Google Ads to jeden z najpopularniejszych środków marketingowych w Internecie. Umiejętnie opracowana kampania to krok w stronę zwiększenia świadomości marki i pozyskania nowych klientów. Dzięki skutecznej promocji w sieci reklamowej Google z pewnością osiągniesz zamierzone cele i poprawisz wyniki swojej firmy. W tym artykule omówimy zatem, czym jest Google Display Network i przedstawimy dlaczego warto zainwestować w to rozwiązanie.
Czym jest Google Display Network?
Google Display Network to sieć reklamowa Google, w której możesz tworzyć skuteczne kampanie reklamowe. W 2003 roku Google Ads postanowiło rozszerzyć swoją działalność, dlatego powstał Google Display Network. Na samym początku można było wyświetlać reklamy tylko i wyłącznie w wyszukiwarce. Aby przedstawić ofertę w Google, należało odwiedzić stronę wyszukiwarki oraz wpisać odpowiednie słowo kluczowe. Było to jednak mało opłacalne dla twórców reklam. Aby rozwiązać ten problem, Google stworzył sieć reklamową. Dzięki Google Display Network możesz wyświetlać swoje reklamy na stronach internetowych innych przedsiębiorców. Stwarza to niemal nieograniczone możliwości generowania ruchu na stronie internetowej i pozyskiwania nowych klientów.
Google Display Network dociera do ponad 90% użytkowników Internetu na całym świecie. Dzięki szerokim opcjom kierowania i segmentacji odbiorców ułatwia znalezienie odpowiednich klientów na podstawie danych demograficznych. Następnie przeszukuje sieć w celu identyfikacji właściwych miejsc do prezentacji danej reklamy, co znacznie zwiększa jej skuteczność.
Google oferuje również kilka opcji kierowania reklam: na słowa kluczowe, miejsce docelowe, według zainteresowań i tematów, demografii odbiorów oraz pod kątem remarketingu. Skąd jednak sieć reklamowa Google pobiera katalog dostępnych witryn? Otóż właściciele stron rejestrują się jako partnerzy reklamowi wyszukiwarki za pośrednictwem programu AdSense. Dzięki temu Google otrzymuje pozwolenie na publikację reklam w zamian za określone wynagrodzenie.
Z usługi GDN może skorzystać każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą. Szczególne zastosowanie sieć znajduje jednak w przypadku sklepów internetowych, dając możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów. Reklamy elastyczne, w oparciu o kierowanie kontekstowe, wyświetlane są bowiem zarówno w witrynach powiązanych, jak i aplikacjach i serwisach partnerskich Google, takich jak YouTube czy Gmail.
Rodzaje reklam GDN
Google oferuje wiele rodzajów reklam, a co najważniejsze – wszystkie są przyjazne optymalizacji i pozycjonowaniu. Do najpopularniejszych rozwiązań można zaliczyć:
- reklamy tekstowe;
- reklamy graficzne;
- reklamy wideo;
- reklamy multimedialne.
Na szczególną uwagę zasługują elastyczne reklamy displayowe. Sieć reklamowa Google wykorzystuje oferty, które automatycznie dostosowują swój rozmiar, wygląd i format do każdego wolnego miejsca na danej witrynie. Dzięki temu mają niemal nieograniczony dostęp i mogą być stosowane we wszystkich krajach na świecie, respektując przy tym zasady atrakcyjności wizualnej.
Google ułatwia stworzenie reklamy poprzez wewnętrzny kreator, dostępny z poziomu administratora. System samodzielnie tworzy reklamę po wgraniu odpowiednich zasobów graficznych i tekstowych. Niestety, program ma istotną wadę, jaką jest brak kontroli nad ostatecznym kształtem reklamy. Oto jej krótka specyfikacja:
- kwadrat/ prostokąt;
- maksymalna waga 5 MB;
- tekst nie może zajmować więcej niż 20% powierzchni;
- wymagana liczba znaków: 30;
- maksymalna długość nagłówka: 90 słów;
- wymagana nazwa firmy.
Modele rozliczeniowe
Podobnie jak w przypadku innych reklam, Google również proponuje różne modele rozliczeniowe:
- CPM (Cost Per Mille) – rozliczenie za tysiąc kliknięć;
- CPV (Cost Per Visitor) – rozliczenie za przeniesienie docelowej grupy na swoją stronę;
- CPV (Cost Per View) – rozliczenie za jedno obejrzenie reklamy;
- CPC (Cost Per Click) – rozliczenie za każde kliknięcie;
- CPA (Cost Per Action) – rozliczenie za podjęcie interakcji (zakup, rejestracja, wypełnienie ankiety);
- CPC (Cost Per Conversion) – rozliczenie za zdobycie klienta (lead, sprzedaż).
Zalety Google Display
Korzystanie z sieci reklamowej Google to świetne rozwiązanie, niezależnie od typu biznesu, jaki posiadasz. Jakie są zalety GDN?
