Zapytaj o ofertę

Google display network – czyli jak najlepiej wykorzystać kampanie reklamowe?

7 min czytania
Google display network – czyli jak najlepiej wykorzystać kampanie reklamowe?
Kategoria SEM

Google Ads to jeden z najpopularniejszych środków marketingowych w Internecie. Umiejętnie opracowana kampania to krok w stronę zwiększenia świadomości marki i pozyskania nowych klientów. Dzięki skutecznej promocji w sieci reklamowej Google z pewnością osiągniesz zamierzone cele i poprawisz wyniki swojej firmy. W tym artykule omówimy zatem, czym jest Google Display Network i przedstawimy dlaczego warto zainwestować w to rozwiązanie.

Spis treści:

Czym jest Google Display Network?

Google Display Network to sieć reklamowa Google, w której możesz tworzyć skuteczne kampanie reklamowe. W 2003 roku Google Ads postanowiło rozszerzyć swoją działalność, dlatego powstał Google Display Network. Na samym początku można było wyświetlać reklamy tylko i wyłącznie w wyszukiwarce. Aby przedstawić ofertę w Google, należało odwiedzić stronę wyszukiwarki oraz wpisać odpowiednie słowo kluczowe. Było to jednak mało opłacalne dla twórców reklam. Aby rozwiązać ten problem, Google stworzył sieć reklamową. Dzięki Google Display Network możesz wyświetlać swoje reklamy na stronach internetowych innych przedsiębiorców. Stwarza to niemal nieograniczone możliwości generowania ruchu na stronie internetowej i pozyskiwania nowych klientów.

Google Display Network dociera do ponad 90% użytkowników Internetu na całym świecie. Dzięki szerokim opcjom kierowania i segmentacji odbiorców ułatwia znalezienie odpowiednich klientów na podstawie danych demograficznych. Następnie przeszukuje sieć w celu identyfikacji właściwych miejsc do prezentacji danej reklamy, co znacznie zwiększa jej skuteczność.

Google oferuje również kilka opcji kierowania reklam: na słowa kluczowe, miejsce docelowe, według zainteresowań i tematów, demografii odbiorów oraz pod kątem remarketingu. Skąd jednak sieć reklamowa Google pobiera katalog dostępnych witryn? Otóż właściciele stron rejestrują się jako partnerzy reklamowi wyszukiwarki za pośrednictwem programu AdSense. Dzięki temu Google otrzymuje pozwolenie na publikację reklam w zamian za określone wynagrodzenie.

Z usługi GDN może skorzystać każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą. Szczególne zastosowanie sieć znajduje jednak w przypadku sklepów internetowych, dając możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów. Reklamy elastyczne, w oparciu o kierowanie kontekstowe, wyświetlane są bowiem zarówno w witrynach powiązanych, jak i aplikacjach i serwisach partnerskich Google, takich jak YouTube czy Gmail.

Rodzaje reklam GDN

Google oferuje wiele rodzajów reklam, a co najważniejsze – wszystkie są przyjazne optymalizacji i pozycjonowaniu. Do najpopularniejszych rozwiązań można zaliczyć:

  • reklamy tekstowe;
  • reklamy graficzne;
  • reklamy wideo;
  • reklamy multimedialne.

Na szczególną uwagę zasługują elastyczne reklamy displayowe. Sieć reklamowa Google wykorzystuje oferty, które automatycznie dostosowują swój rozmiar, wygląd i format do każdego wolnego miejsca na danej witrynie. Dzięki temu mają niemal nieograniczony dostęp i mogą być stosowane we wszystkich krajach na świecie, respektując przy tym zasady atrakcyjności wizualnej.

Google ułatwia stworzenie reklamy poprzez wewnętrzny kreator, dostępny z poziomu administratora. System samodzielnie tworzy reklamę po wgraniu odpowiednich zasobów graficznych i tekstowych. Niestety, program ma istotną wadę, jaką jest brak kontroli nad ostatecznym kształtem reklamy. Oto jej krótka specyfikacja:

  • kwadrat/ prostokąt;
  • maksymalna waga 5 MB;
  • tekst nie może zajmować więcej niż 20% powierzchni;
  • wymagana liczba znaków: 30;
  • maksymalna długość nagłówka: 90 słów;
  • wymagana nazwa firmy.

Modele rozliczeniowe

Podobnie jak w przypadku innych reklam, Google również proponuje różne modele rozliczeniowe:

  • CPM (Cost Per Mille) – rozliczenie za tysiąc kliknięć;
  • CPV (Cost Per Visitor) – rozliczenie za przeniesienie docelowej grupy na swoją stronę;
  • CPV (Cost Per View) – rozliczenie za jedno obejrzenie reklamy;
  • CPC (Cost Per Click) – rozliczenie za każde kliknięcie;
  • CPA (Cost Per Action) – rozliczenie za podjęcie interakcji (zakup, rejestracja, wypełnienie ankiety);
  • CPC (Cost Per Conversion) – rozliczenie za zdobycie klienta (lead, sprzedaż).

Zalety Google Display

Korzystanie z sieci reklamowej Google to świetne rozwiązanie, niezależnie od typu biznesu, jaki posiadasz. Jakie są zalety GDN?

  • Kampania reklamowa może mieć miejsce w ponad 30 milionach witryn, aplikacjach oraz usługach należących do wyszukiwarki (w tym YouTube i Gmail).
  • Google umożliwia tworzenie kampanii pod kątem konkretnych celów, dzięki czemu jest bardziej efektywna.
  • System wykorzystuje systemy samouczące, pozwalające uzyskać większą skuteczność kampanii podczas wybierania poszczególnych formatów reklam pod kątem dopasowania do intencji wyszukiwania użytkowników.
  • Pomoc w inteligentnym określaniu stawek.

    Jak korzystać z Google Display Network?

    Sieć reklamowa Google Ads mogą wykorzystać zarówno początkujący w świecie marketingu online, jak i osoby doświadczone w tym zakresie. Miliony witryn internetowych z całego świata zdecydowały się na ten krok. Jeśli chcesz dołączyć do grona zadowolonych użytkowników, zapoznaj się ze wskazówkami, dzięki którym Twoje reklamy dotrą do właściwych odbiorców i zwiększą efektywność kampanii.

    Wykorzystaj inteligentne kampanie reklamowe

    Inteligentne kampanie reklamowe uwzględniają dotychczasową skuteczność słów kluczowych oraz ogólne informacje o witrynie. Algorytm Google następnie wykorzystuje te informacje w celu dotarcia do odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji na stronie internetowej. Musisz bowiem pamiętać, że najważniejsze jest przedstawienie oferty właściwym użytkownikom.

    Pamiętaj, że kampanie inteligentne są w stanie przyciągnąć nowych klientów, którzy nigdy nie używali plików cookie na Twojej stronie. Są więc dobrą opcją dla osób, które być może nie znają Google Ads i chcą generować jak najwięcej kliknięć w swojej witrynie stosunkowo niskim kosztem.

    ads.google.com – tworzenie reklamy displayowejads.google.com – tworzenie reklamy displayowej

    Wybierz właściwe miejsca docelowe

    Podczas konfiguracji kampanii w sieci reklamowej Google skorzystaj z wybranych miejsc docelowych, ponieważ to jedyna metoda kierowania przekazu. Daje Ci większą kontrolę nad miejscami docelowymi reklam, które możesz wybierać w oparciu o swoje cele i potrzeby. Pamiętaj, że Google automatycznie dopasowuje miejsca docelowe Twoich ofert, zwiększając przy tym ich skuteczność.

    Na samym początku warto powiązać z usługą lub produktem 10 witryn internetowych, w których będą wyświetlane reklamy. Jeżeli zauważasz, że strony nie generują ruchu, stwórz jeszcze kilka, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i poprawić tym samym osiągane wyniki. Możesz w tym celu skorzystać z Google Analytics.

    Zaplanuj budżet

    Przed przystąpieniem do realizacji kampanii w sieci reklamowej Google zaplanuj swój budżet. Wybierz także najlepszy dla swojej kampanii model rozliczeniowy, np. Cost Per Mile czy Cost Per Click. Dobrą praktyką jest stopniowe zwiększanie budżetu, jeśli okaże się, że wdrożone rozwiązania przynoszą pożądane efekty. Zastanawiasz się pewnie jednak, co wziąć pod uwagę podczas planowania budżetu kampanii. Najlepiej uwzględnić wówczas takie aspekty, jak liczebność grupy docelowej, konkurencyjność branży oraz wielkość firmy. Im wyższy poziom wymienionych czynników, tym większy budżet powinieneś przygotować.

    Pamiętaj o testowaniu reklam

    Budując kampanię w sieci reklamowej, pamiętaj o testowaniu różnych wariantów ofert. Dzięki temu ustalisz, czy w przypadku Twojej firmy najlepiej sprawdzą się elastyczne reklamy displayowe, reklamy graficzne, reklamy wideo czy banery w serwisie YouTube. Testować możesz nie tylko rodzaje reklam, ale też ich formy wizualne czy wykorzystywane słowa kluczowe. W ten sposób z pewnością znajdziesz rozwiązania idealne dla swojej kampanii, pozyskując przy tym wielu nowych klientów. W celu identyfikacji skutecznych słów kluczowych możesz skorzystać z takich narzędzi, jak Senuto, Google Trends czy Keyword Tool.

    Google Trends – przykłady podobnych słów kluczowych dla frazy buty sportoweGoogle Trends – przykłady podobnych słów kluczowych dla frazy buty sportowe

    Umów się na darmowy audyt Twojej strony
    DARMOWY AUDYT SEO

    Dlaczego powinieneś postawić na Google Display Network?

    Kampania w sieci reklamowej to łatwy, a przede wszystkim skuteczny sposób na promowanie swojej oferty. Umieszczając oferty nie tylko w wyszukiwarce, ale też sieci partnerskiej Google, bez problemu dotrzesz do osób, które szukają określonych produktów lub usług. Potencjału Google Ads z pewnością nie muszę Ci przedstawiać. Skorzystaj więc z tego rozwiązania już dziś i stwórz kampanię w sieci reklamowej, dzięki której zdobędziesz popularność nie tylko w wyszukiwarce Google, ale też w wielu innych miejscach w Internecie.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest Planer słów kluczowych?
Czym jest Planer słów kluczowych?
Analiza słów kluczowych to nieodłączny element każdej strategii SEO i Google Ads. Przeprowadzisz ją za pomocą darmowego Planera słów kluczowych od Google.
Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
Istnieje tyle metod, które wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny, że możesz nie wiedzieć, którą powinieneś wybrać… Jednak my znamy na to odpowiedź!
Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
Dopracowanie grafik, optymalizacja to kroki kluczowe podczas tworzenia banerów reklamowych. Sprawdź, o czym powinieneś pamiętać, by zwrócić uwagę odbiorców.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę