Zapytaj o ofertę

Czy częstotliwość wyświetlania reklam internetowych ma znaczenie?

5 min czytania
Czy częstotliwość wyświetlania reklam internetowych ma znaczenie?
Kategoria Marketing

Częstotliwość można odbierać na dwa różne sposoby: jako środek pomiaru oraz jako strategia marketingowa. Niektórzy marketerzy uważają, że reklamy muszą pojawiać się często w Internecie, określają to jako niezbędne działanie marketingowe, zanim użytkownik podejmie określone działanie lub zapamięta markę. Natomiast inni mówią, że więcej niż 3-4 wyświetlenia reklamy dziennie staje się zbyt uciążliwe dla użytkowników. Tradycyjnie w mediach częstotliwość jest mierzona jako liczba wyświetleń dostarczanych użytkownikowi zwykle w ciągu 24 godzin.

W tym artykule spróbujemy pokazać Ci, że częstotliwość wyświetlania reklam jednemu użytkownikowi ma duże znaczenie dla sukcesu kampanii reklamowej.

Spis treści:

Czy mniej znaczy więcej?

Uważa się, że ​​bardziej inwazyjne wyświetlanie reklam użytkownikom Internetu może wywrzeć na nich silnie negatywny wpływ – jest to zwykłe marnotrawstwo pieniędzy. Jak więc pogodzić inwazyjność i efektywność przekazu reklamowego?

Pamiętaj, że użytkownicy nie chcą czuć się tak, jakby byli stale obserwowani, ani że jakiekolwiek ich dane są wykorzystywane komercyjnie. Dlatego ograniczanie liczby wyświetleń jest taktyką, która może zmniejszyć prawdopodobieństwo, że marka będzie postrzegana jako nadmiernie agresywna.

Okazuje się również, że wielokrotne wyświetlanie konkretnej reklamy nie przyczyni się do zwiększenia współczynnika konwersji ani świadomości, ale raczej uodporni odbiorców na powtarzające się informacje, przez co przestają oni zwracać na nie uwagę.

Z drugiej strony istnieje przekonanie, iż częstotliwość może być wyższa lub, że nie należy stosować żadnych ograniczeń.

Co należy wziąć pod uwagę podczas ustalania częstotliwości wyświetlania reklamy?

Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na to, czy reklamodawcy zdecydują się ograniczyć częstotliwość wyświetlania reklam. Poniżej znajdują się podstawowe czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy określeniu częstości pokazywania konkretnej reklamy użytkownikowi Internetu.

  1. Typ jednostki
  2. Musisz myśleć o swoich odbiorcach i o tym, czy chcą, aby reklama pojawiała się przed ich oczami za każdym razem. Dlatego postaraj się określić limity wyświetleń na użytkownika. Jeżeli będziesz to robił zbyt często, to możesz szybko wypromować negatywny wizerunek marki.

  3. Koszt wyświetlania reklamy
  4. Z pewnością wiesz, że koszty generują potrzebę i poziom ograniczenia liczby wyświetleń. Czasami możesz być obciążony kosztami zrealizowanych wyświetleń. Dlatego często zdarza się tak, że przedsiębiorcy płacą za wielokrotne wyświetlenia tego samego użytkownika, który po pewnym czasie może stać się odporny na ten komunikat. Warto zainteresować się reklamami, które są płatne tylko i wyłącznie za kliknięcie w nią. Wszystko zależy od tego, jaką reklamę wybierzesz.

  5. Cel reklamowy

    Okazuje się, że rozpoznawalność marki jest tym wyższa, im więcej razy wyświetlana jest reklama. Dlatego kampania mająca na celu zwiększenie świadomości marki powinna uwzględniać więcej wyświetleń na użytkownika. Jednak w większości przypadków nie generuje to ruchu na stronie. Zalecamy więc okres testowy reklamy, podczas którego można zebrać odpowiednie dane, aby określić, jaka częstotliwość wyświetlania jej zapewni wysoki współczynnik konwersji.

  6. Świeżość przekazu
  7. Ostatnią uwagą podczas dostosowywania częstotliwości wyświetlania reklamy jest jej różnorodność w przekazie. Jeśli na przykład reklamodawca stosuje ciągle tylko jedną lub dwie koncepcje reklamowe, może powodować to wzrost współczynnika ich odrzuceń przez użytkownika. Pamiętaj, że za każdym razem, kiedy wyświetla się odbiorcy konkretna reklama, powinna być ona inna od poprzedniej. Zachowaj świeżość w swoim przekazie!

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Czy zmiany w technologii wpływają na częstotliwość wyświetleń?

Określanie stawek w czasie dla reklam displayowych to nowa technologia. Chodzi o koncepcję odpowiedniej ceny i wrażenia dla właściwego użytkownika w konkretnym czasie. Tutaj każdemu potencjalnemu wyświetleniu przypisywana jest wartość w formie stawki w oparciu o prawdopodobieństwo uzyskania pożądanej konwersji lub działania. Zgodnie z tą koncepcją technologie chcą gromadzić dane w celu określenia właściwej pory dnia na wyświetlenia reklamy badając, która daje lepsze konwersje oraz jaki rodzaj treści wpływa na konkretne działania.

Pamiętaj jednak, że dużo platform reklamowych umożliwia przedsiębiorcom sprawdzanie reguł, które określają, kiedy dana reklama powinna się wyświetlać oraz czy jest ona właściwa.

Jeszcze do niedawna nikt nie był pewny, czy reklama została wyświetlona, oraz czy użytkownik zobaczył ją naprawdę. Na przykład wyświetlenie było liczone, jeśli reklama na stronie się załaduje, ale może znajdować się w części po przewinięciu strony, a użytkownik nigdy nie przewinął strony w dół. Następnie wprowadzono funkcję, która w końcu jest w stanie pokazać, że reklama została faktycznie wyświetlona przez użytkownika, lub odwrotnie. Jest to bardziej miarodajne niż puste dane, które nie wnosiły niczego do ulepszania strategii marketingowych.

Czy istnieje idealny limit wyświetleń reklamy na użytkownika?

Okazuje się, że nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Możemy wykorzystać najlepsze praktyki i swoją wiedzę, jako wskazówki kierunkowe, jednak rodzaj mediów i sposób ich funkcjonowania mogą z pewnością wpłynąć na odpowiednie podejście do częstotliwości. Pamiętaj, że testowanie i analizowanie jest najlepszą odpowiedzią dla każdego reklamodawcy na to pytanie, ponieważ pozwoli mu to zrozumieć swoich odbiorców i wybrać odpowiedni rodzaj wyświetlania reklam.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł przydał Ci się do zrozumienia idei częstotliwości wyświetlania przekazów reklamowych. Jeżeli nadal nie wiesz, jak się za to zabrać, to może warto poprosić o pomoc doświadczony zespół ekspertów?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO razem z nami! Czekamy na Ciebie!

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jakie znaczenie dla marki ma event marketing?
Jakie znaczenie dla marki ma event marketing?
Event marketing to bardzo skuteczny rodzaj reklamy oraz budowania zaufania klientów. Co warto wiedzieć o marketingu wydarzeniowym?
W jaki sposób technologie AR i VR wpływają na sprzedaż internetową?
W jaki sposób technologie AR i VR wpływają na sprzedaż internetową?
Prowadzisz sklep internetowy? Poszukujesz innowacji? Wirtualna rzeczywistość to coś dla Ciebie! Koniecznie czytaj dalej.
Jak założyć dobrą agencję marketingową?
Jak założyć dobrą agencję marketingową?
Agencje marketingowe znacznie ułatwiają promocję w sieci, dlatego stają się coraz popularniejsze. Jednak czy jest to dobry pomysł na biznes? Sprawdźmy!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę