Zapytaj o ofertę
Pozycjonowanie sklepu internetowego z dużym budżetem
6 min. czytania

Pozycjonowanie sklepu internetowego z dużym budżetem

Pozycjonowanie to świetny sposób na promocję zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Mimo że proces ten można zrealizować stosunkowo tanio, najlepsze efekty uzyskasz, jeśli zdecydujesz się na większą inwestycję. W tym artykule omówimy, jak pozycjonować sklepy internetowe z dużym budżetem i dlaczego warto się na to zdecydować.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie to zestaw działań z zakresu marketingu internetowego mających na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania i poprawę jej pozycji w rankingu. Proces ten obejmuje wiele technik optymalizacyjnych oraz narzędzi promocyjnych wykorzystywanych w celu pozyskania nowych klientów i rozszerzania świadomość marki na wielu obszarach. Dzięki pozycjonowaniu nawet niewielkie, początkujące sklepy internetowe mają szansę na poszerzanie swoich horyzontów oraz zwiększanie udziałów rynkowych.

Skuteczność pozycjonowania wynika z kompleksowości i zaangażowania w działania SEO. Ważne jest, aby zoptymalizować treści w obrębie witryny i zadbać o wizerunek marki poza jej obszarem. W tym celu musisz wykorzystać techniki z następujących obszarów:

  • on-page SEO – działania związane z tworzeniem contentu i optymalizacją treści pod kątem słów kluczowych popularnych w danej branży;
  • off-page SEO – procesy promocyjne realizowane poza obszarem strony internetowej, takie jak link building i social media marketing;
  • optymalizacji technicznej – działania mające na celu zwiększenie użyteczności strony i ułatwienie użytkownikom korzystania z jej zasobów.

Są to elementarne działania z zakresu pozycjonowania sklepów internetowych, które powinny realizować zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa z niemal nieograniczonym budżetem marketingowym. Dlaczego jest to tak ważne?

Zalety SEO – dlaczego warto pozycjonować sklepy?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to jeden z najlepszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie świadomości marki w sieci. Wiele zalet tego procesu wynika bezpośrednio ze specyfiki marketingu cyfrowego. To między innymi możliwość bieżącej analizy efektywności podejmowanych działań oraz dostęp do szczegółowych statystyk na temat skuteczności poszczególnych metod. Co więcej, pozycjonowanie zapewnia znacznie lepszy zwrot z inwestycji niż tradycyjne środki reklamy, gdyż pozwala ukierunkować przekaz na ściśle określoną grupę odbiorców. Oznacza to, że płacisz wyłącznie za działania skierowane do osób najbardziej skłonnych do zakupu.

Mały budżet nie oznacza, że dana firma uzyska gorsze efekty. Niemniej jednak, dysponując większymi zasobami finansowymi, możesz uzyskać nieco szybsze i bardziej spektakularne rezultaty. Są to:

  • większa świadomość marki w sieci,
  • lepsze wyniki sprzedażowe,
  • wyższy współczynnik konwersji,
  • większe zaufanie do marki,
  • wzrost znaczenia firmy w branży,
  • skuteczna rywalizacja z konkurencją,
  • większy ruch w sklepie internetowym,
  • dynamiczny rozwój biznesu na wielu płaszczyznach.

Użytkownicy zwykle wybierają pierwsze trzy wyniki w rankingu Google. Jeśli więc chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał swojej marki, musisz pojawić się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. Mimo że duży budżet nie jest gwarancją sukcesu, z pewnością ułatwi Ci ten proces. Jak zatem powinno wyglądać pozycjonowanie dużego sklepu internetowego?

Skuteczne praktyki SEO, czyli jak pozycjonować duży sklep internetowy?

Duży budżet to spore ułatwienie. Nie musisz martwić się o takie aspekty, jak konkurencyjność słów kluczowych czy koszty pozyskiwania linków. Niemniej jednak wciąż jesteś zobowiązany do rzetelnej pracy i zaangażowania w działania marketingowe. Pamiętaj, że wysokiej pozycji w wyszukiwarce nie można kupić. Jak zatem pozycjonować sklep internetowy z dużym budżetem?

Optymalizacja techniczna

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest optymalizacja sklepu pod kątem technicznym. Ważne, aby użytkownicy mieli bezproblemowy dostęp do zasobów serwisu. Dzięki temu ich skłonność do konwersji znacznie wzrośnie, a Ty uzyskasz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

W ramach optymalizacji technicznej powinieneś zadbać o czas ładowania witryny. Im szybciej konsumenci uzyskają dostęp do poszczególnych treści, tym większe szanse, że zdecydują się na zakup. Optymalizacja szybkości sklepu polega na pozbyciu się zbędnych treści, skompresowaniu obrazów lub zmianie hostingu.

Zwróć też uwagę na dostosowanie do urządzeń mobilnych. Większość konsumentów robi zakupy online za pomocą telefonów komórkowych, dlatego Twój sklep powinien mieć czytelną zawartość, responsywny projekt oraz być w pełni funkcjonalny.

Linki zwrotne

Linki zwrotne mają bezpośredni wpływ na ruch w sklepie i jego widoczność w wyszukiwarce Google. Skup się więc na pozyskiwaniu wartościowych łączy z witryn o wysokim autorytecie w branży. Dysponując dużym budżetem, możesz pozwolić sobie na znacznie więcej niż małe przedsiębiorstwa. Poza naturalnym budowaniem linków, czyli tworzeniem oryginalnych treści, które zachęcają innych twórców do linkowania, możesz wykorzystać odnośniki sponsorowane.

linki sponsorowane - rmf24Źródło: rmf24

Wykupienie linków od witryn cieszących się dużym zainteresowaniem w branży pozwoli Ci szybko pozyskać wielu nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Pamiętaj, że taką strategię warto wzbogacić o kilka innych, nieco tańszych rozwiązań, takich jak:

  • udzielanie się na tematycznych forach internetowych,
  • blogowanie gościnne,
  • aktywność w mediach społecznościowych,
  • katalogowanie.

Słowa kluczowe

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych to przede wszystkim przemyślana strategia content marketingu. Ważne jest, aby zidentyfikować popularne w branży słowa kluczowe, dzięki którym przekaz dotrze do osób zainteresowanych zakupem. W tym celu możesz posłużyć się takimi narzędziami, jak: Ahrefs, Keyword Tool, Google Trends czy Planner Google. Wskażą Ci one nie tylko skuteczne frazy, ale też przedstawią wiele ważnych statystyk związanych z ich pozycjonowaniem. Nawet w przypadku dysponowania dużym budżetem nie zapominaj o potencjale słów kluczowych long tail. Dzięki nim znacznie częściej będziesz pojawiał się w wynikach wyszukiwania, a pierwsze efekty zauważysz nieco szybciej.

statystyki mongoolsŹródło: app.mangools.com

Czy warto pozycjonować sklepy samodzielnie?

Rosnące oczekiwania konsumentów, dynamiczny wzrost konkurencyjności internetowego rynku oraz regularne modyfikacje algorytmów wyszukiwarek sprawiają, że pozycjonowanie sklepów jest trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dotyczy to w szczególności dużych przedsiębiorstw posiadających licznych rywali. Pamiętaj, że nawet największy budżet nie zapewni Ci spektakularnych efektów, jeśli nie zostaną wykorzystane właściwe techniki i rozwiązania SEO. Najlepszym wyjściem jest więc skorzystanie z usług profesjonalnej agencji marketingowej. Specjaliści przeprowadzą szczegółowe badania, zidentyfikują rentowne praktyki oraz opracują plan, dzięki któremu uzyskasz satysfakcjonujący zwrot z inwestycji. Co więcej, współpracując z ekspertami, będziesz mieć pewność, że Twoje pieniądze przełożą się na rozwój firmy, a środki, na które zostaną przeznaczone, zapewnią napływ nowych klientów i wzrost sprzedaży.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Na czym polega renderowanie witryny? Renderowanie stron jako robot Google – jak i po co to robić?
    Na czym polega renderowanie witryny? Renderowanie stron jako robot Google – jak i po co to robić?
    Renderowanie witryny internetowej to ważny proces – dzięki niemu Twoja strona może być widoczna dla użytkowników sieci. Warto wiedzieć więcej!
    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?
    Kod źródłowy witryny – jak go odczytać?
    Jak zbadać linki w kodzie źródłowym. Na jakie tagi zwrócić szczególną uwagę? Jak je znaleźć? W tym artykule zawarliśmy wszystkie odpowiedzi!
    Różnice pomiędzy stroną statyczną a dynamiczną
    Różnice pomiędzy stroną statyczną a dynamiczną
    Zastanawiasz się nad utworzeniem strony internetowej, ale nie wiesz, jaki rodzaj witryny przygotować? Dowiedz się, co mogą zaoferować dynamiczne i statyczne strony WWW.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.