Zapytaj o ofertę
Jak pisać meta description? Czy ma wpływ na pozycjonowanie? Sprawdź, jakie są najczęściej popełniane błędy!
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak pisać meta description? Czy ma wpływ na pozycjonowanie? Sprawdź, jakie są najczęściej popełniane błędy!

Jak pisać meta description? Czy ma wpływ na pozycjonowanie? Sprawdź, jakie są najczęściej popełniane błędy!

9 min. czytania

Wysokiej jakości treści na stronie internetowej to jeden z najważniejszych czynników, który determinuje jej rangę w oczach odbiorców. Wpływa też znacznie na sukces pozycjonowania. Chociaż zwykle skupiamy się na tekstach, które widzimy na pierwszy rzut oka, ważne są też treści ukryte. To właśnie do nich należy meta description. Blog czy sklep internetowy musi mieć taki element, aby skutecznie walczyć o użytkowników. Z jakich względów jest to tak istotne?

Meta description – najważniejsze informacje

Meta description to jeden z najbardziej istotnych elementów meta tagów. W przeciwieństwie do title czy meta keywords daje możliwość bardziej rozbudowanego opisania zawartości samej witryny i ma spore znaczenie dla użytkowników.

Czym są meta description?

Tagi meta description to element budowy strony, który znajdziesz na każdej podstronie czy stronie głównej serwisów umieszczonych w Internecie. Jest krótkim, maksymalnie dwu- lub trzyzdaniowym opisem zawartości danej witryny. Opis ten ma wskazywać walory, jakie zawiera witryna, podkreślać unikalność contentu i zachęcać użytkownika do kliknięcia, a jednocześnie wspierać działania SEO.

Gdzie znajduje się meta description?

Element ten umieszczony jest w kodzie strony i nie jest widoczny dla czytelników, którzy odwiedzają witrynę. Widać go z poziomu wyszukiwarki. Po wpisaniu określonej frazy i znalezieniu Twojej witryny zobaczysz wprowadzone meta description. Umiejscowione jest pod tytułem. Będzie widoczne także w mediach społecznościowych (po wprowadzeniu określonego linku) oraz w kodzie witryny zaczynającym się od <meta name=”description”.

Do kogo adresowane jest meta description?

Kto jest odbiorcą tego typu tagów? Przede wszystkim są to osoby, które poszukują konkretnych informacji na dany temat, bazując na słowach kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę. Będą one z pewnością zwracać uwagę na precyzyjny opis treści, które znajdą się w witrynie. Brak meta description albo jego błędna treść może odstraszyć potencjalnego użytkownika. Podobnie sprawa ma się w przypadku mediów społecznościowych.

Pamiętaj, że description blog (czyli umieszczona w tagu treść) to swego rodzaju wizytówka Twojej witryny, która będzie mocno odbijać się na jej ruchu. Powinieneś więc pamiętać, żeby była przygotowana zgodnie z określonymi zasadami.

W jaki sposób przygotować odpowiednie meta description SEO?

Przygotowanie poprawnej treści to podstawa description. SEO odgrywa tu oczywiście ważną rolę i z pewnością wspomnimy np. o zaimplementowaniu słów kluczowych, jednak pamiętaj, że są to teksty adresowane do konkretnych użytkowników – z tego względu muszą być czytelne, zrozumiałe i stanowić nośnik istotnych informacji.

Ile znaków optymalnie powinno mieć meta description?

Istnieje konkretne ograniczenie związane z liczbą znaków dla meta description. Wynika ono z faktu budowy wyszukiwarki Google. W miejscu opisów (pod tytułem) zmieści się tylko kawałek określonego tekstu – reszta po prostu znika. Jak długi powinien być więc tekst? Maksymalnie description blog może mieć 160 znaków ze spacjami. Jeżeli wstawisz dłuższy opis, to zacznie on znikać w wynikach wyświetleń Google. Ważne, aby nie dobijać do samego końca, by użytkownik mógł swobodnie czytać zawartą w tagach treść. Najlepiej stworzyć więc description na około 120-140 znaków ze spacjami.

Zbyt obszerny tekst będzie odstraszał potencjalnych użytkowników. Opis, który kończy się w połowie, nie zachęca do odwiedzenia witryny. Co więcej, nie będzie to dobrze postrzegane przez roboty indeksujące (description SEO musi mieścić się w limitach znaków i ich nie przekraczać). Z kolei zbyt krótki opis to brak wykorzystania możliwości tagu, który jest swoistą reklamą Twojej strony.

Co powinno być zawarte w dobrym meta description?

Przede wszystkim pamiętaj, żeby zawrzeć informacje o stronie w sposób prosprzedażowy, zachęcający do wejścia. Description blog z najwyższej półki ma tzw. CTA (call to action), czyli zwroty angażujące potencjalnych użytkowników do odwiedzenia witryny. W treści nie „sprzedawaj” wszystkich informacji, które klient znajdzie – powinna ona zaciekawiać i dawać potencjalnemu użytkownikowi poczucie eksperckości serwisu (jednak być oparta na prostych, czytelnych zwrotach).

Najczęstsze błędy w meta opisach

    1. Stosowanie zduplikowanych opisówJeżeli planujesz stworzyć swój unikalny opis meta, postaraj się unikać powielania treści, ponieważ w innym przypadku możesz zostać ukarany przez Google. Musisz pamiętać, że meta description to podgląd na zawartość Twoich stron internetowych. Dlatego, jeżeli chcesz zainteresować swojego potencjalnego klienta do wejścia na stronę, to nie możesz dodawać wszędzie tego samego opisu, ponieważ to jedynie zniechęci go do kliknięcia.
    2. Skupienie się wyłącznie na liczbie znakówOkazuje się, że liczba znaków nie wpływa tak silnie na sukces SEO strony internetowej. Kluczem do sukcesu mogą okazać się piksele, które składają się na każdą osobną literkę w zdaniu. W przypadku urządzeń mobilnych limit pikseli wynosi 680 pikseli i około 120 znaków, podczas gdy standardowe ekrany mogą obsłużyć opis o długości 920 pikseli i około 160 znaków.
      Z tego względu zaleca się pisanie opisu, który będzie znajdował się pomiędzy tymi liczbami. Warto również pomyśleć o zastosowaniu różnego rodzaju wtyczek ułatwiających śledzenie wpływu meta opisów i ich wyglądu w wynikach wyszukiwania.
    3. Mało angażujące opisyPamiętaj, że opisy, które są niejasne lub wypchane słowami kluczowymi, odstraszają użytkowników. Najczęściej odbiorcy myślą, że takie strony WWW należą do spamu i nie warto Ci zaufać. Oprócz zawarcia w opisach meta wszystkich niezbędnych informacji o stronie spraw, aby były one warte przeczytania w całości. Przed stworzeniem opisu zadaj sobie poniższe pytania:
      • Dlaczego ktoś chce odwiedzić moją witrynę?
      • O czym jest moja witryna?
      • Jak może ona rozwiązać problemy użytkowników?
      • Brak odpowiednich słów kluczowych

Okazuje się, że słowa kluczowe są niezbędne w każdej optymalizacji pod kątem SEO. Zastosowanie właściwych słów kluczowych w krótkim opisie strony informuje Google, że jej zawartość jest odpowiednia dla użytkownika. Upewnij się, że słowa kluczowe są zastosowane w tytule, nagłówkach i głównej treści strony. Bez tego kroku Twój opis meta description może zostać wygenerowany automatycznie przez algorytm Google, który nie zachęci odbiorcy do kliknięcia bezpośrednio w link.

  1. Brak CTA, czyli wezwania do działaniaDoskonały opis Twojej witryny nie wystarczy, aby przyciągnąć potencjalnego odbiorcę. Opis meta, który prowadzi do kliknięcia adresu URL strony, musi zawierać wezwanie do działania, które służy jako przynęta. Dzięki temu z pewnością uzyskasz wyższy współczynnik klikalności oraz wzrost konwersji na stronie WWW.
    Warto podejść do swoich opisów meta jak do reklamy, czyli wystarczy, że pokażesz użytkownikom konkretny powód, który wzbudzi w nich zaufanie do Twojej witryny. Czasami wystarczy zakończyć opis takimi zwrotami, jak: „dowiedz się więcej” czy „sprawdź sam”.

Funkcje, które spełnia odpowiednie meta description blog

Istnieje kilka funkcji, za które odpowiada description blog. Które z nich są najważniejsze?

  • Funkcja promocyjna – to mini reklama, którą nie każdy jednak docenia. Osoba poszukująca określonych produktów czy usług czyta najpierw meta description. Jeżeli jest ono dobrze przygotowane, to istnieje szansa, że zwróci uwagę potencjalnego użytkownika.
  • Informacja dla użytkowników – funkcja informacyjna to jeden z najważniejszych elementów związanych z description blog. Z tego względu nie możesz podawać niepowiązanych, błędnych informacji w opisie.
  • Wpływ na pozycjonowanie witryny – description SEO Google to kluczowa kwestia przy odpowiednim pozycjonowaniu. Każdy tag wpływa na poprawę parametrów w wyszukiwarce lub ich pogorszenie.
  • Zaangażowanie użytkowników – warto wspomnieć, że description mocno wpływa na zaangażowanie użytkowników. Im jest lepsze, bardziej przykuwające uwagę, tym większe szanse, że dany użytkownik wejdzie na stronę czy podstronę.

Zalety wysokiej jakości meta description

Meta description przede wszystkim ułatwiają klasyfikację strony i zachęcają do wchodzenia na nią osoby rzeczywiście zainteresowane treściami. Zwiększają też konwersję użytkowników, co przekłada się np. na wyższą sprzedaż w podmiotach e-commerce. Poza tym odpowiednie wykonanie tego elementu sprawia, że marka postrzegana jest jako profesjonalna, funkcjonująca zgodnie z zasadami nowych technologii.

Description SEO Google – co to takiego?

Jedną z istotniejszych kwestii związanych z description jest pozycjonowanie. Jak praktycznie każdy meta tag również opis może korzystnie oddziaływać na optymalizację witryny albo działać wręcz przeciwnie.

Jak meta description wpływa na SEO?

Description dwojako wpływa na SEO. Po pierwsze, od strony technicznej, opis jest analizowany przez roboty indeksujące. Druga kwestia związana jest z liczbą użytkowników. Wspominaliśmy już, że odpowiednio przygotowany opis może pozytywnie wpłynąć na ruch. Im więcej masz unikalnych odsłon, tym Twoja strona jest lepiej postrzegana przez Google.

W jaki sposób przygotować meta opis pod SEO Google?

Przede wszystkim pamiętaj, aby w description SEO Google umieścić frazy kluczowe. Istotne jest jednak, aby były one umiejscowione tam naturalnie, w sposób, który nie będzie budził zastrzeżeń klientów. Zbyt mocne nasycenie description frazami kluczowymi może zadziałać wręcz odwrotnie i zaniżyć wartości strony w wyszukiwarce.

Istotne jest także, aby opisy były unikalne, mieściły się w określonej liczbie znaków i miały treści adekwatne do przekazu. Warto, by zawierały tzw. power words, czyli wyrażenia angażujące użytkowników. To wszystko pozytywnie oddziałuje na SEO.

Komu powierzyć stworzenie wysokiej jakości meta description?

Jeżeli chcesz, aby Twoje description blog były przygotowane zgodnie ze wszystkimi zasadami SEO, UX oraz zachęcały klientów do odwiedzin – warto zlecić to profesjonalistom. Usługa powinna być skorelowana z innymi działaniami pozycjonerskimi. W ten sposób otrzymasz kompleksowy system elementów, z których każdy będzie wpływać na ostateczny sukces.

Podsumowanie

Napisanie przekonującego opisu meta nie jest łatwym zadaniem dla zwykłego przedsiębiorcy. Dobrze przygotowany może skutecznie poprawić Twój ranking w wynikach wyszukiwania, ponieważ wpływa na zwiększenie współczynnika klikalności strony WWW.

Stworzenie go jest naprawdę niezbędnym działaniem pod kątem SEO, dlatego już dzisiaj napisz perfekcyjny meta opis i zacznij przyciągać swoich odbiorców. Skontaktuj się z naszą agencją SEO, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak stopka na stronie wpływa na SEO?
    Jak stopka na stronie wpływa na SEO?
    Stopka na stronie to bardzo ważny element każdego serwisu internetowego. Warto więc wiedzieć, jak wpływa na SEO i co warto w niej uwzględnić!
    Słowa kluczowe – jak je dobrze wybrać? Narzędzia i sposoby na dobór fraz do pozycjonowania
    Słowa kluczowe – jak je dobrze wybrać? Narzędzia i sposoby na dobór fraz do pozycjonowania
    Słowa kluczowe to podstawa działań SEO. Należy wiedzieć, jak je znaleźć i jak nimi operować, aby przełożyły się na sukces Twojej strony internetowej.
    Multilingual SEO – czym jest?
    Multilingual SEO – czym jest?
    Internet daje możliwość prowadzenia i skutecznego promowania działalności w wielu krajach. Sprawdź, co w tym zakresie oferuje multilingual SEO.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.