Zapytaj o ofertę
Czym jest piksel Facebooka i jakie daje możliwości?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym jest piksel Facebooka i jakie daje możliwości?

Czym jest piksel Facebooka i jakie daje możliwości?

7 min. czytania
Promocja marketingowa i strategia PR nie będą miały szansy na sukces, jeśli nie zadbasz o kapitał, jakim dysponujesz. Nie chodzi tutaj o zaplecze finansowe, a wiedzę. Umiejętności techniczne, informatyczne oraz wiedza analityczna są niezbędne, jeśli chcesz rozwijać swoją witrynę. W artykule dowiesz się zatem, jak SEO wykorzystuje możliwości analityki internetowej, a także, w jaki sposób piksel Facebooka pozwala na planowanie efektywnej kampanii reklamowej.

Co to jest piksel Facebooka?

Jest to kod umieszczony na stronie internetowej, który przybiera funkcje narzędzia analitycznego. Zapisuje ważne dane osobowe, behawioralne i demograficzne, które możesz następnie wykorzystać w kampanii reklamowej bądź do targetowania jej pod kątem sprecyzowanej grupy odbiorców.

Jeśli zależy nam na jak największej ilości danych, należy zainstalować kod jak najszybciej. W przeciwnym razie wszystkie interakcje, które zostały wykonane przed, nie zostaną wykorzystane.

Na skutek zmian, które zaszły na Facebooku, dziś korzystamy z piksela Meta. Używając go do udostępniania zdarzeń w firmie, zaleca się skorelowanie go z API konwersji (jest to narzędzie biznesowe umożliwiające udostępnianie kluczowych zdarzeń lub działań klientów bezpośrednio z serwera sklepu do serwera Facebooka), co ma na celu poprawę pomiaru wyników kampanii.

Dlaczego powinieneś korzystać z Facebook pixel?

Dzięki pikselowi masz szansę dotarcia do odbiorców reklam, którzy będą zwiększać ruch na stronie, generować leady, konwersję oraz wpływać na sprzedaż. Zapis tych wszystkich danych w jednym miejscu sprawia, że tworzenie lejka sprzedażowego stanie się niezwykle łatwe. Największą zaletą kodu jest możliwość remarketingu, czyli kierowania reklam do osób, które już miały styczność z Twoją marką. Dzięki Facebook piksel zaplanujesz odpowiednią kampanię i zadbasz o jej wizerunek, co pozwoli na ponowne zaproszenie potencjalnego klienta do kontaktu. Kod piksela nie tylko wspiera kampanie produktowe, ale jest też odpowiednim narzędziem do budowania świadomości marki, zwiększania jej popularności oraz poprawy autorytetu w sieci.

Zobacz również
Jak analizować statystyki na Facebooku?
Jak analizować statystyki na Facebooku?

Jak stworzyć i zaimplementować piksel Facebooka?

Na początku musisz wygenerować piksel Facebooka. Jak to zrobić? Skorzystaj z tej prostej instrukcji:

  1. Zaloguj się do konta biznesowego na Facebooku.
  2. W Menedżerze zadań kliknij Połącz źródła danych i wybierz opcję Internet.

Facebook – tworzenie źródła danychFacebook – tworzenie źródła danych

  • Następnie kliknij Piksel Facebooka i wybierz opcję Połącz.
  • Nadaj nazwę swojemu pikselowi.
  • Na koniec wpisz adres swojej strony i kliknij Kontynuuj.

Kiedy już wygenerujesz piksel Facebooka, możesz przystąpić do jego konfiguracji i implementacji. Jak powinien wyglądać ten proces?

