Zapytaj o ofertę
Jak prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads?

Jak prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads?

5 min. czytania

Google Ads jest obecnie jednym z najlepszych, najbardziej wydajnych i skutecznych platform reklamy internetowej. Nie bez powodu Google jest najczęściej używaną wyszukiwarką w internecie.

Reklamy w Google Ads działają jako PPC, czyli reklamy typu płatność za kliknięcie, co oznacza, że ​​reklamodawca płaci tylko wtedy, kiedy użytkownik kliknie bezpośrednio w reklamę. Dzięki Google Ads istnieje możliwość wyboru odpowiednich słów kluczowych, na które planujesz kierować swoje reklamy. Jednak zanim przejdziesz do działania, musisz upewnić się, że odpowiednio optymalizujesz Google Ads pod kątem maksymalnej skuteczności i minimalnych kosztów.

W tym artykule postanowiliśmy podzielić się kilkoma wskazówkami, które pomogą Ci prawidłowo zoptymalizować działania w Google Ads.

Wskazówki, które pomogą Ci zoptymalizować Google Ads

  1. Skorzystaj ze sztucznej inteligencji Google

Google jest znany jako jedna z najbardziej innowacyjnych i przyszłościowych firm. Nie powinno więc być zaskakujące, że przez tyle lat udoskonaliła sztuczną inteligencję tak, iż jest ona obecnie na bardzo wysokim poziomie. Podczas ustalania stawek w Google Ads również wykorzystuje się możliwości sztucznej inteligencji. Jak sama nazwa wskazuje, inteligentne określanie stawek sprawia, że ustalanie stawek w Google Ads staje się łatwiejsze.

Nowe ustawienia pozwalają Google zmieniać stawki, kiedy zobaczy na danej stronie wzrost konwersji. Chodzi o to, że określasz, co ma zrobić Twoja kampania reklamowa, a program używa inteligentnego określania stawek, aby osiągnąć konkretne cele w ramach Twojego budżetu i przy niewielkim lub zerowym wysiłku z Twojej strony.

Opracowanie takiej strategii zajmuje mniej czasu, ponieważ reklamodawca ufa inteligentnemu algorytmowi, który pomaga zoptymalizować stawki na podstawie wartości lub liczby wybranych danych.

  1. Zacznij tworzyć reklamy wideo

Okazuje się, że reklama wideo w Google może przynieść wysoką pozycję w rankingu SERP. Obecnie większość użytkowników woli oglądać angażujące filmy na YouTube niż czytać zbyt długie artykuły w sieci. Dzięki reklamom w Google Ads masz możliwość reklamowania się w serwisach YouTube, czyli drugiej co do wielkości wyszukiwarce na świecie. Ludzie często zapominają, że YouTube jest uważany za wyszukiwarkę, ale dzięki reklamom wideo w tym miejscu możesz zapewnić widzom pełne wprowadzenie do Twojej firmy. Reklamy te mogą być pokazywane przed, w trakcie lub nawet po filmie.

Główną zaletą reklam wideo na portalu YouTube jest ich cena, ponieważ to jedna z najtańszych platform reklamowych na świecie. Ponadto płacisz za reklamę dopiero wtedy, gdy zostanie ona obejrzana przez użytkownika. Jeśli kliknie on „Pomiń reklamę” lub wyłączy odtwarzanie reklam wideo, nie zostaniesz obciążony opłatą. Jest to korzystne rozwiązanie, ponieważ bez wydawania pieniędzy Twoja reklama będzie wzbudzać świadomość marki, a firma zostanie zauważona.

YouTube, podobnie jak Facebook, oferuje szeroki wybór grupy docelowych odbiorców, ale współpracuje on z Google Ads, dzięki czemu możesz kreować pełne wrażenia użytkowników wokół swojej reklamy. Google Ads dysponuje wieloma przydatnymi narzędziami związanymi z reklamą wideo.

