Zapytaj o ofertę
Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?

Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?

4 min. czytania

Analityka to proces niezwykle ważny dla przedsiębiorców zarządzających własnymi platformami internetowymi. Jednym z narzędzi dających wgląd w kluczowe parametry strony jest Google Analytics. Gromadzone dane dotyczące zainteresowań, lokalizacji, wieku czy płci internautów stanowią punkt wyjścia dla tworzonych strategii marketingowych. Z kolei uzyskane informacje wskazują na źródło pochodzenia użytkowników odwiedzających daną witrynę. Aby lepiej to zrozumieć, dowiedz się, czym jest Behavior Flow Report oraz w jaki sposób wpływa na działania optymalizacyjne!

Behavior Flow Report – co to jest?

Behavior Flow Report (raport zmiany zachowania) to jeden z raportów Google Analytics, za pomocą którego można obserwować każdy ruch internauty na analizowanej stronie WWW. W ten sposób analityk jest w stanie lepiej zrozumieć potencjalne problemy użytkownika w kontakcie z witryną. Na bazie tego raportu można wykształcić modele zachowań internautów.

Google AnalyticsGoogle Analytics

Co oznaczają węzły, połączenia i wyjście w Behavior Flow Report?

Zastanawiałeś się kiedyś, czym właściwie są węzły, połączenia i wyjścia w Behavior Flow Report?

  • Węzły – to punkty przepływu ruchu na stronie. Przyjmują jedną wartość wymiaru początkowego, pojedynczą stronę bądź zbiór kilku. W praktyce oznacza to, że do podstron przynależących do jednej kategorii można zaklasyfikować odtworzone nagranie audiowizualne.
  • Połączenia – to ścieżki ulokowane pomiędzy węzłami służące do badania natężenia ruchu między nimi.
  • Wyjście – jest tożsame z miejscem, w którym użytkownicy decydują się zakończyć interakcję ze stroną WWW.

Jaki jest cel weryfikacji Behavior Flow Report?

Celem raportu zmiany zachowania jest zdobycie szczegółowych informacji dotyczących sposobu korzystania przez użytkowników z treści zamieszczonej w witrynie. Daje on możliwość weryfikacji liczby wejść na stronę czy spędzonego na niej czasu przez użytkowników sieci.

Sięgając po Behavior Flow Report:

  • dowiesz się, ilu internautów przechodzi do koszyka bezpośrednio ze strony produktowej;
  • upewnisz się, że użytkownicy podążają zgodnie z wcześniej wytyczoną przez Ciebie ścieżką zakupową;
  • przekonasz się, z jaką częstotliwością odwiedzane są niektóre podstrony i jak wygląda ich proporcja względem innych odwiedzanych platform.

Co zawiera raport zmiany zachowania?

Wyniki raportu zmiany zachowania są użyteczne zarówno dla mniejszych, jak i większych firm. Na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy analizie Behavior Flow Report?

Tematyka i typ contentu

Analizując content strony WWW, powinieneś zwrócić uwagę na jego długość, oryginalność oraz rodzaj. Zweryfikuj, jakie teksty dominują w najchętniej odwiedzanych węzłach, a co wyróżnia treści mieszczące się w wyjściach.

Stopień nasycenia

Wytyczne SEO i Google są ważne, podobnie jak przegląd fraz wpisywanych przez użytkowników odwiedzających stronę. Sprawdź, jakich słów kluczowych możesz spodziewać się po najczęściej eksploatowanych podstronach. Być może fraz z długim ogonem jest więcej niż ogólnych.

Powtarzający się schemat ścieżki

Jednym z elementów, które warto poddać weryfikacji, jest typ ścieżki. Zdarzają się przypadki, kiedy to internauci mają ulubioną drogę, którą podążają na stronie. Jeżeli zaobserwowałeś, że pomiędzy określonymi węzłami pojawia się większe nasycenie ruchu, przeanalizuj, czy podobny wzorzec zostanie wykorzystany wśród innych podstron.

Interakcja ze stroną

Sprawdzenie, na jakich obszarach dochodzi do interakcji użytkownika z witryną, pozwala określić, które opcje zaimplementowane na stronie cieszą się sukcesem, a które z kolei nie spełniają swojej funkcji.

Doświadczenie użytkownika na pierwszym miejscu

Behavior Flow Report daje wachlarz informacji na temat tego, czy zarządzana strona jest satysfakcjonująca i przyjazna dla odwiedzającego ją użytkownika. UX to jeden z determinantów pozycjonowania, przyczyniający się również do generowania wysokich wyników finansowych.

Zdążyłeś zaobserwować na swojej stronie wiele korzystnych połączeń, które kończyły się zakupem produktu bądź skorzystaniem z oferowanej usługi? Wspaniale! To jasny sygnał, że prowadzona przez Ciebie platforma spotyka się z uznaniem internauty.

Raport wykazał nikły odsetek odwiedzanych węzłów? Prawdopodobnie nie są one potrzebne, a jedynie wprowadzają chaos do struktury witryny.

Pamiętaj, że kompleksowo przygotowana platforma, uwzględnienie zasad SEO oraz przyjazny odbiór użytkownika wpływają na powodzenie prowadzonej strony WWW i osiąganie potencjalnie dużych zysków.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak nauczyć się Google Analytics 4? Skorzystaj z konta demonstracyjnego!
    Jak nauczyć się Google Analytics 4? Skorzystaj z konta demonstracyjnego!
    Dzięki wersji demonstracyjnej Google Analytics 4 nauczysz się, jak działa narzędzie i jak z niego korzystać. Dowiedz się, jak uzyskać dostęp do konta!
    Jak znaleźć najpopularniejsze raporty Google Analytics dotyczące SEO w GA4?
    Jak znaleźć najpopularniejsze raporty Google Analytics dotyczące SEO w GA4?
    Jako że Google Analytics 4 to wciąż nowość, dość trudno znaleźć w narzędziu najważniejsze raporty. W tym artykule dowiesz się, gdzie ich szukać!
    Google Analytics 4 (GA4) – wady i zalety
    Google Analytics 4 (GA4) – wady i zalety
    Przejście na nową wersję systemu do analizy danych to trudne zadanie. Warto więc znać najważniejsze wady i zalety Google Analytics 4!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.