Zapytaj o ofertę
Personal branding – czym jest i jaki ma związek z SEO?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Personal branding – czym jest i jaki ma związek z SEO?

Personal branding – czym jest i jaki ma związek z SEO?

7 min. czytania

Z pewnością wiesz, czym jest optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek i być może wykorzystujesz ją do umacniania pozycji swojej firmy w sieci. Czy kiedykolwiek pomyślałeś jednak o swoim osobistym pozycjonowaniu?

Przecząca odpowiedź nie jest żadnym zaskoczeniem, gdyż wielu właścicieli firm po prostu tego nie robi. Zaangażowanie w promowanie własnej marki wymaga tak wiele wysiłku, że zapominają oni o tym, że konsumenci często chcą wiedzieć, kto stoi za firmą i co sobą reprezentuje. Coraz częściej Google przyjmuje podobną postawę i sprawdza profile osób prowadzących dane firmy.

Powinieneś więc skupić się zarówno na marce osobistej, jak i swojej firmie. Twoja nieskazitelna reputacja bardzo korzystnie wpłynie na postrzeganie Twojego biznesu przez potencjalnych klientów.

Personal branding a SEO

Jak zbudować dobrą markę osobistą? Istotny związek z tym zadaniem ma osobiste SEO.

Osobiste SEO jest niczym innym, jak optymalizacją Twojego imienia i nazwiska pod kątem wyszukiwarek. Ustalasz tym samym to, co pojawia się po wpisaniu “Ciebie” do wyszukiwarki.

Większość użytkowników po wpisaniu swojego nazwiska w internecie nie odnajduje informacji o sobie, chyba że jest to profil na Facebooku.Dobrą wiadomością jest to, że osobiste SEO może pomóc Ci uzyskać tę widoczność.

Brak widoczności wynika z braku treści

Oczywistym jest fakt, że musisz Tworzyć treści, które nawiązują do Twojego nazwiska. W skład takich działań może wchodzić pobranie firmowych postów na blogu i dopisanie własnego imienia. Nie powinieneś jednak na tym poprzestać.

Musisz też publikować informacje o sobie w innych miejscach, takich jak LinkedIn, YouTube, Twitter czy Instagram. Pamiętaj o regularności i systematyczności, a także o odpowiedniej optymalizacji tego, co udostępniasz, nie tylko pod kątem treści, ale też własnego nazwiska.

Być może masz już osobistą stronę internetową, profil na LinkedIn lub inną treść, którą chcesz pokazać użytkownikom, ale niestety nie pojawiają się one zbyt wysoko w wynikach wyszukiwania. Personal branding SEO może być w tym przypadku niezwykle skuteczny. Musisz tylko odpowiednio zadziałać, aby wypromować tę treść lub powierzyć to zadanie ekspertom.

Personal branding SEO vs. tradycyjna optymalizacja

Tradycyjna optymalizacja i personal branding SEO mają ze sobą wiele wspólnego. Zauważyć można jednak kilka zasadniczych różnic, które charakteryzują promowanie własnego nazwiska w sieci.

Zauważ, że nie jesteś jedyną osobą na świecie o takim imieniu. Aby nie zostać więc pomylonym, musisz odpowiednio zoptymalizować swoje treści. Chyba że nazywasz się Robert Lewandowski. Wtedy możesz mieć poważny problem, gdyż ten popularny zawodnik przyćmi każdego innego posiadacza tego nazwiska.

Personal branding SEO często wiąże się również ze znacznie większą ilością badań niż standardowe SEO, zwłaszcza, jeżeli wyniki wyszukiwań Twojego nazwiska ukazują negatywne informacje. Być może będziesz musiał przejrzeć wszelkiego rodzaju wzmianki na swój temat w mediach społecznościowych i treści innych osób, aby dowiedzieć się, dlaczego jesteś krytykowany w Internecie.

Personal SEO czy optymalizacja strony firmowej?

Tego pytania nie powinieneś zadawać sobie, jeśli jesteś właścicielem firmy. Dlaczego? Bo potrzebujesz obu! Twoja marka musi mieć dobrą reputację, tak samo jak ludzie, którzy ją tworzą. Zyski osiągnięte w jednym obszarze SEO powinny uzupełniać drugi.

Jeżeli renoma Twojego nazwiska w sieci ma dla Ciebie duże znaczenie, właśnie na tym powinieneś się skupić i zbudować pewną markę osobistą. Wzmocnisz tym działania firm, które prowadzisz.

Jak rozpocząć personal branding SEO?

Wyniki, które Google i inne wyszukiwarki podadzą podczas wpisania konkretnej osoby są wielką mieszanką danych: konta w mediach społecznościowych, strony firmowe, profile autorów blogów i wszelkie treści w których ich wymieniono.

Od czego więc zacząć, aby użytkownicy widzieli w wyszukiwarce to, na czym zależy Ci najbardziej?

