Strategie budowania linków zwrotnych, które warto wykorzystać w digital marketingu

Strategie budowania linków zwrotnych, które warto wykorzystać w digital marketingu

Pavel Danilyuk/pexels.com

W tym artykule omówione zostanie kilka technik, które warto wprowadzić do każdej strategii marketingowej, aby zbudować sieć wysokiej jakości linków zwrotnych.

Zaczniemy od najszybszego sposobu, jakim jest gościnne publikowanie na blogach. Warto wykorzystać ten spsób na samym początku swojej drogi z link buildingiem, gdyż przynosi niemal natychmiastowe efekty.

Publikowanie jako gość

Co musisz mieć? Przede wszystkim czas na pisanie postów, znajdowanie odpowiednich stron i wysyłanie e-maili . Inną opcją jest opłacenie kogoś, kto zrobi to za Ciebie. Ponadto przydatne będzie kilka artykułów napisanych na zapas, które pozwolą Ci udowodnić kompetencje. Warto posiadać też jakiekolwiek doświadczenie branżowe, dzięki czemu inne blogi z chęcią przyjmą Cię jako gościa.

Tworzenie postów gościnnych to doskonały sposób na rozpoczęcie swojej strategii. Jest to bowiem bezpłatna technika link buildingu, a jedyne w co musisz się zaopatrzyć, to dużo czasu na wprowadzenie jej w życie. Poza tym przynosi korzyści zarówno Tobie, jak i witrynie, w której publikujesz wpisy. Jej właściciel dostaje wysokiej jakości treść zupełnie za darmo, a Ty kilka linków zwrotnych.

Sprawdź: Jak prawidłowo generować backlinki?

Blogger outreach

Warto wspomnieć, że Google ma skomplikowany sposób oceny techniki publikowania jako gość, przez co często w jego oczach tego typu linki są mniej cenne niż te zdobyte naturalnie. Rozwiązaniem tego problemu jest blogger outreach.

Idea tej techniki jest dokładnie taka sama, jak w modelu blogowania jako gość i stanowi takie same działania, od dotarcia do strony internetowej aż do opublikowania artykułu.

Różnica znajduje się w samej treści artykułu. Nie ma on bowiem typowej biografii autora ani żadnych informacji wskazujących na osobę, która go napisała, oprócz linku do jej strony.

Niszowe edycje

Niszowe edycje to sposób dotarcia do właścicieli witryn w Twojej branży i zachęcenia ich do połączenia się z Twoim postem w odpowiednim artykule. Brzmi łatwo, prawda? Niestety dużym minusem tego modelu jest dość niski, wynikający z niego, współczynnik konwersji.

Istnieje oczywiście wiele sposobów na poprawę tego wyniku. Musisz być po prostu kreatywny i stworzyć artykuł, który zachwyci odbiorców i zachęci ich do odwiedzenia Twojej witryny.

Sprawdź: SEO dla małych firm – jak pozyskać wartościowe linki zwrotne?

Skyscraper outreach

Podobnie jak niszowe edycje, ta metoda koncentruje się na zachęceniu właścicieli witryn do linkowania Twoich treści. Różnica polega na rodzaju stron internetowych. Należy znaleźć artykuł, który otrzymał wiele linków dofollow i stworzyć jego lepszą wersję. Kiedy już to zrobisz, zgłoś się do właściciela witryny i poproś go o link do Twojej treści, dzięki któremu Twój współczynnik konwersji wzrośnie.

Źródło: Pavel Danilyuk/pexels.com

Zasięg guestograficzny

Zasięg guestograficzny to kolejny sposób publikowania jako gość. Jak wykorzystać tę metodę? Znajdź artykuł na temat swojej branży, stwórz ciekawą infografikę i prezentację na jego podstawie, krótko je opisz i zaproponuj właścicielowi witryny umieszczenie tego na swojej tablicy.

Dlaczego infografiki są skuteczne?

  1. Zwracają uwagę użytkownika na najważniejsze elementy treści.
  2. Wyjaśniają nawet najtrudniejsze tematy w bardzo łatwy, wizualny sposób.
  3. Z powodzeniem wykorzystać można je do przedstawienia historycznych osi czasu lub wydarzeń.
  4. Dobrze sprawdzają się w prezentowaniu diagramów instruktażowych.
Sprawdź: Link building – na co zwracać uwagę, planując strategię linków zewnętrznych?

Jest to proces znajdowania stron internetowych, które nie są już aktywne, tworzenia treści lepszych niż ich zawartość i zachęcania innych twórców do linkowania do nowej wersji.

Należy zauważyć, że wykorzystanie tego sposobu jest jednak bardzo czasochłonne. Musisz bowiem stworzyć zawartość, która jest lepsza niż oryginalna treść, a następnie określić, kto łączy się z uszkodzonym zasobem i zachęcić go do linkowania do Twojej strony.

Aby ułatwić ten proces, warto użyć narzędzi, takich jak Ahrefs, które pozwolą Ci szybko i skutecznie odnaleźć nieaktywne strony i wykorzystać ich tematy.

Cytaty z lokalnych firm

Jeśli jesteś lokalną firmą, tworzenie cytatów okazać się może doskonałym sposobem rozwijania marki. Trudno się nie zgodzić, że budowanie linków jest niezwykle trudne dla małych firm. Cytaty to świetne rozwiązanie, gdyż oferują bezpieczny sposób na umieszczenie linków do witryny lokalnej firmy.

Warto też wspomnieć, że zastosowanie tego modelu nie wymaga zbyt dużo czasu i wysiłku, dzięki czemu osiągniesz szybkie efekty.

Sprawdź: Jak sprawdzić linki zewnętrzne prowadzące do strony internetowej?

Dystrybucja informacji prasowych

Dystrybucja informacji prasowych to proces tworzenia i rozpowszechniania artykułów, których jakość zachęci dziennikarzy do opublikowania ich w swoich magazynach. PR odgrywa ważną rolę w SEO, dlatego warto go wykorzystać.

Naturalne budowanie linków

Ta strategia polega na stworzeniu wysokiej jakości treści, które same w sobie zachęcą innych twórców do połączenia się z nimi.

Jakie treści najskuteczniej zachęcają do linkowania? Są to przede wszystkim kontrowersyjne artykuły, poruszające najpopularniejsze tematy, przydatne narzędzia, takie jak kalkulator ROI dla SEO czy wartościowe infografiki.

Sprawdź: Jak sprawdzić linki przychodzące do domeny?

Podsumowanie

Jak widzisz, technik zdobywania linków zwrotnych jest wiele. Wybierz więc tę najbardziej dopasowaną do Twojej działalności, dzięki czemu połączysz się z wartościowymi witrynami i przyciągniesz nowych odbiorców!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jaką rolę w SEO odgrywa Meta Title Tag?

    Jaką rolę w SEO odgrywa Meta Title Tag?

    Chcesz przyciągnąć uwagę użytkownika na karcie wyników wyszukiwania? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak mogą Ci w tym pomóc tagi tytułu.
    Mobile-first – w jaki sposób przyspieszyć działanie strony na urządzeniach mobilnych?

    Mobile-first – w jaki sposób przyspieszyć działanie strony na urządzeniach mobilnych?

    Desktop-First czy Mobile-First? Dowiedz się, dlaczego optymalizacja strony na urządzeniach mobilnych jest dla Ciebie ważna. Poznaj wskazówki SEO.
    Jak zwiększyć czas przebywania użytkownika na stronie internetowej?

    Jak zwiększyć czas przebywania użytkownika na stronie internetowej?

    Czas spędzony na stronie internetowej użytkownika ma ogromne znaczenie. Dlatego musisz podjąć działania, które pomogą Ci go zatrzymać na stronie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę