Zapytaj o ofertę
Google display network – czyli jak najlepiej wykorzystać kampanie reklamowe?
7 min. czytania

Google display network – czyli jak najlepiej wykorzystać kampanie reklamowe?

Google Ads to jeden z najpopularniejszych środków marketingowych w Internecie. Umiejętnie opracowana kampania to krok w stronę zwiększenia świadomości marki i pozyskania nowych klientów. Dzięki skutecznej promocji w sieci reklamowej Google z pewnością osiągniesz zamierzone cele i poprawisz wyniki swojej firmy. W tym artykule omówimy zatem, czym jest Google Display Network i przedstawimy dlaczego warto zainwestować w to rozwiązanie.

Czym jest Google Display Network?

Google Display Network to sieć reklamowa Google, w której możesz tworzyć skuteczne kampanie reklamowe. W 2003 roku Google Ads postanowiło rozszerzyć swoją działalność, dlatego powstał Google Display Network. Na samym początku można było wyświetlać reklamy tylko i wyłącznie w wyszukiwarce. Aby przedstawić ofertę w Google, należało odwiedzić stronę wyszukiwarki oraz wpisać odpowiednie słowo kluczowe. Było to jednak mało opłacalne dla twórców reklam. Aby rozwiązać ten problem, Google stworzył sieć reklamową. Dzięki Google Display Network możesz wyświetlać swoje reklamy na stronach internetowych innych przedsiębiorców. Stwarza to niemal nieograniczone możliwości generowania ruchu na stronie internetowej i pozyskiwania nowych klientów.

Google Display Network dociera do ponad 90% użytkowników Internetu na całym świecie. Dzięki szerokim opcjom kierowania i segmentacji odbiorców ułatwia znalezienie odpowiednich klientów na podstawie danych demograficznych. Następnie przeszukuje sieć w celu identyfikacji właściwych miejsc do prezentacji danej reklamy, co znacznie zwiększa jej skuteczność.

Google oferuje również kilka opcji kierowania reklam: na słowa kluczowe, miejsce docelowe, według zainteresowań i tematów, demografii odbiorów oraz pod kątem remarketingu. Skąd jednak sieć reklamowa Google pobiera katalog dostępnych witryn? Otóż właściciele stron rejestrują się jako partnerzy reklamowi wyszukiwarki za pośrednictwem programu AdSense. Dzięki temu Google otrzymuje pozwolenie na publikację reklam w zamian za określone wynagrodzenie.

Z usługi GDN może skorzystać każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą. Szczególne zastosowanie sieć znajduje jednak w przypadku sklepów internetowych, dając możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów. Reklamy elastyczne, w oparciu o kierowanie kontekstowe, wyświetlane są bowiem zarówno w witrynach powiązanych, jak i aplikacjach i serwisach partnerskich Google, takich jak YouTube czy Gmail.

Rodzaje reklam GDN

Google oferuje wiele rodzajów reklam, a co najważniejsze – wszystkie są przyjazne optymalizacji i pozycjonowaniu. Do najpopularniejszych rozwiązań można zaliczyć:

  • reklamy tekstowe;
  • reklamy graficzne;
  • reklamy wideo;
  • reklamy multimedialne.

Na szczególną uwagę zasługują elastyczne reklamy displayowe. Sieć reklamowa Google wykorzystuje oferty, które automatycznie dostosowują swój rozmiar, wygląd i format do każdego wolnego miejsca na danej witrynie. Dzięki temu mają niemal nieograniczony dostęp i mogą być stosowane we wszystkich krajach na świecie, respektując przy tym zasady atrakcyjności wizualnej.

Google ułatwia stworzenie reklamy poprzez wewnętrzny kreator, dostępny z poziomu administratora. System samodzielnie tworzy reklamę po wgraniu odpowiednich zasobów graficznych i tekstowych. Niestety, program ma istotną wadę, jaką jest brak kontroli nad ostatecznym kształtem reklamy. Oto jej krótka specyfikacja:

  • kwadrat/ prostokąt;
  • maksymalna waga 5 MB;
  • tekst nie może zajmować więcej niż 20% powierzchni;
  • wymagana liczba znaków: 30;
  • maksymalna długość nagłówka: 90 słów;
  • wymagana nazwa firmy.

Modele rozliczeniowe

Podobnie jak w przypadku innych reklam, Google również proponuje różne modele rozliczeniowe:

  • CPM (Cost Per Mille) – rozliczenie za tysiąc kliknięć;
  • CPV (Cost Per Visitor) – rozliczenie za przeniesienie docelowej grupy na swoją stronę;
  • CPV (Cost Per View) – rozliczenie za jedno obejrzenie reklamy;
  • CPC (Cost Per Click) – rozliczenie za każde kliknięcie;
  • CPA (Cost Per Action) – rozliczenie za podjęcie interakcji (zakup, rejestracja, wypełnienie ankiety);
  • CPC (Cost Per Conversion) – rozliczenie za zdobycie klienta (lead, sprzedaż).

Zalety Google Display

Korzystanie z sieci reklamowej Google to świetne rozwiązanie, niezależnie od typu biznesu, jaki posiadasz. Jakie są zalety GDN?

  • Kampania reklamowa może mieć miejsce w ponad 30 milionach witryn, aplikacjach oraz usługach należących do wyszukiwarki (w tym YouTube i Gmail).
  • Google umożliwia tworzenie kampanii pod kątem konkretnych celów, dzięki czemu jest bardziej efektywna.
  • System wykorzystuje systemy samouczące, pozwalające uzyskać większą skuteczność kampanii podczas wybierania poszczególnych formatów reklam pod kątem dopasowania do intencji wyszukiwania użytkowników.
  • Pomoc w inteligentnym określaniu stawek.

Jak korzystać z Google Display Network?

Sieć reklamowa Google Ads mogą wykorzystać zarówno początkujący w świecie marketingu online, jak i osoby doświadczone w tym zakresie. Miliony witryn internetowych z całego świata zdecydowały się na ten krok. Jeśli chcesz dołączyć do grona zadowolonych użytkowników, zapoznaj się ze wskazówkami, dzięki którym Twoje reklamy dotrą do właściwych odbiorców i zwiększą efektywność kampanii.

Wykorzystaj inteligentne kampanie reklamowe

Inteligentne kampanie reklamowe uwzględniają dotychczasową skuteczność słów kluczowych oraz ogólne informacje o witrynie. Algorytm Google następnie wykorzystuje te informacje w celu dotarcia do odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji na stronie internetowej. Musisz bowiem pamiętać, że najważniejsze jest przedstawienie oferty właściwym użytkownikom.

Pamiętaj, że kampanie inteligentne są w stanie przyciągnąć nowych klientów, którzy nigdy nie używali plików cookie na Twojej stronie. Są więc dobrą opcją dla osób, które być może nie znają Google Ads i chcą generować jak najwięcej kliknięć w swojej witrynie stosunkowo niskim kosztem.

ads.google.com – tworzenie reklamy displayowejads.google.com – tworzenie reklamy displayowej

Wybierz właściwe miejsca docelowe

Podczas konfiguracji kampanii w sieci reklamowej Google skorzystaj z wybranych miejsc docelowych, ponieważ to jedyna metoda kierowania przekazu. Daje Ci większą kontrolę nad miejscami docelowymi reklam, które możesz wybierać w oparciu o swoje cele i potrzeby. Pamiętaj, że Google automatycznie dopasowuje miejsca docelowe Twoich ofert, zwiększając przy tym ich skuteczność.

Na samym początku warto powiązać z usługą lub produktem 10 witryn internetowych, w których będą wyświetlane reklamy. Jeżeli zauważasz, że strony nie generują ruchu, stwórz jeszcze kilka, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i poprawić tym samym osiągane wyniki. Możesz w tym celu skorzystać z Google Analytics.

Zaplanuj budżet

Przed przystąpieniem do realizacji kampanii w sieci reklamowej Google zaplanuj swój budżet. Wybierz także najlepszy dla swojej kampanii model rozliczeniowy, np. Cost Per Mile czy Cost Per Click. Dobrą praktyką jest stopniowe zwiększanie budżetu, jeśli okaże się, że wdrożone rozwiązania przynoszą pożądane efekty. Zastanawiasz się pewnie jednak, co wziąć pod uwagę podczas planowania budżetu kampanii. Najlepiej uwzględnić wówczas takie aspekty, jak liczebność grupy docelowej, konkurencyjność branży oraz wielkość firmy. Im wyższy poziom wymienionych czynników, tym większy budżet powinieneś przygotować.

Pamiętaj o testowaniu reklam

Budując kampanię w sieci reklamowej, pamiętaj o testowaniu różnych wariantów ofert. Dzięki temu ustalisz, czy w przypadku Twojej firmy najlepiej sprawdzą się elastyczne reklamy displayowe, reklamy graficzne, reklamy wideo czy banery w serwisie YouTube. Testować możesz nie tylko rodzaje reklam, ale też ich formy wizualne czy wykorzystywane słowa kluczowe. W ten sposób z pewnością znajdziesz rozwiązania idealne dla swojej kampanii, pozyskując przy tym wielu nowych klientów. W celu identyfikacji skutecznych słów kluczowych możesz skorzystać z takich narzędzi, jak Senuto, Google Trends czy Keyword Tool.

Google Trends – przykłady podobnych słów kluczowych dla frazy buty sportoweGoogle Trends – przykłady podobnych słów kluczowych dla frazy buty sportowe

Dlaczego powinieneś postawić na Google Display Network?

Kampania w sieci reklamowej to łatwy, a przede wszystkim skuteczny sposób na promowanie swojej oferty. Umieszczając oferty nie tylko w wyszukiwarce, ale też sieci partnerskiej Google, bez problemu dotrzesz do osób, które szukają określonych produktów lub usług. Potencjału Google Ads z pewnością nie muszę Ci przedstawiać. Skorzystaj więc z tego rozwiązania już dziś i stwórz kampanię w sieci reklamowej, dzięki której zdobędziesz popularność nie tylko w wyszukiwarce Google, ale też w wielu innych miejscach w Internecie.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak reklamować się na Twitterze?
    Jak reklamować się na Twitterze?
    Twitter cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Efektywnie wdrożona kampania reklamowa na wskazanej platformie daje duże pole do popisu.
    Dynamic Search Ads – czym są reklamy dynamiczne?
    Dynamic Search Ads – czym są reklamy dynamiczne?
    Dynamic Search Ads to szansa na zdobycie wielu nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Warto więc wiedzieć, jak stworzyć skuteczną reklamę dynamiczną!
    Czym są internetowe kampanie reklamowe?
    Czym są internetowe kampanie reklamowe?
    Internetowe kampanie reklamowe to jeden z niewielu kanałów cyfrowego marketingu przynoszących natychmiastowe rezultaty. Czym są i jakie dają możliwości?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.