Zapytaj o ofertę
Nie rezygnuj z SEO. Zobacz, co możesz stracić!
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Nie rezygnuj z SEO. Zobacz, co możesz stracić!

Nie rezygnuj z SEO. Zobacz, co możesz stracić!

8 min. czytania

Zbudowanie stabilnej pozycji marki w sieci to nie lada wyzwanie. Na tej długiej drodze z pewnością niejednokrotnie zastanawiałeś się, czy proces ten jest w ogóle opłacalny. Czy nie da się dojść do sukcesu drogą na skróty? Czy SEO ma sens? Prawda jest taka, że jeśli zrezygnujesz z pozycjonowania, możesz wiele stracić. O tych właśnie stratach piszę w niniejszym artykule. Sprawdź, dlaczego warto postawić na SEO!

Pozycjonowanie – przepis na zwycięstwo

Jeśli działasz w obszarze marketingu online, wiesz pewnie, czym jest pozycjonowanie stron internetowych. W ramach krótkiego przypomnienia wspomnę tylko, że pozycjonowanie to zbiór działań optymalizacyjnych mających na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Dlaczego specjaliści przypisują temu procesowi nadzwyczajne moce? Wysoka pozycja w wyszukiwarce to najlepszy sposób na promowanie biznesu w sieci, przyciąganie nowych klientów i zwiększanie sprzedaży. Jeżeli chcesz budować autorytet swojej marki w sieci, nie ma lepszego rozwiązania niż SEO.

Pozycjonowanie obejmuje trzy kluczowe aspekty: on-page SEO, off-page oraz optymalizację techniczną. Dotyczą one kolejno działań na stronie związanych głównie z tworzeniem treści, promocją oferty poza obszarem witryny oraz procesów mających na celu zwiększenie użyteczności serwisu i poprawienie doświadczeń odbiorców.

Jeśli działasz w tej branży od jakiegoś czasu, zgodzisz się pewnie, że pozycjonowanie to trudna sztuka. Być może pomyślałeś nawet kiedyś o zaprzestaniu działań optymalizacyjnych. Mimo że SEO jest dość czasochłonne i wymagające, nie warto rezygnować z efektów, jakie może zapewnić. Dlaczego? Już wyjaśniam.

Dlaczego nie powinieneś rezygnować z SEO?

Jak już wspomniałam, SEO to jeden z najlepszych sposobów na skuteczną promocję marki w sieci. Rezygnacja z pozycjonowania może być więc katastrofą dla Twojego biznesu. Nie tylko nie zwiększysz wówczas bazy klientów i nie pomnożysz zysków, ale też stracisz efekty, na które tak ciężko pracowałeś. Przedstawiam kilka kluczowych powodów, dla których nie powinieneś porzucać pozycjonowania swojej strony lub sklepu internetowego.

Utrata efektów

Pozycjonowanie to proces niezwykle długotrwały. Owszem, w mało konkurencyjnych branżach pierwsze efekty mogą pojawić się już po kilku tygodniach. Jeśli jednak działasz w zatłoczonym obszarze, w którym każda firma walczy o najwyższą pozycję w Google, na pożądane wyniki czekałeś pewnie nawet kilkanaście miesięcy. Rezygnując z SEO, stracisz te efekty.

Prawda jest taka, że pozycjonowanie przynosi pożądane rezultaty tylko wtedy, gdy jest realizowane w sposób ciągły. Oznacza to, że aby utrzymać swoją pozycję w Google, musisz trzymać rękę na pulsie, stale monitorować efektywność podejmowanych działań oraz wdrażać nowe rozwiązania. Rezygnacja z SEO jest wówczas najgorszym, co możesz zrobić.

Plus dla konkurencji

Pewnie wiesz, że konkurencja nigdy nie śpi. Jeśli choć na chwilę porzucisz pozycjonowanie swojej strony, branżowi rywale z pewnością wykorzystają okazję do wyprzedzenia Cię w wyścigu o pierwsze miejsce na liście wyników wyszukiwania. Pamiętaj, że w kolejce do zajęcia Twojego miejsca w Google stoi wiele stron i sklepów internetowych. Rezygnując z SEO, ułatwisz im drogę do sukcesu, pozbawiając się jednocześnie szansy na uzyskanie miana lidera w swojej branży.

Utrata przewagi

Zdobycie wysokiej pozycji w Google jest trudne, ale utrzymanie jej przez dłuższy czas to jeszcze większe wyzwanie, któremu podołać uda się niewielu. Jeśli chcesz cieszyć się stałym napływem nowych klientów oraz zwiększaniem przychodów, nie możesz rezygnować z SEO. W ten sposób firmy, które bez przerwy optymalizowały swoje serwisy, budowały profil linków i działały pod kątem User Experience, zdobędą nad Tobą przewagę. Nietrudno zgadnąć, że odzyskanie pozycji w wynikach wyszukiwania będzie znacznie trudniejsze, niż jej utrzymanie, dlatego nie ryzykuj i stale pozycjonuj swoją witrynę.

Brak szans na rozwój

Pozycjonowanie oznacza przede wszystkim dynamiczny rozwój Twojej firmy, zarówno online, jak i offline, jeżeli prowadzisz stacjonarny biznes. Wysoka pozycja w Google generuje ruch w witrynie, który z reguły przekłada się na zwiększenie przychodów. Dzięki temu masz znacznie więcej środków na inwestycje, rozszerzanie oferty, otwieranie się na nowe rynki i wdrażanie innowacyjnych technik z zakresu promocji i sprzedaży. Jeśli zrezygnujesz z SEO, wszystko będziesz musiał zacząć od nowa.

Gorsze relacje z odbiorcami

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że wysoka pozycja w Google budzi zaufanie odbiorców i podkreśla profesjonalizm firmy. Klienci, którzy regularnie odwiedzają Twój sklep, z pewnością wiedzą, jak wysoko pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania. Jeśli nagle utracisz swoją widoczność, prawdopodobnie wytworzy to w świadomości użytkowników niemałe wątpliwości. Szanse, że wysilą się na dalsze poszukiwania są dość niskie. Osoba, która nie znajdzie Cię na pierwszej stronie w Google, najpewniej wybierze ofertę konkurencyjnej marki, przez co stracisz nie tylko szansę na zysk, ale też zerwiesz relację z klientem, która w obecnych realiach jest największą wartością.

wyniki badań CTR dla pierwszych trzech pozycji w wynikach wyszukiwania przeprowadzone przez agencję Optifywyniki badań CTR dla pierwszych trzech pozycji w wynikach wyszukiwania przeprowadzone przez agencję Optify

Utrata autorytetu w branży

Rezygnując z SEO, stracisz dobry wizerunek nie tylko w oczach klientów, ale też wszystkich innych podmiotów działających w branży. Pamiętaj, że e-commerce to nie tylko relacje z faktycznymi nabywcami, ale też producentami, hurtowniami, dostawcami i partnerami biznesowymi. Jeśli nagle znikniesz z listy wyników wyszukiwania, stracisz możliwość rozwoju firmy, pomnożenia zysków i pozyskania nowych klientów. Autorytet i pozytywny wizerunek marki to coś, o co powinieneś nieustannie dbać, dlatego nie rezygnuj z SEO.

Zmniejszenie zysków

Jeżeli dopiero raczkujesz w SEO, pewnie ciekawi Cię, dlaczego wysoka pozycja w Google jest tak ważna. Prawda jest taka, że dobra widoczność w wyszukiwarce zwykle oznacza większe zyski. Mimo że klienci mogą dotrzeć do Ciebie z różnych źródeł, takich jak media społecznościowe czy linki na stronach zewnętrznych, zwykle odbywa się to za pośrednictwem wyników wyszukiwania. Ścieżka wygląda wówczas następująco: klient znajduje Twoją stronę na pierwszej karcie Google, decyduje się na kliknięcie linku, przechodzi do witryny, a jeśli jej zawartość go zainteresuje, decyduje się na konwersję. Jeśli z tego łańcucha usuniesz pierwsze ogniwo, czyli nie pojawisz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, proces nie zostanie zrealizowany. Jedynym sposobem na stałe zwiększanie zysków ze sprzedaży online jest więc bieżąca optymalizacja pod kątem SEO.

Stagnacja

Sprzedaż online to przyszłość niemal wszystkich biznesów. Aby nie zostać w tyle, musisz nadążać za nawet najszybszymi zmianami. W przeciwnym razie Twoja marka przestanie się rozwijać, a klienci zrezygnują z korzystania z jej oferty. Jak uchronić się przed tymi trudnościami? Wystarczy, że będziesz stale optymalizował swoje strony i realizował procesy z zakresu pozycjonowania. W ten sposób nie tylko unikniesz stagnacji, ale też przyspieszysz rozwój swojego biznesu, co przyniesie wymierne korzyści w przyszłości.

Czy pozycjonowanie to jedyna droga do sukcesu?

Uwzględniając wszystkie problemy, z jakimi możesz się spotkać, rezygnując z SEO, pewnie głowisz się, dlaczego ktoś miałby decydować się na ten krok. Powodów może być wiele:

  • niechęć wynikająca z braku efektywności spowodowanej niewłaściwą strategią,
  • przeświadczenie, że wysoka pozycja w wyszukiwarce utrzyma się samoczynnie,
  • brak świadomości, że pozycjonowanie nie jest procesem jednorazowym,
  • niecierpliwość,
  • przeświadczenie, że inne techniki marketingowe przyniosą lepsze efekty.

Odwołując się do ostatniego punktu, warto rozważyć, czy pozycjonowanie jest jedynym sposobem na budowanie stabilnej marki w Internecie. Odpowiedź brzmi: nie.

Jest wiele innych technik marketingowych, które możesz wdrożyć, aby uzyskać świetne wyniki i przyciągnąć nowych klientów. Niemniej jednak SEO gwarantuje długotrwałe efekty, które przekładają się na realne zyski. Nie warto więc rezygnować z pozycjonowania, nawet gdy na początku nie przynosi ono satysfakcjonujących rezultatów.

Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że pokusa, aby zrezygnować z dość wymagających działań, które w pierwszych etapach realizacji są bezowocne, jest ogromna. Rozwiązaniem tego problemu jest współpraca z profesjonalną agencją interaktywną. Specjaliści zadbają o stałą efektywność kampanii i w pełni wykorzystają potencjał Twojej marki. Kiedy zobaczysz pierwsze efekty, już nigdy nie pomyślisz o rezygnacji z SEO.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 3
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    On-page vs. off-page SEO 2023
    On-page vs. off-page SEO 2023
    Czym różni się on-page SEO od off-page SEO? Co jest ważniejsze w 2023 roku? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swoją stronę!
    Multilingual SEO – czym jest?
    Multilingual SEO – czym jest?
    Internet daje możliwość prowadzenia i skutecznego promowania działalności w wielu krajach. Sprawdź, co w tym zakresie oferuje multilingual SEO.
    Czym są przyjazne adresy URL? Dlaczego warto je stosować?
    Czym są przyjazne adresy URL? Dlaczego warto je stosować?
    Zastanawiałeś się, w jaki sposób wyszukiwarka przeszukuje Twoją stronę w poszukiwaniu informacji? Wiesz, jak duże znaczenie ma poprawny adres URL witryny?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.