Marketing online stale się rozwija – aby odnieść sukces na tym polu, warto zapoznać się z najnowszymi metodami. Jedną z technik, która zdobywa popularność, jest SXO, czyli połączenie SEO z UX. Co oznaczają te skróty i dlaczego warto postawić na strategię opartą na SXO?
Skrót „SXO” powstał z połączenia dwóch terminów, które mają już dość długą historię w świecie marketingu online:
SEO skupia się na poprawie pozycji strony na liście wyników wyszukiwania, co ma prowadzić do zwiększenia liczby wizyt na stronie. To jednak dopiero część sukcesu. O faktycznym zwiększeniu zysków z witryny decyduje współczynnik konwersji, czyli udział użytkowników, którzy wykonują konkretną czynność po trafieniu na naszą witrynę. Rodzaj oczekiwanego działania będzie się różnić w zależności od rodzaju strony – przykładowo w e-commerce będzie to zazwyczaj dokonanie transakcji przez klienta.
Jak zainteresować odbiorców naszą ofertą? To właśnie tutaj do akcji wchodzi UX – zarządzanie stroną internetową wymaga nie tylko dostosowania treści do wymogów wyszukiwarek, lecz także zwiększenia atrakcyjności dla użytkowników. Działania w tym zakresie dotyczą zarówno samego wyglądu strony, jak i użyteczności, intuicyjności oraz łatwości obsługi. Głównym celem jest sprawienie, by odbiorcy chętnie korzystali z witryny, jak również wracali na stronę i polecali ją innym internautom. Połączenie SEO z UX to właśnie SXO.
Odpowiednio przeprowadzona kampania SXO daje wiele korzyści, idealnie łącząc efekty SEO z poprawą doświadczeń użytkownika. Mimo że konkretne cele pozycjonowania i strategii UX znacznie się różnią, są to obszary, które ściśle ze sobą współgrają. Atrakcyjna strona, wypełniona wartościową zawartością, będzie lepiej oceniana przez wyszukiwarki, co pozwoli zwiększyć liczbę odsłon. Użytkownicy, którzy trafią na naszą stronę, z pewnością docenią jej intuicyjność, sprawność i przejrzystość. To z kolei jeszcze bardziej umocni pozycję naszej witryny w wynikach wyszukiwania. Kluczową korzyścią SXO jest jednak zwiększenie konwersji, jak również możliwość zbudowania stałej bazy klientów, którzy chętniej skorzystają z naszej firmy dzięki lepszym wrażeniom z korzystania ze strony.
Istotne są tutaj zarówno kwestie takie jak sam wygląd i design strony WWW, jak i jej sprawność i odpowiednie przygotowanie pod kątem technicznym. Według licznych badań i analiz spora część użytkowników opuszcza stronę, jeśli ta ładuje się zbyt długo – warto zatem w pierwszej kolejności zadbać właśnie o ten czynnik. Za górną granicę dopuszczalnego czasu ładowania często uważa się około 5 sekund, jednak wielu internautów niecierpliwi się już po nawet dwóch sekundach.
Już ponad połowa zapytań w Google pochodzi z urządzeń mobilnych – to trend, który z pewnością warto uwzględnić. Aby nasza strona mogła odnieść sukces, musimy zadbać o jej wygląd nie tylko na komputerach, lecz także smartfonach i tabletach. Tego typu sprzęty cechują się przede wszystkim innymi proporcjami ekranu, co wymusza dostosowanie formatu treści na witrynie.
Spore znaczenie dla SXO mają wprowadzone w 2021 roku przez Google wskaźniki Core Web Vitals. Jest to zbiór wytycznych dotyczących usprawnień strony pod kątem UX. Aktualnie skupiają się one przede wszystkim na czasie ładowania strony oraz dostosowaniu witryny do urządzeń mobilnych. To temat, z którym zdecydowanie warto się zapoznać podczas wdrażania działań z zakresu SXO.
Kolejnym istotnym obszarem jest prezentacja treści. Odpowiednia zawartość i nasycenie tekstów słowami kluczowymi pozwoli nam wypromować stronę w wynikach wyszukiwania, lecz musimy także zadbać o wizualną atrakcyjność strony. Wrażenia użytkowników będą znacznie lepsze, gdy umieścimy na witrynie ciekawe infografiki czy zdjęcia, jak również elementy takie jak listy, pogrubienia czy cytaty.
Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: stylishbasket.pl, thinknews.pl, ladytech.pl, calmmy.pl.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.