Vanity URL – czym jest i jak wykorzystać go w strategii SEO?

Vanity URL – czym jest i jak wykorzystać go w strategii SEO?

Karolina Grabowska/pexels.com

Vanity URL to oryginalny, związany z marką link, który jest krótszy i łatwiejszy do zapamiętania niż typowy adres URL. Może zawierać nazwę produktu lub firmy czy też docelowe słowo kluczowe. Jego celem jest przekierowanie użytkowników z jednej strony do drugiej.

Niestandardowy adres URL ma na celu ułatwienie użytkownikom zapamiętania strony i skłonienie ich do kliknięcia danego linku. Warto więc używać go w płatnych reklamach lub wpisach na portalach mediów społecznościowych. Element ten pozwala bowiem przyciągnąć ruch do witryny, a co za tym idzie, poprawić jej efektywność.

Dlaczego warto korzystać z vanity URL?

Niestandardowe adresy URL mają kilka kluczowych zalet. Do najważniejszych z nich zaliczyć można to, że są krótkie, związane z marką i zrozumiałe dla użytkowników. Warto też podkreślić, że wyglądają znacznie lepiej niż standardowe adresy URL, szczególnie w mediach społecznościowych i płatnych reklamach. Dlaczego jeszcze warto je wykorzystać?

  • Budowanie zaufania – Vanity URL jest zrozumiały, krótki i czytelny, dzięki czemu zwiększa wiarygodność witryny i zaufanie wśród klientów;
  • Lepszy współczynnik klikalności – dzięki wykorzystaniu niestandardowego adresu URL współczynnik klikalności znacznie wzrasta. Wynika to z faktu, że tego typu adresy mają nazwę marki lub produktu w swojej budowie, co pozwala użytkownikom dokładniej określić, dokąd prowadzi dany link;
  • Korzystny wpływ na SEO użycie w adresie URL słowa kluczowego, na które chcesz się pozycjonować, sprawia, że użytkownicy kojarzą Twoją markę z tą właśnie frazą i wpisują ją w wyszukiwarce, gdy chcą Cię znaleźć;
  • Źródło istotnych danych – korzystając z niestandardowych adresów URL, możesz łatwo śledzić ruch w swojej witrynie i określać, skąd pochodzi, a także poznać najważniejsze informacje o swoich potencjalnych klientach.

Znaczenie Vanity URL dla SEO

Okazuje się, że krótsze adresy URL często osiągają wyższą pozycję w SERP w porównaniu ze standardowymi adresami. Wynika to bez wątpienia z wyższego współczynnika klikalności oraz łatwości ich udostępniania.


Źródło: Sami Abdullah/pexels.com

Lepszy współczynnik klikalności może być też wynikiem wykorzystania w adresach skutecznych słów kluczowych nawiązujących do marki lub posiadanego w asortymencie produktu.

Choć wpływ niestandardowych adresów URL na pozycję witryny w wyszukiwarce może wydawać się niewielki, warto podkreślić, że nawet najdrobniejsze działania optymalizacyjne czasem okazują się kluczowe i pomocne w pokonaniu branżowych rywali.

Trzeba jednak podkreślić, że samo wykorzystanie Vanity URL nie pomoże stronie osiągnąć wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, jeśli nie posiada ona zoptymalizowanej pod kątem wyszukiwarek treści czy wysokiej jakości linków zwrotnych.

Jak stworzyć skuteczne Vanity URL?

  • Zadbaj o czytelność i krótką budowę

Najważniejszymi zasadami tworzenia Vanity URL są zwięzłość i czytelność. Pamiętaj, że niektóre płatne platformy reklamowe mogą ograniczać długość adresu URL. Upewnij się więc, że element ten ma odpowiednią strukturę i jest zrozumiały dla użytkowników.

  • Wykorzystaj słowa kluczowe

Użyj popularnych i powiązanych z Twoją marką słów kluczowych. Dzięki temu potencjalni klienci będą w stanie zrozumieć, gdzie zostaną przeniesieni po kliknięciu danego linku. Przed wykorzystaniem danych fraz przeprowadź jednak dokładne badania, aby określić, jakie terminy przyniosą najlepsze efekty.

