Zapytaj o ofertę

Co to jest przekaz reklamowy i jakie elementy powinien zawierać?

5 min czytania
Co to jest przekaz reklamowy i jakie elementy powinien zawierać?
Kategoria Marketing

Jak utrwalić się w pamięci konsumenckiej? Czym powinien charakteryzować się przekaz reklamowy, który trafi do przyszłych klientów firmy? Gdzie prowadzić działania promocyjne marki? Jak wybić się z komunikatem na tle konkurencji? Te pytania to zaledwie namiastka myśli, z którymi zmaga się przedsiębiorca planujący strategię kampanii reklamowej swojego brandu.

Na łamach artykułu wyjaśniamy, jak skonstruować przekaz reklamowy, aby zyskać rozgłos i zbudować renomę firmy. Nie czekaj, zabierz się za kreację swojego e-biznesu!

Spis treści:

Ujęcie teoretyczne przekazu reklamowego

Każdy z nas miał styczność z reklamą, ale czy zastanawiałeś się może – przekaz reklamowy co to jest dla Twojej firmy? Jaką wnosi wartość? Nie ulega wątpliwości, że przekaz reklamowy stanowi najważniejszą część procesu komunikacji marketingowej. Ma charakter promocyjny i kierowany jest do grupy odbiorców celem wzbudzenia wśród nich określonych zachowań czy postaw.

Zakłada się, że dobry przekaz reklamowy zawiera w sobie kwintesencję tego, co firma pragnie zakomunikować w danej chwili potencjalnym klientom. Jednocześnie wpływa na wyniki sprzedażowe produktów bądź usług oraz kształtuje sposób komunikacji pomiędzy marką a konsumentami. Dobry przekaz powinien odnosić się do racjonalnych cech asortymentu, wskazywać jego atuty, tym samym stymulując w odbiorcy potrzebę zakupu.

Klienci coraz mniejszą uwagę przykładają do komunikatów, z którymi mają styczność. Wybiórczo traktują spoty, plakaty czy reklamy w Internecie. W ich pamięci pozostają wyłącznie pewne obrazy. Najważniejszą cechą staje się więc powtarzalność treści reklamowej, kształtująca więź na linii klient-marka.

Z czego składa się komunikat reklamowy?

Aby świadomie kształtować przekaz reklamowy, warto zapoznać się z podstawowymi elementami tworzącymi koherentną całość. Co należy wziąć pod uwagę w procesie twórczym?

Slogan, czyli “clou” Twojej marki

Krótkie, zwięzłe, chwytliwe hasło to “must have” każdej marki, a wszystko w jednym celu, jakim jest możliwość bycia skutecznie zapamiętanym przez potencjalnego klienta. Sztampowymi przykładami są marki, takie jak Apple (“Think Different”) czy Nike (“Just do it”), których slogany oparte są na dwóch, trzech wyrażeniach, identyfikowanych przez konsumentów ze wskazaną marką. Najlepiej, aby hasło budziło pewne skojarzenia i odnosiło się do obszaru emocji czy marzeń odbiorcy brandu.

Jak zwrócić uwagę odbiorcy?

Odpowiedź jest banalnie prosta – poprzez ciekawe grafiki. Skup się na detalach, dobierz tło do kontekstu i sięgnij po symbolikę, tworząc bezpośrednie związki pomiędzy sferą pragnień, a ich wizualnym przedstawieniem w reklamie.

Content i jego sprawcza moc

Czym powinna charakteryzować się dobra treść w reklamie? Przede wszystkim powinna wywoływać emocje oraz motywować do podjęcia konkretnych działań. To pewnego rodzaju apel odnoszący się do hierarchii wartości odbiorcy oraz jego światopoglądu.

Storytelling, czyli jak pokazać prawdziwe oblicze marki?

Większą motywację wśród niezdecydowanych konsumentów możesz wyzwolić poprzez storytelling, czyli opowieść związaną z reprezentowaną marką. Budowa krótkiej historii w reklamie sprawia, że odbiorcy są w stanie efektywniej utrwalić ją w pamięci. Co więcej, oglądający bądź przysłuchujący się historii adresaci dostrzegą korzyści i pozytywne wartości firmy, a co za tym idzie – będą bardziej skłonni do podjęcia decyzji zakupowych.

Zanim wdrożysz storytelling do prowadzonej komunikacji marketingowej, zastanów się, jak chcesz być postrzegany przez odbiorców, z jakimi cechami utożsamiany oraz w jaki sposób rozwiązywać problemy klientów.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

5 pytań jako wskazówki w tworzeniu przekazu reklamowego

Już wiesz, jakie elementy i czynniki tworzą całość komunikatu reklamowego. Teraz pora odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Pomogą Ci one uzmysłowić rolę Twojego brandu w branży oraz z perspektywy wymagającego konsumenta.

  • Pytanie 1. Jaki przedmiot/usługę chciałbyś reklamować?
  • Pytanie 2. Co pragniesz osiągnąć za sprawą komunikatu reklamowego? Do czego chciałbyś nakłonić swojego odbiorcę?
  • Pytanie 3. Kto tworzy Twój target? Czym charakteryzuje się grupa docelowa? Jakie są jej potrzeby/preferencje/oczekiwania?
  • Pytanie 4. W jakim miejscu chcesz reklamować swoją markę? Za sprawą jakich mass mediów dotrzesz do grona potencjalnych klientów?
  • Pytanie 5. Na jakim wizerunku Ci zależy? Jakie skojarzenia i emocje chciałbyś, aby towarzyszyły Twojemu konsumentowi?

Podsumowanie

Rezultaty osiągniesz tylko wtedy, gdy podejdziesz do opracowywania strategii komunikacji przygotowany i będziesz w stanie dostarczać merytoryczne, spójne i oryginalne treści swojej grupie docelowej.

Reklama niesie za sobą obietnice, które pod żadnym pozorem nie powinny pozostawać “bez pokrycia”. Za pośrednictwem kształtowanych przekazów możesz nawiązać silną relację z grupą klientów, dlatego warto wziąć pod uwagę cel reklamy oraz kontekst sytuacyjny.

Chcesz w humorystycznej konwencji zaprezentować korzyści przemawiające za wyborem Twojego brandu? Preferujesz nieco refleksyjny styl komunikacji? Dążysz do rzetelnego przedstawienia swoich racji za pośrednictwem solidnych argumentów? To wszystko musisz uwzględnić w swoim planie działania. Zapamiętaj – najważniejszy jest klient, dlatego w pierwszej kolejności uwzględnij jego potrzeby, zainteresowania oraz styl życia.

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest marketing partyzancki (guerilla marketing)?
Co to jest marketing partyzancki (guerilla marketing)?
Marketing partyzancki to świetny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki. Warto więc wiedzieć, na czym polega i jak go wykorzystać!
Poznaj model trójkąta projektu!
Poznaj model trójkąta projektu!
Zastanawiasz się, czy można połączyć jakość z czasem i budżetem, aby stworzyć odpowiednie skuteczną strategię marketingową? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.
Business Intelligence – co to jest?
Business Intelligence – co to jest?
Business Intelligence to kluczowy czynnik sukcesu w dzisiejszym biznesie. Odkryj moc BI i wykorzystaj ją do zwiększenia efektywności swojej organizacji

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę