Analityka to proces niezwykle ważny dla przedsiębiorców zarządzających własnymi platformami internetowymi. Jednym z narzędzi dających wgląd w kluczowe parametry strony jest Google Analytics. Gromadzone dane dotyczące zainteresowań, lokalizacji, wieku czy płci internautów stanowią punkt wyjścia dla tworzonych strategii marketingowych. Z kolei uzyskane informacje wskazują na źródło pochodzenia użytkowników odwiedzających daną witrynę.
Potencjał analityki uwzględnia weryfikację zawartości strony internetowej pod kątem treści – merytorycznej i zgodnej z wytycznymi pozycjonowania. Dowiedz się, czym jest Behavior Flow Report oraz w jaki sposób wpływa na działania optymalizacyjne!
Google Analytics (GA) to bezpłatna usługa dająca wgląd w dane statystyczne oraz udostępniająca zestaw narzędzi analitycznych przeznaczonych do pomiaru zachowań i reakcji użytkowników na stronie WWW bądź w aplikacjach.
Jak skorzystać z usługi? Pierwszym krokiem jest umieszczenie tagu pobranego z Google Analytics na zarządzanej witrynie. Jest to możliwe dzięki instalacji wtyczki, która automatycznie implementuje tagi bądź za pośrednictwem Google Tag Managera.
Trzeci wariant opiera się na ręcznym uzupełnieniu kodu własnej strony kodem śledzącym Google Analytics. To jednak zadanie dla bardziej doświadczonych administratorów platform internetowych.
Behavior Flow Report (raport zmiany zachowania) to jeden z raportów Google Analytics, za pomocą którego można obserwować każdy ruch internauty na analizowanej stronie WWW. W ten sposób analityk jest w stanie lepiej zrozumieć potencjalne problemy użytkownika w kontakcie z witryną. Na bazie tego raportu można wykształcić modele zachowań internautów.
Źródło: Google Analytics
Zastanawiałeś się kiedyś, czym właściwie są węzły, połączenia i wyjścia w Behavior Flow Report? Śpieszymy z wyjaśnieniem!
Celem raportu zmiany zachowania jest zdobycie szczegółowych informacji dotyczących korzystania przez użytkowników z treści zamieszczonej w witrynie. To możliwość weryfikacji liczby wejść na stronę czy spędzonego na niej czasu przez użytkowników sieci.
Sięgając po Behavior Flow Report:
Wyniki raportu zmiany zachowania są użyteczne zarówno dla mniejszych, jak i większych firm. Na jakie elementy warto zwrócić uwagę przy analizie Behavior Flow Report?
Analizując content strony WWW, powinieneś zwrócić uwagę na jego długość, oryginalność oraz rodzaj. Zweryfikuj, jakie teksty dominują w najchętniej odwiedzanych węzłach, a co wyróżnia treści mieszczące się w wyjściach.
Wytyczne SEO i Google są ważne, podobnie jak przegląd fraz wpisywanych przez użytkowników odwiedzających stronę. Sprawdź, jakich słów kluczowych możesz spodziewać się po najczęściej eksploatowanych podstronach. Być może fraz z długim ogonem jest więcej niż ogólnych.
Jednym z elementów, które warto poddać weryfikacji, jest typ ścieżki. Zdarzają się przypadki, kiedy to internauci mają ulubioną drogę, którą podążają na stronie. Jeżeli zaobserwowałeś, że pomiędzy określonymi węzłami pojawia się większe nasycenie ruchu, przeanalizuj, czy podobny wzorzec zostanie wykorzystany wśród innych podstron.
Sprawdzenie, na jakich obszarach dochodzi do interakcji użytkownika z witryną, pozwala określić, które opcje zaimplementowane na stronie cieszą się sukcesem, a które z kolei nie spełniają swojej funkcji.
Behavior Flow Report daje wachlarz informacji na temat tego, czy zarządzana strona jest satysfakcjonująca i przyjazna dla odwiedzającego ją użytkownika. UX to jeden z determinantów pozycjonowania, przyczyniający się również do generowania wysokich wyników finansowych.
Zdążyłeś zaobserwować na swojej stronie wiele korzystnych połączeń, które kończyły się zakupem produktu bądź skorzystaniem z oferowanej usługi? Wspaniale! To jasny sygnał, że prowadzona przez Ciebie platforma spotyka się z uznaniem internauty.
Raport wykazał nikły odsetek odwiedzanych węzłów? Prawdopodobnie nie są one potrzebne, a jedynie wprowadzają chaos do struktury witryny.
Pamiętaj, że kompleksowo przygotowana platforma, uwzględnienie zasad SEO oraz przyjazny odbiór użytkownika wpływają na powodzenie prowadzonej strony WWW i osiąganie potencjalnie dużych zysków.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.