Zapytaj o ofertę
Do czego służy SEMrush?

Do czego służy SEMrush?

5 min. czytania

Efektywna reklama firmowej strony wymaga skrupulatnej pracy nad każdym jej elementem. Rozsądne staje się wyposażenie pozycjonera w specjalistyczne narzędzia, które usprawnią proces oceny witryny internetowej wraz z wprowadzeniem niezbędnych poprawek. Do zbioru wartościowych instrumentów SEO zaliczany jest SEMrush. To nieocenione wsparcie w prowadzeniu działań z obszaru optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, a także we wdrażaniu kampanii reklamowych w modelu PPC. Zanim skorzystasz z potencjału narzędzia, zapoznaj się z jego podstawami. Nie zwlekaj, sięgnij po przygotowany przez nas artykuł.

Wyjątkowość SEMrush tkwi w prostocie

W poszukiwaniu jednoznacznej odpowiedzi, SEMrush co to jest z perspektywy użytkujących go specjalistów, warto wskazać jedną cechę, jaką jest prostota w obsłudze. To potężne narzędzie, za pośrednictwem którego możliwy staje się monitoring i gromadzenie danych o frazach kluczowych w niemal wszystkich wyszukiwarkach. Wyposażony jest w boty zbierające informacje o profilach odnośników witryn w sieci internetowej oraz zajmujące się gromadzeniem rekomendacji odnośnie do podejmowanych działań optymalizacyjnych. Za jego pośrednictwem możesz przeanalizować efektywność podjętych czynności w obszarze SEM i podjąć konkretne aktywności w obszarze optymalizacji poszczególnych elementów kampanii.

Czego jeszcze możesz oczekiwać od SEMrush? Z pewnością lokalizacji błędów pojawiających się w witrynie oraz weryfikacji pozycji strony w rankingu SERP względem konkurencyjnych marek.

Kompleksowe badanie witryny

Dla SEMrush SEO badanie witryny internetowej pod wieloma aspektami nie stanowi najmniejszego problemu. Za pomocą narzędzia możesz sprawdzić m.in.:

  • efektywność wdrożonej strategii kampanii Google Ads,
  • częstotliwość linkowania witryny z wartościowych stron WWW,
  • liczbę odnośników wewnętrznych,
  • zagęszczenie konkurencji pozycjonujących na konkretne frazy kluczowe,
  • ekspozycję witryny w wynikach SERP,
  • źródło pozyskiwanego ruchu organicznego.

Wgląd w te parametry pozwoli na tworzenie kompleksowych raportów, w tym porównań, które ułatwią procesy decyzyjne odnośnie do budowy strony internetowej czy w sektorze kampanii promocyjnych.

Funkcje SEMrush – poznaj od środka

Po przejściu do panelu administracyjnego pojawi się wiele opcji. Jesteśmy świadomi, że może to budzić przerażenie, dlatego zdecydowaliśmy się omówić najbardziej podstawowe funkcje narzędzia. Chcesz dowiedzieć się nieco więcej? Czytaj dalej!

Analiza serwisu dzięki Domain Analytics

Na Domain Analytics składa się wachlarz mniejszych opcji, pozwalających na wnikliwą analizę platformy. To za ich sprawą zbadasz sprawność działania witryny internetowej i przyjrzysz się poszczególnym jej parametrom. Gwarantuje dostęp do danych dotyczących ruchu organicznego, płatnych rezultatów wyszukiwania czy fraz kluczowych. Ponadto zdobędziesz wiedzę odnośnie do:

  • wielkości generowanego ruchu na poszczególnych podstronach,
  • korelacji konkretnych fraz kluczowych z wyświetlanymi serwisami,
  • działań podejmowanych przez konkurencję,
  • modyfikacji miejsc w rankingu i wpływu algorytmów wyszukiwarki na to działanie.

Jakie strony linkują do Twojej witryny?

Audyt profilu linków umożliwia weryfikację odnośników, które przekierowują do zarządzanej przez Ciebie platformy. To nie tylko wkład w opracowanie listy domen, które okazują się cennym źródłem pozyskiwania odnośników, lecz możliwość sprawdzenia wadliwych linków. Dzięki temu możesz skuteczniej zoptymalizować pozycjonowanie strony. Musisz mieć jednak na względzie, że żaden instrument nie zaoferuje wnikliwego wglądu w profil odnośników.

Link building może stać się nieco prostszy

Zaletą SEMrush jest posiadanie wielofunkcyjnego narzędzia do outreachu. Budowanie profilu linków okaże się nieco prostsze niż wcześniej. Wszystko, co musisz zrobić, to utworzyć projekt, następnie zaznaczyć najważniejsze słowa kluczowe oraz branżowych rywali. Finalnie narzędzie dokona researchu i wygeneruje listę potencjalnie najlepszych miejsc do pozyskiwania odnośników. Dużym atutem jest wciąż poszerzająca się baza wartościowych danych, co z kolei pośrednio przyczynia się do zmniejszenia ilości czasu poświęconego na procesy poszukiwania (np. kontaktu do firmy).

Wybór fraz kluczowych

Funkcja poszukiwania określonych słów kluczowych do kreowania widoczności platformy to kolejny argument przemawiający za skorzystaniem z potencjału SEMrush. To nie tylko wgląd w najbardziej odpowiednie tematyczne słowa kluczowe, lecz szansa na poznanie stopnia ich trudności. Po przeszukania i selekcji najlepszych haseł warto stworzyć bazę najbardziej pożądanych wyrażeń.

W celu poszukiwania pomysłów w procesie kreacyjnym narzędzie spisuje się na medal. Dlaczego? Otóż przedstawia także konkurentów widocznych w wynikach SERP oraz zapytania kierowane przez użytkowników w odniesieniu do konkretnej branży.

Wnikliwy przegląd płatnych reklam

Badanie naturalnie pozyskiwanego ruchu to nie jest wszystko, czego możesz spodziewać się po SEMrush. Marketingowy instrument daje wgląd w informacje dotyczące reklam prowadzonych w modelu PPC. W ten sposób otrzymujesz feedback odnośnie do poziomu, jakości ruchu wygenerowanego z płatnych rezultatów wyszukiwania. Ponadto narzędzie gwarantuje analizę kosztów reklamowych poniesionych przez rynkowych rywali. Warto mieć jednak na uwadze fakt, że nie są to stawki odzwierciedlające 1:1 rzeczywiste wyniki. Potraktuj tę informację jako wskazówkę, a nie czynnik wpływający na podejmowane w dalszej perspektywie działania.

Wachlarz możliwości od SEMrush

Opracowane opcje to niewielki odsetek tego, co oferuje narzędzie zarządzającym platformą internetową. Wiele istotnych funkcji znajdziesz w jednym miejscu, dlatego warto sięgnąć po SEMrush we wdrażaniu ważnych praktyk optymalizacyjnych na stronie.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Co to jest parametr UTM? Sprawdź, jak korzystać z tagowania linków poprzez UTM
    Co to jest parametr UTM? Sprawdź, jak korzystać z tagowania linków poprzez UTM
    Prowadzisz kampanie online? Zatem powinieneś monitorować, na jakie wyniki przekładają się poszczególne działania. Zrobisz to dzięki tagom UTM. Sprawdź, na czym one polegają!
    Google Analytics 4 (GA4) – wady i zalety
    Google Analytics 4 (GA4) – wady i zalety
    Przejście na nową wersję systemu do analizy danych to trudne zadanie. Warto więc znać najważniejsze wady i zalety Google Analytics 4!
    GA4 – FAQ (najważniejsze pytania i odpowiedzi)
    GA4 – FAQ (najważniejsze pytania i odpowiedzi)
    Google Analytics 4 to dość skomplikowane narzędzie. W tym artykule znajdziesz odpowiedzi, które rozwieją wszystkie Twoje wątpliwości.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.