W tym artykule omówione zostanie kilka technik, które warto wprowadzić do każdej strategii marketingowej, aby zbudować sieć wysokiej jakości linków zwrotnych.
Zaczniemy od najszybszego sposobu, jakim jest gościnne publikowanie na blogach. Warto wykorzystać ten spsób na samym początku swojej drogi z link buildingiem, gdyż przynosi niemal natychmiastowe efekty.
Co musisz mieć? Przede wszystkim czas na pisanie postów, znajdowanie odpowiednich stron i wysyłanie e-maili . Inną opcją jest opłacenie kogoś, kto zrobi to za Ciebie. Ponadto przydatne będzie kilka artykułów napisanych na zapas, które pozwolą Ci udowodnić kompetencje. Warto posiadać też jakiekolwiek doświadczenie branżowe, dzięki czemu inne blogi z chęcią przyjmą Cię jako gościa.
Tworzenie postów gościnnych to doskonały sposób na rozpoczęcie swojej strategii. Jest to bowiem bezpłatna technika link buildingu, a jedyne w co musisz się zaopatrzyć, to dużo czasu na wprowadzenie jej w życie. Poza tym przynosi korzyści zarówno Tobie, jak i witrynie, w której publikujesz wpisy. Jej właściciel dostaje wysokiej jakości treść zupełnie za darmo, a Ty kilka linków zwrotnych.
Warto wspomnieć, że Google ma skomplikowany sposób oceny techniki publikowania jako gość, przez co często w jego oczach tego typu linki są mniej cenne niż te zdobyte naturalnie. Rozwiązaniem tego problemu jest blogger outreach.
Idea tej techniki jest dokładnie taka sama, jak w modelu blogowania jako gość i stanowi takie same działania, od dotarcia do strony internetowej aż do opublikowania artykułu.
Różnica znajduje się w samej treści artykułu. Nie ma on bowiem typowej biografii autora ani żadnych informacji wskazujących na osobę, która go napisała, oprócz linku do jej strony.
Niszowe edycje to sposób dotarcia do właścicieli witryn w Twojej branży i zachęcenia ich do połączenia się z Twoim postem w odpowiednim artykule. Brzmi łatwo, prawda? Niestety dużym minusem tego modelu jest dość niski, wynikający z niego, współczynnik konwersji.
Istnieje oczywiście wiele sposobów na poprawę tego wyniku. Musisz być po prostu kreatywny i stworzyć artykuł, który zachwyci odbiorców i zachęci ich do odwiedzenia Twojej witryny.
Podobnie jak niszowe edycje, ta metoda koncentruje się na zachęceniu właścicieli witryn do linkowania Twoich treści. Różnica polega na rodzaju stron internetowych. Należy znaleźć artykuł, który otrzymał wiele linków dofollow i stworzyć jego lepszą wersję. Kiedy już to zrobisz, zgłoś się do właściciela witryny i poproś go o link do Twojej treści, dzięki któremu Twój współczynnik konwersji wzrośnie.
Zasięg guestograficzny to kolejny sposób publikowania jako gość. Jak wykorzystać tę metodę? Znajdź artykuł na temat swojej branży, stwórz ciekawą infografikę i prezentację na jego podstawie, krótko je opisz i zaproponuj właścicielowi witryny umieszczenie tego na swojej tablicy.
Dlaczego infografiki są skuteczne?
Jest to proces znajdowania stron internetowych, które nie są już aktywne, tworzenia treści lepszych niż ich zawartość i zachęcania innych twórców do linkowania do nowej wersji.
Należy zauważyć, że wykorzystanie tego sposobu jest jednak bardzo czasochłonne. Musisz bowiem stworzyć zawartość, która jest lepsza niż oryginalna treść, a następnie określić, kto łączy się z uszkodzonym zasobem i zachęcić go do linkowania do Twojej strony.
Aby ułatwić ten proces, warto użyć narzędzi, takich jak Ahrefs, które pozwolą Ci szybko i skutecznie odnaleźć nieaktywne strony i wykorzystać ich tematy.
Jeśli jesteś lokalną firmą, tworzenie cytatów okazać się może doskonałym sposobem rozwijania marki. Trudno się nie zgodzić, że budowanie linków jest niezwykle trudne dla małych firm. Cytaty to świetne rozwiązanie, gdyż oferują bezpieczny sposób na umieszczenie linków do witryny lokalnej firmy.
Warto też wspomnieć, że zastosowanie tego modelu nie wymaga zbyt dużo czasu i wysiłku, dzięki czemu osiągniesz szybkie efekty.
Dystrybucja informacji prasowych to proces tworzenia i rozpowszechniania artykułów, których jakość zachęci dziennikarzy do opublikowania ich w swoich magazynach. PR odgrywa ważną rolę w SEO, dlatego warto go wykorzystać.
Ta strategia polega na stworzeniu wysokiej jakości treści, które same w sobie zachęcą innych twórców do połączenia się z nimi.
Jakie treści najskuteczniej zachęcają do linkowania? Są to przede wszystkim kontrowersyjne artykuły, poruszające najpopularniejsze tematy, przydatne narzędzia, takie jak kalkulator ROI dla SEO czy wartościowe infografiki.
Jak widzisz, technik zdobywania linków zwrotnych jest wiele. Wybierz więc tę najbardziej dopasowaną do Twojej działalności, dzięki czemu połączysz się z wartościowymi witrynami i przyciągniesz nowych odbiorców!
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.