  • Krótko i na temat

Wybierz zrozumiałe słowa kluczowe, które dokładnie określają typ Twojej działalności. Dzięki temu nie tylko zdobędziesz zaufanie klientów, ale też pokażesz wyszukiwarkom, że zasługujesz na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

  • Unikaj myślników

Podczas budowania adresu URL zrezygnuj z używania myślników czy liczb, gdyż niekorzystnie wpłynie to na wrażenia użytkownika. Postaraj się, aby adres zbudowany był wyłącznie z liter, dzięki czemu będzie zrozumiały dla odbiorców.

  • Dostosuj Vanity URL do strategii SEO

Wybierz odpowiednie słowa kluczowe i stwórz wysokiej jakości treść na stronie, do której prowadzi dany link. Dzięki takiemu połączeniu maksymalnie wykorzystasz swój potencjał i osiągniesz doskonałe wyniki.

Zalety Vanity URL

  • Jest łatwiejszy do zapamiętania

Niestandardowy adres URL jest przede wszystkim krótki i zrozumiały, co czyni go łatwym do zapamiętania. Link powinien dokładnie obrazować stronę, do której prowadzi, dzięki czemu będzie znacznie częściej klikany.

  • Rozszerza świadomość marki

Niestandardowy adres URL bardzo korzystnie wpływa na wizerunek marki w sieci, gdyż czyni ją bardziej rozpoznawalną. Dzięki Vanity URL budujesz relację z grupą docelowych odbiorców, którzy w ten sposób nie tylko łączą się z Twoją witryną, ale też trafiają do niej za pośrednictwem innych kanałów, takich jak media społecznościowe czy reklamy.

  • Buduje zaufanie

Oprócz rozpowszechniania marki w sieci, niestandardowy adres URL buduje również zaufanie wśród potencjalnych klientów. Krótkie i czytelne linki sprawiają bowiem wrażenie bardziej wiarygodnych, dzięki czemu użytkownik z chęcią w nie klika. Wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych lub nazwy marki dodatkowo zwiększa zaufanie, gdyż konsument wie, co dokładnie znajdzie na danej stronie.

  • Jest częściej udostępniany

Krótki adres URL jest znacznie łatwiejszy do udostępnienia na stronach mediów społecznościowych. Wynika to z faktu, że użytkownik dokładnie wie, czego może spodziewać się po kliknięciu linku, więc nie waha się przekazać go swoim znajomym.

Podsumowanie

Vanity URL to element, który może bardzo korzystnie wpłynąć na osiągane przez witrynę wyniki. Pozwala on bowiem nie tylko budować zaufanie klientów, ale też skutecznie zwiększa popularność marki w sieci, dzięki czemu masz szansę stać się liderem w swojej branży. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek, stwórz oryginalny adres URL i podbij internetowy świat!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak korzystać ze znaczników schematu? – Poradnik dla początkujących

    Jak korzystać ze znaczników schematu? – Poradnik dla początkujących

    Zastanawiasz się, czym są znaczniki schematów i jak ich używać? Przeczytaj nasz artykuł, a wszystkiego się dowiesz.
    Czym jest przekierowanie 301? Kiedy warto z niego korzystać?

    Czym jest przekierowanie 301? Kiedy warto z niego korzystać?

    Na Twojej stronie wciąż coś się zmienia? Rozwiązaniem, z którego powinieneś korzystać, są przekierowania 301. Dzięki nim internauta i robot Google trafią w serwisie tam, gdzie powinni.
    Jak zbudować ruch w witrynie? TOP 10 porad

    Jak zbudować ruch w witrynie? TOP 10 porad

    Szukasz idealnej strategii, która pozwoli zbudować ruch w witrynie i zwiększyć konwersję? Podpowiemy, na jakie techniki warto zwrócić uwagę! Czytaj dalej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.