Zapytaj o ofertę

Agencja SEM – czym się zajmuje?

6 min czytania
Agencja SEM – czym się zajmuje?
Kategoria SEM

Jednym z najważniejszych kanałów w marketingu internetowym są obecnie kampanie SEM. Odgrywają one istotną rolę zarówno dla sektora e-commerce, jak i firm usługowych. Z uwagi na dużą skuteczność pozycjonowanie stron internetowych i płatne kampanie reklamowe powinny być podstawą strategii marketingowej każdej współczesnej firmy. Samodzielna realizacja tych procesów nie jest jednak łatwa. W tym artykule omówimy zatem, czym zajmuje się agencja SEM oraz dlaczego warto skorzystać z jej pomocy.

Spis treści:

SEM – co to takiego?

SEM (Search Engine Marketing) to zestaw działań z zakresu marketingu internetowego dążących do zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarce Google zarówno w organicznych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania. SEM składa się więc z SEO (Search Engine Optimization) oraz kampanii reklamowych PPC (Pay Per Click). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszamy do lektury naszego wpisu o marketingu w wyszukiwarkach: https://www.grupa-icea.pl/blog/co-to-jest-sem-search-engine-marketing/.

Budowanie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych za pośrednictwem SEM obejmuje wiele działań marketingowych i technik optymalizacyjnych. Strukturę tej dziedziny najłatwiej przedstawić za pomocą prostego wzoru:

SEM = SEO + PPC

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie strony WWW to jeden z najważniejszych obszarów w marketingu internetowym, którym zajmuje się agencja SEM. SEO to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania i dotarcie do wielu potencjalnych klientów. Optymalizacja ma za zadanie poprawić pozycję strony w Google za pośrednictwem działań obejmujących między innymi: optymalizację techniczną, link building, wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych czy procesy z zakresu content marketingu.

Do najważniejszych zalet pozycjonowania zaliczamy wzmożony ruch organiczny, większą świadomość marki w sieci i długofalowe efekty, jakich nie zapewnią inne działania marketingowe.

 screen przedstawiający obuwie męskie w organicznych wynikach wyszukiwania Organiczne wyniki wyszukiwania

Kampanie PPC

Płatne kampanie reklamowe PPC tworzone są za pomocą systemu Google Ads i rozliczane w modelu CPC. Oznacza to, że reklamodawca płaci za każdym razem, kiedy użytkownik kliknie daną ofertę.

Kampanie Google PPC wyświetlają się w wyszukiwarce na szczycie oraz pod wynikami organicznymi, kiedy internauta użyje słów kluczowych, na które są ukierunkowane. Ich struktura obejmuje nagłówek, krótki opis, etykietę „Reklama”, link do strony, a czasami nawet rozszerzenia, takie jak linki do podstron czy numer telefonu.

Kluczowe zalety kampanii PPC to bardzo szybkie efekty, możliwość sprecyzowania grupy odbiorców oraz dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących efektywności reklam.

 screen przedstawiający obuwie męskie w płatnych wynikach wyszukiwania Płatne wyniki wyszukiwania

Zakres działań agencji SEM i pozycjonowania

Agencja SEM realizuje działania marketingowe z różnych dziedzin. Współpracując ze specjalistami, możesz liczyć na kompleksowe wsparcie zarówno w pozycjonowaniu organicznym, jak i procesach z zakresu kampanii reklamowych w wyszukiwarce.

Działania z zakresu SEO

  • Analiza konkurencji – śledzenie technik wykorzystywanych przez branżowych rywali w mediach społecznościowych czy na stronach internetowych;
  • audyt SEO – szczegółowa analiza strony pod kątem użyteczności i dopasowania do rankingowych czynników wyszukiwarki;
  • analiza słów kluczowych – identyfikacja fraz cieszących się popularnością wśród docelowych odbiorców;
  • link building – pozyskiwanie wartościowych linków z witryn o wysokim autorytecie w branży;
  • techniczna optymalizacja strony – dostosowanie strony do oczekiwań potencjalnych klientów poprzez optymalizację takich czynników, jak szybkość ładowania, czytelność treści czy jakość plików multimedialnych;
  • działania budujące widoczność witryny, rozszerzające świadomość marki i mające na celu poznanie potrzeb klienta.

