Zapytaj o ofertę
Czym jest piksel Facebooka i jakie daje możliwości?
7 min. czytania

Czym jest piksel Facebooka i jakie daje możliwości?

Promocja marketingowa i strategia PR nie będą miały szansy na sukces, jeśli nie zadbasz o kapitał, jakim dysponujesz. Nie chodzi tutaj o zaplecze finansowe, a wiedzę. Umiejętności techniczne, informatyczne oraz wiedza analityczna są niezbędne, jeśli chcesz rozwijać swoją witrynę. W artykule dowiesz się zatem, jak SEO wykorzystuje możliwości analityki internetowej, a także, w jaki sposób piksel Facebooka pozwala na planowanie efektywnej kampanii reklamowej.

Co to jest piksel Facebooka?

Jest to kod umieszczony na stronie internetowej, który przybiera funkcje narzędzia analitycznego. Zapisuje ważne dane osobowe, behawioralne i demograficzne, które możesz następnie wykorzystać w kampanii reklamowej bądź do targetowania jej pod kątem sprecyzowanej grupy odbiorców.

Jeśli zależy nam na jak największej ilości danych, należy zainstalować kod jak najszybciej. W przeciwnym razie wszystkie interakcje, które zostały wykonane przed, nie zostaną wykorzystane.

Na skutek zmian, które zaszły na Facebooku, dziś korzystamy z piksela Meta. Używając go do udostępniania zdarzeń w firmie, zaleca się skorelowanie go z API konwersji (jest to narzędzie biznesowe umożliwiające udostępnianie kluczowych zdarzeń lub działań klientów bezpośrednio z serwera sklepu do serwera Facebooka), co ma na celu poprawę pomiaru wyników kampanii.

Dlaczego powinieneś korzystać z Facebook pixel?

Dzięki pikselowi masz szansę dotarcia do odbiorców reklam, którzy będą zwiększać ruch na stronie, generować leady, konwersję oraz wpływać na sprzedaż. Zapis tych wszystkich danych w jednym miejscu sprawia, że tworzenie lejka sprzedażowego stanie się niezwykle łatwe. Największą zaletą kodu jest możliwość remarketingu, czyli kierowania reklam do osób, które już miały styczność z Twoją marką. Dzięki Facebook piksel zaplanujesz odpowiednią kampanię i zadbasz o jej wizerunek, co pozwoli na ponowne zaproszenie potencjalnego klienta do kontaktu. Kod piksela nie tylko wspiera kampanie produktowe, ale jest też odpowiednim narzędziem do budowania świadomości marki, zwiększania jej popularności oraz poprawy autorytetu w sieci.

Jak stworzyć i zaimplementować piksel Facebooka?

Na początku musisz wygenerować piksel Facebooka. Jak to zrobić? Skorzystaj z tej prostej instrukcji:

  1. Zaloguj się do konta biznesowego na Facebooku.
  2. W Menedżerze zadań kliknij Połącz źródła danych i wybierz opcję Internet.

Facebook – tworzenie źródła danychFacebook – tworzenie źródła danych

  • Następnie kliknij Piksel Facebooka i wybierz opcję Połącz.
  • Nadaj nazwę swojemu pikselowi.
  • Na koniec wpisz adres swojej strony i kliknij Kontynuuj.
  • Kiedy już wygenerujesz piksel Facebooka, możesz przystąpić do jego konfiguracji i implementacji. Jak powinien wyglądać ten proces?

    Po kliknięciu przycisku Kontynuuj w Menedżerze zadań wyświetli się opcja Zakończ konfigurowanie piksela. Po jej wybraniu zostaną przedstawione trzy sposoby dodania piksela na stronę:

    Facebook – konfiguracja pikselaFacebook – konfiguracja piksela

    Instalacja ręczna

    Najpopularniejszym wyborem implementacji piksela Facebooka jest instalacja ręczna. Po wybraniu tej opcji, na ekranie pojawi się ramka zawierająca około dziesięciu wierszy tekstu kodu, reprezentującego Twój piksel. Wystarczy skopiować ten kod i wkleić go w nagłówku każdej strony w witrynie, którą chcesz śledzić.

