Zapytaj o ofertę
Czym jest Google Optimize?
4 min. czytania

Czym jest Google Optimize?

Google Optimize to niezwykle przydatne narzędzie, którego aktywacja niesie za sobą korzyści zarówno dla projektantów stron internetowych, jak i użytkowników. Niestety, wielu właścicieli witryn wciąż zapomina o jego istnieniu, pozbawiając firmę szans na osiągnięcie spektakularnych wyników. Czym zatem jest Google Optimize i dlaczego warto wykorzystywać to narzędzie? Podpowiadamy!

Google Optimize – co to takiego?

Mimo że świadomość na temat operacji internetowych nieustannie wzrasta, wielu przedsiębiorców wciąż zastanawia się, Google Optimize co to jest? Otóż to specjalistyczne narzędzie do testowania użyteczności stron internetowych, dzięki któremu można szybko zidentyfikować i zoptymalizować dotychczas mało skuteczne aspekty. Jego istotną zaletą jest kompatybilność z innymi usługami Google, które zapewniają marce kompleksowe wsparcie w zakresie marketingu internetowego.

Dzięki Google Optimize możemy łatwo znaleźć wszelkie błędy w witrynie oraz wyznaczyć elementy cieszące się największym zainteresowaniem grupy docelowej. Narzędzie podpowiada ponadto, jak zoptymalizować poszczególne rozwiązania, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i wygenerować konwersję.

Jak aktywować Google Optimize?

Wiedząc już, Google Optimize co to jest, warto poznać sposób aktywacji tego narzędzia. Aby korzystać z jego funkcji, należy posiadać konto Google Analytics, gdzie widoczne będą wszystkie wyniki wykonywanych testów. Konieczne jest też użytkowanie Google Tag Managera, przy pomocy którego będzie można dodawać proste kody dla Google Optimize. Niezbędna jest instalacja przeglądarki Google Chrome, gdyż tylko ona pozwala na analizę skuteczności przeprowadzanego eksperymentu.

Warto zaznaczyć, że podstawowa wersja Google Optimize jest w pełni bezpłatna. Opcja 360, wzbogacona o kilka dodatkowych funkcji, wymaga natomiast poniesienia pewnych kosztów. W przypadku małych stron internetowych wariant podstawowy jest jednak zupełnie wystarczający i daje równie wiele możliwości.

Testowanie za pomocą Google Optimize – co warto wiedzieć?

Google Optimize umożliwia przeprowadzanie trzech rodzajów testów:

  • Testy A/B – identyfikacja lepszego rozwiązania poprzez przedstawienie użytkownikom dwóch lub większej liczby wariantów danej witryny;
  • Testy wielowymiarowe – identyfikacja lepszego zestawu rozwiązań poprzez zaprezentowanie odbiorcom dwóch lub więcej wariantów strony;
  • Testy przekierowań – analiza skuteczności dwóch znacznie różniących się od siebie stron osadzonych na odmiennych adresach URL.

Ważną zaletą Google Optimize jest możliwość skierowania testu do ściśle określonej grupy użytkowników. Dzięki temu wyniki analizy będą bardziej miarodajne, a wdrożone zmiany korzystnie wpłyną na zaangażowanie odbiorców.

Trzeba wspomnieć, że użytkowanie omawianego narzędzia wymaga pewnej wiedzy z zakresu programowania stron internetowych. Aby więc w pełni wykorzystać jego potencjał, warto rozważyć skorzystanie z usług profesjonalnej agencji interaktywnej. Jak jednak wygląda testowanie za pomocą Google Optimize?

Pierwszym krokiem jest dodanie kodu Optimize w dwóch miejscach kodu strony. Następnie należy postępować według poniższej instrukcji:

  1. Na koncie Optimize stwórz kontenery, czyli kody implementowane wraz z regułami.
  2. Kontenery połącz z odpowiadającymi im usługami Google Analytics. Pamiętaj wówczas, aby odpowiednio nazwać każdy test, gdyż znacznie ułatwi to zarządzanie eksperymentem w panelu narzędzia.
  3. Wybierz rodzaj eksperymentu, jaki zamierzasz przeprowadzić na stronie. Następnie utwórz nowy widok w koncie Google Analytics i połącz go z usługą Optimize. Dzięki temu uzyskasz możliwość śledzenia aktywności użytkowników strony internetowej.
  4. Przygotuj warianty strony do testowania i wybierz cele eksperymentu. Na tym etapie określ grupę docelową i nazwij kolejne wersje strony.
  5. Po takim przygotowaniu eksperymentu należy go uruchomić i zakończyć. Pamiętaj, że zakończonego testu nie można ponownie aktywować.
  6. Ostatnim etapem testowania użyteczności za pomocą Google Optimize jest analiza otrzymanych wyników.

Dlaczego warto korzystać z Google Optimize?

Wiesz już, Google Optimize co to jest i jak opracować test użyteczności za pośrednictwem tego narzędzia. Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym przyczynom, dla których warto je wykorzystać.

Istotną zaletą Google Optimize jest bezpłatny dostęp do podstawowych funkcji. Dzięki temu właściciele nawet małych stron internetowych mogą w pełni korzystać z jego potencjału. Mimo że proces przygotowywania i weryfikacji testów jest dość czasochłonny, zdecydowanie warto się w niego zaangażować. Dlaczego? Oto kilka najważniejszych powodów:

  • wiele możliwości weryfikowania skuteczności podejmowanych rozwiązań;
  • możliwość znacznego obniżenia kosztów kampanii optymalizacyjnej;
  • zwiększenie efektywności stron internetowych;
  • wyższy współczynnik konwersji i lepsze wyniki sprzedażowe.

Trzeba jednak pamiętać, że korzystanie z Google Optimize nie jest proste. Warto więc zlecić przeprowadzanie testów użyteczności specjalistom, dzięki którym poszczególne etapy zostaną zrealizowane poprawnie, a ich wyniki kompleksowo wzmocnią działania optymalizacyjne i pozycjonowanie.

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    GA4 a wpływ na SEO i Google Ads
    GA4 a wpływ na SEO i Google Ads
    Analiza efektywności SEO i kampanii Google Ads jest niezwykle ważna. Warto więc wiedzieć, jaką rolę w tym procesie odgrywa Google Analytics 4!
    Popraw analitykę na swojej stronie z Google Analytics 4
    Popraw analitykę na swojej stronie z Google Analytics 4
    Szukasz sposobu na poprawę analityki na swojej stronie? Zrobiliśmy research o najnowszej usłudze Google Analytics 4, dzięki której możesz badać statystyki także z aplikacji mobilnych. Zobacz, jak wypada w zestawieniu z wersją GA3 i jakie korzyści płyną z korzystania z obu systemów.
    Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?
    Co to jest Behavior Flow Report i do czego służy jego weryfikacja?
    Obserwacja zachowań osoby odwiedzającej stronę WWW pozwala zrozumieć, jakimi treściami się interesuje. Jaką rolę odgrywa w tym Behavior Flow Report?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.