Internetowa kampania reklamowa to obecnie jedno z najcenniejszych narzędzi marketingowych, jakie mają do dyspozycji przedsiębiorcy promujący swoje firmy w sieci. W wielu kwestiach przewyższa ona pozycjonowanie – choć nie sugerujemy, że należy porzucić optymalizację strony na rzecz płatnych linków. W marketingu zawsze warto działać wielowymiarowo, a także testować różne rozwiązania i następnie wykluczać te nierentowne.
Sprawdź, co to jest kampania reklamowa i czy powinieneś dodać ją do swojej strategii marketingowej.
Kampania reklamowa w internecie – czym jest i jakie daje możliwości?
Płatna kampania reklamowa to drugi, obok pozycjonowania stron, najpopularniejszy sposób na promowanie produktów oraz usług w sieci. Kampanią możemy nazwać reklamę lub grupę reklam, utworzoną i skonfigurowaną za pomocą specjalnego systemu. Komunikat reklamowy może przybierać formę sponsorowanego linku w wynikach wyszukiwania (będzie on oznaczony etykietą z napisem „Reklama”), baneru reklamowego, wideo czy karuzeli produktów.
Nadawca komunikatu decyduje o jego kreacji, treści, formacie i słowach kluczowych, na które będzie wyświetlany. Oprócz tego ustala on, w jakich miejscach ma pojawiać się reklama, kto ma być jej odbiorcą (np. ze względu na lokalizację, płeć, wiek, zainteresowania, akcje wykonane na stronie), a także, jak będzie wyglądało rozliczanie.
Najpopularniejszą metodą rozliczeniową jest PPC (Pay Per Click), czyli płatność za kliknięcie. Jako twórca reklamy płacisz konkretną stawkę za każdym razem, gdy użytkownik kliknie promowany link. Takie rozwiązanie pozwala zoptymalizować koszty, ponieważ kliknięcia w większości będą pochodzić od osób zainteresowanych promowanym produktem, usługą czy stroną.
Jeśli korzystasz z internetu na co dzień, wiele razy masz okazję natknąć się na kampanie promujące ofertę firmy. Żaden użytkownik nie „uchroni” się przed płatnymi reklamami, ponieważ pojawiają się one zarówno w wyszukiwarce Google, na popularnych stronach WWW, w serwisie YouTube, jak i w mediach społecznościowych. To oznacza, że taka forma marketingu ma naprawdę szeroki zasięg.
Największe zalety internetowych kampanii reklamowych:
- precyzyjne targetowanie,
- optymalizacja kosztów,
- natychmiastowa widoczność,
- krótka ścieżka od utworzenia reklamy do pozyskania klienta,
- możliwość realizowania wielu celów,
- łatwe mierzenie efektów,
- możliwość szybkiej modyfikacji reklamy,
- szeroki zasięg i wiele możliwości,
- możliwość promowania produktów, usług i wydarzeń.
Internetowe kampanie reklamowe – jakie są ich rodzaje?
Jak wygląda kampania reklamowa? Wszystko zależy od tego, w jakim systemie zostanie utworzona oraz jaki będzie jej format i cel. Najpopularniejsze systemy do tworzenia internetowych kampanii to obecnie:
Google Ads (dawniej Google AdWords)
Pozwala on wyświetlać reklamy m.in. w sieci wyszukiwania, czyli na stronie SERP (Search Engine Results Page). Tutaj sponsorowane i promowane przez Google linki wyświetlają się na samej górze lub na samym dole listy. Łatwo je rozpoznać, ponieważ oznaczone są wspomnianą wcześniej etykietą.
Drugim obszarem wyświetlania reklam jest Google Display Network (GDN), czyli globalna sieć reklamowa, do której należą ponad 2 miliony zewnętrznych serwisów (np. Wirtualna Polska, Onet, YouTube). W tym przypadku wybór rodzaju i formatu reklamy jest znacznie szerszy.
Dostępne formaty kampanii Google Ads:
- reklamy tekstowe,
- reklamy displayowe,
- reklamy wideo,
- reklamy produktowe,
- reklamy aplikacji,
- reklamy „tylko połączenia”.
Facebook Ads
Zasady tworzenia kampanii reklamowej w systemie Facebooka są podobne do obowiązujących w Google Ads. Tutaj również twórca reklamy ma pełną kontrolę nad tym, jak będzie ona wyglądała i do kogo będzie kierowana. Różnicą jest obszar wyświetlania reklam – system Facebooka pozwala na wyświetlanie ich na samym portalu, a także na Instagramie, Messengerze oraz w Audience Network, czyli na zewnętrznych stronach i w aplikacjach należących do sieci reklamowej Facebooka.
Jakie cele może mieć kampania reklamowa?
Jeśli chcesz promować swoją ofertę za pomocą systemu Google lub systemów w mediach społecznościowych, musisz wiedzieć, jaki cel ma mieć Twoja kampania reklamowa. Na czym polega dobieranie celu i dlaczego jest to takie ważne?
Otóż chodzi o to, abyś wiedział, co konkretnie chcesz osiągnąć. Inaczej powinna wyglądać wizerunkowa kampania reklamowa i inaczej ta nastawiona na generowanie konwersji. Warto wspomnieć, że w Google Ads i Facebook Ads do każdego celu kampanii przypisane są konkretne formaty reklam. To oznacza, że systemy te sugerują nam, jaka reklama będzie najlepsza dla osiągnięcia konkretnego rezultatu, a także podpowiadają, które funkcje zwiększą skuteczność działań.
Oprócz tego określenie celu jest istotne dla mierzenia efektów – jeśli go znasz, wiesz, jakie wskaźniki musisz monitorować, aby analiza skuteczności miała sens.
Główne cele internetowych kampanii reklamowych to:
- zwiększenie sprzedaży,
- zwiększenie ruchu na stronie,
- pozyskanie leadów,
- zwiększenie świadomości marki,
- budowanie wizerunku.
Wiesz już, co to kampania reklamowa, na czym polega. Teraz możesz zdecydować, czy taka forma marketingu sprawdzi się w przypadku Twojej działalności.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!