- Kampania reklamowa może mieć miejsce w ponad 30 milionach witryn, aplikacjach oraz usługach należących do wyszukiwarki (w tym YouTube i Gmail).
- Google umożliwia tworzenie kampanii pod kątem konkretnych celów, dzięki czemu jest bardziej efektywna.
- System wykorzystuje systemy samouczące, pozwalające uzyskać większą skuteczność kampanii podczas wybierania poszczególnych formatów reklam pod kątem dopasowania do intencji wyszukiwania użytkowników.
- Pomoc w inteligentnym określaniu stawek.
Jak korzystać z Google Display Network?
Sieć reklamowa Google Ads mogą wykorzystać zarówno początkujący w świecie marketingu online, jak i osoby doświadczone w tym zakresie. Miliony witryn internetowych z całego świata zdecydowały się na ten krok. Jeśli chcesz dołączyć do grona zadowolonych użytkowników, zapoznaj się ze wskazówkami, dzięki którym Twoje reklamy dotrą do właściwych odbiorców i zwiększą efektywność kampanii.
Wykorzystaj inteligentne kampanie reklamowe
Inteligentne kampanie reklamowe uwzględniają dotychczasową skuteczność słów kluczowych oraz ogólne informacje o witrynie. Algorytm Google następnie wykorzystuje te informacje w celu dotarcia do odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji na stronie internetowej. Musisz bowiem pamiętać, że najważniejsze jest przedstawienie oferty właściwym użytkownikom.
Pamiętaj, że kampanie inteligentne są w stanie przyciągnąć nowych klientów, którzy nigdy nie używali plików cookie na Twojej stronie. Są więc dobrą opcją dla osób, które być może nie znają Google Ads i chcą generować jak najwięcej kliknięć w swojej witrynie stosunkowo niskim kosztem.
Wybierz właściwe miejsca docelowe
Podczas konfiguracji kampanii w sieci reklamowej Google skorzystaj z wybranych miejsc docelowych, ponieważ to jedyna metoda kierowania przekazu. Daje Ci większą kontrolę nad miejscami docelowymi reklam, które możesz wybierać w oparciu o swoje cele i potrzeby. Pamiętaj, że Google automatycznie dopasowuje miejsca docelowe Twoich ofert, zwiększając przy tym ich skuteczność.
Na samym początku warto powiązać z usługą lub produktem 10 witryn internetowych, w których będą wyświetlane reklamy. Jeżeli zauważasz, że strony nie generują ruchu, stwórz jeszcze kilka, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i poprawić tym samym osiągane wyniki. Możesz w tym celu skorzystać z Google Analytics.
Zaplanuj budżet
Przed przystąpieniem do realizacji kampanii w sieci reklamowej Google zaplanuj swój budżet. Wybierz także najlepszy dla swojej kampanii model rozliczeniowy, np. Cost Per Mile czy Cost Per Click. Dobrą praktyką jest stopniowe zwiększanie budżetu, jeśli okaże się, że wdrożone rozwiązania przynoszą pożądane efekty. Zastanawiasz się pewnie jednak, co wziąć pod uwagę podczas planowania budżetu kampanii. Najlepiej uwzględnić wówczas takie aspekty, jak liczebność grupy docelowej, konkurencyjność branży oraz wielkość firmy. Im wyższy poziom wymienionych czynników, tym większy budżet powinieneś przygotować.
Pamiętaj o testowaniu reklam
Budując kampanię w sieci reklamowej, pamiętaj o testowaniu różnych wariantów ofert. Dzięki temu ustalisz, czy w przypadku Twojej firmy najlepiej sprawdzą się elastyczne reklamy displayowe, reklamy graficzne, reklamy wideo czy banery w serwisie YouTube. Testować możesz nie tylko rodzaje reklam, ale też ich formy wizualne czy wykorzystywane słowa kluczowe. W ten sposób z pewnością znajdziesz rozwiązania idealne dla swojej kampanii, pozyskując przy tym wielu nowych klientów. W celu identyfikacji skutecznych słów kluczowych możesz skorzystać z takich narzędzi, jak Senuto, Google Trends czy Keyword Tool.
Dlaczego powinieneś postawić na Google Display Network?
Kampania w sieci reklamowej to łatwy, a przede wszystkim skuteczny sposób na promowanie swojej oferty. Umieszczając oferty nie tylko w wyszukiwarce, ale też sieci partnerskiej Google, bez problemu dotrzesz do osób, które szukają określonych produktów lub usług. Potencjału Google Ads z pewnością nie muszę Ci przedstawiać. Skorzystaj więc z tego rozwiązania już dziś i stwórz kampanię w sieci reklamowej, dzięki której zdobędziesz popularność nie tylko w wyszukiwarce Google, ale też w wielu innych miejscach w Internecie.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!