Nieustanny rozwój rynku nieruchomości sprawia, że usługi firm budowlanych cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Osoby remontujące mieszkanie czy budujące dom stawiają wówczas na sprawdzonych fachowców i najpopularniejsze oferty w sieci. Aby pozyskać nowych klientów oraz zwiększyć przychody, warto podjąć się skutecznych zabiegów promocyjnych. Jednym z nich jest pozycjonowanie branży budowlanej. Na czym polega i jakie techniki warto wówczas zastosować? Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Pozycjonowanie stron internetowych to proces budowania ich widoczności w wyszukiwarce poprzez wykorzystanie różnorodnych narzędzi marketingowych i technik optymalizacyjnych. Celem tego przedsięwzięcia jest uzyskanie jak najwyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania, która sprzyja generowaniu ruchu w witrynie i rozszerzaniu świadomości marki. Pozycjonowanie branży budowlanej jest więc świetnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie sprzedaży, co przekłada się na długofalowy rozwój przedsiębiorstwa.
Proces pozycjonowania składa się z trzech kluczowych części:
W skład SEO on-site wchodzą wszelkie techniki optymalizacyjne obejmujące tworzenie i udoskonalanie zawartości witryny. Im bardziej wartościowa treść, tym większe szanse na konwersję, dlatego warto zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.
SEO off-site obejmuje natomiast działania podejmowane poza obszarem witryny, głównie pozyskiwanie linków czy budowanie świadomości marki w mediach społecznościowych. Dzięki temu na stronę trafia więcej użytkowników, w wyniku czego szanse na faktyczną sprzedaż są znacznie wyższe.
Optymalizacja techniczna stanowi z kolei ogół procesów polegających na zwiększeniu użyteczności i poprawie funkcjonalności wszelkich elementów witryny. Jest bardzo ważnym elementem każdej strategii SEO, gdyż ma bezpośredni wpływ na doświadczenia odbiorców, którzy są wówczas bardziej skłonni do zakupu.
Pozycjonowanie branży budowlanej warto rozpocząć od przeprowadzenia dokładnych badań. Im więcej informacji pozyskanych zostanie przed wdrożeniem strategii optymalizacyjnej, tym większe szanse, że okaże się ona faktycznie skuteczna.
Punktem, od którego należy rozpocząć badanie pod kątem SEO, jest analiza rynku docelowego. Warto wówczas zidentyfikować najważniejsze potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów, zwracając przy tym szczególną uwagę na wymagania względem branży budowlanej. Nie ulega wątpliwościom, że każdy współczesny konsument będzie poszukiwał usług jak najwyższej jakości. Istnieje jednak wiele innych wyznaczników, których uwzględnienie zagwarantować może wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Aby opracować kompleksową strategię, warto zwrócić uwagę na takie czynniki, jak: zainteresowania, oczekiwania względem marki i produktu, wiek, płeć, problemy, a nawet sposób spędzania wolnego czasu.
Kolejnym, ważnym badaniem jest analiza konkurencji. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku innych firm z branży, a co okazało się zupełnie nieskuteczne, łatwiej będzie uniknąć ewentualnych błędów i stworzyć plan, dzięki któremu pozycjonowanie przyniesie pożądane efekty.
Pozycjonowanie branży budowlanej to dość złożony proces, w skład którego wchodzi wiele różnorodnych technik SEO. Na początku przygody z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek warto jednak postawić na podstawowe metody, które sprawdzą się w przypadku niemal każdej firmy.
Marketing treści to jedna z najważniejszych praktyk stosowanych podczas pozycjonowania stron internetowych. Wykorzystując odpowiednie formy publikacji, można bowiem dotrzeć do potencjalnych klientów i skutecznie zachęcić ich do skorzystania z usług danej firmy. Aby jednak zaprezentować ofertę osobom, które są nią faktycznie zainteresowane, konieczna jest optymalizacja treści pod kątem właściwych słów kluczowych.
Strategia fraz kluczowych opiera się na zidentyfikowaniu i użyciu w zawartości strony terminów powiązanych z daną branżą, które są najczęściej wyszukiwane przez docelowych odbiorców. Dzięki temu witryna przyciąga wielu nowych klientów i lepiej pozycjonuje się w wyszukiwarce. Trafne słowa kluczowe znaleźć można za pomocą narzędzi, takich jak Google Search Console, Ahrefs, Google Analytics czy Keyword Tool. Zaprezentują one nie tylko najlepsze hasła, ale też przedstawią ich konkurencyjność, dzięki czemu optymalizacja pod kątem SEO będzie o wiele łatwiejsza.
Po identyfikacji odpowiednich fraz można przejść do tworzenia treści. Przeprowadzając pozycjonowanie branży budowlanej, warto skupić się na tekstach. Powinny bowiem podkreślać profesjonalizm danej firmy oraz jakość świadczonych przez nią usług. Oto kilka skutecznych form content marketingu, dzięki którym rozszerzanie grona odbiorców będzie o wiele łatwiejsze:
Jednym z najważniejszych czynników rankingowych, które istotnie wpływają na pozycjonowanie branży budowlanej, jest sieć linków zwrotnych. Im wyższy autorytet domeny odsyłającej, tym większa wartość w oczach wyszukiwarki ma dana witryna. Warto więc postawić na sprawdzone źródła, uwzględniając jednocześnie serwisy najchętniej odwiedzane przez docelowych odbiorców. Oto kilka skutecznych metod pozyskiwania wysokiej jakości linków:
Trzeba jednak pamiętać, że najlepszym sposobem na link building jest tworzenie wysokiej jakości treści, do których inni twórcy zdecydują się udostępnić link na swojej stronie internetowej. Doskonale sprawdzą się w tym przypadku wszelkiego rodzaju poradniki czy recenzje, gdyż to właśnie takie formaty cieszą się największym zainteresowaniem wśród klientów sklepów budowlanych.
Optymalizacja strony pod kątem technicznym to nic innego, jak dostosowanie jej użyteczności i wyglądu do potrzeb docelowych odbiorców. Trzeba bowiem pamiętać, że im łatwiejsza w obsłudze jest dana strona internetowa, tym lepsze wrażenie wywołuje na konsumentach, którzy są wówczas bardziej skłonni do ponownych odwiedzin, a nawet udzielenia rekomendacji swoim znajomym. Warto więc zadbać o podstawowe aspekty związane z funkcjonalnością strony internetowej. Należą do nich elementy, takie jak:
Warto wspomnieć, że pozycjonowanie branży budowlanej to nie tylko tworzenie tematycznych treści i pozyskiwanie linków. Kluczowe znaczenie dla odbiorców ma bowiem użyteczność serwisu oraz bezproblemowe korzystanie z jego funkcji. Warto więc przeprowadzić dokładny audyt SEO, zidentyfikować wszelkie błędy i jak najszybciej się ich pozbyć.
W ramach strategii optymalizacji pod kątem lokalnym podejmowanych jest szereg działań, których celem jest zwiększenie świadomości marki i pozyskiwanie klientów z danego obszaru geograficznego. Technika ta jest nieco mniej wymagająca niż standardowe SEO, w związku z czym jej zastosowanie rozważyć powinna każda mała lub początkująca firma. SEO lokalne doskonale sprawdzi się więc jako element planu obejmującego pozycjonowanie branży budowlanej.
Jedną z najważniejszych praktyk stosowanych w ramach tej koncepcji jest optymalizacja wizytówki Google. Każda firma posiadająca lokal stacjonarny powinna założyć profil w narzędziu Google Moja Firma i zawrzeć w nim najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie. Dobra wizytówka składa się z takich elementów, jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu, kategoria działalności, opis, a nawet opinie innych klientów. Dzięki niej użytkownicy nie będą mieć problemu ze skontaktowaniem się z marką i skorzystaniem z jej usług, w wyniku czego sprzedaż dynamicznie wzrośnie.
Umiejętnie przeprowadzony proces pozycjonowania niesie za sobą wiele istotnych korzyści, które wpływają na długofalowy rozwój biznesu. Warto więc przeprowadzić dokładne badania, opracować skuteczny plan działania i wdrożyć go do swojej strategii marketingowej. Oto efekty, jakie można wówczas osiągnąć:
Nie ulega jednak wątpliwości, że najważniejszą korzyścią, jaką gwarantuje pozycjonowanie branży budowlanej, jest nieustanny rozwój biznesu na wielu płaszczyznach. Warto więc rozważyć wykorzystanie SEO w swojej strategii.
Trzeba jednak zaznaczyć, że proces pozycjonowania firmy budowlanej przyniesie pożądane wyniki tylko wtedy, gdy wykorzystane zostaną właściwe techniki, a plan SEO obejmie wszelkie aspekty związane z promocją online. Samodzielne sprostanie tym wymaganiom może okazać się więc nie lada wyzwaniem. Nic zatem dziwnego, że wielu współczesnych przedsiębiorców decyduje się na wsparcie profesjonalistów.
Budowanie obecności marki w sieci to niełatwe zadanie. Wynika to z faktu regularnych modyfikacji algorytmów wyszukiwarek oraz stale rosnących oczekiwań klientów, którzy nierzadko spędzają wiele godzin w Internecie, poszukując najlepszej oferty. Okazuje się więc, za samodzielne pozycjonowanie branży budowlanej jest dość czasochłonne, przez co często wykracza poza możliwości wielu współczesnych przedsiębiorców. Właściciele firm budowlanych, a także innych, coraz częściej decydują się więc na wsparcie profesjonalistów.
Agencja SEO to zespół wykwalifikowanych pozycjonerów, którym algorytmy wyszukiwarek i zasady optymalizacji nie są obce. Posługując się nowoczesnymi narzędziami marketingowymi, są oni w stanie przeprowadzić niezbędne badania i opracować skuteczny plan działania, który może okazać się kluczem do sukcesu niejednej marki.
Decydując się na współpracę z agencją SEO, warto znać kilka podstawowych działań zawartych w jej ofercie. Oto najważniejsze procesy, jakich podejmuje się niemal każda firma pozycjonerska:
Biorąc pod uwagę holistyczne podejście agencji SEO do digital marketingu, trudno się dziwić, że wielu współczesnych przedsiębiorców decyduje się na pozycjonowanie branży budowlanej z jej pomocą. Współpraca z ekspertami okazać się bowiem może nieocenionym wsparciem w procesie pozyskiwania nowych klientów i zwiększania sprzedaży, dlatego warto rozważyć takie rozwiązanie.
Mimo że pozycjonowanie branży budowlanej okazać się może dość wymagające i czasochłonne, każda firma specjalizująca się w tej dziedzinie powinna się na nie zdecydować. Wdrożenie skutecznej strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek gwarantuje bowiem szereg ważnych dla rozwoju marki korzyści, których nie zapewni żaden inny plan marketingowy. Warto więc podjąć się tego wyzwania samodzielnie lub skorzystać z pomocy doświadczonej agencji SEO, dzięki której uzyskanie spektakularnych efektów z pewnością będzie o wiele łatwiejsze.
Pozycjonowanie branży budowlanej to proces polecany każdej firmie, której zależy na rozwijaniu swojej działalności w sieci. Do najważniejszych korzyści SEO zaliczamy między innymi wzrost liczby klientów, większą świadomość marki w Internecie, lepsze wyniki sprzedażowe oraz stale rosnące zainteresowanie ofertą firmy.
Pozycjonowanie branży budowlanej należy zacząć od opracowania szczegółowego planu działania. Aby strategia optymalizacyjna przyniosła najlepsze efekty, warto przyjrzeć się działaniom konkurencji, ustalić potrzeby i oczekiwania rynku docelowego oraz zidentyfikować wszelkie błędy w zawartości strony internetowej.
Pozycjonowanie lokalne w branży budowlanej to dość czasochłonny proces. Mimo że na efekty SEO czekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, zdecydowanie warto zaangażować się w to przedsięwzięcie, gdyż uzyskane rezultaty z pewnością wynagrodzą wszelkie podjęte trudy.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.