Każdego dnia liczba użytkowników Google znacznie wzrasta. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek stała się więc niezbędnym środkiem zdobywania popularności w sieci oraz przyciągania nowych klientów.
EAT i YMYL to stosunkowo nowe aktualizacje algorytmu SEO Google. Jeszcze kilka lat temu strony internetowe mogły po prostu upychać słowa kluczowe w swojej zawartości i zdobywać w ten sposób wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Na szczęście te czasy już dawno minęły, a osiągnięcie sukcesu w SERP możliwe jest tylko dzięki sukcesywnej, uczciwej pracy.
EAT i YMYL koncentrują się na jakości zawartości stron internetowych. Przyjrzymy się dziś ich wymaganiom i omówimy skuteczne sposoby optymalizacji treści, które zaprowadzą Cię na sam szczyt rankingu Google.
EAT to Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness. Odnosi się do tworzenia wiarygodnych treści, które zwiększają zaufanie użytkowników do marki. Google po raz pierwszy wprowadził ten algorytm w 2014 roku w ramach aktualizacji wytycznych dotyczących jakości wyszukiwania.
Głównym zadaniem Google jest generowanie pozytywnych wrażeń użytkowników poprzez prezentowanie im odpowiedzi na pytania, których rzeczywiście poszukują. Nieprawdziwe, powielone, niskiej jakości treści są negatywnie oceniane przez wyszukiwarkę i pomijane podczas budowania rankingu SERP.
Google korzysta z EAT, aby upewnić się, że prezentowane odbiorcom strony są godne zaufania i obiektywnie oceniają dany problem. Tego typu treści dają wyszukiwarce pewność, że użytkownicy uzyskują najlepsze wyniki, odpowiadające na najbardziej nurtujące ich pytania.
Wyobraź sobie, że poszukujesz specjalistycznej porady medycznej dotyczącej leczenia bólu gardła, a w wyszukiwarce na najwyższych pozycjach wyświetlają się spamerskie strony z wątpliwymi poradami, które nie są oparte na żadnych badaniach naukowych. Podczas gdy dla części użytkowników będzie to niezwykle frustrującą sytuacją, inni uznają te informacje za prawdziwe i wdrożą do swojego leczenia, co może prowadzić do fatalnych konsekwencji. Obrazuje to, dlaczego Google tak bardzo dba o jakość wyników w SERP.
YMYL oznacza Your Money or Your Life. Google używa tego algorytmu w stosunku do treści, które odnoszą się do źródła utrzymania lub ogólnego samopoczucia użytkowników. Podobnie jak we wcześniej podanym przykładzie, fałszywe, niskiej jakości treści w tej dziedzinie mogą poważnie zaszkodzić użytkownikom.
Podczas tworzenia treści należy uwzględniać zarówno EAT, jak i YMYL. Google bierze pod uwagę te klasyfikacje podczas oceniania autorytetu treści i domeny, więc pominięcie ich w swojej strategii może prowadzić do poważnych, a nawet nieodwracalnych szkód.
Równoczesne opieranie swojego contentu na EAT i YMYL sprawia, że strona internetowa zyskuje szansę na wysoką pozycję w sieci. Google ocenia je bowiem jako źródło rzetelnych, wiarygodnych informacji i postanawia zaprezentować szerszemu gronu odbiorców.
Aby lepiej zrozumieć YMYL, możesz pomyśleć sobie o tym jak o kategorii, która określa istotę EAT. Im więcej treści pod kątem YMYL na stronie internetowej, tym większą wagę Google przykuwa do analizy obecności EAT.
Najwyżej oceniane przez wyszukiwarkę są witryny, które mają jasno określony cel, służący wielu użytkownikom. Oznacza to, że strony z niskiej jakości zawartością lub takie, których zadaniem jest wprowadzenie odbiorcy w błąd, będą spychane na samo dno SERP, a nawet zupełnie pomijane podczas budowania rankingu.
Sposób wykorzystania EAT i YMYL w strategii SEO zależy od wielu czynników, takich jak charakter działalności, kategoria biznesu, rodzaj oferowanych produktów i usług czy forma publikowanych treści.
Pamiętaj, że Google ocenia EAT w oparciu o Twoją wiedzę. Jeśli więc tworzysz artykuły dotyczące specjalistycznych tematów, rozważ zatrudnienie eksperta w tej dziedzinie. Nie ograniczaj się do strategii słów kluczowych, zwłaszcza gdy zamierzasz publikować treści YMYL. Pamiętaj, że Google zweryfikuje wiarygodność zawartości Twoich stron internetowych oraz ich przydatność dla użytkownika.
To tylko część podstawowych informacji dotyczących EAT i YMYL. Tym, co powinieneś wynieść z tego artykułu, jest świadomość istoty tworzenia wysokiej jakości treści, które uwzględniają potrzeby i oczekiwania użytkowników. Algorytmy Google nieustannie się zmieniają, więc powinieneś mieć to na uwadze. Aby więc zbudować silną obecność marki w sieci i osiągnąć wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, przeprowadź dokładne badania, ustal trafne słowa kluczowe i zidentyfikuj popularne tematy, które są najchętniej wyszukiwane przez grupę docelowych odbiorców. Nie zapominaj też o wspomnianych elementach EAT i YMYL. Twórz wiarygodne treści, które pokażą wyszukiwarkom, że zasługujesz na wysoką pozycję w SERP.
Jeśli jednak uznasz, że zadanie to wykracza ponad Twoje umiejętności, koniecznie skontaktuj się z nami. Wspólnie dobierzemy strategię dopasowaną do Twoich potrzeb i zajmiemy się optymalizacją zawartości witryny, dzięki której pokonasz konkurencję i zyskasz miano lidera w swojej branży.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.