Zaprezentujemy działania, które powinniśmy realizować, dążąc do uzyskania maksymalnego potencjału strategii omnichannel. Spraw aby Twoi klienci, niezależnie od wybieranej przez nich formy dostępu do Twoich usług, otrzymywali to, co stało się powodem ich wizyty, a ona sama była dla nich powodem do uśmiechu.
Definiowanie marketingu omnichannel
Być może odczuwasz wrażenie niespójności, gdyż tytuł mówi o marketingu wielopoziomowym, a my tu cały czas, o jakimś omnichannel, spokojnie do tego pierwszego przejdziemy niebawem, wpierw jednak porozmawiajmy o podejściu omnichannel. Opisywana metoda podejścia do marketingu, opiera się na integracji doświadczenia zakupowego. Wykorzystujemy ją, aby uzyskać pewność nieskomplikowanej interakcji klienta z naszą ofertą.
To ważne, aby marki oferowały klientom, więcej niż jedną metodę dostępu, a głównym argumentem, który za tym przemawia, jest pozbywanie się ograniczeń. W przypadku, gdy dostęp do naszej oferty oparty jest wyłącznie o jeden punkt kontaktu, z którego mogą korzystać potencjalni klienci, a doświadczenie, nie należy do tych, które moglibyśmy określić mianem skoordynowanego, wówczas mogą się oni zniechęcić.
Omnichannel a marketing wielokanałowy
Różnica jest i to niemała, przede wszystkim idea wielokanałowości (multichannel), zakłada rozciągnięcie jednakowego przekazu na poszczególne kanały, celem dotarcia do maksymalnej liczby konsumentów, równocześnie działając na rzecz kreowania świadomości marki. Multichannel, wiąże się jednak z koniecznością płynnego działania w sferze analitycznej, która pozostaje w jego przypadku nierozłączna, a co związane jest ze stopniem rozbudowania idei w praktyce. Idąc tą ścieżką starasz się zdobywać zainteresowanie konsumentów wszędzie, gdzie tylko jest to możliwe, począwszy od poczty elektronicznej, przez media społecznościowe, na wiadomościach SMS skończywszy.
Marketing omnichannel natomiast, koncentruje się stricte na konsumencie. Identyfikacji i zgodności z potrzebami klienta, bez znaczenia kim on jest. Treści również są dostosowywane, w zależności od aktualnego miejsca klienta w trakcie trwania zakupowej podróży. Omnichannel swoją siłę skrywa w konsumentach – pozwala im na kontrolowanie, kiedy i w jaki sposób uzyskują dostęp do Twojej marki. Jego realizacja wymaga konceptualizacji strategii, wraz z dużą otwartością na komunikację z Twojej strony. Nie należy on do zabiegów prostych, z pewnością jednak skutecznych.
Wartość strategii marketingu wielokanałowego
Strategie marketingu wielokanałowego, to przede wszystkim doświadczenie klienta z Twoją marką, które jest zintegrowane. Klient nasz Pan – Twoja oferta zakłada mnogość sposobów zaangażowa oraz komfort użytkowania, więc czego chcieć więcej? Masz szanse zrobić bardzo dobre wrażenie, w każdym momencie, gdy klient wchodzi w interakcję z Twoją marką.
Największą bolączką opisywanego modelu działania, jest jednak jego złożoność, która przekłada się na trud i ilość czasu, które musisz włożyć w proces jego wdrażania. Wiadomym jest, że bez pracy, nie ma kołaczy, dlatego niech najlepszą zachętą stanie się pewność, jego zaprowadzi on Twoją markę znacznie wyżej, niż jesteś to sobie w stanie obecnie wyobrazić.
Jak przygotować strategię marketingu wielokanałowego?
Poniżej prezentujemy działania, które przeprowadzą Cię przez kluczowe elementy, na które musisz zwrócić uwagę, chcąc przygotować kampanię marketingu wielokanałowego.
Segmentacja kupujących
Ma ona na celu wysyłanie konkretnych treści, do konkretnych osób i zanim stwierdzisz, że jest to zbyt żmudne, chcemy zwrócić uwagę, że większośc konsumentów nieprzychylnie patrzy na wiadomości, które otrzymują od marek, a pozbawione są one sensu. W tym przypadku, podobnie jak w SEO, jakość treści ma duże znaczenie i równie znacząco wpływa na stosunek odbiorcy do Twojej marki. To dobra treść, skłania nas do interakcji.
Poświęć większość uwagi temu co przynosi efekt, wyeliminuj to co zbędne
Czasami warto jest wyłamać się ze schematu, inność w końcu można nazwać wyjątkowością, a jeżeli będziesz wyjątkowy, to i z pewnością zauważalny. Czegokolwiek byś nie planował, pamiętaj jednak, że stosowanie nieuczciwych technik nie popłaca, tak w SEO, jak i w marketingu cyfrowym.
Lepiej skup się na analityce, ocenie Twoich wysiłków i sprawności realizowanych przez Ciebie działań, częsta kontrola daje Ci wgląd w efektywność i pozwala wyciągnąć wnioski, odnośnie do elementów cząstkowych. W ten sposób będziesz pewien, że strategia omnichannel rozwija się w dobrym kierunku. Monitorować należy m.in. strategię SEO, content marketingową, mobilną, czy też Pay Per Click, jeżeli zdecydowałeś się na jej wykorzystanie.
Analiza kanałów
Bądź na bieżąco, ze kondycją wszystkich używanych przez Twoją firmę kanałów. Obecnie analityka i dostępne narzędzia, są na takim poziomie zaawansowania, który umożliwia skrupulatne monitorowanie aktywności w mediach społecznościowych. Reaguj na komentarze – te negatywne w szczególności, a następnie podejmij próbę sprostania oczekiwaniom lub poprawy tego, co postrzegane jest jako nieudane, bądź niekompletne. Koncentracja na odbiorcy, nie tylko wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojej marki, ale również usprawni Twoje działania.
Podsumowanie
Zasadniczo powtórzymy to, co zostało już powiedziane – Tak, marketing wielokanałowy, jest zabiegiem opłacalnym i w większości przypadków, jego wykorzystanie może okazać się rewolucyjne w procesie budowania wizerunku marki. To z czym się zapoznałeś to zaledwie wierzchołek góry lodowe, a przydatnych informacji jest jeszcze więcej i więcej.
Jeżeli chciałbyś się z nimi zapoznać, lub z miejsca przejść do rozbudowywania swojej marki, skontaktuj się z nami (agencja SEO Grupa iCEA), z przyjemnością wtajemniczymy Cię w działania złożonego marketingu cyfrowego, a może nawet nawiążemy korzystną współpracę. Skontaktuj się już dziś!
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!