Zapytaj o ofertę

Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?

5 min czytania
Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?
Kategoria Pozycjonowanie

Analityka to proces niezwykle ważny dla przedsiębiorców zarządzających własnymi platformami internetowymi. Jednym z narzędzi dających wgląd w kluczowe parametry strony jest Google Analytics. Gromadzone dane dotyczące zainteresowań, lokalizacji, wieku czy płci internautów stanowią punkt wyjścia dla tworzonych strategii marketingowych. Z kolei uzyskane informacje wskazują na źródło pochodzenia użytkowników odwiedzających daną witrynę.

Potencjał analityki uwzględnia weryfikację zawartości strony internetowej pod kątem treści – merytorycznej i zgodnej z wytycznymi pozycjonowania. Dowiedz się, czym jest Behavior Flow Report oraz w jaki sposób wpływa na działania optymalizacyjne!

Spis treści:

Czym jest Google Analytics?

Google Analytics (GA) to bezpłatna usługa dająca wgląd w dane statystyczne oraz udostępniająca zestaw narzędzi analitycznych przeznaczonych do pomiaru zachowań i reakcji użytkowników na stronie WWW bądź w aplikacjach.

Jak skorzystać z usługi? Pierwszym krokiem jest umieszczenie tagu pobranego z Google Analytics na zarządzanej witrynie. Jest to możliwe dzięki instalacji wtyczki, która automatycznie implementuje tagi bądź za pośrednictwem Google Tag Managera.

Trzeci wariant opiera się na ręcznym uzupełnieniu kodu własnej strony kodem śledzącym Google Analytics. To jednak zadanie dla bardziej doświadczonych administratorów platform internetowych.

Podstawowe informacje o Behavior Flow Report

Behavior Flow Report (raport zmiany zachowania) to jeden z raportów Google Analytics, za pomocą którego można obserwować każdy ruch internauty na analizowanej stronie WWW. W ten sposób analityk jest w stanie lepiej zrozumieć potencjalne problemy użytkownika w kontakcie z witryną. Na bazie tego raportu można wykształcić modele zachowań internautów.

Google Analytics - User Behavior FlowŹródło: Google Analytics

Co oznaczają węzły, połączenia i wyjście w Behavior Flow Report?

Zastanawiałeś się kiedyś, czym właściwie są węzły, połączenia i wyjścia w Behavior Flow Report? Śpieszymy z wyjaśnieniem!

  • Węzły – to punkty przepływu ruchu na stronie. Przyjmują jedną wartość wymiaru początkowego, pojedynczą stronę bądź zbiór kilku. W praktyce oznacza to, że do podstron przynależących do jednej kategorii można zaklasyfikować odtworzone nagranie audiowizualne.
  • Połączenia – to ścieżki ulokowane pomiędzy węzłami służące do badania natężenia ruchu między nimi.
  • Wyjście – jest tożsame z miejscem, w którym użytkownicy decydują się zakończyć interakcję ze stroną WWW.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jaki jest cel weryfikacji Behavior Flow Report?

Celem raportu zmiany zachowania jest zdobycie szczegółowych informacji dotyczących korzystania przez użytkowników z treści zamieszczonej w witrynie. To możliwość weryfikacji liczby wejść na stronę czy spędzonego na niej czasu przez użytkowników sieci.

Sięgając po Behavior Flow Report:

  • dowiesz się, ilu internautów przechodzi do koszyka bezpośrednio ze strony produktowej;
  • upewnisz się, że użytkownicy podążają zgodnie z wcześniej wytyczoną przez Ciebie ścieżką zakupową;
  • przekonasz się, z jaką częstotliwością odwiedzane są niektóre podstrony i jak wygląda ich proporcja względem innych odwiedzanych platform.

Co zawiera raport zmiany zachowania?

Wyniki raportu zmiany zachowania są użyteczne zarówno dla mniejszych, jak i większych firm. Na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy analizie Behavior Flow Report?

Tematyka i typ contentu

Analizując content strony WWW, powinieneś zwrócić uwagę na jego długość, oryginalność oraz rodzaj. Zweryfikuj, jakie teksty dominują w najchętniej odwiedzanych węzłach, a co wyróżnia treści mieszczące się w wyjściach.

Stopień nasycenia

Wytyczne SEO i Google są ważne, podobnie jak przegląd fraz wpisywanych przez użytkowników odwiedzających stronę. Sprawdź, jakich słów kluczowych możesz spodziewać się po najczęściej eksploatowanych podstronach. Być może fraz z długim ogonem jest więcej niż ogólnych.

Powtarzający się schemat ścieżki

Jednym z elementów, które warto poddać weryfikacji, jest typ ścieżki. Zdarzają się przypadki, kiedy to internauci mają ulubioną drogę, którą podążają na stronie. Jeżeli zaobserwowałeś, że pomiędzy określonymi węzłami pojawia się większe nasycenie ruchu, przeanalizuj, czy podobny wzorzec zostanie wykorzystany wśród innych podstron.

Interakcja ze stroną

Sprawdzenie, na jakich obszarach dochodzi do interakcji użytkownika z witryną, pozwala określić, które opcje zaimplementowane na stronie cieszą się sukcesem, a które z kolei nie spełniają swojej funkcji.

Doświadczenie użytkownika na pierwszym miejscu

Behavior Flow Report daje wachlarz informacji na temat tego, czy zarządzana strona jest satysfakcjonująca i przyjazna dla odwiedzającego ją użytkownika. UX to jeden z determinantów pozycjonowania, przyczyniający się również do generowania wysokich wyników finansowych.

Zdążyłeś zaobserwować na swojej stronie wiele korzystnych połączeń, które kończyły się zakupem produktu bądź skorzystaniem z oferowanej usługi? Wspaniale! To jasny sygnał, że prowadzona przez Ciebie platforma spotyka się z uznaniem internauty.

Raport wykazał nikły odsetek odwiedzanych węzłów? Prawdopodobnie nie są one potrzebne, a jedynie wprowadzają chaos do struktury witryny.

Pamiętaj, że kompleksowo przygotowana platforma, uwzględnienie zasad SEO oraz przyjazny odbiór użytkownika wpływają na powodzenie prowadzonej strony WWW i osiąganie potencjalnie dużych zysków.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest struktura strony internetowej?
Czym jest struktura strony internetowej?
Jak poprawić wrażenia użytkownika i zoptymalizować proces indeksowania? Odpowiednia struktura witryny jest tu odpowiedzią!
Czym jest przekierowanie 301? Kiedy warto z niego korzystać?
Czym jest przekierowanie 301? Kiedy warto z niego korzystać?
Chcesz zadbać o dobre doświadczenia użytkowników Twojej witryny mimo zachodzących na niej zmian? Dowiedz się więcej na temat przekierowania 301.
Czym jest anchor text? Jakie ma znaczenie dla SEO?
Czym jest anchor text? Jakie ma znaczenie dla SEO?
Odpowiedni anchor text to kluczowy aspekt strategii link buildingu. Warto więc wiedzieć, czego dotyczy, gdzie go umieścić i jak zoptymalizować.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę