Jednym z najważniejszych kanałów w marketingu internetowym są obecnie kampanie SEM. Odgrywają one istotną rolę zarówno dla sektora e-commerce, jak i firm usługowych. Z uwagi na dużą skuteczność pozycjonowanie stron internetowych i płatne kampanie reklamowe powinny być podstawą strategii marketingowej każdej współczesnej firmy. Samodzielna realizacja tych procesów nie jest jednak łatwa. W tym artykule omówimy zatem, czym zajmuje się agencja SEM oraz dlaczego warto skorzystać z jej pomocy.
SEM (Search Engine Marketing) to zestaw działań z zakresu marketingu internetowego dążących do zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarce Google zarówno w organicznych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania. SEM składa się więc z SEO (Search Engine Optimization) oraz kampanii reklamowych PPC (Pay Per Click). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszamy do lektury naszego wpisu o marketingu w wyszukiwarkach: https://www.grupa-icea.pl/blog/co-to-jest-sem-search-engine-marketing/.
Budowanie widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach internetowych za pośrednictwem SEM obejmuje wiele działań marketingowych i technik optymalizacyjnych. Strukturę tej dziedziny najłatwiej przedstawić za pomocą prostego wzoru:
SEM = SEO + PPC
Pozycjonowanie strony WWW to jeden z najważniejszych obszarów w marketingu internetowym, którym zajmuje się agencja SEM. SEO to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania i dotarcie do wielu potencjalnych klientów. Optymalizacja ma za zadanie poprawić pozycję strony w Google za pośrednictwem działań obejmujących między innymi: optymalizację techniczną, link building, wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych czy procesy z zakresu content marketingu.
Do najważniejszych zalet pozycjonowania zaliczamy wzmożony ruch organiczny, większą świadomość marki w sieci i długofalowe efekty, jakich nie zapewnią inne działania marketingowe.
Organiczne wyniki wyszukiwania
Płatne kampanie reklamowe PPC tworzone są za pomocą systemu Google Ads i rozliczane w modelu CPC. Oznacza to, że reklamodawca płaci za każdym razem, kiedy użytkownik kliknie daną ofertę.
Kampanie Google PPC wyświetlają się w wyszukiwarce na szczycie oraz pod wynikami organicznymi, kiedy internauta użyje słów kluczowych, na które są ukierunkowane. Ich struktura obejmuje nagłówek, krótki opis, etykietę „Reklama”, link do strony, a czasami nawet rozszerzenia, takie jak linki do podstron czy numer telefonu.
Kluczowe zalety kampanii PPC to bardzo szybkie efekty, możliwość sprecyzowania grupy odbiorców oraz dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących efektywności reklam.
Płatne wyniki wyszukiwania
Agencja SEM realizuje działania marketingowe z różnych dziedzin. Współpracując ze specjalistami, możesz liczyć na kompleksowe wsparcie zarówno w pozycjonowaniu organicznym, jak i procesach z zakresu kampanii reklamowych w wyszukiwarce.
Agencja SEM to zespół wykwalifikowanych specjalistów z takich dziedzin, jak SEO, SEM czy UX. Tworzone przez nich skuteczne kampanie reklamowe mogą zapewnić sukces firmom z niemal każdej branży. Nadal zastanawiasz się, czy współpraca z agencją SEM jest korzystna dla Twojego biznesu?
W bardzo konkurencyjnych obecnie czasach większość firm potrzebuje działań, w jakich specjalizuje się agencja SEM. Dzięki procesom realizowanym w zakresie marketingu internetowego, w których skład wchodzą pozycjonowanie i kampanie Google Ads, widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce znacznie wzrośnie, a Ty zyskasz wielu nowych klientów.
W większości przypadków najkorzystniejszym rozwiązaniem jest jednoczesne wdrożenie działań z zakresu pozycjonowania i prowadzenie kampanii reklam PPC. Jeśli bowiem jeden z tych procesów przestanie przynosić korzyści, drugi wciąż będzie skuteczny, a ruch w witrynie utrzyma się na satysfakcjonującym poziomie.
Warto zaznaczyć, że kampanie w Google i pozycjonowanie zapewniają nieco inne efekty. Podczas gdy reklamy PPC generują niemal natychmiastowe rezultaty, na wyniki SEO trzeba poczekać nieco dłużej, lecz są one trwalsze. Najlepszym sposobem na połączenie tych procesów jest współpraca ze specjalistami, takimi jak agencja SEM.
Realizacja działań z zakresu marketingu cyfrowego nie jest łatwa. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę ze specjalistami oferującymi kompleksowe pozycjonowanie i promowanie usług firmy za pomocą reklam PPC. Wybór agencji SEM nie jest jednak łatwy. Przed podjęciem ostatecznej decyzji musisz przeprowadzić dokładną analizę poszczególnych firm i ustalić swoje cele.
Pamiętaj, że obszar digital marketingu nieustannie się rozwija. Samodzielnie trudno więc osiągnąć zamierzone cele. Jeśli chcesz pozyskać nowych klientów i wypromować swój biznes w sieci, postaw na wiedzę oraz doświadczenie ekspertów. Oto kilka kluczowych zalet wynikających z takiej współpracy:
Profesjonalna agencja SEM może zaoferować więcej, niż Ci się wydaje. Indywidualne podejście i specjalistyczna wiedza w swojej dziedzinie to aspekty, dzięki którym eksperci poprawią widoczność Twojej firmy w sieci oraz wypromują stronę internetową na wielu kanałach. Jeśli więc chcesz osiągnąć sukces w Internecie, skorzystaj z pomocy agencji SEM!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.