Stwórz bazę konkretnych informacji o sobie na stronie internetowej

Twoja własna strona internetowa to świetne miejsce na rozpoczęcie osobistej kampanii SEO, ponieważ masz niemal pełną kontrolę nad tym, co użytkownik tam znajdzie. Powinna być więc precyzyjnie zaprojektowana, łatwa w użytku i kompletna. Oznacza to, że musisz zadbać o następujące elementy:

  • Adres URL strony musi zawierać Twoje imię i nazwisko
  • Linki do aktywnych, kont w mediach społecznościowych powinny być wyświetlane w widocznym dla użytkownika miejscu
  • Twoje imię i nazwisko pojawia się w treści odpowiednio często, choć pamiętaj, aby z tym nie przesadzić

Kolejnym krokiem będzie zadbanie o media społecznościowe, gdyż dobrze pozycjonują się w wyszukiwarce, bo są wiarygodne z punktu widzenia Google.

Każda platforma wymaga odmiennego podejścia. Poniżej zaprezentowano więc, jak optymalizować osobiste treści na różnych portalach społecznościowych.

LinkedIn

Dobry profil na LinkedIn ma szansę na zajęcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Twój powinien być możliwie jak najbardziej dopracowany i zoptymalizowany pod kątem SEO. Możesz to osiągnąć dzięki poniższym wskazówkom:

  • stwórz adres URL, który zawiera Twoje imię i nazwisko
  • zadbaj o co najmniej 500 połączeń
  • użyj nagłówka wyposażonego w słowa kluczowe
  • zaktualizuj dane o sobie
  • pochwal się swoimi umiejętnościami i spraw, aby były dobrze widoczne
  • regularnie publikuj artykuły

Facebook

Google zwykle wysoko ocenia profile na Facebooku. Niestety, wykorzystanie tego portalu może być trudne, ze względu na jego niepoważny charakter. Jest to bowiem miejsce, które często służy dzieleniu się zabawnymi treściami, żarami czy memami, głównie z przyjaciółmi i rodziną. Nie ma w tym nic złego, ale może okazać się to mało pomocne w budowaniu renomy Twojego nazwiska w sieci.

Profesjonalny profil z odpowiednim zdjęciem profilowym jest tym, co powinieneś upubliczniać w internecie, aby stać się jego rozpoznawalnym i szanowanym uczestnikiem

Twitter

Twitter kilka lat temu stracił swoją popularność, by jakiś czas temu ponownie zgromadzić szrze aktywnych użytkowników. W związku z tym Google znów zaczął indeksować tweety, więc Twoje treści z tego portalu mogą znaleźć się na liście wyników wyszukiwania Twojego nazwiska.

Nawet jeśli nie używasz Twittera zbyt często, utwórz profil z profesjonalnym zdjęciem i opisem zoptymalizowanym pod kątem słów kluczowych. Następnie zamieść tweeta o treści typu “Nie jestem tu aktywny, ale zapraszam Cię na LinkedIn [tutaj umieść link]”. Możesz wykorzystać każdy inny portal na którym pojawiasz się często.

YouTube

Miniatury filmów z YouTube czasami wyświetlają się podczas wyszukiwania nazwisk ich autorów. Film, który jest odpowiednio zoptymalizowany, ma więc szansę pojawić się w rankingu SERP. Twoje wideo nie musi być długie, postaw na krótki filmik o sobie, użyj imienia i nazwiska w tytule i wykorzystaj kilka słów kluczowych dotyczących Twojego biznesu.

Medium

Medium szybko staje się celem zarówno dla profesjonalistów poszukujących interesujących treści do przeczytania, jak i osób wykorzystujących SEO. Portal ten nie jest rozbudowany jak Facebook, ale jeśli stworzysz na nim swój profil i udostępnisz kilka postów z bloga, zdecydowanie zwiększysz popularność swojego nazwiska w sieci.

Zacznij działać!

Jeśli już utworzysz, zaktualizujesz i udostępnisz swoje profile w mediach społecznościowych, kolejnym krokiem będzie konkretna działalność w internecie, która zapewni Ci rozpoznawalność. Zadbaj o to, aby pojawiać się w artykułach innych osób z Twojej branży. Zdziwisz się, jak wielu użytkowników będzie zainteresowanych taką współpracą. Pomyśl też o podcastach czy gościnnych odcinków z YouTuberami. Istnieje wiele możliwości – wykorzystaj je!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Na czym polegają tagi hreflang?
    Na czym polegają tagi hreflang?
    Tagi hreflang są obecnie bardzo pożądane wśród witryn, które prowadzą swoją działalność w różnych krajach świata. Warto o nich pomyśleć w swojej firmie.
    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
    Przedsiębiorcy małych firm powinni postawić na skuteczne działania SEO, aby mieć szansę na dobrą widoczność w wyszukiwarce i tym samym osiągnięcie sukcesu.
    Core Web Vitals – analiza szybkości strony internetowej
    Core Web Vitals – analiza szybkości strony internetowej
    Jak zoptymalizować witrynę pod kątem poprawy doświadczeń użytkowników? Czym są czynniki Core Web Vitals? Dowiesz się w tym artykule!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.