Zapytaj o ofertę
SEOwcy okradli Amazon
3 min. czytania

SEOwcy okradli Amazon

Dzisiaj będzie między innymi o nowych perspektywach, ale najpierw news ze świata Black Hat SEO.

Skopiowali Amazona, ograli algorytmy

Kojarzycie Conch-House.com? To strona z recenzjami, która błyskawicznie zdominowała wyniki wyszukiwania. Jej twórcom wystarczył zaledwie jeden miesiąc, aby ściągnąć na nią aż sześć milionów użytkowników. A taki ruch oznacza jedno: duże pieniążki. Dokładnie mówiąc, 19 tysięcy dolarów zysku. Dziennie. Do podziału na sześciu, bo tyle osób liczył sobie zespół odpowiedzialny za szybki sukces witryny.

Jak wykręcić takie liczby? Tego możemy dowiedzieć się z wywiadu, którego twórcy strony udzielili Mattowi Diggity. Generalnie wszystko sprowadza się do jednego: scrapingu. Chłopaki codziennie wrzucali sześć tysięcy postów z recenzjami, które zaciągali bezpośrednio ze strony Amazona. Czyli użytkownicy Amazona wystawiali opinie produktom, a oni je kopiowali i wrzucali jako własne. I cyk, pierwsze pozycje gwarantowane. Nie trzeba się nawet za bardzo bawić w linkowanie.

Moralne? Nie za bardzo, ale za to bardzo skuteczne. Chłopaki rozpykali algorytm i mogli świętować spory sukces, choć po dwóch miesiącach Google się mocno wkurzyło i zbanowało im stronę. Ale przez ten czas na ich konto wpadło osiemset tysięcy dolarów, także jak widać zbrodnia popłaca.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/conch-house-scrapped-amazon-google-seo-35538.html

Filtr Perspektywy już dostępny

Długo go zapowiadali, długo go testowali, ale w końcu jest. Z filtra Perspektywy można już korzystać na urządzeniach mobilnych. Co prawda trzeba się sporo namachać palcem, żeby do niego dojechać, ale gdzieś tam na końcu jest i jak najbardziej da się go kliknąć.

Dla przypomnienia Perspektywy miały być początkowo karuzelą wyników, ale z czasem stały się filtrem, którego celem jest promowanie wartościowych treści tworzonych przez użytkowników różnych serwisów, forów i mediów społecznościowych. W praktyce wśród wyników dominuje jak na razie tercet: Youtube, Twitter i Reddit.

Póki co z nowego filtra mogą korzystać wyłącznie mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Tymczasem ludzie w Polsce jak zawsze: bez Perspektyw.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-launches-the-perspectives-filter-35536.html

Nowe raporty w Search Console Insights

Pewnie już zauważyliście, ale i tak wypada o tym wspomnieć. W Search Console Insights pojawiły się trzy nowe raporty dla kont niepowiązanych z Google Analytics. Są to: nowe treści zyskujące popularność, najpopularniejsze treści oraz treści najbardziej zyskujące na popularności. Brzmi tak samo, ale pierwszy raport dotyczy wyłącznie najnowszych treści, a dwa kolejne obejmują cały content na stronie, niezależnie od daty jego publikacji. Wiadomo, osobom korzystającym na co dzień z analityki Google nowe funkcje są raczej mało potrzebne, ale innym na pewno się przydadzą.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-console-insights-not-analytics-upgrade-35478.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Google Search Console – poradnik krok po kroku. Do czego służy GSC?
    Google Search Console – poradnik krok po kroku. Do czego służy GSC?
    Dzięki GSC możesz na bieżąco monitorować stan swojej witryny, jej skuteczność i wszystkie zmiany, które na niej zachodzą. Zobacz, jak w prosty sposób ujarzmić to narzędzie.
    Migracja PrestaShop
    Migracja PrestaShop
    Migracja sklepu internetowego na platformę PrestaShop to dość wymagający proces. Warto więc wiedzieć, jak powinna wyglądać jego sprawna realizacja!
    Jak pisać meta description? Czy ma wpływ na pozycjonowanie? Sprawdź, jakie są najczęściej popełniane błędy!
    Jak pisać meta description? Czy ma wpływ na pozycjonowanie? Sprawdź, jakie są najczęściej popełniane błędy!
    Meta description daje możliwość opisania zawartości samej witryny i ma spore znaczenie dla użytkowników. Warto znać zasady tworzenia takiego opisu!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.