Zapytaj o ofertę
Czym zajmuje się agencja marketingowa?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym zajmuje się agencja marketingowa?

Czym zajmuje się agencja marketingowa?

6 min. czytania

Z pomocy agencji marketingowych korzystają zarówno małe, jak i duże biznesy. Bez ich wsparcia coraz trudniej uzyskać satysfakcjonujące efekty sprzedażowe oraz popularność na bardzo konkurencyjnym rynku. Ważne jest więc, aby wiedzieć, jakie działania realizują specjaliści i dlaczego warto podjąć taką współpracę.

Agencja marketingowa – czym jest?

Agencja marketingowa to organizacja zajmująca się tworzeniem kampanii reklamowych dla swoich klientów. Odpowiada za promowanie, reklamowanie i analizowanie efektywności sprzedaży produktów czy usług.

Na dynamiczny wzrost popularności agencji marketingowych wpłynęła przede wszystkim duża konkurencyjność współczesnego rynku. Istotnym determinantem tego zjawiska jest też dynamiczny wzrost oczekiwań konsumentów. W takim środowisku coraz trudniej promować swoje usługi, osiągając przy tym satysfakcjonujące efekty. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z pomocy profesjonalnych agencji marketingowych.

Zobacz również
Jak założyć dobrą agencję marketingową?
Jak założyć dobrą agencję marketingową?

W skład takiej organizacji wchodzi wielu specjalistów z różnych branż. Są to między innymi graficy, programiści, handlowcy, copywriterzy oraz analitycy. Dzięki ich wsparciu nawet najmniejsze firmy mają szansę na sukces w swojej dziedzinie.

Jakie działania realizuje agencja marketingowa?

Każda agencja marketingowa jest inna i świadczy inne usługi. Może specjalizować się w marketingu internetowym, działalności w mediach społecznościowych czy tradycyjnych środkach reklamy. Ważne jest więc, aby wybrać agencję oferującą usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb danej firmy. Można jednak wyróżnić kilka uniwersalnych działań, jakie znajdują się w ofercie niemal każdej organizacji reklamowej.

Badanie rynku

Jedną z najważniejszych usług świadczonych przez agencję marketingową jest kompleksowe badanie rynku docelowego. Specjaliści wykorzystują wówczas różnego rodzaju metody badawcze oraz narzędzia, dzięki którym zdobywają informacje o potrzebach, oczekiwaniach, preferencjach i zainteresowaniach potencjalnych klientów.

Agencja marketingowa analizuje ponadto działania konkurencji. Dzięki danym na temat narzędzi wykorzystywanych przez branżowych rywali klienta znacznie łatwiej opracować skuteczny plan działania i uniknąć wszelkich błędów.

Tworzenie strategii

W ramach współpracy agencja tworzy szczegółową strategię marketingową. Na podstawie celów danego przedsiębiorstwa, oczekiwań klientów oraz aktualnej sytuacji na rynku specjaliści identyfikują najlepsze narzędzia i środki, dzięki którym marka zdobędzie nowych klientów i osiągnie satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Warto zaznaczyć, że eksperci nie tylko wdrażają skuteczne działania reklamowe, ale też na bieżąco śledzą ich efektywność.

Social media marketing

Media społecznościowe mają niemal nieograniczony potencjał marketingowy. Wiele agencji reklamowych wykorzystuje więc popularne serwisy, takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok, w strategiach budowanych dla swoich klientów. Specjaliści uwzględniają wówczas oczekiwania danych społeczności oraz zajmują się publikacją angażujących treści.

Wpis sponsorowany facebook Źródło: facebook.com

SEO

SEO (Search Engine Optimization) to działania mające na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google oraz użyteczności serwisu. Jako że coraz więcej marek decyduje się na prowadzenie działalności online, popularność zyskuje pozycjonowanie stron. Profesjonalne agencje SEO przeprowadzają więc dokładne badania i wdrażają techniki, dzięki którym serwisy klientów są lepiej widoczne w wyszukiwarce Google.

Content marketing

Treść jest bezpośrednim nośnikiem przekazu reklamowego. Do nadrzędnych zadań agencji marketingowej należy więc stworzenie angażującego, oryginalnego contentu, który podkreśli profesjonalizm danej marki i zachęci klientów do zakupu. Specjaliści, korzystając z określonych narzędzi, takich jak Google Trends czy Keyword Tool, identyfikują wówczas skuteczne słowa kluczowe, dzięki którym przekaz dociera do potencjalnych klientów i skłania ich do odwiedzenia strony internetowej.

Google Ads

Kampania Google Ads polega na planowaniu i publikowaniu płatnych reklam w wyszukiwarce. Reklamodawca płaci wówczas za każdym razem, kiedy użytkownik kliknie daną reklamę. Zadaniem agencji marketingowej jest wówczas przeprowadzenie szczegółowych badań, identyfikacja skutecznych fraz kluczowych oraz opracowanie ofert zachęcających konsumentów do odwiedzenia sklepu internetowego i dokonania zakupu.

Reklama diety pudełkowej w wynikach wyszukiwania Źródło: Screen wyników wyszukiwania

Dlaczego warto skorzystać z pomocy specjalistów?

Istnieje wiele zalet współpracy z agencją marketingową. Jedną z najważniejszych jest oszczędność czasu. Szeroka wiedza i doświadczenie w branży pozwalają specjalistom wykorzystywać wyłącznie sprawdzone oraz skuteczne techniki reklamowe, dzięki którym pierwsze efekty pojawiają się znacznie szybciej. Eksperci potrafią ponadto opracować kompleksową strategię uwzględniającą wiele kanałów marketingowych. Pracownicy takiej organizacji wykorzystują specjalistyczne narzędzia i innowacyjne techniki, dzięki którym mogą sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających konsumentów.

Najbardziej zachęcającymi zaletami do podjęcia takiej współpracy są jednak spektakularne efekty kampanii marketingowej. Oto najważniejsze z nich:

  • większy ruch na stronie internetowej,
  • lepsze wyniki sprzedażowe,
  • wyższy współczynnik konwersji,
  • większa świadomość marki w sieci,
  • lepszy wizerunek marki w branży,
  • stałe rozszerzanie działalności,
  • budowanie trwałych relacji z konsumentami.

Dzięki takiej współpracy lepiej zrozumiesz potrzeby swoich klientów, co pozwoli Ci stworzyć spersonalizowaną ofertę, która skutecznie zachęci ich do zakupu.

Cechy dobrej agencji SEO, czyli jak wybrać najlepszy zespół?

Branża marketingowa nieustannie się rozwija. Na rynku dostępnych jest wiele agencji marketingowych świadczących usługi z przeróżnych dziedzin. Coraz trudniej więc zidentyfikować skuteczną organizację, która wesprze Twoją firmę w działalności sprzedażowej. Przedstawiamy więc kilka najważniejszych aspektów, na które warto zwrócić uwagę, aby dokonać właściwego wyboru.

  • Autentyczność – zwróć uwagę na wiarygodność danej agencji i świadczonych przez nią usług.
  • Opinie – zapoznaj się z opiniami na temat danej agencji, na podstawie których łatwiej będzie Ci określić jej skuteczność.
  • Transparentność – pamiętaj, że dobra agencja marketingowa nie ukrywa realizowanych działań.
  • Kompleksowość – zbadaj zakres świadczonych usług i ustal, czy odpowiadają one celom Twojego biznesu.
  • Doświadczenie – ustal, czy dana agencja miała już do czynienia z firmami działającymi w Twojej branży.

Jak widać, wybór agencji marketingowej nie należy do najłatwiejszych zadań. Niemniej jednak warto poświęcić nieco czasu na dokładną analizę ofert poszczególnych organizacji. W ten sposób zidentyfikujesz zespół, dzięki któremu zdobycie nowych klientów i zwiększanie sprzedaży będzie łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Powiększone zdjęcie
    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Network marketing – na czym polega?
    Network marketing – na czym polega?
    Network marketing dla wielu osób wydaje się już historią. Czy wiesz jednak, na czym polega i jakie ma zalety? W tym artykule poznasz szczegóły!
    Marketing relacji – czyli jak zbudować zaufanie wśród klientów?
    Marketing relacji – czyli jak zbudować zaufanie wśród klientów?
    Nigdy wcześniej nie słyszałeś o marketingu relacji? A może obił Ci się o uszy ten termin, ale nie wiesz, jak się do niego zabrać? Przeczytaj!
    Czego potrzebuje klient? Dowiedz się, jak spełnić jego oczekiwania
    Czego potrzebuje klient? Dowiedz się, jak spełnić jego oczekiwania
    Klient nasz pan? Poznaj potrzeby i oczekiwania swoich odbiorców. Zdobądź ich zaufanie, popraw swój wizerunek i generuj zyski. Podpowiadamy, jak to zrobić.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.