Zapytaj o ofertę
Handel społecznościowy i jego wpływ na e-commerce
5 min. czytania

Handel społecznościowy i jego wpływ na e-commerce

Media społecznościowe zostały stworzone z myślą o użytkownikach internetu i umożliwieniu im komunikacji między sobą. Ludzie mogą tam z łatwością poszukiwać różnorodnych informacji na dany temat oraz wymieniać się swoimi spostrzeżeniami. Jednym z celów takiej komunikacji stał się handel społecznościowy, w którym wykorzystuje się te platformy do prezentowania produktów innym odbiorcom.

W ciągu ostatnich kilku lat handel społecznościowy zyskał na popularności, ponieważ stał się szeroko dostępny dla konsumentów i opłacalny dla sprzedawców. Okazuje się, że najwięcej transakcji uzyskują przedsiębiorcy właśnie dzięki portalom społecznościowym typu Facebook, czy Instagram. Codziennie wiele osób regularnie korzysta z tych platform, dlatego właściciele sklepów e-Commerce mają możliwość dotarcia do nowej grupy docelowej.

W tym artykule pokażemy Ci, jak działa handel społecznościowy, dzięki czemu lepiej zrozumiesz jego ideę.

Czym właściwie jest handel społecznościowy?

Handel społecznościowy polega na sprzedaży produktów lub usług za pośrednictwem mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, czy Twitter. Obecnie możesz znaleźć na nich konta biznesowe, które pozwolą Ci stworzyć zaplanowane kampanie reklamowe i dotrzeć do konkretnych osób, które nigdy nie dokonały jeszcze zakupu w Twoim sklepie internetowym. Handel społecznościowy umożliwia Ci pozyskiwanie cennych informacji na temat Twoich konsumentów i ich sposobach dokonywania zakupów, a Ty możesz dzięki temu dokładniej kierować do nich swoje reklamy. Okazuje się, że konsumenci preferują reklamy dostosowane specjalnie do ich potrzeb.

Jakiej platformy najlepiej używać do promowania produktów?

Niektóre firmy umieszczają reklamy swoich produktów na wszystkich portalach społecznościowych, my jednak uważamy, że lepiej skoncentrować się na maksymalnie dwóch środkach masowego przekazu. Poniżej przedstawimy Ci kilka stron mediów społecznościowych, dzięki czemu będziesz mógł ustalić, które z nich najbardziej pomogą w rozwoju Twojej firmy.

Facebook

Facebook może być najpotężniejszą platformą handlu społecznościowego. Obecnie osoby w wieku od 18 do 49 lat aktywnie z niego korzystają, tym samym zapewniając firmom, które chcą korzystać z handlu społecznościowego wielu konsumentów.

Zanim wybierzesz odpowiednią dla swoich celów platformę społecznościową, zastanów się nad grupą docelową swojej firmy. Jeśli mieszczą się w podanym przez nas przedziale wiekowym, dobrym pomysłem może okazać się reklama na Facebooku. Oferuje on szereg usług reklamowych tym, którzy zdecydują się na utworzenie konta biznesowego. Dzięki temu możesz dostosować różne kampanie reklamowe, aby kierować przekaz do użytkowników na podstawie ich interakcji, połączeń z innymi użytkownikami, zachowania, lokalizacji, wieku i innych informacji zawartych na ich stronie w mediach społecznościowych.

Im bardziej konkretni są Twoi odbiorcy, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoja reklama wyświetli się właśnie u nich. Facebook pozwala również wyznaczać cele, tj. rozwój świadomości marki, strony, czy pozyskiwanie nowych klientów, dzięki którym możesz łatwo określić, to co chcesz osiągnąć, publikując swoją reklamę na Facebooku.

Instagram

Jest to platforma, która szybko zyskała popularność i stała się jednym z najlepszych portali społecznościowych z ponad miliardem aktywnych użytkowników. Instagram skierowany jest do młodszej grupy demograficznej (osoby w wieku 13-29 lat najczęściej korzystają z Instagrama). Jeśli Twoja firma chce trafiać do tej grupy odbiorców, to warto pomyśleć o handlu społecznościowym na Instagramie. Sponsorowane reklamy pojawiają się w nim bardzo naturalnie, dzięki czemu prawie niczym nie różnią się od zwyczajnych postów. Tutaj również możesz kierować przekaz do konkretnych użytkowników na podstawie różnych informacji. Za pomocą sponsorowanych reklam, możesz zwiększyć świadomość swojej marki i przyciągnąć ludzi do Twojej witryny.

YouTube

Jest trzecim najczęściej używanym serwisem społecznościowym z ponad 1,3 miliardem aktywnych użytkowników. Tutaj warto pomyśleć o partnerstwie z influencerami i współpracy z nimi oraz o płatnych reklamach wyświetlanych podczas oglądania klipów wideo.

Twitter

Jest to kolejna platforma, na której możesz łączyć influencerów z Twoją marką i współpracować z nimi w celu rozpowszechniania informacji na jej temat. Warto dodać również, że możesz korzystać z niego również do obsługi swoich klientów. Ludzie często odwiedzają stronę firmy na Twitterze, aby otrzymać szybszą odpowiedź na temat produktów, czy zdobyć inne informacje.

Zalety korzystania z handlu społecznościowego

Dobra strategia handlu społecznościowego może przynieść Twojej firmie znaczne korzyści, pomagając jej w rozwoju, powodując zwiększenie świadomości marki i współczynnik konwersji. Korzystanie z social mediów w celach promocyjnych umożliwia dotarcie do szerokiego grona odbiorców.W połączeniu z udaną strategią pozycjonowania i kampanią reklamową typu PPC Twoje działania w zakresie handlu społecznościowego pomogą rozwijać się firmie przez wiele lat.

Podsumowanie

Facebook i Instagram to z pewnością portale numer jeden w handlu społecznościowym ze względu na popularność każdej z tych platform i zawartości szczegółowych funkcji przeznaczonych dla właścicieli firm, jednak istnieje także wiele innych platform, z których ludzie korzystają na co dzień. W zależności od rodzaju produktów lub usług, które sprzedaje Twoja firma, możesz rozważyć zaangażowanie się w inne kanały handlu społecznościowego. Wszystko zależy od tego, do jakiej grupy docelowej chcesz trafić oraz co chcesz osiągnąć, dzięki swoim reklamom.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Strategia marketingowa w e-commerce – czym jest i co obejmuje?
    Strategia marketingowa w e-commerce – czym jest i co obejmuje?
    Strategia marketingowa w e-commerce to kompleksowy plan działań mający na celu przyciągnięcie i zatrzymanie klientów. Co powinna obejmować?
    E-commerce vs. marketplace – co wybrać?
    E-commerce vs. marketplace – co wybrać?
    Wybór między sklepem internetowym a platformą marketplace to trudne zadanie. Dowiedz się, co lepiej sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu!
    Czym jest dropshipping i jaką platformę dla sklepu wybrać?
    Czym jest dropshipping i jaką platformę dla sklepu wybrać?
    Chcesz zacząć przygodę ze sprzedażą online, ale nie masz wystarczających środków na otworzenie biznesu? Zależy Ci na spróbowaniu swoich sił […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.