Zapytaj o ofertę

Jak wybrać najlepszą firmę marketingu internetowego?

6 min czytania
Jak wybrać najlepszą firmę marketingu internetowego?
Kategoria Pozycjonowanie

Obecnie mało osób podejmuje się działań na własną rękę, aby dobrze pozycjonować swoją stronę internetową. Firmy zwracają się teraz do doświadczonych ekspertów. Powierzają im zadania różnego rodzaju, na które sami nie mają czasu.

Na rynku aktualnie jest bardzo dużo firm pozycjonerskich, więc jak wybrać tą najlepszą? Może to wydawać się dosyć trudne, ponieważ wszyscy uważają siebie za profesjonalistów. Dlatego, jak poznać, że to akurat ta konkretna mówi prawdę? W tym artykule postaramy się wyjaśnić Ci pewne różnice oraz jak dokonać właściwego wyboru firmy.

Spis treści:

Najważniejsze pytania, które powinieneś zadać firmie marketingu internetowego

Pamiętaj, że SEO idzie w parze z marketingiem, dlatego powinno się połączyć siły, aby stworzyć dobrą strategię! Jeśli jesteś już rozwiniętą firmą o bardzo dużych zasięgach, to małe firmy marketingu internetowego mogą sobie nie poradzić z Twoimi wymaganiami.

Dobra firma powinna mieć pomysły na wyszukane strategie i wymagania Twojej firmy. Powinni mieć unikalne podejście do Ciebie i Twojej marki. Po prostu musi mieć to coś. Dlatego, zanim wybierzesz odpowiednią dla swojej firmy agencję marketingową, to zadać firmie poniższe pytania:

  1. W jaki sposób możecie poprawić moją pozycję w wynikach wyszukiwania? Celem tego pytania jest to, czy potrafią wyjaśnić swoje metody działania. Profesjonalna firma SEO z łatwością poinformuje Cię o każdym procesie, który może mieć miejsce w trakcie umowy. Unikaj tych firm, które unikają kontaktu i nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie.Zastanów się, czy firma wspomniała Ci o samym pozycjonowaniu, słowach kluczowych, optymalizacji, czy backlinkach. Jeśli miało to miejsce, to z pewnością wiesz, że jest to właściwa firma, której możesz zaufać!
  2. Czy możecie zagwarantować mi wysoką pozycję w rankingu?Z pewnością odpowiedzią, którą chciałbyś usłyszeć w tym momencie jest “tak”, jednak po prostu nie jest możliwe zagwarantowanie tak ważnej i pożądanej kwestii przez wszystkich. Jeżeli firma marketingu internetowego odpowie CI, że z pewnością tak się stanie, od razu z nich zrezygnuj. Żadna dobra firma nie zagwarantuje Ci tego.Istnieje wiele zmiennych czynników, które wpływają na pozycję Twojej firmy w wynikach wyszukiwania, np. lokalizacja, czy historia wyszukiwania danej osoby. Musisz wiedzieć, że SEO nie jest stabilne i proste do osiągnięcia.

    Z pewnością dobra firma poinformuje Cię o zagrożeniach i jakich wyników możesz się spodziewać oraz do czego będziemy mierzyć w przyszłości.

  3. Kiedy dostanę raport z pozytywnymi wynikami?Pamiętaj, że dobre SEO wymaga odpowiedniej ilości czasu. Dobra firma będzie wiedziała, że możliwe efekty widoczne są dopiero po około 3-6 miesiącach od rozpoczęcia działania.Żadna firma nie jest w stanie zagwarantować CI konkretnego czasu, w którym osiągniesz zyski i zobaczysz pozytywne wyniki.

    Jeżeli nie chcesz czekać tak długo na wyniki, poproś ekspertów o to, aby wysłali Ci co miesiąc raport zbiorczy do przejrzenia wyników. Nie proś o wysyłanie ich co tydzień lub co dwa, ponieważ może to nie mieć żadnego sensu, a tylko straci się niezbędny czas na konkretne działanie.

  4. W jakiej formie mogę otrzymywać raporty z postępami?Musisz upewnić się, że firma ma odpowiednią metodę raportowania swoich postępów i poproś o obejrzenie przykładowego raportu stworzonego dla innego klienta. Pozwoli Ci to zobaczyć pewny zarys, jak będzie układała się dalsza współpraca. Z pewnością wystrzegaj się firm, które nie są w stanie pokazać Ci tego, w jaki sposób raportują swoje działania.
  5. W jaki sposób posługujecie się backlinkami?
    Backlinki to jedna z taktyk stosowanych w SEO. Polega na umieszczaniu linków w treściach na stronie i odsyłania części do innych podstron. Niektóre wyrażenia w artykule naprawdę można zastosować do innych odnośników w Twojej witrynie lub odnosić się do innej zupełnie strony WWW.Celem backlinków jest uzyskanie linków wysokiej jakości z autorytatywnych witryn, dlatego tak ważne jest, aby sprawdzać, czy linki są umieszczone poprawnie i nie generują niepotrzebnego spamu. Jeśli usłyszysz od firmy marketingu internetowego, że dostarczy Ci ona tysiące linków w ciągu kilku dni, czy tygodni, to w rzeczywistości nie będą one wartościowe i dobre. Na dłuższą metę może to zaszkodzić Twojej stronie internetowej.Pamiętaj, że dobra firma skupi się na budowaniu wysokiej jakości backlinków. Będzie to wymagało trochę więcej pracy i zaangażowania, ale z pewnością będzie warto!

    Jeśli firma marketingowa nie potrafi odpowiedzieć Ci na to pytanie, to znaczy, że nie są oni profesjonalni. Dobra firma otwarcie informuje o swoich strategiach.

  6. Czy jesteście na bieżąco z nowościami w Google?Z pewnością jesteś świadomy tego, że sukces w dużej mierze zależy od tego, jak potraktuje Twoją stronę internetową Google. Dobra agencja SEO powinien pokazać Ci, jak można postępować zgodnie z zaleceniami i zasadami Google’a.Dobra firma powinna być na bieżąco ze zmianami w Google. Profesjonalna agencja śledzi na bieżąco popularne blogi branżowe i prowadzi jednocześnie własne badania pod tym kątem.

    Większość aktualizacji Google wprowadza nagle, a Twoja firma, którą zatrudnisz do pozycjonowania strony internetowej, powinna wiedzieć wszystko na ten temat.

  7. Czy agencja potrzebuje od Ciebie cokolwiek, aby rozpocząć pracę?

    Musisz pamiętać, że profesjonalna firma marketingu internetowego powinna móc odpowiedzieć na Twoją długą listą pytań do nich. Jednak musisz też zdawać sobie sprawę, że aby skutecznie wykonywać swoją pracę, będą potrzebować od Ciebie i Twojej firmy szczegółowych informacji o grupie docelowej, branży, celach firmy i wskaźnikach KPI.

    Oczywiście najlepiej, jeśli zapytają Cię o inne platformy, z których korzystasz, na przykład media społecznościowe, a które mają wpływ na Twoje treści.

Podsumowanie

Pamiętaj, że skuteczne SEO może odrodzić na nowo Twoją witrynę lub ją zwyczajnie zepsuć. Dobrze dobrana strategia SEO pozwoli zwiększyć ruch na Twojej stronie, a także samą sprzedaż produktów w sklepie internetowym. Jednak zła strategia może mieć odwrotny skutek.

Mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci w podjęciu decyzji, którą agencję wybrać. Czasami warto poświęcić trochę czasu na znalezienie profesjonalnej agencji marketingowej, niż zatrudnić byle jaką i później za to płacić. Przeprowadzając badania i zadając właściwe pytania, możesz z łatwością znaleźć to, czego potrzebujesz.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie Ci w tym pomoże!. Umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?
Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?
Migracja strony na platformę Shoper to dość złożony proces. Warto więc wiedzieć, o czym pamiętać podczas jego realizacji i jakich błędów unikać.
Czego możemy spodziewać się w branży SEO w 2023 roku?
Czego możemy spodziewać się w branży SEO w 2023 roku?
W 2022 roku w branży SEO działo się sporo, a częste aktualizacje algorytmów Google utrudniały pozycjonerom osiąganie stabilnych pozycji. Dobra […]
ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?
ROI – czyli jak ocenić efektywność działań SEO?
Obliczanie efektywności Twojej kampanii reklamowej może być proste. Wystarczy, że przeczytasz nasz artykuł!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę