Treść – czy ilość znaków ma znaczenie?

Treść – czy ilość znaków ma znaczenie?

Pixabay / pexels.com

Prawdopodobnie poszukując informacji dotyczących strategii SEO, natknąłeś się na stwierdzenie, iż kluczową rolę odgrywa oryginalna, klarowna treść. Nawet przy dokładnie sprecyzowanej grupie docelowej odbiorców, trudno jest określić jak długi powinien być nasz komunikat.

Życie w pędzie ogranicza nasze możliwości przyswajania informacji. Ludzki mózg nie ma możliwości kodowania wszystkich treści, z jakimi mamy styczność. Zgodnie z badaniami zapamiętujemy 30% tego co widzieliśmy i jedynie 10% tego co przeczytaliśmy. Jaką strategię należy więc wybrać w budowaniu treści na naszej stronie?

Mit 2000 znaków

Jak wiadomo wybór strategii marketingowej czy promocyjnej zależy od dziedziny jaką się zajmujemy. Wiele firm SEO za uśrednioną liczbę znaków przyjmuje 2000 słów. A co jeśli mamy ich mniej lub więcej? Czy wtedy nasza treść jest gorzej przetwarzana przez wyszukiwarki internetowe? Odpowiedź brzmi: nie.

W jaki sposób wyszukiwarki oceniają jakość treści?

Niezależnie od tego, z jakich narzędzi seo korzystasz, tym, co jest najważniejsze w tworzeniu treści jest myśl o potencjalnym odbiorcy. Należy jednak mieć na uwadze boty, które będą filtrować nasze treści za pomocą szeregu algorytmów. Przyjrzyjmy się jak to funkcjonuje w przypadku Google.

Wyszukiwarka indeksuje nasze treści pod kątem zagęszczenia słów oraz długości tekstu. Jednak tym, co jest najważniejsze to, to czy dany komunikat odpowiada na zapytanie użytkownika. Jeśli tak, tekst może mieć nawet 400 znaków. Chodzi więc o jakość, nie o ilość. Google wprowadziło wytyczne E-A-T dla oceny jakości wyszukiwania (Search Quality Evaluation Guidelines). Są to trzy wskaźniki odpowiadające za:

· E – Expertise (ocena eksperta)

· A – Authoritativeness (autorytet)

· T – Trustworthiness (wiarygodność)

Treść dzieli się więc na swój główny content, informacje dodatkowe oraz reklamy. Powinny się one wspierać, a nie wykluczać. Użytkownicy Google wpisują do wyszukiwania średnio – uwaga – 3,5 miliarda haseł. Każde z nich jest indywidualnie poddawane ocenie ze względu na intencje szukającego.

Konkludując: to cel określa content naszej witryny.

Tekst musi odpowiadać intencji

Dłuższa treść wcale nie oznacza, że będzie ona lepsza. W wielu przypadkach zdarza się, że zwięzły komunikat jest bardziej odpowiedni i czytelniejszy. Ocena jakości nie zawsze oznacza fachowy tekst, a bardziej trafność dopasowania słów kluczowych do zadanego pytania. Jest ona związana również z poziomem bezpieczeństwa, o który bardzo dba Google, głównie w tematach związanych ze zdrowiem, finansami czy informacjami rządowymi. Treściami na tych stronach zajmują się głównie specjaliści, ponieważ wymagają one bardziej formalnej wiedzy.

Dbałość o wysoki poziom jakości sprawi, że będziemy częściej cytowani, wspominani, linkowani – a tym samym widoczni. Jak można zauważyć, długość treści w znacznym stopniu zależy od podejmowanego tematu. Zdefiniuj odbiorcę i postaraj się sprostać jego wymaganiom.

Wady i zalety długiego tekstu

  • jest odpowiedni do treści pisanej przez eksperta,
  • pozwala na szerszą gamę opisania produktów bądź usług,
  • jest wielowątkowy – można korzystać z dodatkowych linków lub przypisów,
  • wymaga dłuższego researchu,
  • wymaga podziału na fragmenty,
  • zbyt długi tekst może zniechęcić odbiorcę.

Źródło: Andrea Piacquadio/ pexels.com

Wady i zalety krótkiego tekstu

  • jest odpowiedni do komentowania bieżących wydarzeń i akcji,
  • operuje one linerami w kontekście najnowszych trendów,
  • wymaga mniej czasu pracy,
  • tekst jest bardziej przyjazny dla urządzeń mobilnych,
  • trudniej zawrzeć w nim słowa kluczowe,
  • może w niewystarczający sposób opisać zagadnienie,
  • trudniej umieścić w nim linki wewnętrzne i zewnętrzne

W jaki sposób wspomóc treść?

Aby treść była bardziej przyjazna czytelnikowi postaraj się o jej wizualny aspekt. Mowa tutaj nie tylko o ilustracjach czy załączonych filmach, ale o rozkładzie samego tekstu na części. Podział sprawi, iż tekst jest łatwiejszy w zrozumieniu i zapamiętaniu. Zadbaj o tytuł, podtytuł, tag tytułowy oraz opis meta. Ważnym jest również dobór odpowiedniej czcionki – jej kształtu oraz rozmiaru. Wszystko to powinno być również przeniesione na urządzenia mobilne, które towarzyszą nam przez większość dnia.

Pamiętaj też o sposobie podawania informacji. Od ogółu do szczegółu. Należy zacząć od najważniejszych informacji, stopniowo przechodząc do kwestii szczegółowych – jest to zasada odwróconej piramidy. Im mniej angażującej treści, tym użytkownicy szybciej tracą zainteresowanie i opuszczają witrynę. W miarę możliwości warto stworzyć platformę do zadawania pytań. Podnosi to zaufanie do witryny i jest gestem w stronę odbiorcy, który czuje się odpowiednio zaopiekowany.

Nie patrz na innych, bądź oryginalny

Jak widzisz nie ma jednej dobrej odpowiedzi na pytanie o długość treści. To ile tekst ma znaków zależy od wielu zmiennych, dlatego należy najpierw ułożyć strategię SEO, która nam w tym pomoże. Postaw na wysoką jakość merytoryczną, dostarcz niezbędnych informacji, nie zapomnij o użyciu słów i fraz kluczowych. Twoim zadaniem jest prowadzenie klienta po meandrach własnej witryny – postaw się na jego miejscu i sprawdź czego potrzebujesz, aby móc to udostępnić.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy warto zatrudnić agencję SEO?

    Czy warto zatrudnić agencję SEO?

    Zastanawiasz się, czy naprawdę warto zatrudnić doświadczonych ekspertów od SEO? Przeczytaj nasz artykuł, aby podjąć tę trudną decyzję.
    Jakie jest znaczenie anchor tekstów dla pozycji fraz?

    Jakie jest znaczenie anchor tekstów dla pozycji fraz?

    Anchor link, czyli odnośnik zakotwiczony na stronie, to element treści, który przenosi czytelnika pod inny adres URL. Jak wykorzystać je do poprawy rezultatów SEO i jakiego rodzaju może być anchor? Sprawdź.
    Wszystko, co musisz wiedzieć o meta tagach w SEO

    Wszystko, co musisz wiedzieć o meta tagach w SEO

    Meta tagi w witrynie okazują się ważnym elementem pozycjonującym strony internetowe, więc jak je prawidłowo zastosować? Dowiesz się z tego artykułu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.