Zapytaj o ofertę
Agencja SEM – czym się zajmuje?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Agencja SEM – czym się zajmuje?

Agencja SEM – czym się zajmuje?

6 min. czytania

Jednym z najważniejszych kanałów w marketingu internetowym są obecnie kampanie SEM. Odgrywają one istotną rolę zarówno dla sektora e-commerce, jak i firm usługowych. Z uwagi na dużą skuteczność pozycjonowanie stron internetowych i płatne kampanie reklamowe powinny być podstawą strategii marketingowej każdej współczesnej firmy. Samodzielna realizacja tych procesów nie jest jednak łatwa. W tym artykule omówimy zatem, czym zajmuje się agencja SEM oraz dlaczego warto skorzystać z jej pomocy.

SEM – co to takiego?

SEM (Search Engine Marketing) to zestaw działań z zakresu marketingu internetowego dążących do zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarce Google zarówno w organicznych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania. SEM składa się więc z SEO (Search Engine Optimization) oraz kampanii reklamowych PPC (Pay Per Click). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszamy do lektury naszego wpisu o marketingu w wyszukiwarkach: https://www.grupa-icea.pl/blog/co-to-jest-sem-search-engine-marketing/.

Budowanie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych za pośrednictwem SEM obejmuje wiele działań marketingowych i technik optymalizacyjnych. Strukturę tej dziedziny najłatwiej przedstawić za pomocą prostego wzoru:

SEM = SEO + PPC

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie strony WWW to jeden z najważniejszych obszarów w marketingu internetowym, którym zajmuje się agencja SEM. SEO to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania i dotarcie do wielu potencjalnych klientów. Optymalizacja ma za zadanie poprawić pozycję strony w Google za pośrednictwem działań obejmujących między innymi: optymalizację techniczną, link building, wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych czy procesy z zakresu content marketingu.

Do najważniejszych zalet pozycjonowania zaliczamy wzmożony ruch organiczny, większą świadomość marki w sieci i długofalowe efekty, jakich nie zapewnią inne działania marketingowe.

 screen przedstawiający obuwie męskie w organicznych wynikach wyszukiwania Organiczne wyniki wyszukiwania

Kampanie PPC

Płatne kampanie reklamowe PPC tworzone są za pomocą systemu Google Ads i rozliczane w modelu CPC. Oznacza to, że reklamodawca płaci za każdym razem, kiedy użytkownik kliknie daną ofertę.

Kampanie Google PPC wyświetlają się w wyszukiwarce na szczycie oraz pod wynikami organicznymi, kiedy internauta użyje słów kluczowych, na które są ukierunkowane. Ich struktura obejmuje nagłówek, krótki opis, etykietę „Reklama”, link do strony, a czasami nawet rozszerzenia, takie jak linki do podstron czy numer telefonu.

Kluczowe zalety kampanii PPC to bardzo szybkie efekty, możliwość sprecyzowania grupy odbiorców oraz dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących efektywności reklam.

 screen przedstawiający obuwie męskie w płatnych wynikach wyszukiwania Płatne wyniki wyszukiwania

Zakres działań agencji SEM i pozycjonowania

Agencja SEM realizuje działania marketingowe z różnych dziedzin. Współpracując ze specjalistami, możesz liczyć na kompleksowe wsparcie zarówno w pozycjonowaniu organicznym, jak i procesach z zakresu kampanii reklamowych w wyszukiwarce.

Działania z zakresu SEO

  • Analiza konkurencji – śledzenie technik wykorzystywanych przez branżowych rywali w mediach społecznościowych czy na stronach internetowych;
  • audyt SEO – szczegółowa analiza strony pod kątem użyteczności i dopasowania do rankingowych czynników wyszukiwarki;
  • analiza słów kluczowych – identyfikacja fraz cieszących się popularnością wśród docelowych odbiorców;
  • link building – pozyskiwanie wartościowych linków z witryn o wysokim autorytecie w branży;
  • techniczna optymalizacja strony – dostosowanie strony do oczekiwań potencjalnych klientów poprzez optymalizację takich czynników, jak szybkość ładowania, czytelność treści czy jakość plików multimedialnych;
  • działania budujące widoczność witryny, rozszerzające świadomość marki i mające na celu poznanie potrzeb klienta.

Działania z zakresu reklam PPC

  • Analiza słów kluczowych – wybór fraz, dzięki którym przekaz reklamowy dotrze do docelowych odbiorców marki;
  • analiza konkurencji – weryfikacja struktury i skuteczności kampanii innych firm;
  • tworzenie kampanii – opracowywanie grup reklam, targetowanie, wyznaczanie celów, ustalanie budżetu, wybór środków i kanałów marketingowych;
  • ustalanie stawek CPC – wyznaczanie maksymalnej stawki za jedno kliknięcie;
  • kreacja reklamy – tworzenie nagłówków, tekstów i rozszerzeń oferty;
  • analiza efektywności – śledzenie wskaźników ważnych dla celu danej kampanii, takich jak liczba kliknięć czy konwersje.

Agencja SEM i pozycjonowania – kto powinien skorzystać z jej pomocy?

Agencja SEM to zespół wykwalifikowanych specjalistów z takich dziedzin, jak SEO, SEM czy UX. Tworzone przez nich skuteczne kampanie reklamowe mogą zapewnić sukces firmom z niemal każdej branży. Nadal zastanawiasz się, czy współpraca z agencją SEM jest korzystna dla Twojego biznesu?

W bardzo konkurencyjnych obecnie czasach większość firm potrzebuje działań, w jakich specjalizuje się agencja SEM. Dzięki procesom realizowanym w zakresie marketingu internetowego, w których skład wchodzą pozycjonowanie i kampanie Google Ads, widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce znacznie wzrośnie, a Ty zyskasz wielu nowych klientów.

W większości przypadków najkorzystniejszym rozwiązaniem jest jednoczesne wdrożenie działań z zakresu pozycjonowania i prowadzenie kampanii reklam PPC. Jeśli bowiem jeden z tych procesów przestanie przynosić korzyści, drugi wciąż będzie skuteczny, a ruch w witrynie utrzyma się na satysfakcjonującym poziomie.

Warto zaznaczyć, że kampanie w Google i pozycjonowanie zapewniają nieco inne efekty. Podczas gdy reklamy PPC generują niemal natychmiastowe rezultaty, na wyniki SEO trzeba poczekać nieco dłużej, lecz są one trwalsze. Najlepszym sposobem na połączenie tych procesów jest współpraca ze specjalistami, takimi jak agencja SEM.

Zalety współpracy z agencją SEM

Realizacja działań z zakresu marketingu cyfrowego nie jest łatwa. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę ze specjalistami oferującymi kompleksowe pozycjonowanie i promowanie usług firmy za pomocą reklam PPC. Wybór agencji SEM nie jest jednak łatwy. Przed podjęciem ostatecznej decyzji musisz przeprowadzić dokładną analizę poszczególnych firm i ustalić swoje cele.

Pamiętaj, że obszar digital marketingu nieustannie się rozwija. Samodzielnie trudno więc osiągnąć zamierzone cele. Jeśli chcesz pozyskać nowych klientów i wypromować swój biznes w sieci, postaw na wiedzę oraz doświadczenie ekspertów. Oto kilka kluczowych zalet wynikających z takiej współpracy:

  • szczegółowy audyt SEO,
  • kompleksowa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek,
  • skuteczny content marketing,
  • optymalizacja oparta na działaniach SEO,
  • kampania dostosowana do danej witryny,
  • elastyczne podejście,
  • przejrzyste warunki współpracy,
  • cykliczne raporty.

Profesjonalna agencja SEM może zaoferować więcej, niż Ci się wydaje. Indywidualne podejście i specjalistyczna wiedza w swojej dziedzinie to aspekty, dzięki którym eksperci poprawią widoczność Twojej firmy w sieci oraz wypromują stronę internetową na wielu kanałach. Jeśli więc chcesz osiągnąć sukces w Internecie, skorzystaj z pomocy agencji SEM!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 3
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Storytelling w komunikacji marketingowej
    Storytelling w komunikacji marketingowej
    Reklama w formie historii? Odkryj moc storytellingu w komunikacji marketingowej i dowiedz się jak przekształca on produkty w niezapomniane opowieści!
    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
    Istnieje tyle metod, które wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny, że możesz nie wiedzieć, którą powinieneś wybrać… Jednak my znamy na to odpowiedź!
    Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!
    Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!
    Komfortowe doświadczenie zakupów dla klientów, niezależnie od preferowanej przez niego formy? Tak, coś takiego jest osiągalne i określamy to mianem marketingu omnichannel!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.