Zapytaj o ofertę
Wady i zalety reklamy internetowej i reklamy telewizyjnej
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Wady i zalety reklamy internetowej i reklamy telewizyjnej

Wady i zalety reklamy internetowej i reklamy telewizyjnej

5 min. czytania

Prowadzący biznes zastanawiają się, w jakim miejscu i za pośrednictwem jakich narzędzi promocja oferowanych przez nich usług będzie najbardziej efektywna. Istnieje wachlarz możliwości. Skupimy się jednak na dwóch formach reklamy, jednocześnie podkreślając minusy wyboru każdej z nich. W zestawieniu pojawiły się reklama telewizyjna versus reklama internetowa. Która z nich okaże się lepszą opcją dla przedsiębiorcy dążącego do zaistnienia w świadomości konsumenckiej? Jakich korzyści i minusów należy spodziewać się po wybranych rozwiązaniach? Przekonaj się sam, przeczytaj nasz artykuł i wybierz najlepszą marketingową taktykę dla własnej marki!

Czym wyróżnia się reklama telewizyjna?

Choć wielu młodych ludzi zarzeka się, że odchodzi od środka masowego przekazu, jakim jest telewizja, nie zmienia to faktu, że reklama w TV jest wciąż chętnie wykorzystywanym narzędziem promocyjnym wśród biznesmenów. W oczekiwaniu na ulubiony serial towarzyszy nam blok reklamowy, który zazwyczaj trwa pół minuty. Jakie wady i zalety niesie za sobą promowanie za pomocą tradycyjnego nośnika?

Argumenty “za” przekazem reklamowym w TV

Decydując się na przekazy reklamowe w telewizji, mamy niejako wpływ na modelowanie pewnych zachowań oraz bieżących trendów. Docieramy z komunikatem promocyjnym w najbardziej odległe miejsca. Choć reklama w tym środku masowego przekazu gwarantuje niższe koszty dotarcia do jednego odbiorcy, to ze względu na dużą skalę wciąż klasyfikowana jest do najbardziej kosztownych nośników przekazów promocyjnych. Ponadto ma to do siebie, że pozostaje na dłużej w świadomości konsumenta określonego produktu.

Argumenty “przeciw” reklamie w telewizji

Choć zalety mogą początkowo kusić, nie można pozostawać obojętnym wobec listy wad. Jedną z nich są wysokie koszty w związku z produkcją danego materiału promocyjnego. Wliczymy w nie wkład osób odpowiedzialnych za oprawę wizualną, ścieżkę dźwiękową oraz scenariusz, a także emisję. Jeśli stawiasz dopiero pierwsze kroki w budowaniu rozpoznawalnej marki, a Twój budżet jest dość uszczuplony, to inwestycja w tę formę promocji może okazać się strzałem w kolano. Co więcej, audytorium spostrzega nadmierną ilość przekazów telewizyjnych i coraz częściej czuje się poirytowana. Na niekorzyść działa także czas emisji, ograniczony do 30 sekund. Niestety, przeszkody są widoczne także w pomiarze efektywności i realnego zasięgu bloku reklamowego.

Czego możesz spodziewać się po reklamie w sieci?

Płynnie przechodząc do wirtualnego świata, warto zaznaczyć, że reklama w Internecie to wciąż prężnie rozwijający się segment. Ze względu na niestandardowy charakter promocji wymaga od przedsiębiorcy pewnego zasobu umiejętności, ponieważ nieefektywnie jej skonstruowanie może wygenerować straty w postaci nieprzychylnych opinii ze strony internautów. Jakie argumenty przemawiają za wdrożeniem strategii reklamowej w świecie Internetu, a co może odstraszyć biznesmena promującego swoją działalność w sieci? Sprawdźmy to!

Reklama internetowa na “TAK”

Konsument może zapoznać się z daną ofertą firmy w każdej chwili, ponieważ nie ma konkretnie określonego czasu emisji, jak ma to miejsce w przypadku przekazów telewizyjnych. Jednocześnie to również gwarancja dużej dowolności w tworzeniu wpisów na blogi czy upowszechnianiu materiałów audiowizualnych na różnych kanałach. Atutem jest również zasięg, ponieważ jako reklamodawca możesz dotrzeć do wielu grup odbiorców niezależnie od ich miejsca zamieszkania. To tańsza alternatywa względem reklamy telewizyjnej, dlatego warto postawić na opracowanie odpowiedniej strategii i jej wdrożenie. Plusem jest możliwość uzyskania feedbacku od odbiorcy, co jest praktycznie niemożliwe w przypadku promocji w tradycyjnych środkach masowego przekazu. Nie od dziś wiadomo, że dobra relacja z konsumentem to fundament biznesu.

Jakich jeszcze korzyści możesz spodziewać się po promocji w sieci? Z pewnością długookresowości trwania kampanii i precyzyjnych komunikatów trafiających do określonego targetu. Taką możliwość oferuje reklama Google AdWords, której potencjał wykorzystuje się w celach remarketingowych.

Czy są wady tworzonych komunikatów promocyjnych w sieci?

Każde rozwiązanie ma jakieś słabe strony. Wadą reklam internetowych jest ich skrótowy sposób przedstawienia danej oferty. Nadmiar materiałów promocyjnych może również sprawić, że Twoje produkty bądź usługi nie zostaną wyeksponowane w wystarczający sposób, a tym samym znikną w odmętach Internetu. Musisz liczyć się z grupą branżowych rywali w wirtualnym świecie, a to wymaga skrupulatnych, dokładnych analiz rynkowych oraz systematycznego przeprowadzania zmian.

Informujemy także tych, którzy wykazują się dużą dozą niecierpliwości – na wiele efektów reklamowych możesz czekać nawet kilka miesięcy, np. rezultaty w kampanii SEO.

Kto wygrywa pojedynek: reklama telewizyjna czy internetowa?

Decydując się na promocję swojej oferty, powinieneś wziąć pod uwagę przede wszystkim celowość prowadzonych działań. Jeżeli dysponujesz pokaźnym budżetem i dążysz do stworzenia sporych zasięgów, możesz oprzeć swoje działania na reklamie telewizyjnej. Promowanie się w sieci pozwoli dokładniej dotrzeć do konsumentów, którzy wpisują się w założony target. To również dobry pomysł przy organizowaniu kampanii z nieco mniejszym wkładem finansowym.

Dobrym pomysłem (jeżeli masz na to odpowiednie środki finansowe) jest połączeniu tych dwóch form promocji. Wszystko jednak zależy od grupy odbiorców, finansów oraz biznesowych zamiarów względem prowadzonej działalności.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami SEO.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    W jaki sposób technologie AR i VR wpływają na sprzedaż internetową?
    W jaki sposób technologie AR i VR wpływają na sprzedaż internetową?
    Prowadzisz sklep internetowy? Poszukujesz innowacji? Wirtualna rzeczywistość to coś dla Ciebie! Koniecznie czytaj dalej.
    Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?
    Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?
    Na czym polega marketing mobilny? Czy warto wdrożyć go do swojej strategii? Nasz artykuł rozwieje Twoje wątpliwości!
    Cybersquatting – czym jest piractwo domen i jak skutecznie z nim walczyć?
    Cybersquatting – czym jest piractwo domen i jak skutecznie z nim walczyć?
    Strona internetowa jako zasób cenniejszy niż złoto, czyli wszystko to, co powinieneś wiedzieć o piractwie domen w Polsce.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.