„Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę, wyrzucana jest w błoto. Problem polega na tym, że nie wiem, która połowa” – takie słowa ponad 100 lat temu wypowiedział John Wanamaker, amerykański kupiec uznawany za ojca marketingu. Na szczęście dziś możemy rozwiązać dylemat Wanamakera, ponieważ internet pozwala nam na śledzenie każdej najmniejszej akcji wykonywanej przez użytkownika. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne zmierzenie skuteczności działań marketingowych prowadzonych w sieci.
Jakie wskaźniki pomogą zmierzyć efektywność reklamy i czym powinna charakteryzować się skuteczna kampania reklamowa? Podpowiadamy!
Dobra kampania reklamowa to taka, która realizuje nadany jej cel. W przypadku internetowych działań marketingowych zazwyczaj są nim akcje wykonywane przez użytkowników, czyli tzw. konwersja (choć przy kampaniach wizerunkowych pożądaną akcją może być samo odwiedzenie strony). Są to działania, które generują zysk bezpośrednio poprzez sprzedaż lub prowadzą do niej mniejszymi krokami.
Z tego względu skuteczność kampanii reklamowej powinna być mierzona przede wszystkim na podstawie liczby (i niekiedy jakości) podjętych przez grupę docelową działań, a także kosztów ich uzyskania. Wszystko to można nazwać wskaźnikami KPI (Key Performance Indicators), czyli kluczowymi wskaźnikami efektywności.
Efektywna kampania reklamowa powinna mieć jasno określony cel. Dzięki temu będziesz mógł nie tylko monitorować postępy, ale również dobrać skuteczną strategię oraz weryfikować odpowiednie wskaźniki KPI. Nie wszystkie wymienione wyżej kwestie należy śledzić przy każdym rodzaju i celu kampanii. Skuteczność kampanii wizerunkowych objawia się inaczej niż skuteczność kampanii sprzedażowych. Dlatego też inne statystyki należy analizować.
Aby stworzyć skuteczną kampanię reklamową, trzeba regularnie analizować statystyki, a następnie przeprowadzać testy i sprawdzać, które rozwiązania są najskuteczniejsze. Jak to robić? Samodzielnie liczenie każdego kliknięcia czy wejścia na stronę byłoby niemożliwe. Na szczęście dzięki cyfryzacji możemy zrobić to w łatwiejszy sposób – za pomocą specjalnych narzędzi do mierzenia skuteczności kampanii.
Jeśli tworzysz reklamę w popularnych systemach takich Google Ads czy Facebook Ads, będziesz mógł automatycznie generować raporty i sprawdzać istotne dla wybranego celu kampanii wskaźniki. Swoje konto reklamowe Facebooka możesz połączyć ze stroną firmową za pomocą piksela Facebooka, czyli kawałka kodu, który zbiera informacje o aktywności ze strony.
Natomiast aby stworzyć efektywną kampanię reklamową w Google Ads, warto połączyć konto z narzędziem Google Analytics. Udostępnia ono opisane wcześniej wskaźniki KPI, a także wiele innych statystyk (np. czas wizyty na stronie, frazy generujące największy ruch, godziny największego ruchu).
Jak stworzyć skuteczną kampanię reklamową?
W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.