Zapytaj o ofertę
Czy jesteś gotowy na LaMDA?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czy jesteś gotowy na LaMDA?

Czy jesteś gotowy na LaMDA?

5 min. czytania

Wyszukiwanie głosowe to na stałe już zakorzeniony element świata Internetu. Twórcy stron powinni położyć szczególny nacisk na optymalizację treści pod kątem tego sposobu poszukiwania informacji.

Aplikacje takie jak Siri i Asystent Google to obecnie bardzo popularne narzędzia służące wyszukiwaniu informacji w internecie. Najnowszy wytwór Google, Language Model for Dialogue Applications (LaMDA) stanie się bardzo obiecującym zaawansowanym instrumentem mowy, gdy platforma już oficjalnie go uruchomi.

LaMDA - co to jest?

LaMDA to bardzo nowoczesny i szczegółowy projekt Google służący do wyszukiwania głosowego, tekstowego i konwersacji z chatbotami. Z informacje publikowanych na blogu Google wynika, że przeciętne chatboty, z którymi spotykamy się na co dzień mają bardzo prostą budowę i łatwo dezorientuje je naturalny przebieg rozmowy wprowadzany przez użytkownika. Często wówczas zaczynają działać bardzo chaotycznie i z pewnością nie satysfakcjonują tym swoich odbiorców.

Google od 2017 roku pracuje nad stworzeniem bardziej naturalnych i dostosowanych do przeciętnego użytkownika treści. W tym celu ma właśnie powstać LaMDA, czyli ulepszony model obecnego chatbota. Zgodnie z doniesieniami Google, LaMDA bezproblemowo poradzi sobie z trudnościami naszego języka i odpowie nam posługując się bardzo naturalną i złożoną wypowiedzią.

Bezproblemowa komunikacja

Większość aplikacji posługujących się czatem w wyszukiwaniu głosowym ma wiele problemów z nawet najprostszymi poleceniami. Nierzadko zdarza się, że użytkownik otrzymuje odpowiedź: “Nie zrozumiałem” lub “Możesz powtórzyć”. LaMDA jest w stanie stworzyć realne otwarte rozmowy, które zdecydowanie przewyższają te, które prowadzimy z obecnymi chatbotami.

Celem firmy w tworzeniu LaMDA jest rozsądny i interesujący dialog między chatbotami a użytkownikami.

Niezaprzeczalną zaletą LaMDA jest zdolność do łatwego przystosowania się do stylu rozmowy osoby korzystającej z tego narzędzia i sprawnego manewrowania między kolejnymi tematami. Wskutek tego użytkownicy mogą rozpocząć rozmowę na temat najlepszej pizzerii w mieście, a zakończyć na sytuacji gospodarczej w państwach Ameryki Południowej. Pokazuje to, jak niesamowite zdolności adaptacyjne ma LaMDA!

Jak LaMDA wpływa na wyszukiwanie?

Bardziej złożony sposób konwersacji z chatbotem może przynieść wiele korzyści w postaci łatwiejszego dostępu do poszukiwanych w internecie treści. Rozmowa z LaMDA skutkować może dokładniejszym określeniem tego, co oczekujesz zobaczyć w wynikach wyszukiwania. Krótki dialog jest w stanie doprowadzić użytkownika do informacji, które są dla niego najistotniejsze, dzięki czemu otrzyma dokładną odpowiedź na swoje pytanie.

Jakie znaczenie dla SEO ma LaMDA?

Funkcje i korzyści jakie płyną z zastosowania LaMDA są zaskakujące i niezwykle pożądane, natomiast wciąż nie ma oficjalnej planowanej daty wdrożenia serwisu w świat Internetu.

Użytkownicy muszą zatem pracować z obecnymi chatbotami i często natykać się na błędy, takie jak niedokładne wyniki wyszukiwania czy ciągłe prośby Asystenta Google o powtórzenie pytania. Do czasu wprowadzenia LaMDA do powszechnego użytku twórcy internetowi powinni zastosować się do kilku wskazówek, aby przygotować swoje treści do ułatwionego kontaktu między sztuczną inteligencją a użytkownikami.

Priorytet to ludzie, nie wyszukiwarki!

Choć pisanie pod kątem lepszego pozycjonowania w wyszukiwarce jest bardzo ważne, musisz uświadomić sobie, że tworzysz przede wszystkim dla ludzi. Jest to zdecydowanie bardziej cenione nie tylko przez Google, ale też przez Twoich odbiorców, którzy z pewnością jeszcze nie raz wrócą do Twoich treści. Będzie to szczególnie istotne, jeśli już poznamy LaMDA, a użytkownicy za jego pośrednictwem dotrą do stworzonych przez Ciebie baz informacji.

Pamiętaj więc o tym, aby Twoje treści były jasne i przyjazne dla odbiorców. Poznaj ich i twórz w celu zaspokojenia ich oczekiwań, a z pewnością staniesz się cenionym przez wyszukiwarki elementem internetowego świata.

Twoim celem powinien być doskonały kontakt z użytkownikami, budowanie ich zaufania do Twojej marki i generowanie zaangażowania w jej funkcjonowanie, co natychmiast przełoży się na wzrost ruchu na Twoich stronach i wzniesie Cię w rankingu najlepiej pozycjonowanych witryn w branży.

Nie bój się długich treści

Biorąc pod uwagę to, jak Google analizuje zawartość Twojej strony, bez wątpienia zadbać musisz o długą, oryginalną treść, która zawiera odpowiedzi na wszystkie istotne pytania dotyczące danego tematu. Niezależnie od tego jak szybko i czy w ogóle LaMDA stanie się dla nas dostępny, wartościowe i długie treści są wyjątkowo cenione przez wyszukiwarki i zdecydowanie działają na Twoją korzyść w postaci lepszego pozycjonowania strony. Najnowszy projekt Google jak i inne chatboty z pewnością docenią Twoje wysiłki i pozwolą Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Zadbaj o aktualizację stron

Nie zapominaj o swoich ponadczasowych, wciąż aktualnych treściach i co jakiś czas ożyw je świeżą aktualizacją. Świat internetu nieustannie się rozwija, oczekiwania wyszukiwarek i użytkowników ciągle się zmieniają. Ty i Twoje działania również musicie ewoluować, by ciągle być dla nich atrakcyjni.

Miej zatem pewność, że Twoje treści są wciąż aktualne i z czasem nie odejdą w zapomnienie. Jeśli zadbasz o odpowiednie aktualizowanie starszych wpisów pod kątem trafności w wyszukiwaniu, zdobędziesz stabilną pozycję na szczycie wyszukiwarek i staniesz się atrakcyjnym zasobem informacji, do których chatboty z chęcią doprowadzą nowych użytkowników.

Rozwijaj się z SEO!

SEO jest zawsze w modzie. Niestety, przeciętnemu właścicielowi firmy może być trudno wciąż aktualizować swoją wiedzę na temat nowinek internetowych pozwalających mu na rozwój marki. Jeśli jest to również Twoim problemem, pozwól nam sobie pomóc! Razem stworzymy unikalne treści, które przyciągną wyszukiwarki i użytkowników, a Ty zaczniesz odgrywać kluczową rolę na internetowym rynku! Koniecznie skontaktuj się z nami!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak powiadomienia web push mogą wspierać działania SEO na stronie?
    Jak powiadomienia web push mogą wspierać działania SEO na stronie?
    Powiadomienia web push to rozwiązanie z zakresu marketing automation, dzięki któremu możemy zwiększyć zaangażowanie użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową.
    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?
    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?
    Wyszukiwarka Google to niezwykle rozbudowane narzędzie. Dowiedz się jakich komend użyć do wyszukiwania w Google.
    Jak generować leady dzięki SEO? Sprawdź, co musisz wiedzieć!
    Jak generować leady dzięki SEO? Sprawdź, co musisz wiedzieć!
    Pozyskiwanie leadów to nie bułka z masłem. Liczy się znajomość grupy docelowej i zaangażowanie w marketing. Jak wykorzystać w tym celu SEO?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.