Zapytaj o ofertę
Podsumowanie Google I/O 2023
2 min. czytania

Podsumowanie Google I/O 2023

Dziś powiemy, jakie zmiany zapowiedziano na ostatniej konferencji Google. Spoiler: duże.

Konferencja Google I/O 2023

Konferencja Google I/O 2023 już za nami. Zdominował ją temat sztucznej inteligencji, którą Google chce zaimplementować wszędzie, gdzie tylko się da – zaczynając od wyszukiwarki. W czasie konferencji zaprezentowano Search Generative Experience, czyli nowy, zintegrowany z AI interfejs wyszukiwarki. Największa zmiana to nowe pole, które ma wyświetlać się nad tradycyjnymi wynikami wyszukiwania. Znajdziemy tam tekstową odpowiedź wygenerowaną przez sztuczną inteligencję, razem ze źródłami w formie kafelków z grafiką. Będzie też opcja zadania kolejnego, uzupełniającego pytania, jeśli odpowiedź udzielona przez sztuczną inteligencję nie do końca nas zadowoli.

Co ciekawe, nowe pole nie ma pojawiać się przy każdym zapytaniu. Zobaczymy je tylko w sytuacji, gdy Google uzna, że AI dostarczy użytkownikowi lepszych informacji niż tradycyjne wyniki wyszukiwania.

Zapisy do testów nowej funkcjonalności już ruszyły, ale póki co wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-generative-experience-ai-35360.html

Google szykuje kolejny Helpful Content Update

Ale to nie wszystkie newsy z I/O 2023. W czasie konferencji Google zapowiedziało kolejny Helpful Content Update. Aktualizacja, która wystartuje w najbliższych miesiącach, ma sprawić, że wyszukiwarka stanie się lepsza w odkrywaniu i wyświetlaniu “ukrytych skarbów”. Mamy na myśli przydatne informacje poukrywane w różnych trudnych do odnalezienia miejscach, na przykład niszowych, prowadzonych przez pasjonatów blogach czy zakurzonych, specjalistycznych forach.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-helpful-content-update-hidden-gems-35369.html

Google komentuje spadek wyświetleń FAQ

W ostatnim czasie znacznie spadła liczba wyświetleń wyników z elementami typu FAQ. Początkowo chodziło tylko o urządzenia mobilne, ale szybko FAQi wyparowały również z pecetowych przeglądarek. Do całej sprawy postanowił odnieść się nieoficjalnie John Mueller.

Kto zdaniem naszego ulubionego eksperta Google ponosi winę za spadki? Otóż… wszyscy jesteśmy winni. Bo dodajemy znaczniki FAQ, gdzie tylko się da, byle tylko zgarnąć więcej miejsca w wynikach wyszukiwania, a przez to same wyniki stają się mniej przydatne. I potem biedne Google musi interweniować i ograniczać wyświetlanie FAQ, by ratować sytuację.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-comments-on-drop-in-faq-rich-results-35365.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest architektura informacji w serwisach internetowych i jak ją zaprojektować?
    Czym jest architektura informacji w serwisach internetowych i jak ją zaprojektować?
    Poprawnie funkcjonująca strona internetowa musi przede wszystkim udostępniać dane w zrozumiały i przejrzysty sposób. Tym właśnie architektura informacji w serwisach internetowych. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego jest tak istotna oraz co na nią wpływa.
    Pozycjonowanie plików PDF
    Pozycjonowanie plików PDF
    Pozycjonowanie to najlepszy sposób na zwiększenie popularność marki w Google. W tym artykule dowiesz się więc, jak zoptymalizować pliki PDF!
    Co to jest witryna internetowa?
    Co to jest witryna internetowa?
    Witryny internetowe to bez wątpienia najważniejszy element cyfrowego świata. Wyjaśniamy czym tak naprawdę są i podpowiadamy jak można je promować.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.