Zapytaj o ofertę
Czy częstotliwość wyświetlania reklam internetowych ma znaczenie?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czy częstotliwość wyświetlania reklam internetowych ma znaczenie?

Czy częstotliwość wyświetlania reklam internetowych ma znaczenie?

5 min. czytania

Częstotliwość można odbierać na dwa różne sposoby: jako środek pomiaru oraz jako strategia marketingowa. Niektórzy marketerzy uważają, że reklamy muszą pojawiać się często w Internecie, określają to jako niezbędne działanie marketingowe, zanim użytkownik podejmie określone działanie lub zapamięta markę. Natomiast inni mówią, że więcej niż 3-4 wyświetlenia reklamy dziennie staje się zbyt uciążliwe dla użytkowników. Tradycyjnie w mediach częstotliwość jest mierzona jako liczba wyświetleń dostarczanych użytkownikowi zwykle w ciągu 24 godzin.

W tym artykule spróbujemy pokazać Ci, że częstotliwość wyświetlania reklam jednemu użytkownikowi ma duże znaczenie dla sukcesu kampanii reklamowej.

Czy mniej znaczy więcej?

Uważa się, że ​​bardziej inwazyjne wyświetlanie reklam użytkownikom Internetu może wywrzeć na nich silnie negatywny wpływ – jest to zwykłe marnotrawstwo pieniędzy. Jak więc pogodzić inwazyjność i efektywność przekazu reklamowego?

Pamiętaj, że użytkownicy nie chcą czuć się tak, jakby byli stale obserwowani, ani że jakiekolwiek ich dane są wykorzystywane komercyjnie. Dlatego ograniczanie liczby wyświetleń jest taktyką, która może zmniejszyć prawdopodobieństwo, że marka będzie postrzegana jako nadmiernie agresywna.

Okazuje się również, że wielokrotne wyświetlanie konkretnej reklamy nie przyczyni się do zwiększenia współczynnika konwersji ani świadomości, ale raczej uodporni odbiorców na powtarzające się informacje, przez co przestają oni zwracać na nie uwagę.

Z drugiej strony istnieje przekonanie, iż częstotliwość może być wyższa lub, że nie należy stosować żadnych ograniczeń.

Co należy wziąć pod uwagę podczas ustalania częstotliwości wyświetlania reklamy?

Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na to, czy reklamodawcy zdecydują się ograniczyć częstotliwość wyświetlania reklam. Poniżej znajdują się podstawowe czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy określeniu częstości pokazywania konkretnej reklamy użytkownikowi Internetu.

    1. Typ jednostki

Musisz myśleć o swoich odbiorcach i o tym, czy chcą, aby reklama pojawiała się przed ich oczami za każdym razem. Dlatego postaraj się określić limity wyświetleń na użytkownika. Jeżeli będziesz to robił zbyt często, to możesz szybko wypromować negatywny wizerunek marki.

    1. Koszt wyświetlania reklamy

Z pewnością wiesz, że koszty generują potrzebę i poziom ograniczenia liczby wyświetleń. Czasami możesz być obciążony kosztami zrealizowanych wyświetleń. Dlatego często zdarza się tak, że przedsiębiorcy płacą za wielokrotne wyświetlenia tego samego użytkownika, który po pewnym czasie może stać się odporny na ten komunikat. Warto zainteresować się reklamami, które są płatne tylko i wyłącznie za kliknięcie w nią. Wszystko zależy od tego, jaką reklamę wybierzesz.

  1. Cel reklamowyOkazuje się, że rozpoznawalność marki jest tym wyższa, im więcej razy wyświetlana jest reklama. Dlatego kampania mająca na celu zwiększenie świadomości marki powinna uwzględniać więcej wyświetleń na użytkownika. Jednak w większości przypadków nie generuje to ruchu na stronie. Zalecamy więc okres testowy reklamy, podczas którego można zebrać odpowiednie dane, aby określić, jaka częstotliwość wyświetlania jej zapewni wysoki współczynnik konwersji.
  2. Świeżość przekazu
  3. Ostatnią uwagą podczas dostosowywania częstotliwości wyświetlania reklamy jest jej różnorodność w przekazie. Jeśli na przykład reklamodawca stosuje ciągle tylko jedną lub dwie koncepcje reklamowe, może powodować to wzrost współczynnika ich odrzuceń przez użytkownika. Pamiętaj, że za każdym razem, kiedy wyświetla się odbiorcy konkretna reklama, powinna być ona inna od poprzedniej. Zachowaj świeżość w swoim przekazie!

