DARMOWY AUDYT SEO

SXO – jakie korzyści może przynieść?

4 min czytania
SXO – jakie korzyści może przynieść?
Kategoria SXO

Marketing online stale się rozwija – aby odnieść sukces na tym polu, warto zapoznać się z najnowszymi metodami. Jedną z technik, która zdobywa popularność, jest SXO, czyli połączenie SEO z UX. Co oznaczają te skróty i dlaczego warto postawić na strategię opartą na SXO?

Spis treści:

Czym jest SXO?

Skrót „SXO” powstał z połączenia dwóch terminów, które mają już dość długą historię w świecie marketingu online:

  • SEO (Search Engine Optimization) – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim poprzez dostosowanie jej zawartości do słów kluczowych;
  • UX (User Experience) – pojęcie odnoszące się do ogółu wrażeń użytkownika podczas korzystania z witryny.

SEO skupia się na poprawie pozycji strony na liście wyników wyszukiwania, co ma prowadzić do zwiększenia liczby wizyt na stronie. To jednak dopiero część sukcesu. O faktycznym zwiększeniu zysków z witryny decyduje współczynnik konwersji, czyli udział użytkowników, którzy wykonują konkretną czynność po trafieniu na naszą witrynę. Rodzaj oczekiwanego działania będzie się różnić w zależności od rodzaju strony – przykładowo w e-commerce będzie to zazwyczaj dokonanie transakcji przez klienta.

Jak zainteresować odbiorców naszą ofertą? To właśnie tutaj do akcji wchodzi UX – zarządzanie stroną internetową wymaga nie tylko dostosowania treści do wymogów wyszukiwarek, lecz także zwiększenia atrakcyjności dla użytkowników. Działania w tym zakresie dotyczą zarówno samego wyglądu strony, jak i użyteczności, intuicyjności oraz łatwości obsługi. Głównym celem jest sprawienie, by odbiorcy chętnie korzystali z witryny, jak również wracali na stronę i polecali ją innym internautom. Połączenie SEO z UX to właśnie SXO.

Sprawdź: Jakie są najpopularniejsze mity o SXO?

Dlaczego warto zadbać o SXO?

Odpowiednio przeprowadzona kampania SXO daje wiele korzyści, idealnie łącząc efekty SEO z poprawą doświadczeń użytkownika. Mimo że konkretne cele pozycjonowania i strategii UX znacznie się różnią, są to obszary, które ściśle ze sobą współgrają. Atrakcyjna strona, wypełniona wartościową zawartością, będzie lepiej oceniana przez wyszukiwarki, co pozwoli zwiększyć liczbę odsłon. Użytkownicy, którzy trafią na naszą stronę, z pewnością docenią jej intuicyjność, sprawność i przejrzystość. To z kolei jeszcze bardziej umocni pozycję naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Kluczową korzyścią SXO jest jednak zwiększenie konwersji, jak również możliwość zbudowania stałej bazy klientów, którzy chętniej skorzystają z naszej firmy dzięki lepszym wrażeniom z korzystania ze strony.

 

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Co wpływa na doświadczenia użytkownika?

Istotne są tutaj zarówno kwestie takie jak sam wygląd i design strony WWW, jak i jej sprawność i odpowiednie przygotowanie pod kątem technicznym. Według licznych badań i analiz spora część użytkowników opuszcza stronę, jeśli ta ładuje się zbyt długo – warto zatem w pierwszej kolejności zadbać właśnie o ten czynnik. Za górną granicę dopuszczalnego czasu ładowania często uważa się około 5 sekund, jednak wielu internautów niecierpliwi się już po nawet dwóch sekundach.

Pamiętaj o smartfonach!

Już ponad połowa zapytań w Google pochodzi z urządzeń mobilnych – to trend, który z pewnością warto uwzględnić. Aby nasza strona mogła odnieść sukces, musimy zadbać o jej wygląd nie tylko na komputerach, lecz także smartfonach i tabletach. Tego typu sprzęty cechują się przede wszystkim innymi proporcjami ekranu, co wymusza dostosowanie formatu treści na witrynie.

Core Web Vitals

Spore znaczenie dla SXO mają wprowadzone w 2021 roku przez Google wskaźniki Core Web Vitals. Jest to zbiór wytycznych dotyczących usprawnień strony pod kątem UX. Aktualnie skupiają się one przede wszystkim na czasie ładowania strony oraz dostosowaniu witryny do urządzeń mobilnych. To temat, z którym zdecydowanie warto się zapoznać podczas wdrażania działań z zakresu SXO.

Design strony a SXO

Kolejnym istotnym obszarem jest prezentacja treści. Odpowiednia zawartość i nasycenie tekstów słowami kluczowymi pozwoli nam wypromować stronę w wynikach wyszukiwania, lecz musimy także zadbać o wizualną atrakcyjność strony. Wrażenia użytkowników będą znacznie lepsze, gdy umieścimy na witrynie ciekawe infografiki czy zdjęcia, jak również elementy takie jak listy, pogrubienia czy cytaty.

Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: stylishbasket.pl, thinknews.pl, ladytech.pl, calmmy.pl.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Różnice pomiędzy UI a UX
Różnice pomiędzy UI a UX
Podczas budowy strony WWW należy uwzględnić kwestie techniczne oraz perspektywę internautów. Do realizacji tego zadania potrzeba wiedzy i doświadczenia.
Content marketing a projektowanie strony. Jak SEO łączy się z UX?
Content marketing a projektowanie strony. Jak SEO łączy się z UX?
Ponad 20 lat temu powstał Internet. Wykształcały się różne strategie i wzajemnie uzupełniały. SEO, UX i content marketing – to współczesne podstawy.
Czym są badania eyetracking?
Czym są badania eyetracking?
Które elementy witryny są atrakcyjne dla użytkowników? Badania eyetracking dadzą Ci pełną odpowiedź! Wyjaśniamy, jak z ich pomocą poprawić UX zasobu.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę