Zapytaj o ofertę
Jak usunąć wizytówkę Google?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Jak usunąć wizytówkę Google?

Jak usunąć wizytówkę Google?

9 min. czytania

Czasami dochodzi do sytuacji, w której chcemy usunąć wizytówkę Google z wyników wyszukiwania czy też sprawić, że nie będzie ona pokazywała się w tych wynikach. Pełne usunięcie wizytówki Google możliwe jest wtedy, gdy posiadamy dostęp do profilu firmy i możemy nim zarządzać. Jeżeli tego nie mamy, wówczas jedyną możliwością jest zastosowanie takich ustawień, dzięki którym wizytówka firmy nie będzie wyświetlała się w wynikach wyszukiwania ani na Mapach Google, mimo że wciąż będzie funkcjonowała. Jak usunąć wizytówkę Google?

Posiadanie danych logowania do panelu Google Moja Firma i usunięcie wizytówki Google

Pierwszy sposób dotyczy sytuacji, gdy posiadamy dane do profilu firmy w Google Moja Firma i z tego poziomu chcesz usunąć wizytówkę. Powodów podjęcia takiej decyzji może być wiele, a najpopularniejsze z nich to: zmiana działalności lub jej zamknięcie, posiadanie zduplikowanej wizytówki lub też zmiana strategii marketingowej. Musimy jednak mieć na uwadze to, że jeżeli firma posiada długą historię i wiele opinii, to mimo tej metody wciąż sporadycznie może pojawiać się w Mapach Google lub w wynikach wyszukiwania. Tak czy inaczej, wyświetlenia powinny spaść nawet o 99%.

Logowanie do panelu administratora

Jeśli chodzi o usuwanie wizytówki firmy, pierwszym krokiem jest zalogowanie się do panelu administratora w Google Moja Firma. W tym celu wystarczy przejść do biznesowej zakładki Google lub kliknąć w ten link. Dopiero po zalogowaniu możliwe będzie usunięcie wizytówki. Kolejnym krokiem jest przejście do listy lokalizacji naszych biur lub punktów, jeżeli posiadamy ich więcej. Tam odznacza się te wizytówki, na których usunięciu nam zależy, dzięki czemu w większości przypadków będą niewidoczne dla potencjalnych klientów z poziomu aplikacji Google Maps.

Zakładka informacje

Po wybraniu lokalizacji (punktów), z których chcesz usunąć wizytówki Google Maps, musisz przejść do zakładki „Informacje”. Znajduje się ona z lewej strony menu wyboru. Po kliknięciu w nią pojawią się szczegóły dotyczące wybranych wizytówek oraz możliwość modyfikacji ich ustawień. Na tym etapie wystarczy oznaczyć firmę jako zamkniętą. Ten krok pozwala użytkownikowi wybrać spośród dwóch możliwości. Jedną z nich jest oznaczenie firmy jako zamkniętej na stałe, a drugą wybór usunąć firmę z Google Maps. Każda z nich może spowodować inne działanie, dlatego warto się z nimi zapoznać.

Firma zamknięta na stałe

Wybór tej opcji sprawia, że usunięcie firmy z Google będzie prawie całkowite. Widoczność witryny w sieci spada wówczas średnio o 90–99% i zależy to m.in. od historii danej wizytówki. Wnikliwi poszukiwacze będą mogli odnaleźć firmę, ponieważ likwidacja wizytówki Google Moja Firma nie jest całkowita. Będą jednak musieli się przy tym wysilić. Atutem tego rozwiązania jest to, że użytkownik może w każdej chwili przywrócić wizytówkę firmy, np. po długotrwałym remoncie lub reaktywacji biznesu.

Użytkownicy w Internecie znajdą informacje o tym, że dana firma została zamknięta. Po wybraniu tej opcji pracownicy Google weryfikują, czy dane przedsiębiorstwo zostało trwale zamknięte, czy jednak przechodzi jakieś zmiany. Taka weryfikacja może potrwać od kilku dni do nawet powyżej roku. Dopiero po potwierdzeniu przez Google trwałego zamknięcia firmy zostaną usunięte opinie o niej.

Usuń wizytówkę

Usuwanie wizytówki Google Maps w ten sposób może być problematyczne. Po wybraniu tej opcji stracisz możliwość zarządzania wizytówką, która wciąż pozostanie widoczna w Google. Ponadto z dużym prawdopodobieństwem znikną wszystkie wpisy i zdjęcia, więc wizytówka będzie niekompletna. Jednocześnie będzie normalnie wyświetlała się użytkownikom, a my nie będziemy mogli zamknąć jej na stałe. W związku z tym wybór tej opcji jest pewnego rodzaju pułapką. Oczywiście możemy odzyskać kontrolę nad wizytówką i usunąć firmę z Google według wcześniejszego schematu, jednak musimy najpierw ponownie przejść pełen proces weryfikacji firmy. To czasochłonne i dopiero po pozytywnym rozpatrzeniu naszego wniosku pracownicy Google przywrócą nam dostęp do zarządzania wizytówką. Opcję „usuń wizytówkę” powinno się wybierać dopiero po przejściu procesu „oznacz firmę jako zamknięta na stałe”.

O co zadbać przed usunięciem wizytówki?

Zanim zdecydujesz, że Twoja wizytówka Google Maps ma zostać usunięta, warto zadbać o kilka rzeczy. Przede wszystkim rekomenduje się usunięcie z wizytówki wszystkich możliwych informacji, w tym m.in.: danych kontaktowych, opisów, tytułów i zdjęć. Dzięki temu ograniczamy widoczność wizytówki w sieci po jej likwidacji i minimalizujemy ryzyko wprowadzenia w błąd klientów, a także otrzymywania zapytań biznesowych już po zamknięciu działalności.

Dobrą praktyką może być bezpośredni kontakt z przedstawicielami Google i poinformowanie ich o planowanym zamknięciu firmy. Wówczas możemy poprosić o wsparcie profesjonalistów. Przejście przez proces zgodnie z wytycznymi pracowników Google, a następnie poinformowanie ich o tym to dobry sposób na całkowite usunięcie wizytówki firmy z sieci.

Jak usunąć wizytówkę z Map Google, gdy nie mamy dostępu do panelu?

Nieco więcej trudności możesz mieć z usunięciem wizytówki firmy z wyników Map Google, gdy nie masz dostępu do panelu zarządzania. Cały proces jest bardziej skomplikowany i warto dobrze się do niego przygotować. Dużo łatwiej będzie to zrobić, mając możliwość weryfikacji własności firmy (np. za pośrednictwem kodu weryfikacyjnego).

Usuwanie wizytówki z Map Google z możliwością weryfikacji własności firmy

Przed rozpoczęciem procesu usuwania wizytówki, musimy odzyskać dostęp do profilu firmy. Możliwe jest to poprzez kod weryfikacyjny, który wysyłany jest na adres firmy w formie pocztowej. Zdecydowanie rzadziej Google decyduje się na wysyłkę e-mailem lub SMS-em. Jeżeli ta forma nie zadziała i nie otrzymamy kodu weryfikacyjnego na adres firmowy, w takiej sytuacji najlepiej przygotować dokumentację poświadczającą, że figurujemy jako właściciel firmy i przesłać ją do Google w formie tradycyjnej. Dopiero po pomyślnej weryfikacji przechodzimy do usuwania wizytówki.

Znajdź swoją firmę

Proces rozpoczynamy od wyszukania wizytówki swojej firmy w Google. Można to zrobić poprzez wpisanie określonego słowa kluczowego, na które pozycjonowana jest wizytówka. Następnie należy wybrać opcję, w której potwierdzamy, że jesteśmy właścicielami firmy widniejącej na wizytówce.

Jak usunąć wizytówkę google? Weryfikacja

Kolejnym krokiem jest przejście procesu weryfikacyjnego. W nim należy podać wszystkie niezbędne informacje, które są kluczowe z punktu widzenia pracowników Google, a następnie wybrać formy weryfikacji. Jeżeli ktoś już zarządza wizytówką naszej firmy, należy wysłać do tej osoby prośbę o przyznanie do niej praw. Taka osoba ma na to 7 dni i jeżeli tego nie zrobi, to automatycznie możemy stać się właścicielami danej wizytówki.

Po otrzymaniu kodu weryfikacyjnego musimy zalogować się w panelu Google Moja Firma i z tego poziomu potwierdzić, że jesteśmy właścicielami danej firmy. Pozytywne potwierdzenie sprawi, że zyskamy możliwość zarządzania wizytówką. Na tym etapie możemy przejść do działania. Jak usunąć wizytówkę Google? Przede wszystkim według wskazówek, które podano w pierwszej części tego tekstu.

Usuwanie wizytówki z Map Google bez możliwości weryfikacji własności firmy

Jeszcze większe trudności czekają osoby, które chciałby usunąć wizytówkę firmy z Google, choć nie są z nią powiązane. Najczęściej do takich sytuacji dochodzi wtedy, gdy dana firma została zamknięta, a jej wizytówka wciąż gromadzi ruch i zainteresowanie potencjalnych klientów. Takie wprowadzanie klientów w błąd sprawia, że tracą oni czas, nerwy i środki, dlatego należy zadbać o usunięcie wizytówki przedsiębiorstwa, które już nie funkcjonuje.

Warto jednak pamiętać o tym, że takie usuwanie wizytówki Google Maps może być pracochłonne i nie cieszy się dużą skutecznością. Wszystko dlatego, że Google chce się zabezpieczyć przed szkodliwym działaniem niezdrowej konkurencji. Gdyby usuwanie firmy z Google w ten sposób było proste, na pewno znalazłyby się osoby, które próbowałyby zaszkodzić tak swojej konkurencji rynkowej. Szanse na powodzenie tego procesu maleją wtedy, gdy dana firma ma bogatą historię, dużo opinii, dodane dane kontaktowe oraz katalogi firmowe.

Znajdź wizytówkę firmy w Google Maps i zaproponuj zmianę

Na tym etapie należy znaleźć wizytówkę nieistniejącej firmy za pomocą wyszukiwarki lub Map Google. Następnie wybiera się dostępną na dole wizytówki opcję „zaproponuj zmianę”. Jedną z dostępnych możliwości jest usunięcie danego miejsca. Po jej wybraniu należy podać powód, dlaczego zależy nam na usunięciu wizytówki firmy w wyszukiwarce Google. Tam do wyboru mamy m.in. takie opcje jak:

  • firma zamknięta na stałe;
  • firma nigdy nie istniała;
  • prywatne miejsce lub dom;
  • przeniesione do nowej lokalizacji;
  • duplikat innego miejsca;
  • problem prawny;
  • oznaczenie jako SPAM, fałszywa lokalizacja lub obraźliwe miejsce.

Po wybraniu konkretnego powodu wyślij zgłoszenie usunięcia wizytówki. Następnie zostanie ono rozpatrzone przez specjalistów Google, którzy mogą zadecydować o usunięciu takiej wizytówki firmowej.

Nie usuwaj wizytówki z byle powodu

Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o tym, że wizytówka Google Maps nie powinna być usuwana z byle powodu. Jeżeli zebraliśmy negatywne opinie o firmie, to należy popracować nad poprawą jakości usług, produktów i zadowoleniem klientów. Usuwanie i tworzenie od podstaw wizytówki Google to mało etyczna i mało praktyczna metoda, która wpływa negatywnie na pozycjonowanie witryny w sieci. Podaje także w wątpliwość uczciwość właściciela firmy i jakość świadczonych przez niego usług. Pod żadnym pozorem nie powinniśmy także podejmować prób usunięcia wizytówek konkurencji. Zamiast usuwać wizytówkę Google Moja Firma, postaraj się na nowo wykreować wizerunek firmy.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Vanity URL – czym jest i jak wykorzystać go w strategii SEO?
    Vanity URL – czym jest i jak wykorzystać go w strategii SEO?
    Czym charakteryzuje się niestandardowy adres URL? Jak go stworzyć? Jaki wpływ ma on na SEO? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule!
    Czym jest CTR i jaki można uznać za dobry? Jak wpływa na SEO?
    Czym jest CTR i jaki można uznać za dobry? Jak wpływa na SEO?
    Monitorowanie skuteczności prowadzonych w sieci kampanii marketingowych to podstawa optymalizacji wyników działań. Pomoże w tym wyliczanie wskaźnika CTR.
    8 najlepszych darmowych rozszerzeń Chrome dla SEO
    8 najlepszych darmowych rozszerzeń Chrome dla SEO
    Zapoznaj się z 8 darmowymi rozszerzeniami Google, które umożliwiają efektywniejsze pozycjonowanie.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.