Działania z zakresu reklam PPC

  • Analiza słów kluczowych – wybór fraz, dzięki którym przekaz reklamowy dotrze do docelowych odbiorców marki;
  • analiza konkurencji – weryfikacja struktury i skuteczności kampanii innych firm;
  • tworzenie kampanii – opracowywanie grup reklam, targetowanie, wyznaczanie celów, ustalanie budżetu, wybór środków i kanałów marketingowych;
  • ustalanie stawek CPC – wyznaczanie maksymalnej stawki za jedno kliknięcie;
  • kreacja reklamy – tworzenie nagłówków, tekstów i rozszerzeń oferty;
  • analiza efektywności – śledzenie wskaźników ważnych dla celu danej kampanii, takich jak liczba kliknięć czy konwersje.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Agencja SEM i pozycjonowania – kto powinien skorzystać z jej pomocy?

Agencja SEM to zespół wykwalifikowanych specjalistów z takich dziedzin, jak SEO, SEM czy UX. Tworzone przez nich skuteczne kampanie reklamowe mogą zapewnić sukces firmom z niemal każdej branży. Nadal zastanawiasz się, czy współpraca z agencją SEM jest korzystna dla Twojego biznesu?

W bardzo konkurencyjnych obecnie czasach większość firm potrzebuje działań, w jakich specjalizuje się agencja SEM. Dzięki procesom realizowanym w zakresie marketingu internetowego, w których skład wchodzą pozycjonowanie i kampanie Google Ads, widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce znacznie wzrośnie, a Ty zyskasz wielu nowych klientów.

W większości przypadków najkorzystniejszym rozwiązaniem jest jednoczesne wdrożenie działań z zakresu pozycjonowania i prowadzenie kampanii reklam PPC. Jeśli bowiem jeden z tych procesów przestanie przynosić korzyści, drugi wciąż będzie skuteczny, a ruch w witrynie utrzyma się na satysfakcjonującym poziomie.

Warto zaznaczyć, że kampanie w Google i pozycjonowanie zapewniają nieco inne efekty. Podczas gdy reklamy PPC generują niemal natychmiastowe rezultaty, na wyniki SEO trzeba poczekać nieco dłużej, lecz są one trwalsze. Najlepszym sposobem na połączenie tych procesów jest współpraca ze specjalistami, takimi jak agencja SEM.

Zalety współpracy z agencją SEM

Realizacja działań z zakresu marketingu cyfrowego nie jest łatwa. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę ze specjalistami oferującymi kompleksowe pozycjonowanie i promowanie usług firmy za pomocą reklam PPC. Wybór agencji SEM nie jest jednak łatwy. Przed podjęciem ostatecznej decyzji musisz przeprowadzić dokładną analizę poszczególnych firm i ustalić swoje cele.

Pamiętaj, że obszar digital marketingu nieustannie się rozwija. Samodzielnie trudno więc osiągnąć zamierzone cele. Jeśli chcesz pozyskać nowych klientów i wypromować swój biznes w sieci, postaw na wiedzę oraz doświadczenie ekspertów. Oto kilka kluczowych zalet wynikających z takiej współpracy:

  • szczegółowy audyt SEO,
  • kompleksowa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek,
  • skuteczny content marketing,
  • optymalizacja oparta na działaniach SEO,
  • kampania dostosowana do danej witryny,
  • elastyczne podejście,
  • przejrzyste warunki współpracy,
  • cykliczne raporty.

Profesjonalna agencja SEM może zaoferować więcej, niż Ci się wydaje. Indywidualne podejście i specjalistyczna wiedza w swojej dziedzinie to aspekty, dzięki którym eksperci poprawią widoczność Twojej firmy w sieci oraz wypromują stronę internetową na wielu kanałach. Jeśli więc chcesz osiągnąć sukces w Internecie, skorzystaj z pomocy agencji SEM!

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 3

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

GSP Adwords – czym jest?
GSP Adwords – czym jest?
Poczta jest sprawdzana przez użytkowników nawet kilkanaście razy dziennie. Nikt nie lubi spamu, jednak warto poznać inną perspektywę e-mail marketingu.
Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
Istnieje tyle metod, które wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny, że możesz nie wiedzieć, którą powinieneś wybrać… Jednak my znamy na to odpowiedź!
Jakie korzyści płyną z kampanii PPC?
Jakie korzyści płyną z kampanii PPC?
Zastanawiasz się, jakie korzyści płyną z reklamy typu PPC? Chcesz odnieść sukces ze sprzedaży swoich produktów, ale nie wiesz jak? Musisz przeczytać ten artykuł!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę