Zapytaj o ofertę
Najważniejsze algorytmy i czynniki rankingowe Google – co musisz wiedzieć?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Najważniejsze algorytmy i czynniki rankingowe Google – co musisz wiedzieć?

Najważniejsze algorytmy i czynniki rankingowe Google – co musisz wiedzieć?

16 min. czytania

Na skuteczność działań marketingowych online wpływa wiele czynników. Do uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarce nie wystarczy jedynie zastosowanie odpowiednich technik i narzędzi optymalizacyjnych. Konieczne okazuje się dostosowanie działań do algorytmów Google. Przestrzeganie tych zasad gwarantuje lepszą widoczność strony w Internecie oraz stały napływ nowych klientów, na czym bez wątpienia Ci zależy. W tym artykule omówię zatem najważniejsze algorytmy Google oraz podpowiem, dlaczego warto mieć je na uwadze podczas pozycjonowania stron.

Czym jest algorytm Google?

Mimo że świat Internetu nieustannie się rozwija, a w sieci dostępnych jest coraz więcej narzędzi, wielu właścicieli stron internetowych wciąż zastanawia się, co to algorytm wyszukiwarki. Trudno się temu dziwić. Czynnik ten ma bezpośredni wpływ na popularność witryny w sieci, co z kolei przekłada się na konwersję i wyniki sprzedażowe.

Algorytm Google to zestaw złożonych procesów, zasad i założeń, na podstawie których formułowana jest kolejność wyników wyszukiwania oraz podejmowana jest decyzja dotycząca wyświetlania konkretnej strony dla danych słów kluczowych. Algorytm uwzględnia wówczas szereg czynników obejmujących zarówno aspekty związane z wydajnością, jak i użytecznością witryny. System rozumie ponadto intencje wyszukiwań przeprowadzanych przez odbiorców, gwarantując dzięki temu przedstawienie pożądanych przez nich wyników.

Trzeba zaznaczyć, że Google nie ma tylko jednego systemu weryfikującego jakość stron internetowych. Jako że oczekiwania konsumentów stale rosną, a postęp technologiczny znacznie wpływa na naszą rzeczywistość, powstało wiele algorytmów. Każdy z nich odpowiada za inną specyfikację witryny, oceniając jej wartość na podstawie odmiennych kryteriów.

Mimo że pełna lista czynników rankingowych nie jest nikomu znana, dostosowanie serwisu internetowego do poszczególnych wytycznych Google może bardzo korzystnie wpłynąć na jego pozycjonowanie. Warto więc znać algorytmy wyszukiwania oraz zoptymalizować witrynę pod kątem ich wytycznych.

Rola algorytmów Google w pozycjonowaniu stron

Algorytmy Google są stale ulepszane. Celem tych modyfikacji jest zapewnienie użytkownikom jak najwyższej jakości treści, pozbycie się spamu i wyświetlanie wyników dopasowanych do intencji wyszukiwania. Jeśli więc zoptymalizujesz swoją stronę pod kątem wytycznych Google, z pewnością uzyskasz lepszą widoczność w sieci oraz wyższą pozycję w rankingu.

Uwzględniając algorytmy wyszukiwarki, maksymalnie wykorzystasz potencjał swojej strategii marketingowej i uzyskasz spektakularne efekty, które z pewnością pojawią się znacznie szybciej. Pamiętaj jednak, aby na bieżąco śledzić wszelkie zmiany dotyczące aktualizacji poszczególnych zasad. To, co obecnie jest skuteczne, jutro może nie przynosić już pożądanych efektów. Najlepszym rozwiązaniem jest więc skorzystanie z pomocy doświadczonej agencji SEO, która nie tylko stale analizuje algorytmy Google, ale też wie, jak sprostać ich wymaganiom. Oto kilka kluczowych zalet optymalizacji zgodnie z zasadami wyszukiwarki:

  • większa widoczność strony w Google,
  • lepsza pozycja witryny w wynikach wyszukiwania,
  • wzrost ruchu w witrynie,
  • długotrwałe efekty,
  • stabilna pozycja na internetowym rynku.

Czego dotyczą przykładowe algorytmy Google?

Każdy algorytm ma nieco inne zastosowanie. Istnieje jednak możliwość podziału systemów Google na kategorie dotyczące poszczególnych zagadnień. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Algorytmy dotyczące pozycjonowania

PageRank

PageRank jest jednym z najstarszych algorytmów służących do oceny stron. System opiera się na prostym założeniu: im dana strona posiada więcej odnośników z innych źródeł, tym jest bardziej wartościowa i zasługuje na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Niestety, bardzo łatwo można było manipulować algorytmem poprzez stosowanie nieuczciwych technik optymalizacyjnych. Google znacznie ograniczył więc jego oddziaływanie na pozycjonowanie, stawiając na inne systemy oceny jakości.

Original Content System

Algorytm ma na celu wyświetlanie w wynikach wyszukiwania oryginalnych treści na wyższych pozycjach niż strony, które je tylko cytują. System opiera się na interpretacji znaczników strony kanonicznej używanych przez twórców, aby zasygnalizować wyszukiwarce, która strona jest najważniejsza.

Page experience system

Ten algorytm ma za zadanie weryfikować jakość strony pod kątem jej użyteczności dla odbiorcy. System uwzględnia wówczas takie kryteria, jak: szybkość ładowania, dostosowanie do urządzeń mobilnych, obecność natrętnych reklam czy zabezpieczenia witryny. Strony zoptymalizowane pod kątem UX uzyskują w ten sposób lepszą widoczność w Google.

Coati

Coati to stosunkowo nowy algorytm, który zastąpił Pandę. Mimo że firma Google nie wspominała bezpośrednio o zaktualizowanej strukturze algorytmicznej, wiceprezes wyjaśnił, że zarówno Coati, jak i Panda są częścią elementarnego algorytmu rankingowego i mają wiele wspólnych cech.

Algorytmy dotyczące przetwarzania języka

BERT

Bidirectional Encoder Representation from Transformers (BERT) to algorytm Google dotyczący weryfikacji trafnych wyników wyszukiwania, szczególnie pod kątem fraz kluczowych long tail. Po wprowadzeniu tego systemu na wartości zyskał content opierający się na naturalnym języku oraz wykorzystywaniu najważniejszych terminów w odpowiednim kontekście.

RankBrain

RankBrain to algorytm wyszukiwania wykorzystujący model uczenia maszynowego. Jego wprowadzenie ma na celu lepsze dostosowanie wyników wyszukiwania do standardów współczesnych użytkowników. W związku z tym wyższe pozycje w wyszukiwarce zaczęły uzyskiwać strony, które stawiają nie tylko na wartościowy content, ale też optymalizację pod kątem doświadczeń użytkowników. Z problemami spotkały się natomiast witryny z dość wysokim współczynnikiem odrzuceń.

MUM

MUM (Multitask Unified Model), czyli Wielozadaniowy Ujednolicony Model, to o wiele bardziej rozwinięty system niż BERT, który rozumie 75 języków, a także generuje własny. Aktualizacje tego algorytmu sprawiają, że właściwie odbiera on tekst, ale też obrazy i inne polecenia.

MUM odgrywa istotną rolę w ustalaniu rankingu stron internetowych. Ocenia on bowiem dopasowanie treści do intencji wyszukiwania, aby zaprezentować użytkownikom najwyższej jakości content.

Neural marching

Jest to system stanowiący podstawę wielu nowoczesnych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Pozwala lepiej zrozumieć, w jaki sposób zapytania odnoszą się do konkretnych stron internetowych. Dzięki temu w wynikach wyszukiwania wyświetlane są wyłącznie treści, którymi użytkownicy są faktycznie zainteresowani.

Algorytm dotyczący ochrony danych

Pirat

Pirat to algorytm Google wprowadzony w celu likwidowania stron kopiujących treści objęte prawami autorskimi. Na wartości straciły domeny stosujące tego typu zagrania, zyskały natomiast strony z oryginalną, interesującą zawartością.

Algorytmy dotyczące lokalnych wyszukiwań

Opos

Wprowadzenie algorytmu Opos znacznie wpłynęło na pozycjonowanie pod kątem lokalnym. Wyszukiwarki zaczęły bowiem uwzględniać lokalizację geograficzną urządzenia, co ułatwiło użytkownikom wyszukiwanie konkretnych, stacjonarnych lokali. Ważne stało się także posiadanie wizytówki Google oraz optymalizacja treści pod kątem lokalnych słów kluczowych.

Gołąb

Algorytm Gołąb wpływa na lokalne wyniki wyszukiwań. Po jego wprowadzeniu istotną rolę zaczęła odgrywać lokalizacja użytkownika, dzięki czemu wyniki mogą być jeszcze lepiej dopasowane do jego intencji.

Wraz z aktualizacją algorytmu na znaczeniu zyskały takie aspekty, jak umieszczenie pełnych danych teleadresowych, optymalizacja wizytówki Google oraz zastosowanie w domenach lokalnych danych strukturalnych, które robot może w łatwy sposób odczytać i zinterpretować.

Jakie wyróżniamy czynniki rankingowe?

Czynniki rankingowe Google to nic innego jak zbiór elementów, które mają wpływ na wyniki pozycjonowania się strony w wynikach wyszukiwania. Warto dodać, że dotyczy to wyników organicznych. Takich czynników, od których zależy istnienie naszej witryny w przestrzeni sieciowej, jest ponad 200. Zanim jednak przejdziemy dalej, warto wyjaśnić, że dzielą się one na dwie główne grupy: Off-site oraz on-site. Czym są i w jaki sposób je rozróżnić?

Czynniki off-site, a on-site – czym się różnią?

Zarówno czynniki off-site, jak i on-site są bardzo istotne dla pozycjonowania, dlatego musisz wiedzieć, jaką rolę odgrywają oraz co najważniejsze, czym się różnią. Czynniki on-site to inaczej optymalizacja wewnątrz strony internetowej, czy serwisu e-commerce. Termin ten odnosi się nie tylko do elementów treści, ale i optymalizacji technicznej czy User Experience. Czynniki off-site to natomiast te, które znajdują się poza samą witryną, a które prężnie budują jej renomę i pozycję w wynikach wyszukiwania. Specjaliści ds. marketingu powinni je znać i wykorzystywać w codziennej pracy. Gwarantuję, że taka systematyczność bardzo szybko przynosi oczekiwane efekty.

Do czynników off-site można zaliczyć:

  • wizytówki w mapach Google,
  • link building,
  • gościnne wpisy blogowe z widocznym linkiem do witryny.

Do czynników rankingowych on-site można zaliczyć:

  • występowanie odpowiednio zagnieżdżonych słów kluczowych,
  • długość oraz jakość treści na stronie,
  • zachowanie struktury nagłówków (H1-H6),
  • brak duplikacji treści oraz kanibalizacji adresów URL,
  • optymalizacja i osadzenie obrazów w odpowiednich formatach,
  • dane statystyczne: współczynnik odrzuceń, spędzony czas na stronie.

Najważniejsze czynniki rankingowe strony internetowej

Na wstępie warto zaznaczyć, że w przypadku każdej strony internetowej ważne będą inne czynniki rankingowe. Niemniej jednak warto znać przykładowe aspekty, które w największym stopniu wpływają na pozycjonowanie i ruch w witrynie. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Optymalizacja techniczna

Zła optymalizacja techniczna strony może wiele namieszać w wynikach wyszukiwania. Pomimo tego, że jako pojedynczy czynnik nie gwarantuje podniesienia widoczności strony, może być faktorem decydującym w momencie, w którym bijemy się o pozycję z konkurencją. Dodatkowo warto mieć na uwadze to, że prawidłowa optymalizacja strony gwarantuje jej poprawne działanie. Na co więc zwrócić uwagę w kontekście analizy technicznej?

  1. Stałe przekierowania domeny (301) – domena może występować w różnych wariantach z prefiksem https bądź http, z www lub bez niego. Jeśli domena występuje pod wieloma adresami, tworzy to duplikacje całej strony w Google, co w konsekwencji prowadzi do kanibalizacji i obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania.
  2. Crawl Budget — pojęcie to odnosi się do budżetu indeksowania, który jest dla Googlebotów ograniczony. Co to znaczy? Bot wchodzący na stronę ma ograniczone zasoby na jej crawlowanie i często nie jest w stanie zaindeksować dużej witryny przy jednej wizycie. W celu optymalizacji crawl budget musisz się kierować ruchem bota, ograniczając przy tym możliwość indeksacji stron o słabej jakości, np. polityka prywatności, cookies, RODO, logowanie, koszyk, jak również wyniki filtrowania czy wyszukiwania. W ten sposób w wynikach wyszukiwania pojawią się tylko wartościowe treści.
    Kolejnym elementem, jaki możesz wykonać w celu optymalizacji crawl budget jest dodanie atrybutu rel=”nofollow” na linki zewnętrzne. Bot napotykający link zewnętrzny na naszej stronie może ją opuścić dużo wcześniej. Atrybut ten sprawia, że linki zewnętrzne są niewidoczne dla Googlebota, przez co ten pozostanie w naszej witrynie. Jednocześnie, aby usprawnić proces indeksacji, warto wykonać linkowanie wewnętrzne.
  3. Optymalizacja nagłówków – nagłówki służą do usystematyzowania treści HTML. Dla botów są one informacją, co znajduje się na stronie. Za ich pomocą można określić również, czy treść strony jest pełna. Są one jednym z głównych czynników rankingowych Google, dlatego nie należy ich bagatelizować. Jak tworzyć nagłówki i czego nie powinniśmy robić?
    • Na wstępie umieść jeden nagłówek główny H1, który zawiera główną frazę kluczową dla danej podstrony.
    • Rozbuduj treść o nagłówki niższego stopnia H2-H6, które również zawierają słowa kluczowe.
    • Nie stosuj elementów stylizujących np. etykiet nawigacyjnych jako znaczników nagłówków na stronie. Jest to częsty błąd, którego należy unikać.
    • Robots.txt – zadbaj o to, aby strona miała plik robots.txt. Jak sama nazwa wskazuje, plik ten jest skierowany do robotów indeksujących stronę. Określa on, do jakich stron bot ma dostęp i które ze stron mają być pozycjonowane.
    • Mapa witryny – to plik XML, który określa strukturę witryny i wskazuje kierunek dla botów analizujących stronę. Sitemapa pozwala na dotarcie botów do ukrytych w hierarchii strony adresów URL.
    • Mikrodane – od kilku lat Google idzie w kierunku wyświetlania wyników wyszukiwania, tworząc pola featured snippet, wprowadzając tym samym wiele usprawnień wyświetlania, takich jak np. Knowledge Graph, czy Answer Box. Wyświetlanie zaawansowanych wyników wyszukiwania możliwe jest poprzez zawarcie na stronie odpowiednich mikrodanych schema.org informujących Google o jej zawartości.
    • Optymalizacja Page Speed – jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google. Zbyt długo ładująca się strona może zniechęcić użytkowników, dlatego Google faworyzuje strony, które nie są zbyt ciężkie i nawet przy wolniejszym połączeniu szybko się uruchamiają. Skąd wiedzieć jak przyspieszyć stronę? Z pomocą przychodzi sam Google z jednym ze swoich narzędzi – PageSpeed Insights. Jest to darmowy program, który analizuje stronę pod kątem szybkości ładowania poszczególnych elementów na stronie, zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej.
    • Optymalizacja User Experience – ostatnie aktualizacje algorytmu wyszukiwarki to zdecydowany krok ku lepszemu doświadczeniu użytkowników wykonany przez Google. W roku 2021 UX oficjalnie stał się jednym z czynników rankingowych Google. Przygotowanie strony z myślą o jak najlepszym doświadczeniu użytkownika jest pochwalane przez Google. Wyszukiwarki szukają bowiem stron i treści stworzonych z myślą o odbiorcy, o jego doświadczeniach, motywacjach i wygodzie.
    • Optymalizacja mobilna – zoptymalizowanie strony pod urządzenia mobilne jest obecnie nie tylko zaleceniem, ale i obowiązkiem. Z roku na rok coraz więcej osób wykorzystuje telefon do przeglądania stron, a także robienia zakupów w e-commerce. Dlatego zadbaj o to, aby Twoja strona dobrze prezentowała się na telefonach, iPadach i innych urządzeniach mobilnych.

Raport dotyczący narzędzi wykorzystywanych do robienia e-zakupów w roku 2022 (źródłohttpswww.iab.org.plaktualnosciraport-e-commerce-2022-juz-dostepny)Raport dotyczący narzędzi wykorzystywanych do robienia e-zakupów w roku 2022 (źródłohttpswww.iab.org.plaktualnosciraport-e-commerce-2022-juz-dostepny)

Optymalizacja treści

W pozycjonowaniu strony jednym z najważniejszych czynników jest tworzona treść. Jej jakość, ale i zasady, w oparciu o które jest tworzona. To właśnie od treści często zależy, na jakie frazy kluczowe pozycjonuje się nasza witryna. Jej zawartość determinuje więc to, pod jakimi frazami będzie widoczna strona w wynikach wyszukiwania. Czy znajdziemy się pod frazami, których właśnie szuka? Jak tworzyć wartościowe treści, które będą w stanie Cię wypromować? O kilku rzeczach musisz pamiętać:

  1. Zadbaj o prawidłowo napisane nagłówki – dobry nagłówek to połowa sukcesu. „80% użytkowników czyta tylko nagłówki, więc powinniśmy spędzić nad nimi chwilę dłużej” – powiedział David Ogilvy, jeden z najbardziej znanych twórców reklamy. Oczywiście ma on absolutną rację, ponieważ w dzisiejszych czasach treści są przez nas skanowane. Wodzimy wzrokiem po tekście w poszukiwaniu kluczowych fraz, aby znaleźć rozwiązania i odpowiedzi na nurtujące nas tematy czy pytania. Nagłówek musi być krótki, treściwy, a zarazem chwytliwy. Lubimy “5 przepisów na”, “sposoby na”, “dowiedz się”, “naucz się”. Dzięki takiemu przedstawieniu tematu może on zyskać znacznie większe zainteresowanie, ponieważ to nagłówki, tytuły i śródtytuły wpływają najbardziej na generowanie liczb. Jeśli tworzysz treści poradnikowe, zagwarantuj odbiorcy, że jesteś ekspertem, a dzięki Twoim treściom – on również się nim stanie, bo pochłonie wiedzę, znajdując odpowiedź na to, czego szuka.
  2. Opowiadaj bezpośrednio na pytania użytkowników – pisząc na dany temat, staraj się od razu przechodzić do meritum. Nikt nie lubi lania wody, a szczególnie odbiorca, który szuka rozwiązań i odpowiedzi w Internecie pełnym treści i podobnych tematów. Tworząc content, staraj się odczytać motywy odbiorcy. Dlaczego właśnie do Ciebie trafił? Na jakie pytania może szukać odpowiedzi? Jeśli odpowiesz w pełni na potrzebę użytkowników, istnieje większe prawdopodobieństwo, że znajdziesz się wyżej w wynikach wyszukiwania. Co więcej, odbiorcy z pewnością zostaną na stronie dłużej lub będą wracać na nią cyklicznie. Dostarczenie pożądanej informacji to punkt wyjściowy dla efektywnej sprzedaży i rozwijania marki.
  3. Formatowanie treści – w trakcie tworzenia treści nie tylko ona sama jest istotna, ale również logiczny jej podział, który ułatwi czytelnikowi przyswajanie informacji. Pamiętaj o sekcjach tematycznych, które będą oddzielone od siebie nagłówkami. To one mają kierować uwagę odbiorcy na poszczególne sekcje oraz przedstawiać mu logicznie wybrane fragmenty tekstu. Śródtytuły powinny się wyróżniać, np. pod względem koloru, grubości lub/i wielkości fontu. Idąc jednak o krok dalej, sama treść powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod działania wyszukiwarki. Inaczej może być ona niewidoczna, a więc zupełnie nieskuteczna dla naszej witryny. W tym celu umieszcza się znaczniki HTML oraz wprowadza hierarchię nagłówków. Dla czytelnika jednak najważniejszym nagłówkiem jest tytuł znajdujący się na górze strony. Bot widzi nasz tekst dopiero od momentu użycia znacznika H1, którym rozpoczniemy pisanie treści. Kolejno powinniśmy zawrzeć w treści nagłówki niższych rang – H2, H3 – dzielące treść na sekcje.

Optymalizacja off-site

Co z czynnikami rankingowymi Google’a poza stroną? Tutaj najważniejszym aspektem jest linkowanie zewnętrzne.

  1. Jeśli linki do Twojej strony będą znajdować się na wysokiej jakości witrynach, blogach i portalach branżowych (pod warunkiem, że nie mają ustawionego atrybutu rel=nofollow), Twoja witryna zyska w oczach botów Google’a. Ale uważaj! Jeśli znajdzie się na spamerskich stronach o słabej jakości, efekt może być odwrotny! Dlatego kontroluj to, na jakich stronach znajdują się linki do Twojej witryny.
  2. Jedną z obowiązkowych rzeczy w działaniach off-site, szczególnie jeśli prowadzisz biznes i masz swoją siedzibę w danym mieście, jest założenie i aktualizowanie wizytówki w Google. Widoczność na mapie Google i opinie od klientów mogą znacznie pomóc w pozycjonowaniu witryny.
  3. O ile linki w social mediach nie są bezpośrednio czynnikiem rankingowym, to ich obecność może wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie. Częste odwiedziny strony z social mediów pokazuje bowiem robotom indeksującym, że strona jest ciekawa dla użytkowników i chętnie odwiedzana.

Jak być na bieżąco z algorytmami i czynnikami rankingowymi Google?

Wiesz już, że algorytmy i czynniki rankingowe Google mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Mając świadomość, jakie kryteria uwzględnia wyszukiwarka, znacznie łatwiej będzie Ci stworzyć content i opracować stronę, która zajmie wysoką pozycję w rankingu. Pamiętaj jednak, że wytyczne Google ulegają nieustannym zmianom. Aby być na bieżąco, skorzystaj z naszej pomocy. Zoptymalizujemy Twoją stronę pod kątem aktualnych algorytmów wyszukiwarki i wdrożymy rozwiązania, dzięki którym zyskasz widoczność w wynikach wyszukiwania!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest anchor text? Jakie ma znaczenie dla SEO?
    Czym jest anchor text? Jakie ma znaczenie dla SEO?
    Odpowiedni anchor text to kluczowy aspekt strategii link buildingu. Warto więc wiedzieć, czego dotyczy, gdzie go umieścić i jak zoptymalizować.
    Personal branding – czym jest i jaki ma związek z SEO?
    Personal branding – czym jest i jaki ma związek z SEO?
    Chciałbyś, aby Twoje nazwisko było rozpoznawalne w sieci? Marzy Ci się pierwsza strona wyników wyszukiwania? Sprawdź, jak to osiągnąć dzięki SEO.
    Różnice pomiędzy stroną statyczną a dynamiczną
    Różnice pomiędzy stroną statyczną a dynamiczną
    Zastanawiasz się nad utworzeniem strony internetowej, ale nie wiesz, jaki rodzaj witryny przygotować? Dowiedz się, co mogą zaoferować dynamiczne i statyczne strony WWW.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.