Pamiętaj, że reklama wideo w sieci jest szybkim i łatwym sposobem na zwiększenie świadomości marki i przyciągnięcie uwagi odbiorców. Reklamy te są korzystne, ponieważ nie zabierają użytkownikowi zbyt wiele czasu, ale dostarczają informacji o Twoim produkcie lub firmie i wzbudzają pozytywne wrażenie odbiorców.

  1. Śledź na bieżąco wyniki swojej kampanii reklamowej

Jeżeli chcesz osiągnąć konwersję i generować większy ruch na stronie, musisz śledzić na bieżąco swoje wyniki z kampanii reklamowej Google Ads. Powinieneś pomyśleć nad stworzeniem bieżącego arkusza kalkulacyjnego, który będzie śledził wyświetlenia, kliknięcia i konwersje. Dzięki Google Ads możesz uzyskać szczegółowy widok danych. Ich znajomość pozwala na natychmiastową modyfikację, aby wykorzystać zmieniające się trendy lub taktyki, które nie są tak skuteczne, jak oczekiwałeś. Pomoże Ci to porównać koszty reklamy wraz z ich przychodami.

Google Ads i analiza jego działań pozwoli odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Które słowa kluczowe przyciągają największą liczbę użytkowników?
  • Jaki jest Twój wynik jakości w Google Ads?
  • Jak wypada Twój współczynnik ROI w Google Ads w porównaniu z innymi platformami reklamowymi?

Dokładne mierzenie skuteczności reklam typu PPC ma kluczowe znaczenie dla podejmowania właściwych decyzji dotyczących tego, na czym warto się skoncentrować oraz jakie obszary należy poprawić.

  1. Wyszukiwanie mobilne i głosowe

Coraz więcej osób korzysta z wyszukiwania głosowego na urządzeniach mobilnych. Chociaż liczba osób korzystających z komputerów stacjonarnych lub laptopów do wyszukiwania informacji nadal nie spada, to jednak wyszukiwanie mobilne jest obecnie najpopularniejszą opcją. W tym przypadku potrzeba więcej wysiłku, aby zoptymalizować reklamy pod kątem wyszukiwanych haseł.

Od 2016 roku mobilność wyprzedziła komputery stacjonarne, przez co koncentracja na reklamach mobilnych jest większa niż kiedykolwiek.

Wyszukiwanie głosowe idzie w parze z trendem wyszukiwania mobilnego. Ludzie szukają różnych przedmiotów i informacji w określony sposób na komputerach i w zupełnie inny za pomocą wyszukiwania mobilnego. Dzieje się tak dlatego, że sposób, w jaki mówimy, różni się od sposobu, w jaki piszemy. Należy wziąć to pod uwagę podczas optymalizacji reklam pod kątem wyszukiwania głosowego.

Pamiętaj, że Google Ads pozwala Ci dowiedzieć się, jakich słów kluczowych używają Twoi potencjalni klienci. Możesz wykorzystać te informacje do lepszego kierowania kampanii wyszukiwania głosowego.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki przydadzą Ci się w przyszłości. Pamiętaj, że aby prawidłowo przeprowadzić optymalizację Google Ads najpierw musisz zrozumieć jego ideę. Postępuj zgodnie z powyższymi sugestiami, a w krótkim czasie Twoje kampanie reklamowe przyczynią się do wzrostu ruchu w witrynie i zwiększenia liczby konwersji.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jakie typy kampanii reklamowych możemy wyróżnić w Google Ads?
    Jakie typy kampanii reklamowych możemy wyróżnić w Google Ads?
    Google Ads cieszy się dużym zainteresowaniem ze względu na jego szerokie możliwości. Sprawdź, jakie typy kampanii i rodzaje reklam oferuje ten system.
    Kampania Discovery Google Ads
    Kampania Discovery Google Ads
    Kampania Discovery Google Ads to nietypowy sposób na dotarcie do nowych użytkowników oraz na remarketing. Czym jest taka forma reklamy i czy się sprawdza?
    Google Merchant Center co to?
    Google Merchant Center co to?
    Google Merchant Center (GMC) to bezpłatna usługa, która pomaga sprzedawcom zwiększyć sprzedaż online. Jak działa i dlaczego warto z niej korzystać?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.