego interfejsu użytkownika dla karuzeli „Rzeczy do zrobienia”. Zamiast przenosić użytkownika na nową stronę, Google nakłada wyniki na wierzch aktualnych wyników wyszukiwania.

<Źródła: https://www.seroundtable.com/google-search-highly-rated-by-users-carousel-33700.html
https://www.seroundtable.com/google-testing-things-to-do-carousel-overlay-33669.html

Zewnętrzne opinie kontra mikrodane

Google ponownie przypomniało o tym, aby nie oznaczać opinii stron trzecich mikrodanymi. Ponownie, bo wytyczne dotyczące używania znaczników schema na adresach URL z recenzjami pochodzącymi ze stron zewnętrznych były już aktualizowane w 2016 roku. Cytując Johna Muellera: „Nie możesz oznaczać recenzji stron trzecich za pomocą danych strukturalnych, ale możesz wyświetlać je na swojej stronie bez tych znaczników”.

Źródło: https://www.seroundtable.com/3rd-party-reviews-with-structured-data-33675.html

Aktualizacja wytycznych dot. JavaScript SEO

Google zaktualizowało swój dokument pomocy JavaScript SEO. Pojawiła się w nim nowa sekcja mówiąca o tym, jak prawidłowo dodawać znaczniki linków kanonicznych za pomocą JavaScript. Google co prawda tego nie zaleca, ale jednocześnie zaznacza, że dodanie tagu rel=canonical za pomocą JavaScript jest jak najbardziej możliwe. Google Search przyjmie kanoniczny adres URL podczas renderowania strony.

Źródła: https://www.seroundtable.com/google-inject-canonical-tags-using-javascript-33680.html
https://developers.google.com/search/docs/advanced/javascript/javascript-seo-basics#properly-inject-canonical-links

Twitter wraca do linków nofollow

Twitter zmienił zdanie odnośnie linków. Konkretnie: dodał z powrotem nofollow na linki wychodzące.

Źródło: https://www.seroundtable.com/twitter-resumes-nofollow-attributes-to-links-33691.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Zakupy staną się prostsze?
    Odc. 28
    Zakupy staną się prostsze?
    Za oknem upał, ale spokojnie – nasze żarty zawsze mrożą. Dziś powiemy o nowym przycisku filtrowania zakupów, zmianach w wytycznych […]
    Kto wygrał na majowej aktualizacji?
    Odc. 27
    Kto wygrał na majowej aktualizacji?
    Dziś SEO Ekspress, bo zajmiemy się tylko jednym, ale za to tłustym newsem, czyli krajobrazem po may core update. Kto […]
    Aktualizacja algorytmu i filmy widmo
    Odc. 26
    Aktualizacja algorytmu i filmy widmo
    Co tym razem przygotowało dla nas Google? Dzisiejszy przegląd newsów zaczniemy niestety wiadomością, która żadnego seowca raczej nie ucieszy. Na […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.