Zapytaj o ofertę
Czym charakteryzuje się strategia SEM?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym charakteryzuje się strategia SEM?

Czym charakteryzuje się strategia SEM?

6 min. czytania

Marketing w Internecie w ostatnich latach to najlepsze i najskuteczniejsze narzędzie pozyskiwania klientów. Strategie, podejścia i taktyki zmieniają się, ale jeśli chodzi o konwersję i wzrost sprzedaży, marketing w wyszukiwarkach, czyli inaczej SEM, z pewnością utrzymuje pozycję lidera. Tego typu strategia kampanii reklamowej obejmuje zestaw narzędzi pomagających zoptymalizować widoczność witryn i stron internetowych przez wyszukiwarki takie jak Google. Choć najczęściej pojęcia SEM używa się w odniesieniu do reklamy kontekstowej, nie jest to jedyna taktyka, jaką można i należy wykorzystać w działaniach promocyjnych. Sprawdźmy więc, co to strategia reklamowa w wyszukiwarkach i jakie zadania spełnia.

Co to jest strategia reklamowa SEM?

SEM to proces promowania zasobu internetowego w wyszukiwarkach. Rozwinięcie akronimu skrywa Search Engine Marketing, co z angielskiego tłumaczy się jako marketing w wyszukiwarkach. Jego głównym celem jest przyciągnięcie potencjalnych odbiorców, zwiększenie sprzedaży, a w efekcie także zysku firmy. Środki do osiągnięcia tych celów mogą być różne i dzieli się je na dwie podstawowe kategorie:

  • SEO (Search Engine Optimization) – optymalizacja pod kątem wyszukiwarek;
  • SEA (Search Engine Advertising) – reklama kontekstowa.

Poza tymi dwoma kanałami promocji zakres prac SEM może obejmować również: SMM (marketing w mediach społecznościowych), marketing behawioralny, reklamę targetowaną, marketing reputacyjny itp.

SEM jako strategia reklamowa co to oznacza dla Twojego biznesu?

Marketing w wyszukiwarkach pomaga efektywnie promować zasób i docierać do odbiorców najbardziej zainteresowanych Twoją ofertą. Dobrze realizowane podejście SEM rozwiązuje takie zadania, jak:

  • pozyskiwanie potencjalnych konwersji (zainteresowanych produktem) użytkowników. W końcu ci ludzie sami szukają Twojego produktu / usługi w Internecie;
  • poprawa jakości zasobu. SEM prawie zawsze obejmuje optymalizację SEO, Twoja strona zostanie więc dopracowana przez specjalistów, sprawdzona pod kątem błędów technicznych, wizualnych i marketingowych. Dla wyszukiwarek ważne jest, aby witryny wyświetlające się w wynikach wyszukiwania, były wysokiej jakości. Optymalizacja jest zatem integralną częścią promocji;
  • wzrost autorytetu i widoczności zasobu. W trakcie pracy widoczność zasobu dla wyszukiwarek będzie rosła ze względu na zwiększony ruch, zmiany zachowań użytkowników i zwiększenie ich lojalności, a także pojawianie się nowych linków zwrotnych;
  • wzrost sprzedaży. Dzięki SEM przyciągany jest ruch wysokiej jakości. Oznacza to, że ci użytkownicy, którzy weszli na stronę, są gotowi do zakupu i z większym prawdopodobieństwem go dokonają;
  • dostanie się do TOP10 w rankingu wyszukiwania. Zajęcie jednej z pierwszych 10 pozycji w SERP gwarantuje wzrost ruchu organicznego w witrynie, co przekłada się na jej lepszą ocenę przez algorytmy wyszukiwarki;
  • niemal nieograniczone rozszerzenie zasięgu. Liczba nowych zapytań na różne tematy stale rośnie, więc w teorii zawsze będziesz miał możliwość dotrzeć do nowych odbiorców;
  • zachęcenie użytkownika do kliknięcia w Twój link, a nie w link konkurencji. Marketing w wyszukiwarkach to nie tylko zdobywanie najwyższych pozycji w SERP, ale także zwiększanie swojej konkurencyjności m.in. poprzez promowanie USP (unikatowej cechy oferty);
  • zwiększenie świadomości i reputacji marki. Stała obecność witryny na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce pozwala zwiększyć jej rozpoznawalność. Nawet jeśli użytkownik nie kliknie w Twój link, Twoja firma pozostanie w jego świadomości i, być może, taka osoba w przyszłości zdecyduje się do Ciebie wrócić. SEM pomaga także wzrastać reputacji Twojego zasobu, co pozytywnie wpływa na lojalność aktualnych klientów.

