Zapytaj o ofertę

Czym jest Google Optimize?

4 min czytania
Czym jest Google Optimize?
Kategoria Analityka

Google Optimize to niezwykle przydatne narzędzie, którego aktywacja niesie za sobą korzyści zarówno dla projektantów stron internetowych, jak i użytkowników. Niestety, wielu właścicieli witryn wciąż zapomina o jego istnieniu, pozbawiając firmę szans na osiągnięcie spektakularnych wyników. Czym zatem jest Google Optimize i dlaczego warto wykorzystywać to narzędzie? Podpowiadamy!

Spis treści:

Google Optimize – co to takiego?

Mimo że świadomość na temat operacji internetowych nieustannie wzrasta, wielu przedsiębiorców wciąż zastanawia się, Google Optimize co to jest? Otóż to specjalistyczne narzędzie do testowania użyteczności stron internetowych, dzięki któremu można szybko zidentyfikować i zoptymalizować dotychczas mało skuteczne aspekty. Jego istotną zaletą jest kompatybilność z innymi usługami Google, które zapewniają marce kompleksowe wsparcie w zakresie marketingu internetowego.

Dzięki Google Optimize możemy łatwo znaleźć wszelkie błędy w witrynie oraz wyznaczyć elementy cieszące się największym zainteresowaniem grupy docelowej. Narzędzie podpowiada ponadto, jak zoptymalizować poszczególne rozwiązania, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i wygenerować konwersję.

Jak aktywować Google Optimize?

Wiedząc już, Google Optimize co to jest, warto poznać sposób aktywacji tego narzędzia. Aby korzystać z jego funkcji, należy posiadać konto Google Analytics, gdzie widoczne będą wszystkie wyniki wykonywanych testów. Konieczne jest też użytkowanie Google Tag Managera, przy pomocy którego będzie można dodawać proste kody dla Google Optimize. Niezbędna jest instalacja przeglądarki Google Chrome, gdyż tylko ona pozwala na analizę skuteczności przeprowadzanego eksperymentu.

Warto zaznaczyć, że podstawowa wersja Google Optimize jest w pełni bezpłatna. Opcja 360, wzbogacona o kilka dodatkowych funkcji, wymaga natomiast poniesienia pewnych kosztów. W przypadku małych stron internetowych wariant podstawowy jest jednak zupełnie wystarczający i daje równie wiele możliwości.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Testowanie za pomocą Google Optimize – co warto wiedzieć?

Google Optimize umożliwia przeprowadzanie trzech rodzajów testów:

  • Testy A/B – identyfikacja lepszego rozwiązania poprzez przedstawienie użytkownikom dwóch lub większej liczby wariantów danej witryny;
  • Testy wielowymiarowe – identyfikacja lepszego zestawu rozwiązań poprzez zaprezentowanie odbiorcom dwóch lub więcej wariantów strony;
  • Testy przekierowań – analiza skuteczności dwóch znacznie różniących się od siebie stron osadzonych na odmiennych adresach URL.

Ważną zaletą Google Optimize jest możliwość skierowania testu do ściśle określonej grupy użytkowników. Dzięki temu wyniki analizy będą bardziej miarodajne, a wdrożone zmiany korzystnie wpłyną na zaangażowanie odbiorców.

Trzeba wspomnieć, że użytkowanie omawianego narzędzia wymaga pewnej wiedzy z zakresu programowania stron internetowych. Aby więc w pełni wykorzystać jego potencjał, warto rozważyć skorzystanie z usług profesjonalnej agencji interaktywnej. Jak jednak wygląda testowanie za pomocą Google Optimize?

Pierwszym krokiem jest dodanie kodu Optimize w dwóch miejscach kodu strony. Następnie należy postępować według poniższej instrukcji:

  1. Na koncie Optimize stwórz kontenery, czyli kody implementowane wraz z regułami.
  2. Kontenery połącz z odpowiadającymi im usługami Google Analytics. Pamiętaj wówczas, aby odpowiednio nazwać każdy test, gdyż znacznie ułatwi to zarządzanie eksperymentem w panelu narzędzia.
  3. Wybierz rodzaj eksperymentu, jaki zamierzasz przeprowadzić na stronie. Następnie utwórz nowy widok w koncie Google Analytics i połącz go z usługą Optimize. Dzięki temu uzyskasz możliwość śledzenia aktywności użytkowników strony internetowej.
  4. Przygotuj warianty strony do testowania i wybierz cele eksperymentu. Na tym etapie określ grupę docelową i nazwij kolejne wersje strony.
  5. Po takim przygotowaniu eksperymentu należy go uruchomić i zakończyć. Pamiętaj, że zakończonego testu nie można ponownie aktywować.
  6. Ostatnim etapem testowania użyteczności za pomocą Google Optimize jest analiza otrzymanych wyników.

Dlaczego warto korzystać z Google Optimize?

Wiesz już, Google Optimize co to jest i jak opracować test użyteczności za pośrednictwem tego narzędzia. Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym przyczynom, dla których warto je wykorzystać.

Istotną zaletą Google Optimize jest bezpłatny dostęp do podstawowych funkcji. Dzięki temu właściciele nawet małych stron internetowych mogą w pełni korzystać z jego potencjału. Mimo że proces przygotowywania i weryfikacji testów jest dość czasochłonny, zdecydowanie warto się w niego zaangażować. Dlaczego? Oto kilka najważniejszych powodów:

  • wiele możliwości weryfikowania skuteczności podejmowanych rozwiązań;
  • możliwość znacznego obniżenia kosztów kampanii optymalizacyjnej;
  • zwiększenie efektywności stron internetowych;
  • wyższy współczynnik konwersji i lepsze wyniki sprzedażowe.

Trzeba jednak pamiętać, że korzystanie z Google Optimize nie jest proste. Warto więc zlecić przeprowadzanie testów użyteczności specjalistom, dzięki którym poszczególne etapy zostaną zrealizowane poprawnie, a ich wyniki kompleksowo wzmocnią działania optymalizacyjne.

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Ekspansja zagraniczna – jakich narzędzi będziesz potrzebować?
Ekspansja zagraniczna – jakich narzędzi będziesz potrzebować?
Ekspansja zagraniczna to proces wejścia na nowy rynek, który wymaga odpowiedniej optymalizacji strony www. Ważna jest też analityka i dostęp do odpowiednich narzędzi.
Czym się zajmuje agencja User Experience?
Czym się zajmuje agencja User Experience?
Współpraca z agencją User Experience to doskonały sposób na osiągnięcie spektakularnych wyników. Warto więc wiedzieć, czym zajmują się eksperci UX.
Czym jest Google Analytics 4? Dlaczego warto skorzystać z nowego Analyticsa?
Czym jest Google Analytics 4? Dlaczego warto skorzystać z nowego Analyticsa?
Google Analytics 4 to rewolucja w zakresie analityki internetowej. Warto więc wiedzieć, jak działa to narzędzie i jakie oferuje funkcjonalności!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę