Wszystko zależy od tego, jakie mamy oczekiwania oraz jak widzimy rozwój naszego biznesu online.
Przede wszystkim musimy wybrać platformę, na którą chcemy migrować. Warto też odpowiedzieć sobie na pytanie, po co chcemy migrować. Muszą powstać też kategorie, do których przyporządkowane będą odpowiednie produkty. Trzeba również pamiętać o utrzymaniu starej platformy przez pewien czas (do ok. 3 miesięcy).
Wszystko zależy od tego, czy mamy do czynienia z nowo powstałym sklepem czy też już takim, który działa na rynku jakiś czas. W każdym przypadku nie polecamy dodawania zbyt dużej ilości linków. Znaczenie ma również systematyczność w ich dodawaniu.
Pisząc treści należy pamiętać o stosowaniu słów kluczowych. Istotna jest też jakość tekstów – priorytetem jest tworzenie treści przydatnych dla użytkowników. Bardzo dobrze sprawdzają się teksty eksperckie. Inne ważne aspekty to podział tekstu na akapity oraz stosowanie nagłówków. Dobrą praktyką jest też używanie tagu strong przy pogrubieniu danej frazy.
Wszystko zależy od konkretnej agencji SEO. Niektóre agencje zapewniają klientom wsparcie w zakresie tworzenia i wdrażania treści, inne nie. To samo tyczy się kwestii web developerskich. Jednak z naszych obserwacji wynika, że zakres kompetencji agencji SEO z roku na rok zwiększa się – jest to spowodowane rosnącymi potrzebami klientów, którzy coraz częściej oprócz pozycjonowania, potrzebują też audytu UX lub kampanii Google Ads.
Takie postępowanie ma sens, jeśli na początku współpracy umówiliśmy się z agencją na cotygodniowe raporty.
Agencje odpinają zaplecze linkowe, ponieważ wiąże się to z kosztami – by je utrzymać, trzeba zapłacić za hostingi, domeny, linkowanie domen. Do takiej sytuacji dochodzi, gdy klient rezygnuje ze współpracy z agencją.
Taka oferta powinna uwzględniać ewentualne poprawki. Warto zwrócić uwagę na content – czy agencja oferuje przygotowanie treści. Kolejny aspekt to współpraca z developerem i UX specialist.
Przede wszystkim proces pozycjonowania NIE rozpoczyna się w momencie nawiązania współpracy z agencją. To dzieje się tak naprawdę w momencie wystartowania z własnym sklepem internetowym. Kiedy rozpocząć współpracę z agencją? Najlepiej przed rozpoczęciem działalności, ponieważ dobrze zoptymalizowana strona jest lepiej odbierana przez roboty Google.
Dla klienta to zabezpieczenie i pewność, że agencja nie porzuci go w razie wystąpienia jakichś problemów. Dla samej agencji to również gwarancja, że klient nie zrezygnuje z usług po pierwszych kilku miesiącach.
Wojtek zna się na rzeczy – skutecznie łączy teorię z mocnymi kompetencjami praktycznymi, co pozwala mu efektywnie zarządzać procesami pozycjonowania dla klientów Grupy iCEA. Wieloletnie doświadczenie sprawia, że niejedno już widział, ale nie twierdzi, że nic go nie zaskoczy. Uważa, że pozycjonowanie to branża pełna wyzwań, gdzie można rozwinąć skrzydła – trzeba jednak być na bieżąco.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.