Zapytaj o ofertę

Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?

5 min czytania
Co to jest SEM (Search Engine Marketing)?
Kategoria SEM

Organizując kampanię marketingową, warto sięgnąć po praktyki wchodzące w zakres SEM. Za ich sprawą szybciej uporasz się z realizacją określonych celów biznesowych i wygenerujesz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. Oto zestaw podstawowych informacji dotyczących roli Search Engine Marketing w kontekście wdrażania działań sprzedażowych. Dowiedz się, dlaczego warto zadbać o marketing w wyszukiwarkach internetowych, a także zapoznaj się z korzyściami wynikającymi z działań w tym obszarze.

Spis treści:

SEM to znacznie więcej niż pozycjonowanie

Search Engine Marketing to nic innego, jak marketing w wyszukiwarkach. Właściwie, to zespół aktywności promocyjnych, do których zaliczane są m.in. organizowane kampanie linków sponsorowanych czy pozycjonowanie. Głównym celem realizowanych praktyk jest zwiększenie widoczności strony w rankingu Google.

Często pojawiają się głosy, że SEO i SEM to tożsame pojęcia. Błąd! Pozycjonowanie faktycznie wchodzi w skład marketingu wyszukiwarek. Mimo to nieprawidłowe jest całkowite utożsamianie tych dwóch terminów i zacieranie różnic między nimi. Warto zapamiętać, że Search Engine Marketing obejmuje szerszy zakres działań, w tym wspomniane SEO.

Co wchodzi w zakres marketingu wyszukiwarek?

Marketing wyszukiwarek obejmuje pozycjonowanie (SEO) oraz kampanie (PPC – Pay Per Click). W przełożeniu na język mniej specjalistyczny to połączenie pozycjonowania witryny z odpłatnym upowszechnianiem reklam. Obie aktywności prowadzą do uplasowania strony firmy na wyższych pozycjach rankingu wyszukiwarki. Koncentrując się zatem na wskazanych sektorach, możesz liczyć na wygenerowania satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.

Wyniki wyszukiwania  – przykład reklam w ramach kampanii SEMWyniki wyszukiwania – przykład reklam w ramach kampanii SEM

SEO + SEM = moc korzyści dla e-biznesu

Inwestycja w SEM opłaca się niemal każdemu zarządzającemu biznesem online. Przedstawiam jednak kilka kluczowych argumentów przemawiających za zaangażowaniem sił w rozwój marketingu w wyszukiwarkach. Czego możesz spodziewać się po SEM w funkcjonowaniu Twojej firmy?

  1. Kosztów współmiernych do inwestycji. Aktywności w dziedzinie SEM spotykają się zazwyczaj z większym odsetkiem skuteczności niż w przypadku sztampowych działań marketingowych.
  2. Przyjemniejszej percepcji reklamy. Promowanie się w wyszukiwarkach nie jest odbierane jako nachalne, ponieważ użytkownik samodzielnie podejmuje się researchu określonego asortymentu bądź usługi.
  3. Większego dopasowania pod kątem preferencji grupy docelowej. Korzystanie ze specyfiki fraz kluczowych pozwala na dotarcie z przekazem reklamowym do właściwego grona adresatów.
  4. Wygenerowania rezultatów w krótkim przedziale czasowym. Angażując się w Search Engine Marketing, możesz spodziewać się pierwszych korzyści niedługo od wdrożenia odpowiednich praktyk. Oczywiście wszystko zależne jest od intensywności realizowanych działań oraz przeznaczonego na ten cel budżetu.

Twoje biznesowe must have w korzystaniu z potencjału SEM i SEO

Bez względu na pulę zalet i szans dla rozwoju Twojego e-biznesu pierwszym etapem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, będzie planowanie. Pośpiech nikomu nie służy, zwłaszcza jeżeli mowa o skrupulatnym przeprowadzaniu kampanii. Jakie czynności koniecznie musisz podjąć, aby zyskać aprobatę algorytmów Google?

Określ cele biznesowe

Ogólnikowe przedstawienie celu nijak się ma do rzeczywistej szansy na jego wdrożenie. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu, przemyśl, a następnie doprecyzuj, co chcesz naprawdę osiągnąć. Dążysz do wzrostu liczby transakcji? Dotrzyj do osób, które są faktycznymi nabywcami Twojej oferty!

Świadomie rozporządzaj budżetem

Decydując się na kampanię SEM, powinieneś mieć świadomość kosztów związanych z inwestycją w ten obszar marketingu. Większa ekspozycja w wynikach SERP wiąże się z prowadzeniem sprawnie działającej strony WWW, wyposażonej w intuicyjną nawigację. Eksperci, posiadający wiedzę i kompetencję w tym zakresie, zadbają o ten aspekt. Aby nie ponieść strat finansowych, zaleca się podjęcie współpracy z agencją SEO.

Nie traktuj SEM jako jednorazowej aktywności

Jeżeli chcesz osiągnąć długofalowe zyski, nie możesz traktować marketingu internetowego jako działania realizowanego pobieżnie. To złożony proces, nastawiony na systematyczne rezultaty sprzedażowe i odpowiadający na wciąż zmieniające się preferencje konsumentów. Dodatkowo trzeba mieć “oczy dookoła głowy”, ponieważ konkurencja bywa nieobliczalna w wyścigu o zajęcie wysokich pozycji w rankingu Google.

Monitoruj ruch w witrynie

Monitoring ruchu na stronie WWW pomaga w podjęciu kolejnych kroków w zakresie SEM / Google ADS. Wgląd w te dane to również możliwość skutecznej oceny wcześniejszych aktywności. Na podstawie uzyskanych informacji jesteś w stanie zintensyfikować działania bądź wykorzystać narzędzia w celu zwiększenia wspomnianego ruchu w witrynie.

Marketing w wyszukiwarkach to fundament zarządzania firmą w sieci. W końcu od pozycji strony w rankingu zależy w dużej mierze liczba odwiedzin Twoich potencjalnych klientów.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Postaw na skuteczną kampanię SEM!

Płatne reklamy w wyszukiwarce to świetny sposób na szybkie pozyskanie nowych klientów. Z drugiej strony, dzięki SEO możesz zbudować pozytywny wizerunek swojej marki i zdobyć lojalnych odbiorców. Na szczęście nie musisz wybierać jednej z tych opcji. Stawiając na SEM zadbasz zarówno o ruch w witrynie, jak i o autorytet swojej firmy w sieci. Pamiętaj jednak, że opracowanie skutecznej strategii i wdrożenie efektywnych działań to dość wymagające zadania. Aby uniknąć wszelkich komplikacji i nie stracić zaufania potencjalnych klientów, skorzystaj z pomocy specjalistów.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
Dopracowanie grafik, optymalizacja to kroki kluczowe podczas tworzenia banerów reklamowych. Sprawdź, o czym powinieneś pamiętać, by zwrócić uwagę odbiorców.
Inteligentna kampania produktowa
Inteligentna kampania produktowa
Nie masz doświadczenia w tworzeniu reklam Google Ads? Inteligentna kampania produktowa jest dla Ciebie. Sprawdź, na czym polega i jak ją ustawić!
Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
Tworzenie zaplecza SEO wspiera stronę, która ma być widoczna w Google. Czy jest to proste i czy każdy może prowadzić takie zaplecze – sprawdź!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę