Świat ciągle się zmienia, podobnie jak SEO. A co tym razem zmieniło się w googlowskich algorytmach? O tym jak zwykle dowiecie się z naszego cotygodniowego przeglądu aktualności. Zapraszamy!
Widok produktów 3D w wynikach wyszukiwania!
Google wprowadza obracające się produkty w wynikach wyszukiwania. Jest to najpewniej pokłosie zmian, o których dużo mówiło się już w poprzednich latach. Póki co należy traktować to raczej jako ciekawostkę, ale kto wie, może widok 3D i rozszerzona rzeczywistość zawitają na stałe do wyników wyszukiwania?
Źródło: https://www.seroundtable.com/google-search-results-rotating-product-images-32238.html
Rich Result, AMP oraz testy mobile friendly powiększyły się o nowe funkcje
Google ujednolicił dane prezentowane w 3 testerach: rich result, mobile friendly oraz AMP. Test powiększył się o widok danych znany z GSC z zakresu sprawdzenia URL-a.
Rozbudowie uległy obszary:
- Dostępność strony.
- Nagłówki HTTP.
- Page Screenshot.
- Weryfikacja AMP.
Dodano też możliwość wyboru, jakim botem sprawdzamy w przypadku rich results.
Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2021/10/search-console-tools-alignment
Zmiany w zakresie schema ofert pracy
Google będzie wprowadzał zmiany w schema przy ofertach pracy, dlatego należy spodziewać się lekkich zawirowań w GSC w okolicy 18 października, gdy zmiany zaczną być wprowadzane w życie.
Zmiany mają być widoczne w:
- Liczbie zgłoszonych ofert pracy i ogólnej kwestii z nimi związanej.
- Zmianie oceny wagi błędów z ostrzeżeń na faktyczne błędy.
Źródła:
https://www.seroundtable.com/google-rich-results-errors-for-job-postings-may-increase-32243.html
https://support.google.com/webmasters/answer/6211453?hl=en#zippy=%2Crich-result-reports
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!