DARMOWY AUDYT SEO

Strategie budowania linków zwrotnych, które warto wykorzystać w digital marketingu

5 min czytania
Strategie budowania linków zwrotnych, które warto wykorzystać w digital marketingu
Kategoria Pozycjonowanie

W tym artykule omówione zostanie kilka technik, które warto wprowadzić do każdej strategii marketingowej, aby zbudować sieć wysokiej jakości linków zwrotnych.

Zaczniemy od najszybszego sposobu, jakim jest gościnne publikowanie na blogach. Warto wykorzystać ten spsób na samym początku swojej drogi z link buildingiem, gdyż przynosi niemal natychmiastowe efekty.

Spis treści:

Publikowanie jako gość

Co musisz mieć? Przede wszystkim czas na pisanie postów, znajdowanie odpowiednich stron i wysyłanie e-maili . Inną opcją jest opłacenie kogoś, kto zrobi to za Ciebie. Ponadto przydatne będzie kilka artykułów napisanych na zapas, które pozwolą Ci udowodnić kompetencje. Warto posiadać też jakiekolwiek doświadczenie branżowe, dzięki czemu inne blogi z chęcią przyjmą Cię jako gościa.

Tworzenie postów gościnnych to doskonały sposób na rozpoczęcie swojej strategii. Jest to bowiem bezpłatna technika link buildingu, a jedyne w co musisz się zaopatrzyć, to dużo czasu na wprowadzenie jej w życie. Poza tym przynosi korzyści zarówno Tobie, jak i witrynie, w której publikujesz wpisy. Jej właściciel dostaje wysokiej jakości treść zupełnie za darmo, a Ty kilka linków zwrotnych.

Sprawdź: Jak linkowanie zewnętrzne wpływa na stronę internetową?

Blogger outreach

Warto wspomnieć, że Google ma skomplikowany sposób oceny techniki publikowania jako gość, przez co często w jego oczach tego typu linki są mniej cenne niż te zdobyte naturalnie. Rozwiązaniem tego problemu jest blogger outreach.

Idea tej techniki jest dokładnie taka sama, jak w modelu blogowania jako gość i stanowi takie same działania, od dotarcia do strony internetowej aż do opublikowania artykułu.

Różnica znajduje się w samej treści artykułu. Nie ma on bowiem typowej biografii autora ani żadnych informacji wskazujących na osobę, która go napisała, oprócz linku do jej strony.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Niszowe edycje

Niszowe edycje to sposób dotarcia do właścicieli witryn w Twojej branży i zachęcenia ich do połączenia się z Twoim postem w odpowiednim artykule. Brzmi łatwo, prawda? Niestety dużym minusem tego modelu jest dość niski, wynikający z niego, współczynnik konwersji.

Istnieje oczywiście wiele sposobów na poprawę tego wyniku. Musisz być po prostu kreatywny i stworzyć artykuł, który zachwyci odbiorców i zachęci ich do odwiedzenia Twojej witryny.

Sprawdź: Linki dofollow a nofollow – co warto o nich wiedzieć i czym się różnią?

Skyscraper outreach

Podobnie jak niszowe edycje, ta metoda koncentruje się na zachęceniu właścicieli witryn do linkowania Twoich treści. Różnica polega na rodzaju stron internetowych. Należy znaleźć artykuł, który otrzymał wiele linków dofollow i stworzyć jego lepszą wersję. Kiedy już to zrobisz, zgłoś się do właściciela witryny i poproś go o link do Twojej treści, dzięki któremu Twój współczynnik konwersji wzrośnie.

 

Zasięg guestograficzny

Zasięg guestograficzny to kolejny sposób publikowania jako gość. Jak wykorzystać tę metodę? Znajdź artykuł na temat swojej branży, stwórz ciekawą infografikę i prezentację na jego podstawie, krótko je opisz i zaproponuj właścicielowi witryny umieszczenie tego na swojej tablicy.

