Zapytaj o ofertę
Google idzie w ekologię, a Facebook nie idzie, bo leży
  • ICEA
  • /
  • SEO Newsy
  • /
  • Google idzie w ekologię, a Facebook nie idzie, bo leży

Google idzie w ekologię, a Facebook nie idzie, bo leży

2 min. czytania

Kolejny tydzień, kolejna paczka newsów przed nami! Ogólnoświatowe wiadomości zostały zdominowane przez sześciogodzinną awarię Facebooka i powiązanych z nim platform, ale Internet to więcej niż sam Facebook, nawet jeśli Mark Zuckerberg bardzo chciałby to kiedyś zmienić. Co wartego odnotowania wydarzyło się w zeszłym tygodniu?

Wielka awaria Facebooka, Insta i Whatsappa

Jak wyszukiwarka Google poradziła sobie z awarią FB, IG i Whatsappa?

Podczas awarii Facebooka i spółki, wszystkie podstrony w obrębie tego portalu wykazywały błąd serwera. Czy miało to jednak większy wpływ na indeksację najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie? Według Tweeta przesłanego przez Johna Muellera – nie.

Źródło: https://www.seroundtable.com/facebook-outage-impact-google-search-32198.html

Nowe funkcje w GSC

W GSC możemy zaobserwować, że zakładka do rich results ulegała powiększeniu. Konkretnie o 5 nowych błędów + więcej szczegółów w wielu typach błędów, które powinny być „bardziej przyjazne” według Google.

Nowe szczegółowe błędy obejmują:

  • Nieprawidłową długość łańcucha atrybutów
  • Nieprawidłową wartość atrybutu enum
  • Nieprawidłowy obiekt
  • Konwersja typu nie powiodła się
  • Poza zakresem numerycznym

Co ważne, nie są to nowe, lecz już wcześniej znane błędy.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-rich-results-status-reports-detailed-32212.html

Google wprowadza przyjazne dla środowiska filtry wyszukiwania

Google wprowadza nowe filtry wyszukiwania, aby pomóc ludziom w podejmowaniu bardziej świadomych ekologicznie decyzji.

Dokładnie chodzi o poniższe rozwiązania:

  • Informacja o lotach o niskiej emisji dwutlenku węgla.
  • Informacja w zakupach Google o tym, że jakieś urządzenie jest przyjazne środowisku.
  • Wyznaczanie tras w Mapach Google ze względu na ekologiczną oszczędność.
  • Coming soon: specjalna nawigacja dla rowerzystów.
  • Coming soon: aktualizacja dla wyszukiwań dotyczących pojazdów elektrycznych i hybrydowych.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-rolls-out-new-eco-friendly-search-filters/422276/

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Dane Universal Analytics będą dostępne dłużej
    Odc. 50
    Dane Universal Analytics będą dostępne dłużej
    W dzisiejszym, pięćdziesiątym już odcinku SEO Newsów zdradzamy, co Google postanowiło usunąć z Chroma i którym deadlinem nie musicie się […]
    Googlowanie jest dla boomerów?
    Odc. 58
    Googlowanie jest dla boomerów?
    Trzy słowa: Helpful. Content. Update. Helpful Content Update vol. 3 14 września wystartowała kolejna, trzecia już aktualizacja systemu rankingowego Helpful […]
    Czy rozmiar nagłówka ma znaczenie?
    Odc. 38
    Czy rozmiar nagłówka ma znaczenie?
    W dzisiejszym jesienno-depresyjnym odcinku będzie o rzeczach, które nie mają znaczenia lub przestaną je mieć. Rozmiar nagłówka nie ma znaczenia […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.