Wizytówka Google Moja Firma (z ang. Google My Business/GMB) to darmowy instrument od Google, za sprawą którego możliwe jest stworzenie, a następnie zarządzanie wizytówką w sieci. Narzędzie pozwala na zaprezentowanie wszystkich danych dotyczących działania przedsiębiorstwa, jednocześnie gwarantuje możliwość nawiązania relacji z potencjalnymi klientami. Konieczna staje się weryfikacja, choć można doszukać się innych wariantów dotyczących budowania jej od podstaw. Co dzieje się w przypadkach, kiedy wizytówka nie ma przypisanego właściciela? Jak zatem wygląda weryfikacja wizytówki Google? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w niniejszym wpisie.
Lokalizacja Google My Business możliwa jest do zweryfikowania na kilka sposobów. Niektóre z wymienionych poniżej wariantów są dostępne tylko w nielicznych przypadkach. O jakich metodach mowa?
Wizytówki Google Moja Firma zakładane w “tradycyjny sposób” zwykle wymagają od zarządzającego odpowiednio powziętych kroków celem pełnej weryfikacji. Działanie to bazuje na wysłaniu przez Google unikatowego kodu na wskazany, rzeczywisty adres firmy. Dowodzi to temu, że właściciel dysponujący wizytówką prowadzi przedsiębiorstwo w konkretnej lokalizacji.
Zdarzają się sytuacje, kiedy wizytówki powstają nieco inaczej. Przykładową, niestandardową praktyką jest dodawanie określonej firmy w Google Maps przez tzw. lokalnych przewodników. Weryfikacja firmy Google nie ma zatem miejsca. Co dzieje się w przypadku, gdy “prawdziwy” właściciel chce przejąć kontrolę nad utworzoną wizytówką? Powinien kliknąć w zapytanie: “Jesteś właścicielem tej firmy?”. Kolejne kroki dotyczą logowania się na zarządzany profil Google, potwierdzenia danych kontaktowych, a finalnie zlecenia wysyłki unikalnego kodu weryfikacyjnego. Zaraz po jego uzyskaniu otrzyma wgląd do panelu umożliwiającego mu podejmowanie określonych aktywności, w tym wprowadzania zmian dotyczących lokalizacji, tworzenia wpisów bądź przeglądu danych statystycznych.
Istnieją poważne przeszkody pojawiające się w obszarze, który zakłada pomyślne przejęcie wizytówki Google. Sztampowymi “case studies” są sytuacje, w których zarządzanie wizytówką powierzono instytucji zewnętrznej bądź robił to poprzedni właściciel firmy. Proces pozyskiwania danych koniecznych do logowania będzie dość skomplikowany, jednak nie istnieją sytuacje bez wyjścia.
Jeśli wizytówka Google weryfikacja ma odbyć się bez problemu, konieczne będzie w pierwszej kolejności zalogowanie się w witrynie pod adresem www.business.google.com. Następnie należy dodać nową lokalizację, a w formularzu określić nazwę przedsiębiorstwa. Wśród wyświetlonych podpowiedzi należy dokonać wyboru właściwego miejsca, do którego chcemy uzyskać wgląd.
W następnym etapie otrzymamy informację dotyczącą tego, że konkretna wizytówka przeszła proces weryfikacji. Pomimo komunikatu możemy skierować się do osoby, która aktualnie nią zarządza wraz z prośbą o przekazanie praw administracyjnych. Po potwierdzeniu, że firma należy do Ciebie, pojawi się formularz wraz z wariantami poziomu dostępu do wizytówki oraz koniecznością wskazania danych kontaktowych.
Finalnie, aktualny właściciel zostanie powiadomiony o całym przedsięwzięciu związanym z przekazaniem wizytówki GMB. Przekazanie uprawnień spoczywa na jego barkach. Jeżeli w przeciągu tygodnia nie będzie odpowiedniego feedbacku z jego strony, wówczas całą procedurę trzeba będzie powtórzyć.
Przejęcie wizytówki Google Moja Firma to często czasochłonny proces, dlatego powinieneś uzbroić się w cierpliwość. Pamiętaj jednak, że dysponowanie nią dostarcza wielu korzyści, zwłaszcza pozytywnie oddziałujących na wizerunek zarządzanej marki. Nie zniechęcaj się nieudanymi próbami, ponieważ wizytówka pozwoli Ci na efektywną ekspozycję Twojego przedsiębiorstwa.
Masz pytania z zakresu SEO? Napisz do naszych specjalistów, którzy chętnie na nie odpowiedzą.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.