Jak więc widzisz, zadań, które może rozwiązać marketing w wyszukiwarkach, jest naprawdę wiele. Google Ads strategia reklamowa od wielu lat cieszy się największą popularnością i uznaniem.

Wyszukiwarkowa strategia reklamowa – co to jest SEO i SEA?

SEO (Search Engine Optimization) oznacza zestaw działań mających na celu wewnętrzną i zewnętrzną optymalizację zasobu w celu zwiększenia jego pozycji w wyszukiwarkach. Mówiąc najprościej, SEO to narzędzie poprawiające widoczność zasobu dla użytkowników. W teorii brzmi łatwo, ale w praktyce często potrzebna jest profesjonalna agencja reklamowa, strategia SEO będzie mogła wówczas odnieść sukces. Powodem tego jest fakt, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to technicznie żmudna, złożona praca, na której efekty czasem trzeba czekać nawet kilka tygodni lub miesięcy.

Reklama kontekstowa może pojawiać się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania jako wydzielone bloki na początku i na końcu listy, a także jako banery tematycznie dopasowane do serwisów współpracujących z siecią reklamową Google. Największą zaletą reklamy kontekstowej jest możliwość jej targetowania na wiele różnych kryteriów – od słów kluczowych po parametry demograficzne. W przeciwieństwie do SEO efekty dobrze skonfigurowanej kampanii reklamowej są zauważalne już po kilku dniach. Jednak minusem takiego rozwiązania są koszty, które trzeba ponieść, a także duża konkurencja w niektórych niszach.

W tym sensie SEO i SEA są elementami kompleksowych działań marketingowych w wyszukiwarkach. Razem tworzy arsenał bardzo skutecznych narzędzi promocyjnych, które wzajemnie się uzupełniają, dzięki czemu dają większe szanse na sukces.

SMM

Oddzielnie warto wspomnieć o SMM (Social Media Marketing), czyli metodzie promocji zasobu w sieciach społecznościowych. Jest to dobry sposób na bezpośrednią komunikację z odbiorcami, a właściwe wykorzystanie SM pozwala uzyskać ruch wysokiej jakości. Ale co ma z tym wspólnego SEM? Już wyjaśniamy! Publikując różne materiały na swoich profilach na Facebooku czy Instagramie z linkiem do strony internetowej, pozyskujesz jakościowy ruch, a liczne wejścia poprawiają czynniki behawioralne. Wyszukiwarki zobaczą, że ludzie są zainteresowani Twoim zasobem, co dla nich oznacza, że powinien być pozycjonowany wyżej. Ponadto SMM to dobry sposób na zwiększenie lojalności i zaufania użytkowników, poprawę reputacji i wizerunku firmy.

Podsumowanie – dlaczego SEM to konieczność?

Marketing w wyszukiwarkach jest skuteczny w przyciąganiu klientów i zwiększaniu sprzedaży online. To, jak dokładnie powinieneś korzystać z SEM i jaką strategię wybrać, zależy od Twoich celów promocyjnych oraz budżetu, którym dysponujesz. Przed opracowaniem planu działania należy dokładnie przestudiować rynek, konkurencję i grupę docelową – nie tylko pod względem typowych cech demograficznych, ale także zachowania, przyzwyczajeń i potrzeb. Warto też przetestować różne narzędzia promocji oraz ich kombinacje, by znaleźć to, co przyniesie rezultaty. Tylko w ten sposób możliwe będzie prowadzenie skutecznych kampanii w wyszukiwarkach i optymalizacji SEO.

SEM to świetny sposób na promocję Twojej witryny w Internecie, przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Uzbrój się jednak w cierpliwość, ponieważ każda strategia reklamowa wymaga czasu na wdrożenie oraz przyniesienie pierwszych efektów.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 . Liczba ocen: 14
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?
    Atrybucja w e-marketingu – który model wybrać?
    Techniki strategii marketingowej w e-handlu. Brzmi ciekawie? Przedstawiamy, czym są modele atrybucji oraz w jaki sposób pomogą Ci w dotarciu do klientów.
    Agencja digital marketing – czym się zajmuje?
    Agencja digital marketing – czym się zajmuje?
    Promowanie marki w Internecie nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się więc na współpracę […]
    Długookresowa wartość klienta (CLTV) – co to jest i jak ją obliczyć?
    Długookresowa wartość klienta (CLTV) – co to jest i jak ją obliczyć?
    Długookresowa wartość klienta powie Ci o tym, jak zachowują się konsumenci względem Twojej marki. Sprawdź, jak ją obliczyć i wykorzystać do poprawy wyników!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.