Zapytaj o ofertę
Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google

Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google

5 min. czytania

Wizytówka Google Moja Firma (z ang. Google My Business/GMB) to darmowy instrument od Google, za sprawą którego możliwe jest stworzenie, a następnie zarządzanie wizytówką w sieci. Narzędzie pozwala na zaprezentowanie wszystkich danych dotyczących działania przedsiębiorstwa, jednocześnie gwarantuje możliwość nawiązania relacji z potencjalnymi klientami. Konieczna staje się weryfikacja, choć można doszukać się innych wariantów dotyczących budowania jej od podstaw. Co dzieje się w przypadkach, kiedy wizytówka nie ma przypisanego właściciela? Jak zatem wygląda weryfikacja wizytówki Google? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w niniejszym wpisie.

Patenty na standardową weryfikację wizytówki od Google

Lokalizacja Google My Business możliwa jest do zweryfikowania na kilka sposobów. Niektóre z wymienionych poniżej wariantów są dostępne tylko w nielicznych przypadkach. O jakich metodach mowa?

  • Tradycyjna karta pocztowa. To dość powszechna metoda weryfikacji wizytówki GMB. Na jej zawartość składa się unikatowy kod z określonym okresem ważności (30 dni), który następnie należy wpisać w panelu Google Moja Firma.
  • SMS. Z tą opcją spotkasz się przy okazji weryfikacji wizytówek od dawna funkcjonujących w Google Maps. System zakłada, że wskazany numer telefonu, udostępniony w innych sektorach, przynależy do właściciela przedsiębiorstwa i tym samym w wiadomości tekstowej przesyła kod weryfikacyjny.
  • Automatyczne połączenie telefoniczne. Weryfikacja kodu za pośrednictwem tej metody jest możliwa w podobnych okolicznościach jak w przypadku wysyłki poprzez SMS. Decydując się na tę opcję, uzyskujesz feedback w postaci połączenia telefonicznego zapośredniczonego przez automat, który przedstawia unikatowy kod w języku ojczystym.
  • Weryfikacja w trybie “now”. W przypadku, gdy Twoja witryna została połączona, a następnie sprawdzona w Google Search Console, system oferuje tzw. natychmiastową weryfikację wizytówki Google.
  • Adres e-mail. To efektywny i sprawny (choć niezbyt często stosowany) sposób na pozyskanie kodu potwierdzającego. Cała procedura rozpoczyna się od przekierowania kodu na firmowy adres e-mailingowy.
  • Program Trusted Verifier. Warunkiem przystąpienia do specjalnego programu, który zezwala na weryfikację wizytówki za pośrednictwem aplikacji bądź osobistej procedury, jest kwalifikacja przedsiębiorstwa do zamieszczenia go w Google Maps. Kolejnym wymogiem jest konieczność uczestnictwa zaufanego weryfikatora w siedzibie podczas całego procesu.
  • Weryfikacja zbiorcza. Opcja dostępna dla przedsiębiorstw, które dysponują większą liczbą oddziałów. Przesyłany jest specjalnie skonstruowany arkusz, wyposażony w niezbędne dane dotyczące wszystkich lokalizacji działania koncernu.

Niezweryfikowane wizytówki Google My Business – w czym tkwi problem?

Wizytówki Google Moja Firma zakładane w “tradycyjny sposób” zwykle wymagają od zarządzającego odpowiednio powziętych kroków celem pełnej weryfikacji. Działanie to bazuje na wysłaniu przez Google unikatowego kodu na wskazany, rzeczywisty adres firmy. Dowodzi to temu, że właściciel dysponujący wizytówką prowadzi przedsiębiorstwo w konkretnej lokalizacji.

Zdarzają się sytuacje, kiedy wizytówki powstają nieco inaczej. Przykładową, niestandardową praktyką jest dodawanie określonej firmy w Google Maps przez tzw. lokalnych przewodników. Weryfikacja firmy Google nie ma zatem miejsca. Co dzieje się w przypadku, gdy “prawdziwy” właściciel chce przejąć kontrolę nad utworzoną wizytówką? Powinien kliknąć w zapytanie: “Jesteś właścicielem tej firmy?”. Kolejne kroki dotyczą logowania się na zarządzany profil Google, potwierdzenia danych kontaktowych, a finalnie zlecenia wysyłki unikalnego kodu weryfikacyjnego. Zaraz po jego uzyskaniu otrzyma wgląd do panelu umożliwiającego mu podejmowanie określonych aktywności, w tym wprowadzania zmian dotyczących lokalizacji, tworzenia wpisów bądź przeglądu danych statystycznych.

Kiedy zaczynają się trudności w przejęciu wizytówki GMB?

Istnieją poważne przeszkody pojawiające się w obszarze, który zakłada pomyślne przejęcie wizytówki Google. Sztampowymi “case studies” są sytuacje, w których zarządzanie wizytówką powierzono instytucji zewnętrznej bądź robił to poprzedni właściciel firmy. Proces pozyskiwania danych koniecznych do logowania będzie dość skomplikowany, jednak nie istnieją sytuacje bez wyjścia.

Jeśli wizytówka Google weryfikacja ma odbyć się bez problemu, konieczne będzie w pierwszej kolejności zalogowanie się w witrynie pod adresem www.business.google.com. Następnie należy dodać nową lokalizację, a w formularzu określić nazwę przedsiębiorstwa. Wśród wyświetlonych podpowiedzi należy dokonać wyboru właściwego miejsca, do którego chcemy uzyskać wgląd.

W następnym etapie otrzymamy informację dotyczącą tego, że konkretna wizytówka przeszła proces weryfikacji. Pomimo komunikatu możemy skierować się do osoby, która aktualnie nią zarządza wraz z prośbą o przekazanie praw administracyjnych. Po potwierdzeniu, że firma należy do Ciebie, pojawi się formularz wraz z wariantami poziomu dostępu do wizytówki oraz koniecznością wskazania danych kontaktowych.

Finalnie, aktualny właściciel zostanie powiadomiony o całym przedsięwzięciu związanym z przekazaniem wizytówki GMB. Przekazanie uprawnień spoczywa na jego barkach. Jeżeli w przeciągu tygodnia nie będzie odpowiedniego feedbacku z jego strony, wówczas całą procedurę trzeba będzie powtórzyć.

Przejęcie wizytówki Google Moja Firma to często czasochłonny proces, dlatego powinieneś uzbroić się w cierpliwość. Pamiętaj jednak, że dysponowanie nią dostarcza wielu korzyści, zwłaszcza pozytywnie oddziałujących na wizerunek zarządzanej marki. Nie zniechęcaj się nieudanymi próbami, ponieważ wizytówka pozwoli Ci na efektywną ekspozycję Twojego przedsiębiorstwa.

Masz pytania z zakresu SEO? Napisz do naszych specjalistów, którzy chętnie na nie odpowiedzą.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Usuwanie strony z indeksu Google – jak zniknąć z wyszukiwarki?
    Usuwanie strony z indeksu Google – jak zniknąć z wyszukiwarki?
    Chciałbyś usunąć stronę z wyników wyszukiwania Google? Dowiedz się, jak wygląda oraz czemu służy proces usuwania witryny z bazy indeksowania.
    Link juice i wpływ na SEO
    Link juice i wpływ na SEO
    Pozycjonowanie to nie tylko praca nad atrakcyjnością strony internetowej pod kątem merytorycznym i wizualnym, ale również pozyskiwanie zewnętrznych linków. Dowiedz się, w jaki sposób zmierzyć jakość odnośników i ustalić, który z nich to juice link.
    Jakie są rodzaje linków?
    Jakie są rodzaje linków?
    Wiesz, czym różnią się linki wewnętrzne od zewnętrznych? Wiedziałeś, że mogą mieć różne atrybuty i przekazywać informacje botom wyszukiwarki? Przeczytaj i dowiedz się więcej o rodzajach linków w SEO!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.