    Facebook – ręczna instalacja pikselaFacebook – ręczna instalacja piksela

    Instalacja przez programistę

    Jeśli współpracujesz z programistą, który zarządza Twoją stroną internetową, możesz przekazać mu kod i instrukcje dotyczące instalacji piksela Facebooka za pomocą prostego e-maila. Wybierz opcję „Wyślij e-mail z instrukcjami”, wpisz adres e-mail programisty, a on otrzyma wszystkie niezbędne informacje umożliwiające mu prawidłową instalację piksela na stronie.

    Facebook – instalacja piksela przez programistęFacebook – instalacja piksela przez programistę

    Instalacja przy pomocy partnera

    Istnieje także możliwość skonfigurowania piksela Facebooka bezpośrednio na stronie, wybierając opcję „Skorzystaj z usług partnera”. Dostęp do tej funckji mają przede wszystkim właściciele stron WordPress, Magento, Prestashop, WooCommerce, Google Tag Manager, a także Shopify.

    Facebook – instalacja piksela przy pomocy partneraFacebook – instalacja piksela przy pomocy partnera

    Aby zweryfikować, czy kod został poprawnie zaimplementowany na stronie internetowej, możesz skorzystać z narzędzia Meta Pixel Helper. Jest to specjalna wtyczka do przeglądarki Chrome, która pozwala sprawdzić, czy nie występują żadne błędy związane z pikselem oraz pomaga rozwiązać ewentualne problemy, jeśli takowe się pojawią.

    Meta PIxel Helper – analiza poprawności kodu pikselaMeta PIxel Helper – analiza poprawności kodu piksela

    Konfiguracja kodu Facebook pixel na przykładzie WordPressa

    Dodawanie kodu do WordPressa jest równie proste. Pierwszym krokiem jest wdrożenie go bezpośrednio w motywie potomnym strony w pliku header.php. Jeśli wybrany motyw nie ma funkcji implementowania dodatkowych kodów, należy wszelkie zmiany edytować wyłącznie w motywie potomnym – inaczej zmiany zostaną nadpisane przy pierwszej aktualizacji motywu.

    Następnie należy skonfigurować piksel Facebooka w Menedżerze zadań. Wystarczy, że będziesz postępować zgodnie ze wskazówkami portalu. Wybierz polecenie „Zainstaluj kod ręcznie”, skopiuj kod i umieść go w sekcji header.php swojej strony potomnej za pomocą jednej z opcji:

    • klient FTP;
    • edytor motywu WordPress (Panel administracyjny – Wygląd – Edytor motywu – Zaktualizuj plik);
    • wtyczka do niestandardowego kodu (np. Simple Custom CSS and JS).

    Na koniec warto sprawdzić, czy kod został poprawnie wdrożony. W tym celu przejdź na stronę internetową, na której został umieszczony kod, a następnie w Google Chrome (lub innej przeglądarce) kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Zbadaj”. Jeśli wszystko jest w porządku, kod powinien wyświetlić się następująco:

    <! – – Facebook Pixel Code – – >

    <script>…</script>

    <noscript>…</noscript>

    <! – – Ebd Facebook Pixel Code – – >

    Jakie zdarzenia rejestruje Facebook pixel?

    Zdarzenie to konkretne działanie podejmowane przez użytkownika na stronie internetowej. Przykłady to dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego lub zapisanie się na newsletter. Innymi słowy, kiedy odwiedzający podejmuje akcję na Twojej stronie, piksel Facebooka rejestruje to jako zdarzenie. Możesz wykorzystać go do gromadzenia danych związanych z dwoma rodzajami zdarzeń.

    Zdarzenia standardowe

    Kod piksela Facebooka zawiera standardowe zdarzenia umożliwiające śledzenie konwersji, optymalizację oraz budowanie audytorium. Wystarczy skopiować odpowiedni kod wydarzenia i wdrożyć go w kodzie piksela na odpowiedniej stronie. Facebook oferuje 17 standardowych wydarzeń, które umożliwiają śledzenie różnych akcji, takich jak kliknięcie przycisku lub wyświetlenie strony. Do najpopularniejszych z nich należą:

    • zakup,
    • zainicjowanie kontaktu,
    • dokonanie płatności,
    • subskrypcja,
    • dodanie do koszyka.

    Zdarzenia spersonalizowane

    Zdarzenia niestandardowe to akcje, które nie są częścią zestawu zdarzeń predefiniowanych przez platformę. Mogą zostać nazwane indywidualnie, odpowiadając reprezentowanym działaniom. Następnie, zdarzenia te można śledzić poprzez wywołanie funkcji piksela na stronie, podając nazwę niestandardowego zdarzenia oraz opcjonalny obiekt JSON jako jego parametry.

    Zastosowanie zdarzeń niestandardowych jest szczególnie przydatne, gdy zajdzie potrzeba zbierania bardziej szczegółowych danych niż te dostępne w standardowych zdarzeniach.

    Dodatkowo, zdarzenia niestandardowe pozwalają uniknąć wyzwalania pikseli w przypadku występowania błędów na stronie. Na przykład, jeśli skonfigurujesz zdarzenie zakupu na przycisku Kup teraz, piksel zostanie uruchomiony za każdym razem, gdy użytkownik kliknie przycisk, niezależnie od tego, czy zakup zostanie sfinalizowany, czy też nie. Jednak, poprawnie skonfigurowane zdarzenie na stronie potwierdzającej dokonanie zakupu spowoduje, że piksel uruchomi zdarzenie tylko wtedy, gdy klient zakończy transakcję i zostanie przekierowany na tę stronę. To umożliwia bardziej precyzyjne śledzenie i optymalizację konwersji.

    Zwiększ efektywność strategii dzięki pikselowi Facebooka!

    Piksel Facebooka to skuteczne narzędzie, które jest łatwe w konfiguracji, zwłaszcza jeśli korzystasz z WordPressa. Sprawdzi się nie tylko w przypadku Facebook Ads, ale też podczas realizacji bieżącej kampanii marketingowej. Jeśli szukasz wsparcia w zakresie konfiguracji i implementacji kodu, skontaktuj się z nami!

    Zamów bezpłatny audyt SEO.
    Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Oceń tekst
      Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

      *

      *

      Blog

      Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

      Reklama na stronie internetowej – jak ją dodać?
      Reklama na stronie internetowej – jak ją dodać?
      Reklamy AdSense to łatwy sposób na dodatkowy zarobek z ruchu na stronie internetowej. Wyjaśniamy, jak dodać jednostkę reklamową do swojej witryny!
      Jak reklamować się na Twitterze?
      Jak reklamować się na Twitterze?
      Twitter cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Efektywnie wdrożona kampania reklamowa na wskazanej platformie daje duże pole do popisu.
      Jak prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads?
      Jak prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads?
      Google Ads jest obecnie jednym z niezbędnych narzędzi do tworzenia płatnych reklam w sieci. Kliknij, a dowiesz się, jak zwiększyć konwersję.
      Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

      W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

      • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
      • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
      • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
      Umów się na spotkanie
      Paweł Borowik Head of Sales
      Paweł Borowik
      Head of Sales
      Paweł Borowik
      Head of Sales
      Paweł Borowik Head of Sales
      Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
      Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

        Twoja rola w firmie
        Twoja rola w firmie
        Dziękujemy za wiadomość!

        Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

        Do usłyszenia!

        Dołącz do newslettera
        Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.