Zapytaj o ofertę
Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?
5 min. czytania

Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?

Organizując kampanię marketingową, warto sięgnąć po praktyki wchodzące w zakres SEM. Za ich sprawą szybciej uporasz się z realizacją określonych celów biznesowych i wygenerujesz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. Oto zestaw podstawowych informacji dotyczących roli Search Engine Marketing w kontekście wdrażania działań sprzedażowych. Dowiedz się, dlaczego warto zadbać o marketing w wyszukiwarkach internetowych, a także zapoznaj się z korzyściami wynikającymi z działań w tym obszarze.

SEM to znacznie więcej niż pozycjonowanie

Search Engine Marketing to nic innego, jak marketing w wyszukiwarkach. Właściwie, to zespół aktywności promocyjnych, do których zaliczane są m.in. organizowane kampanie linków sponsorowanych czy pozycjonowanie. Głównym celem realizowanych praktyk jest zwiększenie widoczności strony w rankingu Google.

Często pojawiają się głosy, że SEO i SEM to tożsame pojęcia. Błąd! Pozycjonowanie faktycznie wchodzi w skład marketingu wyszukiwarek. Mimo to nieprawidłowe jest całkowite utożsamianie tych dwóch terminów i zacieranie różnic między nimi. Warto zapamiętać, że Search Engine Marketing obejmuje szerszy zakres działań, w tym wspomniane SEO.

Co wchodzi w zakres marketingu wyszukiwarek?

Marketing wyszukiwarek obejmuje pozycjonowanie (SEO) oraz kampanie (PPC – Pay Per Click). W przełożeniu na język mniej specjalistyczny to połączenie pozycjonowania witryny z odpłatnym upowszechnianiem reklam. Obie aktywności prowadzą do uplasowania strony firmy na wyższych pozycjach rankingu wyszukiwarki. Koncentrując się zatem na wskazanych sektorach, możesz liczyć na wygenerowania satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.

Wyniki wyszukiwania – przykład reklam w ramach kampanii SEMWyniki wyszukiwania – przykład reklam w ramach kampanii SEM

SEO + SEM = moc korzyści dla e-biznesu

Inwestycja w SEM opłaca się niemal każdemu zarządzającemu biznesem online. Przedstawiam jednak kilka kluczowych argumentów przemawiających za zaangażowaniem sił w rozwój marketingu w wyszukiwarkach. Czego możesz spodziewać się po SEM w funkcjonowaniu Twojej firmy?

  1. Kosztów współmiernych do inwestycji. Aktywności w dziedzinie SEM spotykają się zazwyczaj z większym odsetkiem skuteczności niż w przypadku sztampowych działań marketingowych.
  2. Przyjemniejszej percepcji reklamy. Promowanie się w wyszukiwarkach nie jest odbierane jako nachalne, ponieważ użytkownik samodzielnie podejmuje się researchu określonego asortymentu bądź usługi.
  3. Większego dopasowania pod kątem preferencji grupy docelowej. Korzystanie ze specyfiki fraz kluczowych pozwala na dotarcie z przekazem reklamowym do właściwego grona adresatów.
  4. Wygenerowania rezultatów w krótkim przedziale czasowym. Angażując się w Search Engine Marketing, możesz spodziewać się pierwszych korzyści niedługo od wdrożenia odpowiednich praktyk. Oczywiście wszystko zależne jest od intensywności realizowanych działań oraz przeznaczonego na ten cel budżetu.

Twoje biznesowe must have w korzystaniu z potencjału SEM i SEO

Bez względu na pulę zalet i szans dla rozwoju Twojego e-biznesu pierwszym etapem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, będzie planowanie. Pośpiech nikomu nie służy, zwłaszcza jeżeli mowa o skrupulatnym przeprowadzaniu kampanii. Jakie czynności koniecznie musisz podjąć, aby zyskać aprobatę algorytmów Google?

Określ cele biznesowe

Ogólnikowe przedstawienie celu nijak się ma do rzeczywistej szansy na jego wdrożenie. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu, przemyśl, a następnie doprecyzuj, co chcesz naprawdę osiągnąć. Dążysz do wzrostu liczby transakcji? Dotrzyj do osób, które są faktycznymi nabywcami Twojej oferty!

Świadomie rozporządzaj budżetem

Decydując się na kampanię SEM, powinieneś mieć świadomość kosztów związanych z inwestycją w ten obszar marketingu. Większa ekspozycja w wynikach SERP wiąże się z prowadzeniem sprawnie działającej strony WWW, wyposażonej w intuicyjną nawigację. Eksperci, posiadający wiedzę i kompetencję w tym zakresie, zadbają o ten aspekt. Aby nie ponieść strat finansowych, zaleca się podjęcie współpracy z agencją SEO.

Nie traktuj SEM jako jednorazowej aktywności

Jeżeli chcesz osiągnąć długofalowe zyski, nie możesz traktować marketingu internetowego jako działania realizowanego pobieżnie. To złożony proces, nastawiony na systematyczne rezultaty sprzedażowe i odpowiadający na wciąż zmieniające się preferencje konsumentów. Dodatkowo trzeba mieć “oczy dookoła głowy”, ponieważ konkurencja bywa nieobliczalna w wyścigu o zajęcie wysokich pozycji w rankingu Google.

Monitoruj ruch w witrynie

Monitoring ruchu na stronie WWW pomaga w podjęciu kolejnych kroków w zakresie SEM / Google ADS. Wgląd w te dane to również możliwość skutecznej oceny wcześniejszych aktywności. Na podstawie uzyskanych informacji jesteś w stanie zintensyfikować działania bądź wykorzystać narzędzia w celu zwiększenia wspomnianego ruchu w witrynie.

Marketing w wyszukiwarkach to fundament zarządzania firmą w sieci. W końcu od pozycji strony w rankingu zależy w dużej mierze liczba odwiedzin Twoich potencjalnych klientów.

Postaw na skuteczną kampanię SEM!

Płatne reklamy w wyszukiwarce to świetny sposób na szybkie pozyskanie nowych klientów. Z drugiej strony, dzięki SEO możesz zbudować pozytywny wizerunek swojej marki i zdobyć lojalnych odbiorców. Na szczęście nie musisz wybierać jednej z tych opcji. Stawiając na SEM zadbasz zarówno o ruch w witrynie, jak i o autorytet swojej firmy w sieci. Pamiętaj jednak, że opracowanie skutecznej strategii i wdrożenie efektywnych działań to dość wymagające zadania. Aby uniknąć wszelkich komplikacji i nie stracić zaufania potencjalnych klientów, skorzystaj z pomocy specjalistów.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads? Co wybrać?
    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads? Co wybrać?
    Reklama w Internecie to podstawa! Tak przynajmniej mówi każdy marketer. Czy wiesz jednak, czym różnią się od siebie dwa najpotężniejsze narzędzia marketingu sieciowego? Jeśli nie, zapraszamy do lektury.
    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
    Istnieje tyle metod, które wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny, że możesz nie wiedzieć, którą powinieneś wybrać… Jednak my znamy na to odpowiedź!
    Co warto wiedzieć o certyfikacie Google Ads?
    Co warto wiedzieć o certyfikacie Google Ads?
    Mając e-biznes, dążysz do zdobycia zaufania jak największej grupy osób. Jak więc udowodnić status profesjonalisty w swojej branży i zyskać uwagę klientów?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.