Jak utrwalić się w pamięci konsumenckiej? Czym powinien charakteryzować się przekaz reklamowy, który trafi do przyszłych klientów firmy? Gdzie prowadzić działania promocyjne marki? Jak wybić się z komunikatem na tle konkurencji? Te pytania to zaledwie namiastka myśli, z którymi zmaga się przedsiębiorca planujący strategię kampanii reklamowej swojego brandu.
Na łamach artykułu wyjaśniamy, jak skonstruować przekaz reklamowy, aby zyskać rozgłos i zbudować renomę firmy. Nie czekaj, zabierz się za kreację swojego e-biznesu!
Każdy z nas miał styczność z reklamą, ale czy zastanawiałeś się może – przekaz reklamowy co to jest dla Twojej firmy? Jaką wnosi wartość? Nie ulega wątpliwości, że przekaz reklamowy stanowi najważniejszą część procesu komunikacji marketingowej. Ma charakter promocyjny i kierowany jest do grupy odbiorców celem wzbudzenia wśród nich określonych zachowań czy postaw.
Zakłada się, że dobry przekaz reklamowy zawiera w sobie kwintesencję tego, co firma pragnie zakomunikować w danej chwili potencjalnym klientom. Jednocześnie wpływa na wyniki sprzedażowe produktów bądź usług oraz kształtuje sposób komunikacji pomiędzy marką a konsumentami. Dobry przekaz powinien odnosić się do racjonalnych cech asortymentu, wskazywać jego atuty, tym samym stymulując w odbiorcy potrzebę zakupu.
Klienci coraz mniejszą uwagę przykładają do komunikatów, z którymi mają styczność. Wybiórczo traktują spoty, plakaty czy reklamy w Internecie. W ich pamięci pozostają wyłącznie pewne obrazy. Najważniejszą cechą staje się więc powtarzalność treści reklamowej, kształtująca więź na linii klient-marka.
Aby świadomie kształtować przekaz reklamowy, warto zapoznać się z podstawowymi elementami tworzącymi koherentną całość. Co należy wziąć pod uwagę w procesie twórczym?
Krótkie, zwięzłe, chwytliwe hasło to “must have” każdej marki, a wszystko w jednym celu, jakim jest możliwość bycia skutecznie zapamiętanym przez potencjalnego klienta. Sztampowymi przykładami są marki, takie jak Apple (“Think Different”) czy Nike (“Just do it”), których slogany oparte są na dwóch, trzech wyrażeniach, identyfikowanych przez konsumentów ze wskazaną marką. Najlepiej, aby hasło budziło pewne skojarzenia i odnosiło się do obszaru emocji czy marzeń odbiorcy brandu.
Odpowiedź jest banalnie prosta – poprzez ciekawe grafiki. Skup się na detalach, dobierz tło do kontekstu i sięgnij po symbolikę, tworząc bezpośrednie związki pomiędzy sferą pragnień, a ich wizualnym przedstawieniem w reklamie.
Czym powinna charakteryzować się dobra treść w reklamie? Przede wszystkim powinna wywoływać emocje oraz motywować do podjęcia konkretnych działań. To pewnego rodzaju apel odnoszący się do hierarchii wartości odbiorcy oraz jego światopoglądu.
Większą motywację wśród niezdecydowanych konsumentów możesz wyzwolić poprzez storytelling, czyli opowieść związaną z reprezentowaną marką. Budowa krótkiej historii w reklamie sprawia, że odbiorcy są w stanie efektywniej utrwalić ją w pamięci. Co więcej, oglądający bądź przysłuchujący się historii adresaci dostrzegą korzyści i pozytywne wartości firmy, a co za tym idzie – będą bardziej skłonni do podjęcia decyzji zakupowych.
Zanim wdrożysz storytelling do prowadzonej komunikacji marketingowej, zastanów się, jak chcesz być postrzegany przez odbiorców, z jakimi cechami utożsamiany oraz w jaki sposób rozwiązywać problemy klientów.
Już wiesz, jakie elementy i czynniki tworzą całość komunikatu reklamowego. Teraz pora odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Pomogą Ci one uzmysłowić rolę Twojego brandu w branży oraz z perspektywy wymagającego konsumenta.
Rezultaty osiągniesz tylko wtedy, gdy podejdziesz do opracowywania strategii komunikacji przygotowany i będziesz w stanie dostarczać merytoryczne, spójne i oryginalne treści swojej grupie docelowej.
Reklama niesie za sobą obietnice, które pod żadnym pozorem nie powinny pozostawać “bez pokrycia”. Za pośrednictwem kształtowanych przekazów możesz nawiązać silną relację z grupą klientów, dlatego warto wziąć pod uwagę cel reklamy oraz kontekst sytuacyjny.
Chcesz w humorystycznej konwencji zaprezentować korzyści przemawiające za wyborem Twojego brandu? Preferujesz nieco refleksyjny styl komunikacji? Dążysz do rzetelnego przedstawienia swoich racji za pośrednictwem solidnych argumentów? To wszystko musisz uwzględnić w swoim planie działania. Zapamiętaj – najważniejszy jest klient, dlatego w pierwszej kolejności uwzględnij jego potrzeby, zainteresowania oraz styl życia.
Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.