Dziś SEO Ekspress, bo zajmiemy się tylko jednym, ale za to tłustym newsem, czyli krajobrazem po may core update.
Google 9 czerwca oficjalnie ogłosiło na Twitterze koniec rolloutu, możemy zatem pokusić się o pierwsze wnioski. Kto zyskał, a kto stracił na majowej aktualizacji? Patrząc na komentarze, duże przetasowania widać zwłaszcza przy frazach z niejednoznaczną intencją. Wygląda na to, że najbardziej oberwały między innymi duże serwisy ogólnoinformacyjne, wrzucające treści z zupełnie różnych dziedzin, co jest sporą szansą dla mniejszych, za to skupionych na konkretnych niszach tematycznych stron.
Przejdźmy jednak do największych wygranych majowej aktualizacji, czyli witryn wideo, które zanotowały średni wzrost o 25%. Aż o 90% wzrósł TikTok, co jest kolejnym dowodem na rosnące znaczenie niedługich form wideo – również w SERP-ach. Krótkie materiały filmowe w wynikach budzą większe zaangażowanie, co jak widać nie umknęło uwadze Google.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.