Zapytaj o ofertę
Niefajny prezent od Google

Niefajny prezent od Google

2 min. czytania

Dzisiejsze wydanie SEO Newsów zaczniemy średnio udanym prezentem od Google.

Helpful Content Update

Dzień przed mikołajkami Google postanowiło sprezentować nam aktualizację, tym razem usprawniającą system przydatnych treści. Na celowniku ponownie znalazły się treści pisane pod algorytmy kosztem zadowolenia realnych użytkowników, choć jak to przy aktualizacjach bywa, każda strona może oberwać rykoszetem.

Helpful Content Update ma charakter globalny, obejmuje wszystkie języki i potrwa około dwóch tygodni. Jest to pierwsza aktualizacja tego systemu od momentu jego wprowadzenia w sierpniu.

Źródło:

https://developers.google.com/search/updates/helpful-content-update

Google o noindex i kodach 4xx w optymalizacji crawl budget

Przewodnik po zarządzaniu budżetem indeksowania doczekał się aktualizacji. Małej, bo małej i póki co wyłącznie po angielsku, ale jednak. W sekcji poświęconej faktom i mitom o skanowaniu i indeksowaniu znaleźć możemy dwa nowe punkty autorstwa Lizzi Sassman z Google.

Pierwszy odradza używania tagu noindex jako sposobu kontroli nad budżetem indeksowania; na crawl budżet wpływa każda skanowana strona, nawet taka z noindex. Drugi punkt dotyczy stron, które wyrzucają kod błędu aplikacji klienta. Wychodzi na to, że taka czterysta czwórka nie wpływa w żaden sposób negatywnie na budżet indeksowania. Jasne, Google próbowało przeskanować naszą stronę, ale poza kodem statusu nie uzyskało żadnej innej treści.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-noindex-404-codes-crawl-budget-34510.html

HTTP/3 nie ma bezpośredniego wpływu na SEO

Jeśli macie nadzieję, że przejście na protokół HTTP/3 poprawi Wasze SEO, to na nadziejach się niestety skończy. Zdaniem Johna Muellera z Google protokół HTTP/3 jest co prawda wydajniejszy, ale nie ma on absolutnie żadnego przełożenia na pozycję strony w wyszukiwarce. Google nie uwzględnia “trójki” jako czynnika rankingowego, a do crawlowania stron nadal wykorzystuje głównie HTTP/1.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-http-3-doesnt-impact-seo/472660/

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Cicha śmierć Pandy
    Odc. 39
    Cicha śmierć Pandy
    Wąs w listopadzie – wiecie co to oznacza. Movember. Badajcie się panowie, nie ma wstydu. A teraz do wiadomości. RIP […]
    Czy rozmiar nagłówka ma znaczenie?
    Odc. 38
    Czy rozmiar nagłówka ma znaczenie?
    W dzisiejszym jesienno-depresyjnym odcinku będzie o rzeczach, które nie mają znaczenia lub przestaną je mieć. Rozmiar nagłówka nie ma znaczenia […]
    Strasznie szybki Spam Update
    Odc. 37
    Strasznie szybki Spam Update
    Dzisiaj halloweenowa odsłona SEO Newsów, więc zaczniemy od najstraszniejszej w naszej branży wiadomości: aktualizacji. 48-godzinna aktualizacja „Spam Update” Ostatni spam […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.