Google Optimize to niezwykle przydatne narzędzie, którego aktywacja niesie za sobą korzyści zarówno dla projektantów stron internetowych, jak i użytkowników. Niestety, wielu właścicieli witryn wciąż zapomina o jego istnieniu, pozbawiając firmę szans na osiągnięcie spektakularnych wyników. Czym zatem jest Google Optimize i dlaczego warto wykorzystywać to narzędzie? Podpowiadamy!
Mimo że świadomość na temat operacji internetowych nieustannie wzrasta, wielu przedsiębiorców wciąż zastanawia się, Google Optimize co to jest? Otóż to specjalistyczne narzędzie do testowania użyteczności stron internetowych, dzięki któremu można szybko zidentyfikować i zoptymalizować dotychczas mało skuteczne aspekty. Jego istotną zaletą jest kompatybilność z innymi usługami Google, które zapewniają marce kompleksowe wsparcie w zakresie marketingu internetowego.
Dzięki Google Optimize możemy łatwo znaleźć wszelkie błędy w witrynie oraz wyznaczyć elementy cieszące się największym zainteresowaniem grupy docelowej. Narzędzie podpowiada ponadto, jak zoptymalizować poszczególne rozwiązania, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i wygenerować konwersję.
Wiedząc już, Google Optimize co to jest, warto poznać sposób aktywacji tego narzędzia. Aby korzystać z jego funkcji, należy posiadać konto Google Analytics, gdzie widoczne będą wszystkie wyniki wykonywanych testów. Konieczne jest też użytkowanie Google Tag Managera, przy pomocy którego będzie można dodawać proste kody dla Google Optimize. Niezbędna jest instalacja przeglądarki Google Chrome, gdyż tylko ona pozwala na analizę skuteczności przeprowadzanego eksperymentu.
Warto zaznaczyć, że podstawowa wersja Google Optimize jest w pełni bezpłatna. Opcja 360, wzbogacona o kilka dodatkowych funkcji, wymaga natomiast poniesienia pewnych kosztów. W przypadku małych stron internetowych wariant podstawowy jest jednak zupełnie wystarczający i daje równie wiele możliwości.
Google Optimize umożliwia przeprowadzanie trzech rodzajów testów:
Ważną zaletą Google Optimize jest możliwość skierowania testu do ściśle określonej grupy użytkowników. Dzięki temu wyniki analizy będą bardziej miarodajne, a wdrożone zmiany korzystnie wpłyną na zaangażowanie odbiorców.
Trzeba wspomnieć, że użytkowanie omawianego narzędzia wymaga pewnej wiedzy z zakresu programowania stron internetowych. Aby więc w pełni wykorzystać jego potencjał, warto rozważyć skorzystanie z usług profesjonalnej agencji interaktywnej. Jak jednak wygląda testowanie za pomocą Google Optimize?
Pierwszym krokiem jest dodanie kodu Optimize w dwóch miejscach kodu strony. Następnie należy postępować według poniższej instrukcji:
Wiesz już, Google Optimize co to jest i jak opracować test użyteczności za pośrednictwem tego narzędzia. Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym przyczynom, dla których warto je wykorzystać.
Istotną zaletą Google Optimize jest bezpłatny dostęp do podstawowych funkcji. Dzięki temu właściciele nawet małych stron internetowych mogą w pełni korzystać z jego potencjału. Mimo że proces przygotowywania i weryfikacji testów jest dość czasochłonny, zdecydowanie warto się w niego zaangażować. Dlaczego? Oto kilka najważniejszych powodów:
Trzeba jednak pamiętać, że korzystanie z Google Optimize nie jest proste. Warto więc zlecić przeprowadzanie testów użyteczności specjalistom, dzięki którym poszczególne etapy zostaną zrealizowane poprawnie, a ich wyniki kompleksowo wzmocnią działania optymalizacyjne.
Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.