Anchor Text – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

Anchor Text – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

Yan Krukov / pexels.com

Być może już wiesz, czym jest anchor text lub powszechniej znany – tekst kotwicy. W poniższym artykule poznasz sposoby jego użycia i optymalizacji oraz dowiesz się, jakie znaczenie ma w procesie optymalizacji treści.

Anchor Text - co to takiego?

Tekst zakotwiczenia, zwany także jako tekst łącza, to fragment tekstu na stronie internetowej, który jest zwykle niebieski i podkreślony. Kliknięcie w niego przenosi użytkownika do innego miejsca w witrynie lub do zupełnie nowej strony.

Celem anchor text jest wyjaśnienie, dlaczego w treści znajduje się dany link i poinformowanie odbiorcy, dokąd właściwe prowadzi. Należy też zwrócić uwagę, że tekst kotwicy jest ważnym elementem linku zwrotnego.

Jakie znaczenie ma jednak anchor tekst? Podobne do istoty linku zwrotnego – linkowanie strony w zawartości to pokazywanie użytkownikom, że jest godna zaufania i zawiera wartościową treść.

Sprawdź: Anchor text – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

Gdzie należy używać tekstu kotwicy?

Wiesz już, czym jest tekst kotwicy. Czas, abyś poznał miejsca, w którym można go umieścić.

Anchor Text dla linków wewnętrznych

Linkowanie wewnętrzne to bardzo ważny element optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Przede wszystkim dlatego, że informuje Google o tym, w jaki sposób strony w Twojej witrynie są ze sobą połączone.

Pamiętaj, aby korzystając z linków wewnętrznych, dodawać tylko te łącza, które wnoszą do treści pewną wartość i są istotne z punktu widzenia czytelnika. Użytkownik, klikając w link powinien zostać odesłany do miejsca, które jest powiązane z wcześniejszą stroną i uzupełnia znajdujące się na niej informacje.

Tekst kotwicy dla linków wewnętrznych powinien być jak najprostszy, aby odbiorca dokładnie wiedział, czego dotyczy link.

Anchor Text dla linków zewnętrznych

Równie ważny jest tekst kotwicy dla linkowania zewnętrznego. Jeśli używasz odpowiedniego tekstu i linku wysyłakącego użytkownika w wartościowe miejsce, pokazujesz Google, że zarówno Ty, jak i strona docelowa jesteście godni zaufania.

Ogólnie rzecz biorąc, za każdym razem, gdy łączysz się z inną stroną internetową, pokazujesz, że jej ufasz i że jej zawartość jest naprawdę wysokiej jakości. Pamiętaj jednak, że tym sposobem bierzesz na siebie odpowiedzialność za to, co znajduje się w linkowanej witrynie.

Optymalizacja Anchor Text

Jeśli dobrze zoptymalizujesz tekst kotwicy, pokażesz Google, że linkowana strona jest wartościowym źródłem informacji na dany temat. Wskutek tego, że każdą treść opisać można pewnym słowem kluczowym, anchor text powinien się z niego składać. Wtedy można uznać, że jest zoptymalizowany pod kątem SEO.

Zoptymalizowanym tekstem kotwicy w tym artykule mógłby być na przykład termin “SEO”, gdyż jest istotnym słowem kluczowym i odnosi się do podejmowanego tematu.

Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać. Jeśli przepełnisz tekst linkami zawierającymi powielane frazy, Google może uznać to za podstępną technikę optymalizacyjną i pominąć Twoją witrynę podczas pozycjonowania.

Źródło: Yan Krukov / pexels.com

Sprawdź: Jakie jest znaczenie anchor tekstów dla pozycji fraz?

Czy warto korzystać z Anchor Text?

Prosta odpowiedź: oczywiście, że warto! Istnieje jednak kilka kwestii, na które należy zwrócić uwagę, aby optymalizacja tekstów kotwicy była rzeczywiście skuteczna.

Rodzaje tekstów kotwicznych

Istnieje wiele różnych rodzajów tekstów kotwicy, a każdy z nich służy innym celom. Niektóre z nich działają w kierunku budowania wartości marki, natomiast inne są wykorzystywane do uzupełniania prezentowanych treści. Oto kilka przykładowych typów anchor text, na które warto zwrócić uwagę:

Branded Anchor Text

Występuje, gdy do budowy tekstu kotwicy wykorzystujesz nazwę swojej marki.

Naked Anchor Text

W tym przypadku link nie jest ukrywany pod żadnym słowem, tylko w całości prezentowany użytkownikowi.

Generic Anchor Text

Ma miejsce, gdy w tekście pojawia się na przykład wyrażenie “kliknij tutaj”. Warto unikać tego typu tekstu kotwicy, gdyż nie wznosi on żadnej wartości do treści i narusza jej spójność.

Image Anchor Text

W tym przypadku chodzi o używanie tekstu kotwicy jako alt tagu obrazu.

Partial Match Anchor Text

Chodzi tu o umieszczenie linku w części danego sformułowania, a nie jego całości.

Exact Match Anchor Text

Używanie tego typu tekstu kotwicy polega na podlinkowaniu dokładnego słowa kluczowego, będącego tematem strony, do której prowadzi łącze.

Title Anchor Text

Opis tego typu tekstu kotwicy zawarty jest w jego nazwie. Chodzi tu o umieszczanie linku w tytule danego artykułu.

Na co uważać podczas optymalizacji Anchor Text?

Jak we wszystkich podejmowanych działaniach, podczas SEO tekstu kotwicy również istnieje ryzyko, że coś pójdzie nie po naszej myśli.

Uważaj więc na przesadną optymalizację, która może przynieść efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego. Pod żadnym pozorem nie korzystaj ze schematów linków, gdyż Google uzna to za próbę manipulacji rankingiem wyszukiwarki, a Ty stracisz szansę na wysoką pozycję w SERP.

Wykorzystywanie potencjału tekstu kotwicy w swojej strategii SEO to doskonały środek marketingowy. Pamiętaj jednak, aby uważać podczas stosowania tych metod, unikać schematów, zmieniać typy anchor text i przede wszystkim zastanowić się, co chcesz dzięki temu osiągnąć. Tego typu działania z pewnością nie zaszkodzą Twojej marce i przyniosą jej wiele korzyści.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym są meta tagi i jaki mają wpływ na pozycjonowanie Twojej strony?

    Czym są meta tagi i jaki mają wpływ na pozycjonowanie Twojej strony?

    Wiele czynników, warunkuje skuteczne pozycjonowanie – meta tagi to tylko jeden z nich. Jak działają i jakie jest ich znaczenie dla SEO? – dowiedz się!
    Jakie są największe korzyści z działań SEO dla firmy?

    Jakie są największe korzyści z działań SEO dla firmy?

    Poznaj największe korzyściach z SEO już dziś! Popraw swoją pozycję w wynikach wyszukiwania i zacznij generować większe przychody ze sprzedaży!
    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?

    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?

    Jak zbadać linki w kodzie źródłowym. Na jakie tagi zwrócić szczególną uwagę? Jak je znaleźć? W tym artykule zawarliśmy wszystkie odpowiedzi!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę