Zapytaj o ofertę
Wielkie testowanie nowej wyszukiwarki Google
3 min. czytania

Wielkie testowanie nowej wyszukiwarki Google

Znikające filmy, treści dla dorosłych i pierwsze wrażenia z testów nowej przeglądarki Google. Oj, jest o czym pisać, więc bez przedłużania – oto najnowsze SEO Newsy!

Wielkie testy Search Generative Experience

Wielkie testy Search Generative Experience rozpoczęte!

O nowej wyszukiwarce Google wspominaliśmy w poprzednim odcinku przy okazji podsumowania konferencji Google I/O 2023. Wtedy były to tylko zapowiedzi. Dziś możemy podzielić się pierwszymi opiniami użytkowników, którzy od 25 maja testują SGE w ramach Google Labs. Jak wrażenia? W dużym skrócie: raczej mieszane.

Wygląda na to, że najwięcej mogą zyskać wydawcy i duże serwisy. Sztuczna inteligencja bardzo chętnie ich cytuje; przy każdym zapytaniu średnio od trzech do pięciu razy. Wśród źródeł brakuje za to stron firmowych czy profili społecznościowych. Samo cytowanie budzi wiele kontrowersji, bo niby źródła są, ale mocno ukryte i nie do końca wiadomo, co z którego pochodzi. A że AI cytuje słowo w słowo, to nie brakuje zarzutów o plagiat.

Sztuczna inteligencja unika odpowiedzi na pytania związane z aktualnymi wydarzeniami czy polityką, więc o Lex Tusk z nią nie pogadacie. Co ciekawe, nie boi się pytań związanych z medycyną, choć przy każdym dodaje, że udziela jedynie informacji i że nie należy traktować ich jako porad medycznych czy nie daj boże diagnozy.

No i wiadomo, póki co są to tylko testy. Jeśli wierzyć dacie podanej na stronie, SGE ma być testowane w Laboratorium aż do grudnia.

Źródła:
https://www.searchenginejournal.com/google-sge-ai-overview-examples/487918/

https://www.seroundtable.com/complaints-google-search-generative-experience-35461.html

https://www.seroundtable.com/google-search-generative-experience-ends-december-2023-35463.html

Zmiana zasad dotyczących filtrów treści dla dorosłych

Google zaktualizowało dokumentację pomocy dla SafeSearch, filtru treści dla dorosłych. Okazuje się, że okienka z weryfikacją wieku stanowią sporą przeszkodę dla googlowskich botów. Biedaki mają problemy z przechodzeniem przez takie bramki, a to oznacza problemy z indeksowaniem ukrytych za nimi treści.

Zaktualizowany dokument zaleca zweryfikowanie Googlebota i udostępnienie mu materiałów bez bawienia się w ograniczenia wiekowe. Czyli informujemy go o dorosłym charakterze strony za pomocą odpowiednich meta tagów, ale przepuszczamy go już bez brameczki.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-allow-googlebot-to-bypass-age-gate-on-adult-content-35462.html

Majowy problem z treściami wideo

Google Search Console oficjalnie potwierdziło majowy problem z treściami wideo. I nie chodzi o błąd w samym raportowaniu. Sprawa jest grubsza, bo między czwartym a siedemnastym maja Google rzadziej wyświetlało swoim użytkownikom wyniki wideo. Także jeśli zauważyliście w tym czasie spadki w ruchu organicznym, a macie na swojej stronie sporo zindeksowanych filmów, to właśnie poznaliście rozwiązanie zagadki. Albo zyskaliście dobre alibi.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-console-reporting-glitch-with-video-performance-35440.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak powinien wyglądać przyjazny interfejs użytkownika?
    Jak powinien wyglądać przyjazny interfejs użytkownika?
    Tworząc stronę WWW, na samym początku należy zatroszczyć się o wygodę jej obsługi. Nie jest to zadanie najprostsze, choć gra jest warta świeczki.
    Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?
    Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?
    Czym jest koncepcja client personas? Jaki wpływ ma na wyniki kampanii marketingowych? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania!
    Agencja interaktywna – co to jest?
    Agencja interaktywna – co to jest?
    Marketing cyfrowy to jeden z najlepszych sposobów na rozwijanie marki. Warto więc wiedzieć, czym zajmuje się skuteczna agencja interaktywna!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.