Zapytaj o ofertę
Vanity URL – czym jest i jak wykorzystać go w strategii SEO?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Vanity URL – czym jest i jak wykorzystać go w strategii SEO?

Vanity URL – czym jest i jak wykorzystać go w strategii SEO?

5 min. czytania

Vanity URL to oryginalny, związany z marką link, który jest krótszy i łatwiejszy do zapamiętania niż typowy adres URL. Może zawierać nazwę produktu lub firmy czy też docelowe słowo kluczowe. Jego celem jest przekierowanie użytkowników z jednej strony do drugiej.

Niestandardowy adres URL ma na celu ułatwienie użytkownikom zapamiętania strony i skłonienie ich do kliknięcia danego linku. Warto więc używać go w płatnych reklamach lub wpisach na portalach mediów społecznościowych. Element ten pozwala bowiem przyciągnąć ruch do witryny, a co za tym idzie, poprawić jej efektywność.

Dlaczego warto korzystać z vanity URL?

Niestandardowe adresy URL mają kilka kluczowych zalet. Do najważniejszych z nich zaliczyć można to, że są krótkie, związane z marką i zrozumiałe dla użytkowników. Warto też podkreślić, że wyglądają znacznie lepiej niż standardowe adresy URL, szczególnie w mediach społecznościowych i płatnych reklamach. Dlaczego jeszcze warto je wykorzystać?

  • Budowanie zaufania – Vanity URL jest zrozumiały, krótki i czytelny, dzięki czemu zwiększa wiarygodność witryny i zaufanie wśród klientów;
  • Lepszy współczynnik klikalności – dzięki wykorzystaniu niestandardowego adresu URL współczynnik klikalności znacznie wzrasta. Wynika to z faktu, że tego typu adresy mają nazwę marki lub produktu w swojej budowie, co pozwala użytkownikom dokładniej określić, dokąd prowadzi dany link;
  • Korzystny wpływ na SEO użycie w adresie URL słowa kluczowego, na które chcesz się pozycjonować, sprawia, że użytkownicy kojarzą Twoją markę z tą właśnie frazą i wpisują ją w wyszukiwarce, gdy chcą Cię znaleźć;
  • Źródło istotnych danych – korzystając z niestandardowych adresów URL, możesz łatwo śledzić ruch w swojej witrynie i określać, skąd pochodzi, a także poznać najważniejsze informacje o swoich potencjalnych klientach.

Znaczenie Vanity URL dla SEO

Okazuje się, że krótsze adresy URL często osiągają wyższą pozycję w SERP w porównaniu ze standardowymi adresami. Wynika to bez wątpienia z wyższego współczynnika klikalności oraz łatwości ich udostępniania.

Lepszy współczynnik klikalności może być też wynikiem wykorzystania w adresach skutecznych słów kluczowych nawiązujących do marki lub posiadanego w asortymencie produktu.

Choć wpływ niestandardowych adresów URL na pozycję witryny w wyszukiwarce może wydawać się niewielki, warto podkreślić, że nawet najdrobniejsze działania optymalizacyjne czasem okazują się kluczowe i pomocne w pokonaniu branżowych rywali.

Trzeba jednak podkreślić, że samo wykorzystanie Vanity URL nie pomoże stronie osiągnąć wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, jeśli nie posiada ona zoptymalizowanej pod kątem wyszukiwarek treści czy wysokiej jakości linków zwrotnych.

Jak stworzyć skuteczne Vanity URL?

  • Zadbaj o czytelność i krótką budowę

Najważniejszymi zasadami tworzenia Vanity URL są zwięzłość i czytelność. Pamiętaj, że niektóre płatne platformy reklamowe mogą ograniczać długość adresu URL. Upewnij się więc, że element ten ma odpowiednią strukturę i jest zrozumiały dla użytkowników.

  • Wykorzystaj słowa kluczowe

Użyj popularnych i powiązanych z Twoją marką słów kluczowych. Dzięki temu potencjalni klienci będą w stanie zrozumieć, gdzie zostaną przeniesieni po kliknięciu danego linku. Przed wykorzystaniem danych fraz przeprowadź jednak dokładne badania, aby określić, jakie terminy przyniosą najlepsze efekty.

  • Krótko i na temat

Wybierz zrozumiałe słowa kluczowe, które dokładnie określają typ Twojej działalności. Dzięki temu nie tylko zdobędziesz zaufanie klientów, ale też pokażesz wyszukiwarkom, że zasługujesz na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

  • Unikaj myślników

Podczas budowania adresu URL zrezygnuj z używania myślników czy liczb, gdyż niekorzystnie wpłynie to na wrażenia użytkownika. Postaraj się, aby adres zbudowany był wyłącznie z liter, dzięki czemu będzie zrozumiały dla odbiorców.

  • Dostosuj Vanity URL do strategii SEO

Wybierz odpowiednie słowa kluczowe i stwórz wysokiej jakości treść na stronie, do której prowadzi dany link. Dzięki takiemu połączeniu maksymalnie wykorzystasz swój potencjał i osiągniesz doskonałe wyniki.

Zalety Vanity URL

  • Jest łatwiejszy do zapamiętania

Niestandardowy adres URL jest przede wszystkim krótki i zrozumiały, co czyni go łatwym do zapamiętania. Link powinien dokładnie obrazować stronę, do której prowadzi, dzięki czemu będzie znacznie częściej klikany.

  • Rozszerza świadomość marki

Niestandardowy adres URL bardzo korzystnie wpływa na wizerunek marki w sieci, gdyż czyni ją bardziej rozpoznawalną. Dzięki Vanity URL budujesz relację z grupą docelowych odbiorców, którzy w ten sposób nie tylko łączą się z Twoją witryną, ale też trafiają do niej za pośrednictwem innych kanałów, takich jak media społecznościowe czy reklamy.

  • Buduje zaufanie

Oprócz rozpowszechniania marki w sieci, niestandardowy adres URL buduje również zaufanie wśród potencjalnych klientów. Krótkie i czytelne linki sprawiają bowiem wrażenie bardziej wiarygodnych, dzięki czemu użytkownik z chęcią w nie klika. Wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych lub nazwy marki dodatkowo zwiększa zaufanie, gdyż konsument wie, co dokładnie znajdzie na danej stronie.

  • Jest częściej udostępniany

Krótki adres URL jest znacznie łatwiejszy do udostępnienia na stronach mediów społecznościowych. Wynika to z faktu, że użytkownik dokładnie wie, czego może spodziewać się po kliknięciu linku, więc nie waha się przekazać go swoim znajomym.

Podsumowanie

Vanity URL to element, który może bardzo korzystnie wpłynąć na osiągane przez witrynę wyniki. Pozwala on bowiem nie tylko budować zaufanie klientów, ale też skutecznie zwiększa popularność marki w sieci, dzięki czemu masz szansę stać się liderem w swojej branży. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek, stwórz oryginalny adres URL i podbij internetowy świat!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
    EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
    Najważniejszym zadaniem Google jest zapewnienie użytkownikom najlepszych wyników wyszukiwania. Podpowiemy Ci, jak sprostać tym oczekiwaniom.
    Do czego wykorzystywane jest presell pages?
    Do czego wykorzystywane jest presell pages?
    Presell pages to strony, na które często następuje przekierowywanie z reklam internetowych. Z tego artykułu dowiesz się, czym dokładnie są, do czego ten rodzaj stron jest wykorzystywany oraz jakie są jej rodzaje.
    Na czym polega depozycjonowanie i jak się przed nim uchronic?
    Na czym polega depozycjonowanie i jak się przed nim uchronic?
    Depozycjonowanie to atak wymierzony w konkurencję i zajmowane przez nią pozycje w SERP. Jakie formy przybiera negatywne SEO i jak się przed nim bronić?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.