Zapytaj o ofertę
Link juice i wpływ na SEO
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Link juice i wpływ na SEO

Link juice i wpływ na SEO

5 min. czytania

SEO (Search Engine Optimization) to szereg czynności obejmujących prace nie tylko wewnątrz strony internetowej, ale również poza jej granicami. Jednym z kryteriów mających wpływ na pozycjonowanie są właśnie link juice (link equity), czyli te o wysokim wskaźniku jakości odnośników. Z tego artykułu dowiesz się, czym konkretnie one są oraz jak ich pozyskiwanie wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce Google.

Aby określić, czym jest taki właśnie link, warto skupić się najpierw na tym, czym jest pozycjonowanie. Rozumieć je można jako czynności, których celem ma być zwiększenie widoczności danej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Działania te podzielić można na on-site oraz off-site. Podczas gdy te pierwsze skupiają się na atrakcyjności danej witryny, jej treści i warstwy wizualnej dla algorytmów wyszukiwarek, działania off-site skupiają się na czynnościach poza kodem źródłowym witryny. Jednym z najpopularniejszych działań z tej grupy jest pozyskiwanie linków zewnętrznych (external links).

Z tym właśnie związany jest temat artykułu. Link juice rozumieć można jako moc przekazywaną domenie za pomocą konkretnego linka. W praktyce rozumieć to można jako wartość SEO, którą link do zewnętrznej strony przekazuje domenie, na której został umieszczony. Mierząc ten link, bierze się pod uwagę jego atrakcyjność i na tej podstawie podejmuje się decyzje, czy opłaca się umieścić do niego odnośnik. Warto zaznaczyć, że algorytmy wyszukiwarek stale się zmieniają. Właśnie dlatego warto na bieżąco kontrolować sytuację i reagować w odpowiedni sposób. W tym celu niezbędna jest wiedza oraz umiejętności z zakresu pozycjonowania.

Pamiętajmy, że określenie wartości danego linku nie jest zero jedynkowe, dlatego nie ma jednej metody pozwalającej ją oznaczyć. Istnieje jednak szereg metod wykorzystywanych przez specjalistów z branży SEO, które pozwalają mniej lub bardziej wskazać poziom atrakcyjności pozyskiwanego linku. Dzięki nim możliwe jest określenie wartości danego odnośnika względem linkowanej witryny. Do tego niezbędne jest nie tylko specjalne oprogramowanie, ale także wiedza i umiejętności, które pozwalają przeanalizować otrzymane wyniki. Wynika to z faktu braku konkretnej skali pozwalającej podjąć decyzję. To, czy dana domena posiada wartość zależy tylko od opinii pozycjonera.

Do określenia mocy juice link nie zawsze używane są specjalistyczne programy. Dużym wskazaniem dla specjalisty z branży SEO może być ruch organiczny oraz pozycja danej domeny na określone frazy kluczowe. Najlepszym dla pozycjonowania rozwiązaniem będzie pozyskiwanie linków ze zbliżonych tematycznie stron, które dają się wyszukać na podstawie podobnych słów kluczowych.

Niezwykle ważnym wskaźnikiem link equity jest także analiza ruchu na stronie. Im więcej internautów odwiedza daną witrynę, tym większe prawdopodobieństwo, że jest ona dla nich atrakcyjna, a co za tym idzie wartościowa dla algorytmów wyszukiwarki. Prawie nic nie jest tak cenne dla pozycji w Google jak aktywna społeczność danej strony.

Ahrefs

Z pomocą tego oprogramowania możliwe jest zmierzenie juicy link na podstawie przygotowanego miernika, który jest w stanie określić jakość danej domeny do linkowania zewnętrznego. Im wyższa jest ta wartość, tym bardziej atrakcyjny jest dany link. Warto jednak zaznaczyć, że miernik ten przygotowany został przez autorów oprogramowania, którzy nie mają nic wspólnego z wyszukiwarką Google, dlatego jego wyniki należy traktować wyłącznie orientacyjnie.

MajesticSEO

Program ten jest kolejnym narzędziem do mierzenia juicy link. Wyposażone zostało ono w autorski mierniki atrakcyjności linków, które nazywają się Citation Flow i Trust Flow. Narzędzie to cechuje się trochę bardziej skomplikowanymi wyliczeniami, które mogą być pomocne przy ustalaniu juice link. Weryfikacja domeny powinna dać zbliżone do siebie wyniki mierników CF (Citation Flow) oraz TF (Trust Flow). Jeśli CF jest stosunkowo za wysokie, może oznaczać to dużą ilość spamerskich backlinków w kodzie witryny.

Optymalizacja strony internetowej to nie jedyna czynność mająca wpływa na jej pozycjonowanie. Link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych, w dalszym ciągu odgrywa dużą rolę w budowaniu widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwarek. Nie sposób nie zgodzić się z twierdzeniem, że aktualnie linki mają o wiele mniejszą moc niż jeszcze kilka lat temu. Jednak w dalszym ciągu ich pozyskiwanie ma duży wpływ na działania związane z SEO strony internetowej. To samo tyczy się juice link, czyli najbardziej atrakcyjnych do pozyskania URLów. Na pewno lepszym rozwiązaniem będzie postawienie na jakość, niż ilość link equity. Algorytmy zdecydowanie chętniej promować będą strony o mniejszej ilości atrakcyjnych i połączonych tematycznie odnośnikach, niż tych o dużej liczbie mało wnoszących linków.

Link equity znajdują swoje zastosowanie głównie w branżach o dużej konkurencyjności. Tam, gdzie jej nie ma, pozyskanie dużej liczby wartościowych nie przyniesie aż tak spektakularnych rezultatów, ponieważ nawet bez tego możliwe jest uzyskanie satysfakcjonujących wyników. W takich wypadkach zdecydowanie ważniejsze będzie stworzenie atrakcyjnej dla odbiorców strony wraz z oryginalną, poprawną stylistycznie i językowo, wartościową treścią wraz z frazami kluczowymi.

Nie można oczywiście również zapominać o page authority, optymalizacji strony, czasie ładowania, jej zabezpieczeniach czy responsywności. Droga ta to najlepszy sposób do zwiększenia organicznej liczby odwiedzin na danej stronie internetowej, bez konieczności pozyskiwania dużej liczby linków zewnętrznych, co traktować można jako dodatek.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: motole.pl, travelglow.pl.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Zasady skutecznego link buildingu
    Zasady skutecznego link buildingu
    Skuteczna strategia pozycjonowania składa się z trzech podstawowych elementów – optymalizacji technicznej, pozycjonowania i dostosowania treści w obrębie witryny oraz […]
    User-agent – co to i jakie ma zastosowanie?
    User-agent – co to i jakie ma zastosowanie?
    Dzięki user-agent możesz dowiedzieć się, z jakich systemów korzystają Twoi odbiorcy. Sprawdź zatem, czym jest ten kod i jak go wykorzystać!
    Personal branding – czym jest i jaki ma związek z SEO?
    Personal branding – czym jest i jaki ma związek z SEO?
    Chciałbyś, aby Twoje nazwisko było rozpoznawalne w sieci? Marzy Ci się pierwsza strona wyników wyszukiwania? Sprawdź, jak to osiągnąć dzięki SEO.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.