Zapytaj o ofertę
Google sabotuje kurs złotego
3 min. czytania

Google sabotuje kurs złotego

Nowy rok dopiero się zaczął, a Google już zdążyło zaliczyć ostrą wtopę, prawie doprowadzając naszego ministra finansów do zawału. Ale najpierw kącik sportowy, bo konkretną fuszerkę odwalił też Real Madryt.

Real Madryt nie umie w SEO

Królewscy odpalili ostatnio nową wersję swojej oficjalnej strony internetowej. Niestety nikt w Madrycie nie zadbał przy migracji witryny o SEO. No i wszystko się posypało. Strona straciła 216 tysięcy fraz – z czego 16 tysięcy było w TOP3 wyników. W dwa tygodnie od startu nowego serwisu liczba odwiedzin z wyszukiwarki spadła o ponad połowę. W przypadku jednego z najpopularniejszych klubów piłkarskich na świecie oznacza to jakieś 14 milionów wejść mniej.

Źródło:
https://www.linkedin.com/posts/fraser-gilbey-1a77b284_websitemigration-seo-technicalseo-activity-7143186239297396737-n337/

Google mocno zaniżył kurs złotego

Byliśmy o włos od kryzysu finansowego. A wszystko przez błąd Google.

Pierwszego stycznia wyszukiwarka zaczęła wyświetlać znacznie zaniżony kurs złotego. Nasza waluta w jednej chwili straciła ponad 20 procent wartości. No i panika, bo takie błyskawiczne załamanie się waluty zwiastuje zwykle ogromne kłopoty. Sprawa okazała się na tyle poważna, że jeszcze tego samego dnia odniósł się do niej minister finansów, tłumacząc, że to fejk i błąd źródła danych. I miał rację, ale kilku posłów opozycji i tak zdążyło już powiązać krach z działaniami Donalda Tuska.

Google tymczasowo wyłączyło funkcję wyświetlania kursów walut i przeprosiło za całą sytuację. A raczej “przeprosiło”, bo firma podkreśla, że opiera się na danych z zewnętrznych źródeł, których nie weryfikuje, nie ingeruje w ich treść i tak w ogóle to nie może zagwarantować ich aktualności. Ministerstwo Finansów jednak nie odpuszcza i domaga się dalszych wyjaśnień, bo błąd mógł doprowadzić do paniki na rynku.

Źródło:
https://biznes.interia.pl/waluty/aktualnosci/news-falszywy-kurs-zlotego-wywolal-strach-ministerstwo-finansow-z,nId,7244613

https://www.money.pl/gospodarka/kurs-zlotego-w-google-oszalal-ministerstwo-finansow-bedzie-zadac-wyjasnien-6980368896256512a.html

Zgłaszanie spamu nic nie daje?

Zgłaszanie spamu w Google nic nie daje? Otóż daje, tylko nie zawsze od razu to widać.

Gary Illyes z Google wyjaśnił, dlaczego zgłaszani spamerzy nie są natychmiast usuwani z wyszukiwarki. W dużym skrócie: bo to nie forum. Na forum jak widzisz spamerski post, to go usuwasz i po problemie. Z wyszukiwarką nie jest już tak prosto. Google nie rozpatruje pojedynczych zgłoszeń, bo przy takiej skali indywidualne działania nie mają sensu. Zamiast tego Google zbiera nasze zgłoszenia i w oparciu o nie próbuje tak poprawić algorytm, żeby wyeliminować spam. A to może zająć nawet wiele miesięcy.

Podsumowując: nie liczmy na to, że po zgłoszeniu strony za spamerskie praktyki od razu zniknie ona z wyników. Ale i tak warto to robić, bo dzięki naszym zgłoszeniom systemy rankingowe stają się lepsze.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-paid-or-spam-backlink-reports-no-action-36578.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest wyszukiwanie semantyczne i jaki ma wpływ na SEO?
    Czym jest wyszukiwanie semantyczne i jaki ma wpływ na SEO?
    Obecnie wyszukiwanie semantyczne jest rozwijającą się praktyką w wyszukiwarkach. Wiesz, na czym ono dokładnie polega i jak wpływa na SEO? Czytaj dalej.
    Agencja kreatywna – co to jest?
    Agencja kreatywna – co to jest?
    Z pojęciem agencji marketingowej spotkał się niemal każdy z nas. Z pewnością jesteś w stanie podać przynajmniej kilka działań, w […]
    Jak powiadomienia web push mogą wspierać działania SEO na stronie?
    Jak powiadomienia web push mogą wspierać działania SEO na stronie?
    Powiadomienia web push to rozwiązanie z zakresu marketing automation, dzięki któremu możemy zwiększyć zaangażowanie użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.