Zapytaj o ofertę

Do czego służy SEMrush?

5 min czytania
Do czego służy SEMrush?
Kategoria Analityka

Efektywna reklama firmowej strony wymaga skrupulatnej pracy nad każdym jej elementem. Rozsądne staje się wyposażenie pozycjonera w specjalistyczne narzędzia, które usprawnią proces oceny witryny internetowej wraz z wprowadzeniem niezbędnych poprawek. Do zbioru wartościowych instrumentów SEO zaliczany jest SEMrush. To nieocenione wsparcie w prowadzeniu działań z obszaru optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, a także we wdrażaniu kampanii reklamowych w modelu PPC. Zanim skorzystasz z potencjału narzędzia, zapoznaj się z jego podstawami. Nie zwlekaj, sięgnij po przygotowany przez nas artykuł.

Spis treści:

Wyjątkowość SEMrush tkwi w prostocie

W poszukiwaniu jednoznacznej odpowiedzi, SEMrush co to jest z perspektywy użytkujących go specjalistów, warto wskazać jedną cechę, jaką jest prostota w obsłudze. To potężne narzędzie, za pośrednictwem którego możliwy staje się monitoring i gromadzenie danych o frazach kluczowych w niemal wszystkich wyszukiwarkach. Wyposażony jest w boty zbierające informacje o profilach odnośników witryn w sieci internetowej oraz zajmujące się gromadzeniem rekomendacji odnośnie do podejmowanych działań optymalizacyjnych. Za jego pośrednictwem możesz przeanalizować efektywność podjętych czynności w obszarze SEM i podjąć konkretne aktywności w obszarze optymalizacji poszczególnych elementów kampanii.

Czego jeszcze możesz oczekiwać od SEMrush? Z pewnością lokalizacji błędów pojawiających się w witrynie oraz weryfikacji pozycji strony w rankingu SERP względem konkurencyjnych marek.

Kompleksowe badanie witryny

Dla SEMrush SEO badanie witryny internetowej pod wieloma aspektami nie stanowi najmniejszego problemu. Za pomocą narzędzia możesz sprawdzić m.in.:

  • efektywność wdrożonej strategii kampanii Google Ads,
  • częstotliwość linkowania witryny z wartościowych stron WWW,
  • liczbę odnośników wewnętrznych,
  • zagęszczenie konkurencji pozycjonujących na konkretne frazy kluczowe,
  • ekspozycję witryny w wynikach SERP,
  • źródło pozyskiwanego ruchu organicznego.

Wgląd w te parametry pozwoli na tworzenie kompleksowych raportów, w tym porównań, które ułatwią procesy decyzyjne odnośnie do budowy strony internetowej czy w sektorze kampanii promocyjnych.

Funkcje SEMrush – poznaj od środka

Po przejściu do panelu administracyjnego pojawi się wiele opcji. Jesteśmy świadomi, że może to budzić przerażenie, dlatego zdecydowaliśmy się omówić najbardziej podstawowe funkcje narzędzia. Chcesz dowiedzieć się nieco więcej? Czytaj dalej!

Analiza serwisu dzięki Domain Analytics

Na Domain Analytics składa się wachlarz mniejszych opcji, pozwalających na wnikliwą analizę platformy. To za ich sprawą zbadasz sprawność działania witryny internetowej i przyjrzysz się poszczególnym jej parametrom. Gwarantuje dostęp do danych dotyczących ruchu organicznego, płatnych rezultatów wyszukiwania czy fraz kluczowych. Ponadto zdobędziesz wiedzę odnośnie do:

  • wielkości generowanego ruchu na poszczególnych podstronach,
  • korelacji konkretnych fraz kluczowych z wyświetlanymi serwisami,
  • działań podejmowanych przez konkurencję,
  • modyfikacji miejsc w rankingu i wpływu algorytmów wyszukiwarki na to działanie.

Jakie strony linkują do Twojej witryny?

Audyt profilu linków umożliwia weryfikację odnośników, które przekierowują do zarządzanej przez Ciebie platformy. To nie tylko wkład w opracowanie listy domen, które okazują się cennym źródłem pozyskiwania odnośników, lecz możliwość sprawdzenia wadliwych linków. Musisz mieć jednak na względzie, że żaden instrument nie zaoferuje wnikliwego wglądu w profil odnośników.

Link building może stać się nieco prostszy

Zaletą SEMrush jest posiadanie wielofunkcyjnego narzędzia do outreachu. Budowanie profilu linków okaże się nieco prostsze niż wcześniej. Wszystko, co musisz zrobić, to utworzyć projekt, następnie zaznaczyć najważniejsze słowa kluczowe oraz branżowych rywali. Finalnie narzędzie dokona researchu i wygeneruje listę potencjalnie najlepszych miejsc do pozyskiwania odnośników. Dużym atutem jest wciąż poszerzająca się baza wartościowych danych, co z kolei pośrednio przyczynia się do zmniejszenia ilości czasu poświęconego na procesy poszukiwania (np. kontaktu do firmy).

Wybór fraz kluczowych

Funkcja poszukiwania określonych słów kluczowych do kreowania widoczności platformy to kolejny argument przemawiający za skorzystaniem z potencjału SEMrush. To nie tylko wgląd w najbardziej odpowiednie tematyczne słowa kluczowe, lecz szansa na poznanie stopnia ich trudności. Po przeszukania i selekcji najlepszych haseł warto stworzyć bazę najbardziej pożądanych wyrażeń.

W celu poszukiwania pomysłów w procesie kreacyjnym narzędzie spisuje się na medal. Dlaczego? Otóż przedstawia także konkurentów widocznych w wynikach SERP oraz zapytania kierowane przez użytkowników w odniesieniu do konkretnej branży.

Wnikliwy przegląd płatnych reklam

Badanie naturalnie pozyskiwanego ruchu to nie jest wszystko, czego możesz spodziewać się po SEMrush. Marketingowy instrument daje wgląd w informacje dotyczące reklam prowadzonych w modelu PPC. W ten sposób otrzymujesz feedback odnośnie do poziomu, jakości ruchu wygenerowanego z płatnych rezultatów wyszukiwania. Ponadto narzędzie gwarantuje analizę kosztów reklamowych poniesionych przez rynkowych rywali. Warto mieć jednak na uwadze fakt, że nie są to stawki odzwierciedlające 1:1 rzeczywiste wyniki. Potraktuj tę informację jako wskazówkę, a nie czynnik wpływający na podejmowane w dalszej perspektywie działania.

Wachlarz możliwości od SEMrush

Opracowane opcje to niewielki odsetek tego, co oferuje narzędzie zarządzającym platformą internetową. Wiele istotnych funkcji znajdziesz w jednym miejscu, dlatego warto sięgnąć po SEMrush we wdrażaniu ważnych praktyk optymalizacyjnych na stronie.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak nauczyć się Google Analytics 4? Skorzystaj z konta demonstracyjnego!
Jak nauczyć się Google Analytics 4? Skorzystaj z konta demonstracyjnego!
Dzięki wersji demonstracyjnej Google Analytics 4 nauczysz się, jak działa narzędzie i jak z niego korzystać. Dowiedz się, jak uzyskać dostęp do konta!
Ekspansja zagraniczna – jakich narzędzi będziesz potrzebować?
Ekspansja zagraniczna – jakich narzędzi będziesz potrzebować?
Ekspansja zagraniczna to proces wejścia na nowy rynek, który wymaga odpowiedniej optymalizacji strony www. Ważna jest też analityka i dostęp do odpowiednich narzędzi.
Jak skonfigurować i wdrożyć Google Analytics 4? Poradnik GA4
Jak skonfigurować i wdrożyć Google Analytics 4? Poradnik GA4
Konfiguracja Google Analytics 4 czeka każdego, kto korzystał z GA3. Warto więc wiedzieć, jak sprawnie wdrożyć usługę na nowej wersji narzędzia.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę