Zapytaj o ofertę

Wady i zalety reklamy internetowej i reklamy telewizyjnej

5 min czytania
Wady i zalety reklamy internetowej i reklamy telewizyjnej
Kategoria Marketing

Prowadzący biznes zastanawiają się, w jakim miejscu i za pośrednictwem jakich narzędzi promocja oferowanych przez nich usług będzie najbardziej efektywna. Istnieje wachlarz możliwości. Skupimy się jednak na dwóch formach reklamy, jednocześnie podkreślając minusy wyboru każdej z nich. W zestawieniu pojawiły się reklama telewizyjna versus reklama internetowa. Która z nich okaże się lepszą opcją dla przedsiębiorcy dążącego do zaistnienia w świadomości konsumenckiej? Jakich korzyści i minusów należy spodziewać się po wybranych rozwiązaniach? Przekonaj się sam, przeczytaj nasz artykuł i wybierz najlepszą marketingową taktykę dla własnej marki!

Spis treści:

Czym wyróżnia się reklama telewizyjna?

Choć wielu młodych ludzi zarzeka się, że odchodzi od środka masowego przekazu, jakim jest telewizja, nie zmienia to faktu, że reklama w TV jest wciąż chętnie wykorzystywanym narzędziem promocyjnym wśród biznesmenów. W oczekiwaniu na ulubiony serial towarzyszy nam blok reklamowy, który zazwyczaj trwa pół minuty. Jakie wady i zalety niesie za sobą promowanie za pomocą tradycyjnego nośnika?

Argumenty “za” przekazem reklamowym w TV

Decydując się na przekazy reklamowe w telewizji, mamy niejako wpływ na modelowanie pewnych zachowań oraz bieżących trendów. Docieramy z komunikatem promocyjnym w najbardziej odległe miejsca. Choć reklama w tym środku masowego przekazu gwarantuje niższe koszty dotarcia do jednego odbiorcy, to ze względu na dużą skalę wciąż klasyfikowana jest do najbardziej kosztownych nośników przekazów promocyjnych. Ponadto ma to do siebie, że pozostaje na dłużej w świadomości konsumenta określonego produktu.

Argumenty “przeciw” reklamie w telewizji

Choć zalety mogą początkowo kusić, nie można pozostawać obojętnym wobec listy wad. Jedną z nich są wysokie koszty w związku z produkcją danego materiału promocyjnego. Wliczymy w nie wkład osób odpowiedzialnych za oprawę wizualną, ścieżkę dźwiękową oraz scenariusz, a także emisję. Jeśli stawiasz dopiero pierwsze kroki w budowaniu rozpoznawalnej marki, a Twój budżet jest dość uszczuplony, to inwestycja w tę formę promocji może okazać się strzałem w kolano. Co więcej, audytorium spostrzega nadmierną ilość przekazów telewizyjnych i coraz częściej czuje się poirytowana. Na niekorzyść działa także czas emisji, ograniczony do 30 sekund. Niestety, przeszkody są widoczne także w pomiarze efektywności i realnego zasięgu bloku reklamowego.

Czego możesz spodziewać się po reklamie w sieci?

Płynnie przechodząc do wirtualnego świata, warto zaznaczyć, że reklama w Internecie to wciąż prężnie rozwijający się segment. Ze względu na niestandardowy charakter promocji wymaga od przedsiębiorcy pewnego zasobu umiejętności, ponieważ nieefektywnie jej skonstruowanie może wygenerować straty w postaci nieprzychylnych opinii ze strony internautów. Jakie argumenty przemawiają za wdrożeniem strategii reklamowej w świecie Internetu, a co może odstraszyć biznesmena promującego swoją działalność w sieci? Sprawdźmy to!

Reklama internetowa na “TAK”

Konsument może zapoznać się z daną ofertą firmy w każdej chwili, ponieważ nie ma konkretnie określonego czasu emisji, jak ma to miejsce w przypadku przekazów telewizyjnych. Jednocześnie to również gwarancja dużej dowolności w tworzeniu wpisów na blogi czy upowszechnianiu materiałów audiowizualnych na różnych kanałach. Atutem jest również zasięg, ponieważ jako reklamodawca możesz dotrzeć do wielu grup odbiorców niezależnie od ich miejsca zamieszkania. To tańsza alternatywa względem reklamy telewizyjnej, dlatego warto postawić na opracowanie odpowiedniej strategii i jej wdrożenie. Plusem jest możliwość uzyskania feedbacku od odbiorcy, co jest praktycznie niemożliwe w przypadku promocji w tradycyjnych środkach masowego przekazu. Nie od dziś wiadomo, że dobra relacja z konsumentem to fundament biznesu.

Jakich jeszcze korzyści możesz spodziewać się po promocji w sieci? Z pewnością długookresowości trwania kampanii i precyzyjnych komunikatów trafiających do określonego targetu. Taką możliwość oferuje reklama Google AdWords, której potencjał wykorzystuje się w celach remarketingowych.

Czy są wady tworzonych komunikatów promocyjnych w sieci?

Każde rozwiązanie ma jakieś słabe strony. Wadą reklam internetowych jest ich skrótowy sposób przedstawienia danej oferty. Nadmiar materiałów promocyjnych może również sprawić, że Twoje produkty bądź usługi nie zostaną wyeksponowane w wystarczający sposób, a tym samym znikną w odmętach Internetu. Musisz liczyć się z grupą branżowych rywali w wirtualnym świecie, a to wymaga skrupulatnych, dokładnych analiz rynkowych oraz systematycznego przeprowadzania zmian.

Informujemy także tych, którzy wykazują się dużą dozą niecierpliwości – na wiele efektów reklamowych możesz czekać nawet kilka miesięcy, np. rezultaty w kampanii SEO.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Kto wygrywa pojedynek: reklama telewizyjna czy internetowa?

Decydując się na promocję swojej oferty, powinieneś wziąć pod uwagę przede wszystkim celowość prowadzonych działań. Jeżeli dysponujesz pokaźnym budżetem i dążysz do stworzenia sporych zasięgów, możesz oprzeć swoje działania na reklamie telewizyjnej. Promowanie się w sieci pozwoli dokładniej dotrzeć do konsumentów, którzy wpisują się w założony target. To również dobry pomysł przy organizowaniu kampanii z nieco mniejszym wkładem finansowym.

Dobrym pomysłem (jeżeli masz na to odpowiednie środki finansowe) jest połączeniu tych dwóch form promocji. Wszystko jednak zależy od grupy odbiorców, finansów oraz biznesowych zamiarów względem prowadzonej działalności.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami SEO.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 10

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

InPost skasował sasina, czyli o polityce na firmowych social mediach
InPost skasował sasina, czyli o polityce na firmowych social mediach
Co można, a czego nie można markom w social mediach? I kto w ogóle o tym decyduje? Sprawdź nasze case study największych internetowych afer ostatnich miesięcy.
Marketing mix – czym jest?
Marketing mix – czym jest?
Zastanawiasz się, od czego zacząć przy planowaniu kampanii marketingowej? Na pojęcie marketing mix składa się kilka koncepcji, które mogą skutecznie wpłynąć na wizerunek Twojej firmy. Czytaj dalej.
Budowanie wizerunku firmy w Internecie
Budowanie wizerunku firmy w Internecie
Wizerunek marki nierzadko okazuje się ważniejszy niż cena produktu. Warto więc wiedzieć, jak zadbać o swój obraz w sieci i zbudować relacje z odbiorcami.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę