Dzisiejsze wydanie SEO Newsów zaczniemy średnio udanym prezentem od Google.
Helpful Content Update
Dzień przed mikołajkami Google postanowiło sprezentować nam aktualizację, tym razem usprawniającą system przydatnych treści. Na celowniku ponownie znalazły się treści pisane pod algorytmy kosztem zadowolenia realnych użytkowników, choć jak to przy aktualizacjach bywa, każda strona może oberwać rykoszetem.
Helpful Content Update ma charakter globalny, obejmuje wszystkie języki i potrwa około dwóch tygodni. Jest to pierwsza aktualizacja tego systemu od momentu jego wprowadzenia w sierpniu.
Źródło:
https://developers.google.com/search/updates/helpful-content-update
Google o noindex i kodach 4xx w optymalizacji crawl budget
Przewodnik po zarządzaniu budżetem indeksowania doczekał się aktualizacji. Małej, bo małej i póki co wyłącznie po angielsku, ale jednak. W sekcji poświęconej faktom i mitom o skanowaniu i indeksowaniu znaleźć możemy dwa nowe punkty autorstwa Lizzi Sassman z Google.
Pierwszy odradza używania tagu noindex jako sposobu kontroli nad budżetem indeksowania; na crawl budżet wpływa każda skanowana strona, nawet taka z noindex. Drugi punkt dotyczy stron, które wyrzucają kod błędu aplikacji klienta. Wychodzi na to, że taka czterysta czwórka nie wpływa w żaden sposób negatywnie na budżet indeksowania. Jasne, Google próbowało przeskanować naszą stronę, ale poza kodem statusu nie uzyskało żadnej innej treści.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-noindex-404-codes-crawl-budget-34510.html
HTTP/3 nie ma bezpośredniego wpływu na SEO
Jeśli macie nadzieję, że przejście na protokół HTTP/3 poprawi Wasze SEO, to na nadziejach się niestety skończy. Zdaniem Johna Muellera z Google protokół HTTP/3 jest co prawda wydajniejszy, ale nie ma on absolutnie żadnego przełożenia na pozycję strony w wyszukiwarce. Google nie uwzględnia “trójki” jako czynnika rankingowego, a do crawlowania stron nadal wykorzystuje głównie HTTP/1.
Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/google-http-3-doesnt-impact-seo/472660/
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!