Analityka to proces niezwykle ważny dla przedsiębiorców zarządzających własnymi platformami internetowymi. Jednym z narzędzi dających wgląd w kluczowe parametry strony jest Google Analytics. Gromadzone dane dotyczące zainteresowań, lokalizacji, wieku czy płci internautów stanowią punkt wyjścia dla tworzonych strategii marketingowych. Z kolei uzyskane informacje wskazują na źródło pochodzenia użytkowników odwiedzających daną witrynę. Aby lepiej to zrozumieć, dowiedz się, czym jest Behavior Flow Report oraz w jaki sposób wpływa na działania optymalizacyjne!
Behavior Flow Report – co to jest?
Behavior Flow Report (raport zmiany zachowania) to jeden z raportów Google Analytics, za pomocą którego można obserwować każdy ruch internauty na analizowanej stronie WWW. W ten sposób analityk jest w stanie lepiej zrozumieć potencjalne problemy użytkownika w kontakcie z witryną. Na bazie tego raportu można wykształcić modele zachowań internautów.
Co oznaczają węzły, połączenia i wyjście w Behavior Flow Report?
Zastanawiałeś się kiedyś, czym właściwie są węzły, połączenia i wyjścia w Behavior Flow Report?
- Węzły – to punkty przepływu ruchu na stronie. Przyjmują jedną wartość wymiaru początkowego, pojedynczą stronę bądź zbiór kilku. W praktyce oznacza to, że do podstron przynależących do jednej kategorii można zaklasyfikować odtworzone nagranie audiowizualne.
- Połączenia – to ścieżki ulokowane pomiędzy węzłami służące do badania natężenia ruchu między nimi.
- Wyjście – jest tożsame z miejscem, w którym użytkownicy decydują się zakończyć interakcję ze stroną WWW.
Jaki jest cel weryfikacji Behavior Flow Report?
Celem raportu zmiany zachowania jest zdobycie szczegółowych informacji dotyczących sposobu korzystania przez użytkowników z treści zamieszczonej w witrynie. Daje on możliwość weryfikacji liczby wejść na stronę czy spędzonego na niej czasu przez użytkowników sieci.
Sięgając po Behavior Flow Report:
- dowiesz się, ilu internautów przechodzi do koszyka bezpośrednio ze strony produktowej;
- upewnisz się, że użytkownicy podążają zgodnie z wcześniej wytyczoną przez Ciebie ścieżką zakupową;
- przekonasz się, z jaką częstotliwością odwiedzane są niektóre podstrony i jak wygląda ich proporcja względem innych odwiedzanych platform.
Co zawiera raport zmiany zachowania?
Wyniki raportu zmiany zachowania są użyteczne zarówno dla mniejszych, jak i większych firm. Na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy analizie Behavior Flow Report?
Tematyka i typ contentu
Analizując content strony WWW, powinieneś zwrócić uwagę na jego długość, oryginalność oraz rodzaj. Zweryfikuj, jakie teksty dominują w najchętniej odwiedzanych węzłach, a co wyróżnia treści mieszczące się w wyjściach.
Stopień nasycenia
Wytyczne SEO i Google są ważne, podobnie jak przegląd fraz wpisywanych przez użytkowników odwiedzających stronę. Sprawdź, jakich słów kluczowych możesz spodziewać się po najczęściej eksploatowanych podstronach. Być może fraz z długim ogonem jest więcej niż ogólnych.
Powtarzający się schemat ścieżki
Jednym z elementów, które warto poddać weryfikacji, jest typ ścieżki. Zdarzają się przypadki, kiedy to internauci mają ulubioną drogę, którą podążają na stronie. Jeżeli zaobserwowałeś, że pomiędzy określonymi węzłami pojawia się większe nasycenie ruchu, przeanalizuj, czy podobny wzorzec zostanie wykorzystany wśród innych podstron.
Interakcja ze stroną
Sprawdzenie, na jakich obszarach dochodzi do interakcji użytkownika z witryną, pozwala określić, które opcje zaimplementowane na stronie cieszą się sukcesem, a które z kolei nie spełniają swojej funkcji.
Doświadczenie użytkownika na pierwszym miejscu
Behavior Flow Report daje wachlarz informacji na temat tego, czy zarządzana strona jest satysfakcjonująca i przyjazna dla odwiedzającego ją użytkownika. UX to jeden z determinantów pozycjonowania, przyczyniający się również do generowania wysokich wyników finansowych.
Zdążyłeś zaobserwować na swojej stronie wiele korzystnych połączeń, które kończyły się zakupem produktu bądź skorzystaniem z oferowanej usługi? Wspaniale! To jasny sygnał, że prowadzona przez Ciebie platforma spotyka się z uznaniem internauty.
Raport wykazał nikły odsetek odwiedzanych węzłów? Prawdopodobnie nie są one potrzebne, a jedynie wprowadzają chaos do struktury witryny.
Pamiętaj, że kompleksowo przygotowana platforma, uwzględnienie zasad SEO oraz przyjazny odbiór użytkownika wpływają na powodzenie prowadzonej strony WWW i osiąganie potencjalnie dużych zysków.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!