Dlaczego infografiki są skuteczne?

  1. Zwracają uwagę użytkownika na najważniejsze elementy treści.
  2. Wyjaśniają nawet najtrudniejsze tematy w bardzo łatwy, wizualny sposób.
  3. Z powodzeniem wykorzystać można je do przedstawienia historycznych osi czasu lub wydarzeń.
  4. Dobrze sprawdzają się w prezentowaniu diagramów instruktażowych.
Sprawdź: Czym są linki zwrotne, jak je pozyskiwać i dlaczego warto wdrożyć do swojej strategii SEO?

Jest to proces znajdowania stron internetowych, które nie są już aktywne, tworzenia treści lepszych niż ich zawartość i zachęcania innych twórców do linkowania do nowej wersji.

Należy zauważyć, że wykorzystanie tego sposobu jest jednak bardzo czasochłonne. Musisz bowiem stworzyć zawartość, która jest lepsza niż oryginalna treść, a następnie określić, kto łączy się z uszkodzonym zasobem i zachęcić go do linkowania do Twojej strony.

Aby ułatwić ten proces, warto użyć narzędzi, takich jak Ahrefs, które pozwolą Ci szybko i skutecznie odnaleźć nieaktywne strony i wykorzystać ich tematy.

Cytaty z lokalnych firm

Jeśli jesteś lokalną firmą, tworzenie cytatów okazać się może doskonałym sposobem rozwijania marki. Trudno się nie zgodzić, że budowanie linków jest niezwykle trudne dla małych firm. Cytaty to świetne rozwiązanie, gdyż oferują bezpieczny sposób na umieszczenie linków do witryny lokalnej firmy.

Warto też wspomnieć, że zastosowanie tego modelu nie wymaga zbyt dużo czasu i wysiłku, dzięki czemu osiągniesz szybkie efekty.

Sprawdź: Co to jest backlink? Jak tworzyć backlinki zgodne z SEO?

Dystrybucja informacji prasowych

Dystrybucja informacji prasowych to proces tworzenia i rozpowszechniania artykułów, których jakość zachęci dziennikarzy do opublikowania ich w swoich magazynach. PR odgrywa ważną rolę w SEO, dlatego warto go wykorzystać.

Naturalne budowanie linków

Ta strategia polega na stworzeniu wysokiej jakości treści, które same w sobie zachęcą innych twórców do połączenia się z nimi.

Jakie treści najskuteczniej zachęcają do linkowania? Są to przede wszystkim kontrowersyjne artykuły, poruszające najpopularniejsze tematy, przydatne narzędzia, takie jak kalkulator ROI dla SEO czy wartościowe infografiki.

Sprawdź: Wiele linków zwrotnych z tej samej witryny – czy warto?

Podsumowanie

Jak widzisz, technik zdobywania linków zwrotnych jest wiele. Wybierz więc tę najbardziej dopasowaną do Twojej działalności, dzięki czemu połączysz się z wartościowymi witrynami i przyciągniesz nowych odbiorców!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 13

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak długo trwają działania SEO? Dlaczego SEO wymaga tyle czasu?
Jak długo trwają działania SEO? Dlaczego SEO wymaga tyle czasu?
Jednym z najczęstszych problemów agencji SEO jest wytłumaczenie klientom, dlaczego wyniki optymalizacji ich witryny nie pojawią się po tygodniu działań. […]
Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2
Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2
Czym są słowa kluczowe oraz jakie są ich rodzaje? W jaki sposób odkryć intencje użytkowników, aby móc świadomie zaplanować strategię pozycjonowania SEO?
Jakie elementy tworzą strategię SEO? Sprawdź, jak zadbać o widoczność swojej strony
Jakie elementy tworzą strategię SEO? Sprawdź, jak zadbać o widoczność swojej strony
Jeśli chcesz samodzielnie optymalizować swoją stronę internetową, musisz wiedzieć, na jakich elementach się skupić. Przedstawiamy je w artykule.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę