Zapytaj o ofertę
Co to jest przekaz reklamowy i jakie elementy powinien zawierać?
5 min. czytania

Co to jest przekaz reklamowy i jakie elementy powinien zawierać?

Jak utrwalić się w pamięci konsumenckiej? Czym powinien charakteryzować się przekaz reklamowy, który trafi do przyszłych klientów firmy? Gdzie prowadzić działania promocyjne marki? Jak wybić się z komunikatem na tle konkurencji? Te pytania to zaledwie namiastka myśli, z którymi zmaga się przedsiębiorca planujący strategię kampanii reklamowej swojego brandu.

Na łamach artykułu wyjaśniamy, jak skonstruować przekaz reklamowy, aby zyskać rozgłos i zbudować renomę firmy. Nie czekaj, zabierz się za kreację swojego e-biznesu!

Ujęcie teoretyczne przekazu reklamowego

Każdy z nas miał styczność z reklamą, ale czy zastanawiałeś się może – przekaz reklamowy co to jest dla Twojej firmy? Jaką wnosi wartość? Nie ulega wątpliwości, że przekaz reklamowy stanowi najważniejszą część procesu komunikacji marketingowej, zwłaszcza w kontekście marketingu internetowego. Ma charakter promocyjny i kierowany jest do grupy odbiorców celem wzbudzenia wśród nich określonych zachowań czy postaw.

Zakłada się, że dobry przekaz reklamowy zawiera w sobie kwintesencję tego, co firma pragnie zakomunikować w danej chwili potencjalnym klientom. Jednocześnie wpływa na wyniki sprzedażowe produktów bądź usług oraz kształtuje sposób komunikacji pomiędzy marką a konsumentami. Dobry przekaz powinien odnosić się do racjonalnych cech asortymentu, wskazywać jego atuty, tym samym stymulując w odbiorcy potrzebę zakupu.

Klienci coraz mniejszą uwagę przykładają do komunikatów, z którymi mają styczność. Wybiórczo traktują spoty, plakaty czy reklamy w Internecie. W ich pamięci pozostają wyłącznie pewne obrazy. Najważniejszą cechą staje się więc powtarzalność treści reklamowej, kształtująca więź na linii klient-marka.

Z czego składa się komunikat reklamowy?

Aby świadomie kształtować przekaz reklamowy, warto zapoznać się z podstawowymi elementami tworzącymi koherentną całość. Co należy wziąć pod uwagę w procesie twórczym?

Slogan, czyli “clou” Twojej marki

Krótkie, zwięzłe, chwytliwe hasło to “must have” każdej marki, a wszystko w jednym celu, jakim jest możliwość bycia skutecznie zapamiętanym przez potencjalnego klienta. Sztampowymi przykładami są marki, takie jak Apple (“Think Different”) czy Nike (“Just do it”), których slogany oparte są na dwóch, trzech wyrażeniach, identyfikowanych przez konsumentów ze wskazaną marką. Najlepiej, aby hasło budziło pewne skojarzenia i odnosiło się do obszaru emocji czy marzeń odbiorcy brandu.

Jak zwrócić uwagę odbiorcy?

Odpowiedź jest banalnie prosta – poprzez ciekawe grafiki. Skup się na detalach, dobierz tło do kontekstu i sięgnij po symbolikę, tworząc bezpośrednie związki pomiędzy sferą pragnień, a ich wizualnym przedstawieniem w reklamie.

Content i jego sprawcza moc

Czym powinna charakteryzować się dobra treść w reklamie? Przede wszystkim powinna wywoływać emocje oraz motywować do podjęcia konkretnych działań. To pewnego rodzaju apel odnoszący się do hierarchii wartości odbiorcy oraz jego światopoglądu.

Storytelling, czyli jak pokazać prawdziwe oblicze marki?

Większą motywację wśród niezdecydowanych konsumentów możesz wyzwolić poprzez storytelling, czyli opowieść związaną z reprezentowaną marką. Budowa krótkiej historii w reklamie sprawia, że odbiorcy są w stanie efektywniej utrwalić ją w pamięci. Co więcej, oglądający bądź przysłuchujący się historii adresaci dostrzegą korzyści i pozytywne wartości firmy, a co za tym idzie – będą bardziej skłonni do podjęcia decyzji zakupowych.

Zanim wdrożysz storytelling do prowadzonej komunikacji marketingowej, zastanów się, jak chcesz być postrzegany przez odbiorców, z jakimi cechami utożsamiany oraz w jaki sposób rozwiązywać problemy klientów.

5 pytań jako wskazówki w tworzeniu przekazu reklamowego

Już wiesz, jakie elementy i czynniki tworzą całość komunikatu reklamowego. Teraz pora odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Pomogą Ci one uzmysłowić rolę Twojego brandu w branży oraz z perspektywy wymagającego konsumenta.

  • Pytanie 1. Jaki przedmiot/usługę chciałbyś reklamować?
  • Pytanie 2. Co pragniesz osiągnąć za sprawą komunikatu reklamowego? Do czego chciałbyś nakłonić swojego odbiorcę?
  • Pytanie 3. Kto tworzy Twój target? Czym charakteryzuje się grupa docelowa? Jakie są jej potrzeby/preferencje/oczekiwania?
  • Pytanie 4. W jakim miejscu chcesz reklamować swoją markę? Za sprawą jakich mass mediów dotrzesz do grona potencjalnych klientów?
  • Pytanie 5. Na jakim wizerunku Ci zależy? Jakie skojarzenia i emocje chciałbyś, aby towarzyszyły Twojemu konsumentowi?

Podsumowanie

Rezultaty osiągniesz tylko wtedy, gdy podejdziesz do opracowywania strategii komunikacji przygotowany i będziesz w stanie dostarczać merytoryczne, spójne i oryginalne treści swojej grupie docelowej.

Reklama niesie za sobą obietnice, które pod żadnym pozorem nie powinny pozostawać “bez pokrycia”. Za pośrednictwem kształtowanych przekazów możesz nawiązać silną relację z grupą klientów, dlatego warto wziąć pod uwagę cel reklamy oraz kontekst sytuacyjny.

Chcesz w humorystycznej konwencji zaprezentować korzyści przemawiające za wyborem Twojego brandu? Preferujesz nieco refleksyjny styl komunikacji? Dążysz do rzetelnego przedstawienia swoich racji za pośrednictwem solidnych argumentów? To wszystko musisz uwzględnić w swoim planie działania. Zapamiętaj – najważniejszy jest klient, dlatego w pierwszej kolejności uwzględnij jego potrzeby, zainteresowania oraz styl życia.

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?
    Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?
    Każda branża rządzi się swoimi prawami. To, co w jednej będzie sukcesem, w innej okaże się porażką. Przeczytaj, jak zbudować komunikację, która będzie mówić głosem Twoich klientów.
    Czym zajmują się agencje reklamowe?
    Czym zajmują się agencje reklamowe?
    Agencje reklamowe wspierają firmy w prowadzeniu działań marketingowych. Jaki jest zakres ich obowiązków? Sprawdź, jak agencja może pomóc Twojej firmie.
    Czym jest efekt ROPO?
    Czym jest efekt ROPO?
    Z pewnością nieraz mu uległeś. Znasz też wiele osób, na które działa regularnie. Sprawdź, o jakim efekcie mowa i czy możesz go zniwelować w swoim sklepie online.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.