Zapytaj o ofertę
Pozycjonowanie branży budowlanej
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Pozycjonowanie branży budowlanej

Pozycjonowanie branży budowlanej

10 min. czytania

Nieustanny rozwój rynku nieruchomości sprawia, że usługi firm budowlanych cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Osoby remontujące mieszkanie czy budujące dom stawiają wówczas na sprawdzonych fachowców i najpopularniejsze oferty w sieci. Aby pozyskać nowych klientów oraz zwiększyć przychody, warto podjąć się skutecznych zabiegów promocyjnych. Jednym z nich jest pozycjonowanie branży budowlanej. Na czym polega i jakie techniki warto wówczas zastosować? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Na czym polega pozycjonowanie branży budowlanej?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces budowania ich widoczności w wyszukiwarce poprzez wykorzystanie różnorodnych narzędzi marketingowych i technik optymalizacyjnych. Celem tego przedsięwzięcia jest uzyskanie jak najwyższej pozycji na liście wyników wyszukiwania, która sprzyja generowaniu ruchu w witrynie i rozszerzaniu świadomości marki. Pozycjonowanie branży budowlanej jest więc świetnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie sprzedaży, co przekłada się na długofalowy rozwój przedsiębiorstwa.

Proces pozycjonowania składa się z trzech kluczowych części:

  • SEO on-site,
  • SEO off-site,
  • optymalizacji technicznej.

W skład SEO on-site wchodzą wszelkie techniki optymalizacyjne obejmujące tworzenie i udoskonalanie zawartości witryny. Im bardziej wartościowa treść, tym większe szanse na konwersję, dlatego warto zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.

SEO off-site obejmuje natomiast działania podejmowane poza obszarem witryny, głównie pozyskiwanie linków czy budowanie świadomości marki w mediach społecznościowych. Dzięki temu na stronę trafia więcej użytkowników, w wyniku czego szanse na faktyczną sprzedaż są znacznie wyższe.

Optymalizacja techniczna stanowi z kolei ogół procesów polegających na zwiększeniu użyteczności i poprawie funkcjonalności wszelkich elementów witryny. Jest bardzo ważnym elementem każdej strategii SEO, gdyż ma bezpośredni wpływ na doświadczenia odbiorców, którzy są wówczas bardziej skłonni do zakupu.

Pozycjonowanie branży budowlanej – od czego zacząć?

Pozycjonowanie branży budowlanej warto rozpocząć od przeprowadzenia dokładnych badań. Im więcej informacji pozyskanych zostanie przed wdrożeniem strategii optymalizacyjnej, tym większe szanse, że okaże się ona faktycznie skuteczna.

Punktem, od którego należy rozpocząć badanie pod kątem SEO, jest analiza rynku docelowego. Warto wówczas zidentyfikować najważniejsze potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów, zwracając przy tym szczególną uwagę na wymagania względem branży budowlanej. Nie ulega wątpliwościom, że każdy współczesny konsument będzie poszukiwał usług jak najwyższej jakości. Istnieje jednak wiele innych wyznaczników, których uwzględnienie zagwarantować może wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Aby opracować kompleksową strategię, warto zwrócić uwagę na takie czynniki, jak: zainteresowania, oczekiwania względem marki i produktu, wiek, płeć, problemy, a nawet sposób spędzania wolnego czasu.

Kolejnym, ważnym badaniem jest analiza konkurencji. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku innych firm z branży, a co okazało się zupełnie nieskuteczne, łatwiej będzie uniknąć ewentualnych błędów i stworzyć plan, dzięki któremu pozycjonowanie przyniesie pożądane efekty.

Jak wygląda pozycjonowanie branży budowlanej?

Pozycjonowanie branży budowlanej to dość złożony proces, w skład którego wchodzi wiele różnorodnych technik SEO. Na początku przygody z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek warto jednak postawić na podstawowe metody, które sprawdzą się w przypadku niemal każdej firmy.

Content marketing

Marketing treści to jedna z najważniejszych praktyk stosowanych podczas pozycjonowania stron internetowych. Wykorzystując odpowiednie formy publikacji, można bowiem dotrzeć do potencjalnych klientów i skutecznie zachęcić ich do skorzystania z usług danej firmy. Aby jednak zaprezentować ofertę osobom, które są nią faktycznie zainteresowane, konieczna jest optymalizacja treści pod kątem właściwych słów kluczowych.

Strategia fraz kluczowych opiera się na zidentyfikowaniu i użyciu w zawartości strony terminów powiązanych z daną branżą, które są najczęściej wyszukiwane przez docelowych odbiorców. Dzięki temu witryna przyciąga wielu nowych klientów i lepiej pozycjonuje się w wyszukiwarce. Trafne słowa kluczowe znaleźć można za pomocą narzędzi, takich jak Google Search Console, Ahrefs, Google Analytics czy Keyword Tool. Zaprezentują one nie tylko najlepsze hasła, ale też przedstawią ich konkurencyjność, dzięki czemu optymalizacja pod kątem SEO będzie o wiele łatwiejsza.

Po identyfikacji odpowiednich fraz można przejść do tworzenia treści. Przeprowadzając pozycjonowanie branży budowlanej, warto skupić się na tekstach. Powinny bowiem podkreślać profesjonalizm danej firmy oraz jakość świadczonych przez nią usług. Oto kilka skutecznych form content marketingu, dzięki którym rozszerzanie grona odbiorców będzie o wiele łatwiejsze:

  • recenzje sprzętu budowlanego,
  • poradniki dotyczące konkretnych prac,
  • newsletter o tematyce budowlanej,
  • blog,
  • treści wideo,
  • infografiki,
  • kursy i webinary.

Link building

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych, które istotnie wpływają na pozycjonowanie branży budowlanej, jest sieć linków zwrotnych. Im wyższy autorytet domeny odsyłającej, tym większa wartość w oczach wyszukiwarki ma dana witryna. Warto więc postawić na sprawdzone źródła, uwzględniając jednocześnie serwisy najchętniej odwiedzane przez docelowych odbiorców. Oto kilka skutecznych metod pozyskiwania wysokiej jakości linków:

  • publikowanie postów gościnnych,
  • aktywność w mediach społecznościowych,
  • artykuły sponsorowane,
  • udostępnianie linków w katalogach branżowych,
  • udzielanie się na forach internetowych o tematyce budowlanej.

Trzeba jednak pamiętać, że najlepszym sposobem na link building jest tworzenie wysokiej jakości treści, do których inni twórcy zdecydują się udostępnić link na swojej stronie internetowej. Doskonale sprawdzą się w tym przypadku wszelkiego rodzaju poradniki czy recenzje, gdyż to właśnie takie formaty cieszą się największym zainteresowaniem wśród klientów sklepów budowlanych.

Optymalizacja techniczna

Optymalizacja strony pod kątem technicznym to nic innego, jak dostosowanie jej użyteczności i wyglądu do potrzeb docelowych odbiorców. Trzeba bowiem pamiętać, że im łatwiejsza w obsłudze jest dana strona internetowa, tym lepsze wrażenie wywołuje na konsumentach, którzy są wówczas bardziej skłonni do ponownych odwiedzin, a nawet udzielenia rekomendacji swoim znajomym. Warto więc zadbać o podstawowe aspekty związane z funkcjonalnością strony internetowej. Należą do nich elementy, takie jak:

  • szybkość ładowania strony internetowej,
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • struktura linków wewnętrznych,
  • prawidłowość metadanych,
  • intuicyjność nawigacji,
  • jakość obrazów i innych plików multimedialnych,
  • liczba przekierowań,
  • obecność ewentualnych błędów,
  • przyjazność adresów URL,
  • czytelność treści.

Warto wspomnieć, że pozycjonowanie branży budowlanej to nie tylko tworzenie tematycznych treści i pozyskiwanie linków. Kluczowe znaczenie dla odbiorców ma bowiem użyteczność serwisu oraz bezproblemowe korzystanie z jego funkcji. Warto więc przeprowadzić dokładny audyt SEO, zidentyfikować wszelkie błędy i jak najszybciej się ich pozbyć.

Pozycjonowanie lokalne

W ramach strategii optymalizacji pod kątem lokalnym podejmowanych jest szereg działań, których celem jest zwiększenie świadomości marki i pozyskiwanie klientów z danego obszaru geograficznego. Technika ta jest nieco mniej wymagająca niż standardowe SEO, w związku z czym jej zastosowanie rozważyć powinna każda mała lub początkująca firma. SEO lokalne doskonale sprawdzi się więc jako element planu obejmującego pozycjonowanie branży budowlanej.

Jedną z najważniejszych praktyk stosowanych w ramach tej koncepcji jest optymalizacja wizytówki Google. Każda firma posiadająca lokal stacjonarny powinna założyć profil w narzędziu Google Moja Firma i zawrzeć w nim najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie. Dobra wizytówka składa się z takich elementów, jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu, kategoria działalności, opis, a nawet opinie innych klientów. Dzięki niej użytkownicy nie będą mieć problemu ze skontaktowaniem się z marką i skorzystaniem z jej usług, w wyniku czego sprzedaż dynamicznie wzrośnie.

Dlaczego warto pozycjonować branżę budowlaną?

Umiejętnie przeprowadzony proces pozycjonowania niesie za sobą wiele istotnych korzyści, które wpływają na długofalowy rozwój biznesu. Warto więc przeprowadzić dokładne badania, opracować skuteczny plan działania i wdrożyć go do swojej strategii marketingowej. Oto efekty, jakie można wówczas osiągnąć:

  • wyższa pozycja na liście wyników wyszukiwania, która wzbudza zaufanie potencjalnych klientów;
  • większe zainteresowanie marką i jej ofertą w sieci;
  • wyższy autorytet firmy w branży budowlanej;
  • lepsze wyniki sprzedażowe, niezależnie od tego, czy marka ma oddział stacjonarny, czy prowadzi wyłącznie działalność e-commerce;
  • stosunkowo niskie koszty wdrożenia kampanii SEO;
  • satysfakcjonujący zwrot z inwestycji.

Nie ulega jednak wątpliwości, że najważniejszą korzyścią, jaką gwarantuje pozycjonowanie branży budowlanej, jest nieustanny rozwój biznesu na wielu płaszczyznach. Warto więc rozważyć wykorzystanie SEO w swojej strategii.

Trzeba jednak zaznaczyć, że proces pozycjonowania firmy budowlanej przyniesie pożądane wyniki tylko wtedy, gdy wykorzystane zostaną właściwe techniki, a plan SEO obejmie wszelkie aspekty związane z promocją online. Samodzielne sprostanie tym wymaganiom może okazać się więc nie lada wyzwaniem. Nic zatem dziwnego, że wielu współczesnych przedsiębiorców decyduje się na wsparcie profesjonalistów.

Pozycjonowanie branży budowlanej – samodzielnie czy z agencją?

Budowanie obecności marki w sieci to niełatwe zadanie. Wynika to z faktu regularnych modyfikacji algorytmów wyszukiwarek oraz stale rosnących oczekiwań klientów, którzy nierzadko spędzają wiele godzin w Internecie, poszukując najlepszej oferty. Okazuje się więc, za samodzielne pozycjonowanie branży budowlanej jest dość czasochłonne, przez co często wykracza poza możliwości wielu współczesnych przedsiębiorców. Właściciele firm budowlanych, a także innych, coraz częściej decydują się więc na wsparcie profesjonalistów.

Agencja SEO to zespół wykwalifikowanych pozycjonerów, którym algorytmy wyszukiwarek i zasady optymalizacji nie są obce. Posługując się nowoczesnymi narzędziami marketingowymi, są oni w stanie przeprowadzić niezbędne badania i opracować skuteczny plan działania, który może okazać się kluczem do sukcesu niejednej marki.

Decydując się na współpracę z agencją SEO, warto znać kilka podstawowych działań zawartych w jej ofercie. Oto najważniejsze procesy, jakich podejmuje się niemal każda firma pozycjonerska:

  • content marketing,
  • audyt SEO,
  • analiza konkurencji,
  • badanie rynku docelowego,
  • testowanie użyteczności strony,
  • badanie słów kluczowych,
  • pozycjonowanie lokalne,
  • social media marketing,
  • link building,
  • optymalizacja techniczna,
  • stała kontrola efektywności podejmowanych działań.

Biorąc pod uwagę holistyczne podejście agencji SEO do digital marketingu, trudno się dziwić, że wielu współczesnych przedsiębiorców decyduje się na pozycjonowanie branży budowlanej z jej pomocą. Współpraca z ekspertami okazać się bowiem może nieocenionym wsparciem w procesie pozyskiwania nowych klientów i zwiększania sprzedaży, dlatego warto rozważyć takie rozwiązanie.

Podsumowanie

Mimo że pozycjonowanie branży budowlanej okazać się może dość wymagające i czasochłonne, każda firma specjalizująca się w tej dziedzinie powinna się na nie zdecydować. Wdrożenie skutecznej strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek gwarantuje bowiem szereg ważnych dla rozwoju marki korzyści, których nie zapewni żaden inny plan marketingowy. Warto więc podjąć się tego wyzwania samodzielnie lub skorzystać z pomocy doświadczonej agencji SEO, dzięki której uzyskanie spektakularnych efektów z pewnością będzie o wiele łatwiejsze.

FAQ dotyczące pozycjonowania branży budowlanej

Jakie są zalety pozycjonowania branży budowlanej?

Pozycjonowanie branży budowlanej to proces polecany każdej firmie, której zależy na rozwijaniu swojej działalności w sieci. Do najważniejszych korzyści SEO zaliczamy między innymi wzrost liczby klientów, większą świadomość marki w Internecie, lepsze wyniki sprzedażowe oraz stale rosnące zainteresowanie ofertą firmy.

Od czego zacząć pozycjonowanie branży budowlanej?

Pozycjonowanie branży budowlanej należy zacząć od opracowania szczegółowego planu działania. Aby strategia optymalizacyjna przyniosła najlepsze efekty, warto przyjrzeć się działaniom konkurencji, ustalić potrzeby i oczekiwania rynku docelowego oraz zidentyfikować wszelkie błędy w zawartości strony internetowej.

Ile trwa pozycjonowanie lokalne w branży budowlanej?

Pozycjonowanie lokalne w branży budowlanej to dość czasochłonny proces. Mimo że na efekty SEO czekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, zdecydowanie warto zaangażować się w to przedsięwzięcie, gdyż uzyskane rezultaty z pewnością wynagrodzą wszelkie podjęte trudy.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Pozycjonowanie firm transportowych
    Pozycjonowanie firm transportowych
    Promocja w sieci to klucz do sukcesu wielu współczesnych marek. Warto więc wiedzieć, jak powinno wyglądać skuteczne pozycjonowanie firm transportowych.
    Pozycjonowanie gabinetu stomatologicznego (dentysty)
    Pozycjonowanie gabinetu stomatologicznego (dentysty)
    Pozycjonowanie gabinetu stomatologicznego to bardzo skuteczny sposób zdobywania nowych klientów. Warto więc wiedzieć, jak powinien wyglądać ten proces.
    Pozycjonowanie restauracji
    Pozycjonowanie restauracji
    Odpowiednio opracowany plan promocyjny okazać się może kluczem do sukcesu każdej marki. Warto więc wiedzieć, jak pozycjonować restaurację w Google!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.