Czy zmiany w technologii wpływają na częstotliwość wyświetleń?

Określanie stawek w czasie dla reklam displayowych to nowa technologia. Chodzi o koncepcję odpowiedniej ceny i wrażenia dla właściwego użytkownika w konkretnym czasie. Tutaj każdemu potencjalnemu wyświetleniu przypisywana jest wartość w formie stawki w oparciu o prawdopodobieństwo uzyskania pożądanej konwersji lub działania. Zgodnie z tą koncepcją technologie chcą gromadzić dane w celu określenia właściwej pory dnia na wyświetlenia reklamy badając, która daje lepsze konwersje oraz jaki rodzaj treści wpływa na konkretne działania.

Pamiętaj jednak, że dużo platform reklamowych umożliwia przedsiębiorcom sprawdzanie reguł, które określają, kiedy dana reklama powinna się wyświetlać oraz czy jest ona właściwa.

Jeszcze do niedawna nikt nie był pewny, czy reklama została wyświetlona, oraz czy użytkownik zobaczył ją naprawdę. Na przykład wyświetlenie było liczone, jeśli reklama na stronie się załaduje, ale może znajdować się w części po przewinięciu strony, a użytkownik nigdy nie przewinął strony w dół. Następnie wprowadzono funkcję, która w końcu jest w stanie pokazać, że reklama została faktycznie wyświetlona przez użytkownika, lub odwrotnie. Jest to bardziej miarodajne niż puste dane, które nie wnosiły niczego do ulepszania strategii marketingowych.

Czy istnieje idealny limit wyświetleń reklamy na użytkownika?

Okazuje się, że nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Możemy wykorzystać najlepsze praktyki i swoją wiedzę, jako wskazówki kierunkowe, jednak rodzaj mediów i sposób ich funkcjonowania mogą z pewnością wpłynąć na odpowiednie podejście do częstotliwości. Pamiętaj, że testowanie i analizowanie jest najlepszą odpowiedzią dla każdego reklamodawcy na to pytanie, ponieważ pozwoli mu to zrozumieć swoich odbiorców i wybrać odpowiedni rodzaj wyświetlania reklam.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł przydał Ci się do zrozumienia idei częstotliwości wyświetlania przekazów reklamowych. Jeżeli nadal nie wiesz, jak się za to zabrać, to może warto poprosić o pomoc doświadczony zespół ekspertów?

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO razem z nami! Czekamy na Ciebie!

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    3 × 2 =

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Reklama dźwignią handlu. Jak powinny się reklamować małe firmy w sieci?
    Reklama dźwignią handlu. Jak powinny się reklamować małe firmy w sieci?
    Marketing w świecie wirtualnym. Czym są płatne wyniki wyszukiwania (SEM) oraz czym charakteryzuje się reklama internetowa. PPC i landing page to początek.
    Buzz marketing, czyli wszystko co powinieneś wiedzieć o marketingu szeptanym
    Buzz marketing, czyli wszystko co powinieneś wiedzieć o marketingu szeptanym
    Marketing szeptany to jedna z najskuteczniejszych form reklamy. W tym artykule dowiesz się, na czym polega i dlaczego warto ją wykorzystać!
    Remarketing – czym jest i na czym polega?
    Remarketing – czym jest i na czym polega?
    Na pewno zdarzyła Ci się nie raz, że po odwiedzeniu sklepu internetowego jego reklamy wyświetlały się na Youtubie, Facebooku i innych stronach. To tak zwany remarketing. Dowiedz się o nim więcej z naszego artykułu!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.