Wszystko, co musisz wiedzieć o znacznikach schematów

Wszystko, co musisz wiedzieć o znacznikach schematów

Monstera / pexels.com

Ważną rolę w optymalizacji strony internetowej pod kątem SEO odgrywają znaczniki schematu. Odnoszą się one do ustrukturyzowanych danych, które są używane w różnych typach kodowania, co pomaga zwiększyć bogactwo i szczegółowość wyników wyszukiwania, dzięki czemu wyszukiwarki lepiej rozumieją dane i informacje o danej witrynie, przez co mogą lepiej ją pozycjonować.

W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie są te znaczniki, w jakim celu i gdzie są stosowane, a także wszystkiego na temat używania języka kodowania.

Czym są znaczniki schematu?

Znacznik schematu odnosi się do danych strukturalnych Twojej witryny. Ma to na celu pomóc w ulepszaniu sposobu, w jaki wyszukiwarki takie jak Google rozumieją informacje na stronie WWW. Dzięki temu wyszukiwarki mogą tworzyć bogatsze i bardziej szczegółowe wyniki wyszukiwania.

Podczas korzystania ze znaczników schematu wyszukiwarki nie widzą tylko nieprzetworzonych danych, ale zauważają również relacje pomiędzy różnymi częściami w Twojej witrynie, poprawiając takie elementy jak współczynnik klikalności, a dzięki temu Twoja strona internetowa nabiera więcej sensu.

Typy znaczników i jak je stosować

Istnieje wiele różnych elementów, które wpływają na budowę znaczników schematu. Jeden typ odnosi się do wartości właściwości treści, natomiast drugi do rzeczy, które są opisywane.

Znaczniki schematu są obecnie stosowane do kilku typowych celów. Należą do nich artykuły, ludzie, firmy, recenzje, produkty, wydarzenia, przepisy, a nawet medycyna.

Wyszukiwarka, przeglądając stronę internetową zawierającą te znaczniki, wyświetla te informacje w sekcji rozszerzonych fragmentów. Mogą one zawierać dodatkowe elementy, takie jak daty wydarzeń, oceny w postaci gwiazdek za recenzje i kilka innych przydatnych elementów, które tylko dodają kontekst i szczegóły do wyszukiwania.

Kreatywność zazwyczaj jest ceniona najbardziej, również w tym przypadku. Najczęściej znaczniki schematu są dość standardowe, jak mogłeś zauważyć powyżej, jednak takie treści jak: filmy, muzyka, książki, a nawet gry wideo, tworzą ogromną bibliotekę znaczników. Dzięki tym znacznikom możesz odnieść się bardzo szczegółowo do konkretnego medium i ukierunkować go na dany przekaz. Na przykład w przypadku użycia znacznika „książka” szczegóły użyte w schemacie mogą obejmować zalecenia dotyczące gatunku książki, jej recenzji, lokalizacje sprzedaży książki o danym tytule i wiele innych przydatnych funkcji.

Źródło: Kampus Production / pexels.com

Język kodowania

Istnieje kilka różnych języków kodowania, które mają swoje zastosowanie w znacznikach schematu. Dodane one są do kodu HTML strony, umożliwiając analizę metadanych, a właśnie znaczniki schematu są taką formą metadanych. Poniżej przedstawimy Ci kilka podstawowych informacji na temat języka kodowania.

  • RDF (Resource Descriptive Framework) – Jest to forma kodu, który można dodać do kodu HTML oraz do dokumentów opartych na XHTML i XML. Stosuje się go do osadzania różnych metadanych w dokumentach internetowych. Można wykorzystać w nim wiele różnych atrybutów, które są przeznaczone do oznaczania, w tym: znacznik określający zasób, który opisują metadane; zastępowanie zawartości elementu, gdy atrybut właściwości jest używany, określający typ danych dla tekstu użytego w atrybucie właściwości; odpowiednie powiązanie lub odwrotna relacja z innym zasobem;
  • Mikrodane – Mikrodane są podobne do RDFa, jeśli chodzi o implementację. Mają również podobne atrybuty, chociaż różnią się one tytułami. Obejmują one: tworzenie elementu oraz wskazanie, że pozostała część danego elementu zawiera określone informacje; opis konkretnych właściwości oraz prawidłowy adres URL; widoczny identyfikator elementu, który jest unikalny dla każdego z nich; wartość określonej właściwości elementu, na przykład nazwa, a także odwoływanie się do właściwości elementów;

  • JSON-LD (Javascript Object Notation for Linked Objects) – JSON-LD jest stylem adnotacji, który umożliwia bezpośrednie wklejanie do kodu w „head” lub „body” danego pliku. Jest on powszechnie uważany za najprostszy język kodu do użycia w znacznikach schematu i jest często używany przez tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze znacznikami schematu. Często sam Google poleca JSON-LD jako podstawowy format kodu, używany przy znacznikach schematów, nie tylko dla początkujących.

Podsumowanie

Znaczniki schematu są potrzebnym elementem podczas pracy nad SEO swojej strony internetowej, który warto opanować. Jeżeli chcesz zapewnić użytkownikom lepsze wyniki wyszukiwania Twojej witryny, to pomyśl nad wdrożeniem schematów. Wbrew pozorom nie są one aż tak trudne do zaimplementowania, jednak jeśli miałbyś z tym problem, to warto poprosić o pomoc doświadczony zespół ekspertów ds. SEO.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstawy technicznego SEO: Meta tagi

    Podstawy technicznego SEO: Meta tagi

    Optymalizacja i pozycjonowanie strony to działania oparte na współpracy pomiędzy wyszukiwarką a stroną. Czym są meta tagi oraz jaki wpływ mają na SEO?
    Słowa kluczowe a SEO – co się kryje za intencjami?

    Słowa kluczowe a SEO – co się kryje za intencjami?

    Tajemnica słów kluczowych. Jak poruszać się w świecie technicznego SEO? Jakie rodzaje słów można wyróżnić i jak je wykorzystać w pozycjonowaniu? Czytaj!
    Niezbędne informacje SEO dla małych, lokalnych firm

    Niezbędne informacje SEO dla małych, lokalnych firm

    Prowadzisz lokalną firmę i chciałbyś zaistnieć w świecie online? SEO to rozwiązanie dla Ciebie! Przeczytaj nasz artykuł.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.