Po kliknięciu przycisku Kontynuuj w Menedżerze zadań wyświetli się opcja Zakończ konfigurowanie piksela. Po jej wybraniu zostaną przedstawione trzy sposoby dodania piksela na stronę:

Facebook – konfiguracja pikselaFacebook – konfiguracja piksela

Instalacja ręczna

Najpopularniejszym wyborem implementacji piksela Facebooka jest instalacja ręczna. Po wybraniu tej opcji, na ekranie pojawi się ramka zawierająca około dziesięciu wierszy tekstu kodu, reprezentującego Twój piksel. Wystarczy skopiować ten kod i wkleić go w nagłówku każdej strony w witrynie, którą chcesz śledzić.

Facebook – ręczna instalacja pikselaFacebook – ręczna instalacja piksela

Instalacja przez programistę

Jeśli współpracujesz z programistą, który zarządza Twoją stroną internetową, możesz przekazać mu kod i instrukcje dotyczące instalacji piksela Facebooka za pomocą prostego e-maila. Wybierz opcję „Wyślij e-mail z instrukcjami”, wpisz adres e-mail programisty, a on otrzyma wszystkie niezbędne informacje umożliwiające mu prawidłową instalację piksela na stronie.

Facebook – instalacja piksela przez programistęFacebook – instalacja piksela przez programistę

Instalacja przy pomocy partnera

Istnieje także możliwość skonfigurowania piksela Facebooka bezpośrednio na stronie, wybierając opcję „Skorzystaj z usług partnera”. Dostęp do tej funckji mają przede wszystkim właściciele stron WordPress, Magento, Prestashop, WooCommerce, Google Tag Manager, a także Shopify.

Facebook – instalacja piksela przy pomocy partneraFacebook – instalacja piksela przy pomocy partnera

Aby zweryfikować, czy kod został poprawnie zaimplementowany na stronie internetowej, możesz skorzystać z narzędzia Meta Pixel Helper. Jest to specjalna wtyczka do przeglądarki Chrome, która pozwala sprawdzić, czy nie występują żadne błędy związane z pikselem oraz pomaga rozwiązać ewentualne problemy, jeśli takowe się pojawią.

Meta PIxel Helper – analiza poprawności kodu pikselaMeta PIxel Helper – analiza poprawności kodu piksela

Konfiguracja kodu Facebook pixel na przykładzie WordPressa

Dodawanie kodu do WordPressa jest równie proste. Pierwszym krokiem jest wdrożenie go bezpośrednio w motywie potomnym strony w pliku header.php. Jeśli wybrany motyw nie ma funkcji implementowania dodatkowych kodów, należy wszelkie zmiany edytować wyłącznie w motywie potomnym – inaczej zmiany zostaną nadpisane przy pierwszej aktualizacji motywu.

Następnie należy skonfigurować piksel Facebooka w Menedżerze zadań. Wystarczy, że będziesz postępować zgodnie ze wskazówkami portalu. Wybierz polecenie „Zainstaluj kod ręcznie”, skopiuj kod i umieść go w sekcji header.php swojej strony potomnej za pomocą jednej z opcji:

  • klient FTP;
  • edytor motywu WordPress (Panel administracyjny – Wygląd – Edytor motywu – Zaktualizuj plik);
  • wtyczka do niestandardowego kodu (np. Simple Custom CSS and JS).

Na koniec warto sprawdzić, czy kod został poprawnie wdrożony. W tym celu przejdź na stronę internetową, na której został umieszczony kod, a następnie w Google Chrome (lub innej przeglądarce) kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Zbadaj”. Jeśli wszystko jest w porządku, kod powinien wyświetlić się następująco:

<! – – Facebook Pixel Code – – >

<script>…</script>

<noscript>…</noscript>

<! – – Ebd Facebook Pixel Code – – >

Jakie zdarzenia rejestruje Facebook pixel?

Zdarzenie to konkretne działanie podejmowane przez użytkownika na stronie internetowej. Przykłady to dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego lub zapisanie się na newsletter. Innymi słowy, kiedy odwiedzający podejmuje akcję na Twojej stronie, piksel Facebooka rejestruje to jako zdarzenie. Możesz wykorzystać go do gromadzenia danych związanych z dwoma rodzajami zdarzeń.

Zdarzenia standardowe

Kod piksela Facebooka zawiera standardowe zdarzenia umożliwiające śledzenie konwersji, optymalizację oraz budowanie audytorium. Wystarczy skopiować odpowiedni kod wydarzenia i wdrożyć go w kodzie piksela na odpowiedniej stronie. Facebook oferuje 17 standardowych wydarzeń, które umożliwiają śledzenie różnych akcji, takich jak kliknięcie przycisku lub wyświetlenie strony. Do najpopularniejszych z nich należą:

  • zakup,
  • zainicjowanie kontaktu,
  • dokonanie płatności,
  • subskrypcja,
  • dodanie do koszyka.

Zdarzenia spersonalizowane

Zdarzenia niestandardowe to akcje, które nie są częścią zestawu zdarzeń predefiniowanych przez platformę. Mogą zostać nazwane indywidualnie, odpowiadając reprezentowanym działaniom. Następnie, zdarzenia te można śledzić poprzez wywołanie funkcji piksela na stronie, podając nazwę niestandardowego zdarzenia oraz opcjonalny obiekt JSON jako jego parametry.

Zastosowanie zdarzeń niestandardowych jest szczególnie przydatne, gdy zajdzie potrzeba zbierania bardziej szczegółowych danych niż te dostępne w standardowych zdarzeniach.

Dodatkowo, zdarzenia niestandardowe pozwalają uniknąć wyzwalania pikseli w przypadku występowania błędów na stronie. Na przykład, jeśli skonfigurujesz zdarzenie zakupu na przycisku Kup teraz, piksel zostanie uruchomiony za każdym razem, gdy użytkownik kliknie przycisk, niezależnie od tego, czy zakup zostanie sfinalizowany, czy też nie. Jednak, poprawnie skonfigurowane zdarzenie na stronie potwierdzającej dokonanie zakupu spowoduje, że piksel uruchomi zdarzenie tylko wtedy, gdy klient zakończy transakcję i zostanie przekierowany na tę stronę. To umożliwia bardziej precyzyjne śledzenie i optymalizację konwersji.

Zwiększ efektywność strategii dzięki pikselowi Facebooka!

Piksel Facebooka to skuteczne narzędzie, które jest łatwe w konfiguracji, zwłaszcza jeśli korzystasz z WordPressa. Sprawdzi się nie tylko w przypadku Facebook Ads, ale też podczas realizacji bieżącej kampanii marketingowej. Jeśli szukasz wsparcia w zakresie konfiguracji i implementacji kodu, skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatną 
konsultację Ads.
Dowiedz się, co w kampaniach płatnych możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym analitykiem.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Powiększone zdjęcie
    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Kampanie Facebook Ads. Jak skutecznie reklamować się na FB w 2024 roku?
    Kampanie Facebook Ads. Jak skutecznie reklamować się na FB w 2024 roku?
    Facebook daje duże możliwości w zakresie działań reklamowych. Ekosystem Meta Ads jest przejrzysty i łatwy do zrozumienia, a opanowanie podstaw […]
    Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
    Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
    Dopracowanie grafik, optymalizacja to kroki kluczowe podczas tworzenia banerów reklamowych. Sprawdź, o czym powinieneś pamiętać, by zwrócić uwagę odbiorców.
    Google Merchant Center co to?
    Google Merchant Center co to?
    Google Merchant Center (GMC) to bezpłatna usługa, która pomaga sprzedawcom zwiększyć sprzedaż online. Jak działa i dlaczego warto z niej korzystać?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Weronika Graczyk
    Senior Ads Specialist
    Weronika Graczyk Senior Ads Specialist
    Dowiedz się, co w kampaniach płatnych możemy zrobić lepiej.
    Zamów bezpłatną konsultację ads dla Twojej firmy. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązujące spotkanie z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Wybierz usługi, którymi jesteś zainteresowany/a:
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.