Dziś powiemy, jakie zmiany zapowiedziano na ostatniej konferencji Google. Spoiler: duże.
Konferencja Google I/O 2023
Konferencja Google I/O 2023 już za nami. Zdominował ją temat sztucznej inteligencji, którą Google chce zaimplementować wszędzie, gdzie tylko się da – zaczynając od wyszukiwarki. W czasie konferencji zaprezentowano Search Generative Experience, czyli nowy, zintegrowany z AI interfejs wyszukiwarki. Największa zmiana to nowe pole, które ma wyświetlać się nad tradycyjnymi wynikami wyszukiwania. Znajdziemy tam tekstową odpowiedź wygenerowaną przez sztuczną inteligencję, razem ze źródłami w formie kafelków z grafiką. Będzie też opcja zadania kolejnego, uzupełniającego pytania, jeśli odpowiedź udzielona przez sztuczną inteligencję nie do końca nas zadowoli.
Co ciekawe, nowe pole nie ma pojawiać się przy każdym zapytaniu. Zobaczymy je tylko w sytuacji, gdy Google uzna, że AI dostarczy użytkownikowi lepszych informacji niż tradycyjne wyniki wyszukiwania.
Zapisy do testów nowej funkcjonalności już ruszyły, ale póki co wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-generative-experience-ai-35360.html
Google szykuje kolejny Helpful Content Update
Ale to nie wszystkie newsy z I/O 2023. W czasie konferencji Google zapowiedziało kolejny Helpful Content Update. Aktualizacja, która wystartuje w najbliższych miesiącach, ma sprawić, że wyszukiwarka stanie się lepsza w odkrywaniu i wyświetlaniu “ukrytych skarbów”. Mamy na myśli przydatne informacje poukrywane w różnych trudnych do odnalezienia miejscach, na przykład niszowych, prowadzonych przez pasjonatów blogach czy zakurzonych, specjalistycznych forach.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-helpful-content-update-hidden-gems-35369.html
Google komentuje spadek wyświetleń FAQ
W ostatnim czasie znacznie spadła liczba wyświetleń wyników z elementami typu FAQ. Początkowo chodziło tylko o urządzenia mobilne, ale szybko FAQi wyparowały również z pecetowych przeglądarek. Do całej sprawy postanowił odnieść się nieoficjalnie John Mueller.
Kto zdaniem naszego ulubionego eksperta Google ponosi winę za spadki? Otóż… wszyscy jesteśmy winni. Bo dodajemy znaczniki FAQ, gdzie tylko się da, byle tylko zgarnąć więcej miejsca w wynikach wyszukiwania, a przez to same wyniki stają się mniej przydatne. I potem biedne Google musi interweniować i ograniczać wyświetlanie FAQ, by ratować sytuację.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-comments-on-drop-in-faq-rich-results-35365.html
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!